Pieni kamera hyvällä kuvanlaadulla hakusassa

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Conin

Re: Pieni kamera hyvällä kuvanlaadulla hakusassa

Viesti Kirjoittaja Conin »

Maffer kirjoitti: Huhti 28, 2025 21 : 13 Fujista löytyy hyvä fokushaarukointi suoraan kamerasta
Tuohon täytyykin tutustua jossain vaiheessa. Kiitos vinkistä.

hkoskenv kirjoitti: Huhti 28, 2025 21 : 17 Bokeh on sinänsä tasaisen kaunista, mutta minä en pidä tuosta lyhyestä terävyysalueesta pienoismalleja kuvatessa. Ei niistä oikein saa hyviä kuvia ilman pinokikkailuja. Mallit näyttävät olevan viimeisen päälle hienoja. Oletko itse tehnyt ne?
JL Anttola kirjoitti: Huhti 28, 2025 21 : 46 Samaa mieltä. Kuva on hieno, bokeh on varsin pehmeää. Mutta pienoismallien tai minkä vaan pienten esineitten kuvauksessa useimmiten syväterävyyttä tarvitaan enemmän kuin mitä mikään linssi suoraan antaa. Kuvia joutuu pinoamaan.
Itse mietin, että onko tuo bokeh vähän rauhaton. Ehkä sen asian suhteen pitää jatkaa vain kuvaamista.
Saattaa tosiaan olla parempi, että pienoismallikuvissa syväterävyyttä olisi enemmän.
Valitettavasti pienoismalli ei ole minun tekemä. Samaa mieltä olen minäkin; todella hienosti toteutettu.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kynttilä vaan ja softboksi. Timanttia tulee. Valotusaikaa pari minuuttia kun ei kohde juokse karkuun.
Conin

Viesti Kirjoittaja Conin »

https://aijaa.com/NWAVfp

Kuvattu täydellä aukolla. Yritin demota tuota rauhatonta bokeh'a. Hieman epämiellyttävä.
Vastaa Viestiin