Sunnuntaita odotellessa

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
iikkoo
Viestit: 640
Liittynyt: Heinä 01, 2008 15 : 12

Sunnuntaita odotellessa

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
delocke
Viestit: 89
Liittynyt: Elo 14, 2008 11 : 48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sunnuntaita odotellessa

Viesti Kirjoittaja delocke »

Mulla on ihan sellainen fiilis että olen ollut tuolla joskus, mutten saa päähäni missä tuo on otettu. Lissabonissa? Portossa?
iikkoo
Viestit: 640
Liittynyt: Heinä 01, 2008 15 : 12

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Espanjassa, Costa Blanca, Pilar de Horadada
.
Oli marraskuussa aivan kuin Tšernobyl, onneksi oltiin vain ajelemassa siellä. Sinänsä nättiä ja siistiä, ihmiset puuttuivat.
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Linssiheijastumat...
Muuten hyvä.
Viimeksi muokannut JKyytinen, Heinä 02, 2014 22 : 33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Isoaika
Viestit: 14
Liittynyt: Touko 26, 2013 21 : 49

Viesti Kirjoittaja Isoaika »

Upea!
iikkoo
Viestit: 640
Liittynyt: Heinä 01, 2008 15 : 12

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Kiitoksia!
Joo, kuvattu suoraan aurinkoa kohti, yläsivu leikattu ja pahimmat flaret siivottu
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

JKyytinen kirjoitti:Linssiheijastumat...
Olisi mielestäni saanut flarettaa pahemminkin. Kuvassa on paljon kauniita elementtejä, mutta pääkohteen ja selkeän asetelman puuttuessa se jää epämääräisellä tavalla pikkuisen vajaaksi. Ihmiset kulkusillalla, vahvasti tapahtumaa (nyt aika autiolla) hiekkarannalla, taikkapa vain flare, olisi saattanut riittää tälläiseksi.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

nomad kirjoitti:
JKyytinen kirjoitti:Linssiheijastumat...
Olisi mielestäni saanut flarettaa pahemminkin. Kuvassa on paljon kauniita elementtejä, mutta pääkohteen ja selkeän asetelman puuttuessa se jää epämääräisellä tavalla pikkuisen vajaaksi. Ihmiset kulkusillalla, vahvasti tapahtumaa (nyt aika autiolla) hiekkarannalla, taikkapa vain flare, olisi saattanut riittää tälläiseksi.
Mielenkiintoinen analyysi ja olen samaa mieltä, vaikken itse olisikaan osannut ajatella asiaa heti tuolta kannalta. Flarehan voi toimia hyvin kuvallisena elementtinä. Kysymys on jälleen siitä, miten se kuvassa ilmenee ja mikä sen rooli on.

Valokuva saa olla valokuva, ja se saa ilmetä itse kuvassa. Tarkoitan, että kuvassa ilmenevän tekniikan vaikutuksen - tässä tapauksessa heijastuman - voi nähdä osana kontekstia ja ilmaisua, eikä se lähtökohtaisesti tee kuvasta epäonnistunutta. Tämä on nyt enemmän omaa pohdintaa tässä kirjoittaessa.

Olivathan flaret esim. J.J. Abramsin ensimmäisessä Star Trek -elokuvassa lähestulkoon sivunäyttelijän roolissa. Mielipiteet jakaantuivat, mutta minusta ne loivat aika hyvän tunnelman.
Sapere aude.
---
flickr
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Perusheijastumassa ei niinkään vikaa, mutta tuollaiset pokkarityyliset ohuet säteet häiritsevät.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Vastaa Viestiin