Oman kalenterin teko.

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
Vastaa Viestiin
Lapasorsa
Viestit: 53
Liittynyt: Tammi 14, 2013 16 : 59

Oman kalenterin teko.

Viesti Kirjoittaja Lapasorsa »

Moi!

Aloin tuossa yksi päivä miettimään, että olisi mukava koittaa tehdä ihan oma kalenteri omista kuvista. Ajattelin ekaksi, että teen alusta loppuun photoshopilla sen, mutta heräsi sitten ajatus, että onkohan olemassa mitään siihen tarkoitettua ohjelmaa, joka tekisi kalenteripohjan valmiiksi ja sitten itse lisäilee siihen kuvat ja mitä nyt haluakaan tehdä kalenterille. Onko kenelläkään kokemuksia moisista ohjelmista, tai ylipäätänsäkkään onko joku tehnyt oman kalenterin itse? Meinaan vain, että pääsisi aika paljon helpommalla, jos ei tarvitsisi ihan alusta loppuun tehdä tuota kalenterin "numerointia". Tietysti sekin onnistuu, jos ei mitään järkevää vaihtoehtoista tapaa sille löydy.

Kokona olen miettinyt ihan A4 kokoista arkkia, joka olisi vaakatasossa ja yläreunaan reijät ja "nidonta", vai mikä sen oikeampi nimitys nyt onkaan. Tai sitten pystyasennossa ja puolet olisi kuvaa ja puolet kalenteria. Tätä en ole vielä aivan päättänyt, joten mietinnässä vielä.

Kiitoksia ja hyvää joulua näin hieman jälkikäteen :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Tuolla http://office.microsoft.com/en-us/templ ... T010104313 on kaksi erilaista Excel-pohjaa, joista voi valita haluamansa alan ja saada helposti copy-pastella vaikka Photariin.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jusimisa
Viestit: 42
Liittynyt: Elo 19, 2010 7 : 46

Viesti Kirjoittaja jusimisa »

Eikös noita saa jo jokaiselta kuvatoimittajalta ?
Hessu
Viestit: 20
Liittynyt: Touko 13, 2003 14 : 03

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Itse olen kokeillut monia kuvatoimittajia. Digitulostuksena rasteroidut kuvat olivat yleensä pettymyksiä.

Saksalaisten fotolehtien kautta törmäsin Cewe nimiseen putiikkiin, joka tekee kalentereita valokuvapaperille.
Suomessa niitä saa http://photo.gigantti.fi/.

Sivut olivat valotettu valokuvina Fujin kiiltävälle paperille ja tulos oli aika näyttävä. Ei välttämättä halvin paikka.
Gamma
Viestit: 1723
Liittynyt: Tammi 13, 2004 14 : 14
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Itse tehtynä: työlästä, kallista ja lopputulos ei välttämättä ole ainakaan parempi kuin teetettynä. Tulostimen mukana tulee usein ohjelma jossa on valmiita kalenteripohjia, tai sellaisen voi ladata valmistajan sivuilta.
Kuvapalvelussa teetettynä: helppoa, erilaisia malleja ja hintavaihtoehtoja löytyy ja lopputulos yleensä riittävän hyvä.
Kalenteri ei ole näyttelykuva, yleensä se ripustetaan keittiön nurkkaan ja kuva on esillä kuukauden. Se joutuu roskiin tai jonnekin laatikon pohjalle seuraavana vuonna.
SnaG_
Viestit: 164
Liittynyt: Huhti 24, 2010 17 : 35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SnaG_ »

Nimipäiviä ei kovinkaan heleposti saa omaan kalenteriin. Taisi olla Helsingin Yliopiston omistuksessa. (Jos oikein muistan. Korjatkaa jos olen väärässä)
Lapasorsa
Viestit: 53
Liittynyt: Tammi 14, 2013 16 : 59

Viesti Kirjoittaja Lapasorsa »

Hmm, homma menikin kuviteltua vaikeammaksi. Eli ihan nimipäivillä merkittyä kalenteria ei saa ihan noin vain tehtyäkään? Täytyy vielä tutkailla asiaa ja päättää sitten, että ryhdynkö hommaan vain enkö.
jusimisa
Viestit: 42
Liittynyt: Elo 19, 2010 7 : 46

Viesti Kirjoittaja jusimisa »

Ainakin Photoboxin kalenteriin voi lisätä omia merkkipäiviä. Tietysti jos haluat nimipäivät joka päivälle käy kalenterin teko työlääksi käsin syöttäen. Ko. firmasta tilasin viime syksynä kalentereita. Kuvanlaatu oli ihan ok siihen käyttöön.
LoikkaHe
Viestit: 199
Liittynyt: Marras 06, 2003 20 : 27

Viesti Kirjoittaja LoikkaHe »

Ainakin kuvatkirjaksi.fi:n ja ifolorin kalentereissa on suomalaiset nimipäivät.

Ja paljon helpompaa, kuin väsätä itse. Tilasin molemmista ja kummankin laatu on mielestäni on aivan riittävä kalenterikäyttöön.
Lapasorsa
Viestit: 53
Liittynyt: Tammi 14, 2013 16 : 59

Viesti Kirjoittaja Lapasorsa »

Koitin tuota ifolorin ohjelmaa ja uskon, että se täyttää toiveet täysin. Kiitoksia vinkeistä, eiköhän näillä saada kalenteri seinälle.
Vastaa Viestiin