Joulukortit 2014

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
teki1
Viestit: 158
Liittynyt: Helmi 01, 2004 14 : 33

Joulukortit 2014

Viesti Kirjoittaja teki1 »

Voitaisiin tähän lisäillä joulukorttiotoksia. Itselläni ollut tapana tehdä joulukortit omista kuvista ja parantaa hieman joka vuosi.

Lisää tähän siis omia joulukorttimaisia kuviasi niin voidaan poimia niistä ideoita taas seuraavaan jouluun.

Tälläisiä kortteja lähtee tänä vuonna omille tuttaville ja sukulaisille. Toki tuo vaimo vielä tuunailee niitä liimaamalla juttuja noihin kuvien päälle.


Kuva

Kuva

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
T-K
Viestit: 187
Liittynyt: Maalis 14, 2014 17 : 01

Viesti Kirjoittaja T-K »

Viimeinen hyvä, itse olisin kuitenkin rajannut reilusti vasemmalta ja ylhäältä pois.
teki1
Viestit: 158
Liittynyt: Helmi 01, 2004 14 : 33

Viesti Kirjoittaja teki1 »

T-K kirjoitti:Viimeinen hyvä, itse olisin kuitenkin rajannut reilusti vasemmalta ja ylhäältä pois.
Sitä itsekin pohdin kuvaa ottaessa, että olisi tehnyt tiukemman rajauksen mutta sitten olisi jotenkin mennyt liian tiukaksi omassa mielessäni ja kuvasta olisi kadonnut todellisuuden tuntua. Ja ajatus oli muutenkin askarrella tuolle tummalle alueelle sitten jotain muuta koristetta.

Ei muuten ole itse kuvaustapahtuma yhtä iloista ja rauhallista mitä kuvien lopputulos. Se kuka on lasten ja muutaman valon kanssa kuvannut pimeässä ja pakkasessa niin tietää ettei tuo lapsi tuossa kohdassa kauaa hyvä ilme päällä ole vaan aika nopeasti täytyy ideat löytyä.
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Kuva

Yksi raakile. Kivaa touhua (totuus, ei ole).
jperala
Viestit: 3464
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

Kuva
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
LKSS
Viestit: 375
Liittynyt: Joulu 04, 2011 17 : 23

Viesti Kirjoittaja LKSS »

Kuva
legotera
Viestit: 30
Liittynyt: Syys 03, 2014 19 : 15

Viesti Kirjoittaja legotera »

Kuva

Nätisti poika jaksoi nostella kynttilälyhtyä ja kääntyi sinne ja noin päin ja ties mitä. Mutta paras oli tämä session ensimmäinen kuva. Tosin nyt kun katson, niin vaatinee vähän gimppausta vielä.
Räpsyjä omaksi iloksi ja muiden kiusaksi https://flic.kr/ps/2X8s5Q
Lay
Viestit: 594
Liittynyt: Kesä 08, 2010 20 : 23

Viesti Kirjoittaja Lay »

Kuva
tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Kuva
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
moonshine
Viestit: 1312
Liittynyt: Heinä 27, 2010 21 : 08

Viesti Kirjoittaja moonshine »

LKKS, mainio potretti!
-justus
Viestit: 91
Liittynyt: Kesä 21, 2012 9 : 02

Viesti Kirjoittaja -justus »

Tällasilla korteilla tänä jouluna

Kuva

Kuva
SnaG_
Viestit: 164
Liittynyt: Huhti 24, 2010 17 : 35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SnaG_ »

Kummipoika 4kk toimi mallina.

KuvaHyvää Joulua! by tuovinent, on Flickr
lasse849
Viestit: 115
Liittynyt: Touko 01, 2003 11 : 41

Viesti Kirjoittaja lasse849 »

Kun ei enää ole lapsia kuvattavaksi ja kun vastaanottajatkin ovat senioreita, olen ryhtynyt askartelemaan kuvankäsittelyin onnittelu-, joulu- tms korttini. Hankaluutta on ollut löytää printtauspaikka, kun firmoilla on yleensä tarjolla erilaisia valmispohjia, jotka eivät tällaiseen sovi.
Kuva
Viimeksi muokannut lasse849, Joulu 09, 2014 13 : 32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
fleshlight
Viestit: 641
Liittynyt: Helmi 26, 2010 10 : 13

Viesti Kirjoittaja fleshlight »

lasse849 kirjoitti:Hankaluutta on ollut löytää printtauspaikka, kun firmoilla on yleensä tarjolla erilaisia valmispohjia, jotka eivät tällaiseen sovi.
Täysin samaa mieltä ja tuttu ongelma täälläkin - melko taiteellisia nuo eri firmojen joulukorttitarjoukset tänä päivänä ja niihin on vaikeaa sovittaa ylipäätään minkäänlaista valokuvaa. Onneksi noilla puljuilla on kuitenkin tehosteettomia, tavallisia korttipohjia valikoimissaa mutta ne ovat harvoin tarjouksessa joulun alla.
fleshlight
Viestit: 641
Liittynyt: Helmi 26, 2010 10 : 13

Viesti Kirjoittaja fleshlight »

Tässä vielä oma 2014 joulukorttikuvani ketjun jatkoksi:

Kuva
TiRy
Viestit: 1511
Liittynyt: Loka 16, 2012 18 : 06

Viesti Kirjoittaja TiRy »

Kuva
teki1
Viestit: 158
Liittynyt: Helmi 01, 2004 14 : 33

Viesti Kirjoittaja teki1 »

Kiitoksia kaikille ketjuun vastanneille.

Tältä päivältä vielä yksi kortti kuvattuna ketjun aloittajalta.

Näihin tunnelmiin... :)

Merry f***ing Christmas !!!

KuvaMerry F***ing Christmas by T-K Photos, on Flickr
paulas
Viestit: 1171
Liittynyt: Syys 06, 2003 23 : 54

Viesti Kirjoittaja paulas »

Kuva
JPQ
Viestit: 6412
Liittynyt: Huhti 03, 2004 19 : 15
Paikkakunta: Viiala

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Te jotka tuskailette joulukorttien teon kanssa mitä määriä tarvitsette?
ja jos PDFän teko sujuu niin yksi firma jolla tosin vain kirjan tehnyt heidän entisen painokoneen aikana mutta katsosin Nord Print nimistä yritystä. Tosin hinnat ehkä pienillä määrillä ei halvimmat mahdolliset mutta sitten jos tarve onkin isompi niin nuo tavalliset kuluttaja palvelut onkin sikahintaisia. Toinen www.kuvatkirjaksi.fi jolla olen tosin vain kirjoja ja nekin entisen omistajan aikaan tehnyt jolla näkyis olevan myös tee kokosuunittelu itse vaihtoehto. Ja Nord printin hintaan saa mitä mulle sanoivat vaikka 4 erilaia kutakin 50kpl joiden hinta siis sama kuin 200kpl samaa kuvaa. Osaavat varmaan itse parhaiten auttaa miten aineisto silloin pistetään muttei siis niin että 4kpl 50kpl tuotetta lisätään koriin vaan ilmeisesti useita aineistotiedostoja yhteen pakettiin et viesitin toiveet. Pahoittelut että meni offtopikiksi mutta annettaakoon joulun hengessä se minulle anteeksi jookos.
mremonen
Viestit: 9184
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Kuva
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Vastaa Viestiin