Kameran sadesuoja

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
jaava
Viestit: 1997
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Kameran sadesuoja

Viesti Kirjoittaja jaava »

Aika usein tulee jätettyä lähtemättä kameran kanssa, kun ilmassa on sateen uhka. Ja aika monesti olen vuosien varrella miettinyt sadesuojan hommaamista.
Nyt sitten sain hätäisen ja syvältä kouraisevan ostopakon ja reilulla kympillä irtos eBaysta kiinalainen tuote:
Kuva
Tuo ainakin näyttää kuvassa suht hyvältä/käytännölliseltä ja tekstin perusteella on rainproof (mitä sitten todella tarkoittaa).
Pisimmillään kamera + objektiivi voi olla vajaat 30cm.

Onko noita vieläkin parempia olemassa?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Pan
Viestit: 1457
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Kameran sadesuoja

Viesti Kirjoittaja Pan »

jaava kirjoitti:Onko noita vieläkin parempia olemassa?
DIY: Olen käyttänyt kaupan ohutta hevipussia, johon olen repinyt aukon obiskalle ja maalarinteipillä kiinnittänyt vastavalosuojaan. Sieltä pussin suuaukosta sitten tihrunnut kohdetta. Käytön jälkeen sitten muoviroskiin.
Maffer
Viestit: 21621
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kameran sadesuoja

Viesti Kirjoittaja Maffer »

On parempia. Merkki on Pentax. Tai Fuji. Tai Olympus. Hermot menee noiden pussien kanssa säheltämiseen kun sitä tekee aikansa.
jaava
Viestit: 1997
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Kameran sadesuoja

Viesti Kirjoittaja jaava »

Maffer kirjoitti:On parempia. Merkki on Pentax. Tai Fuji. Tai Olympus. Hermot menee noiden pussien kanssa säheltämiseen kun sitä tekee aikansa.
Onhan noihin oikeen vedenpitävyyttäkin saatavissa sukelluskoteloiden muodossa (näähän lähentelee jo hermeettistä siihen asti kunnes jokin pinta lommahtaa). Sadepisaroiden paine saattaa olla melkoisen suuri ja vesi meneekin monesta kosteussuojasta läpi.

Mutta on tuo sadesuoja stylen näköinen - tulee mieleen tieteiselokuvat:)
Maffer
Viestit: 21621
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kameran sadesuoja

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kannattaa ainakin laittaa joku rämän kelin suodin linssiin kiinni. Kun tuollaisen pussin kanssa lähtee tekemään, niin kyllä sinne etulasiinkiin vettä piisaa. Suodinta on helpompi hinkata menossa puhtaaksi ilman huolen häivää.
Vastaa Viestiin