Samyang 14mm f/2.8 + filtterit

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
jvviita
Viestit: 471
Liittynyt: Helmi 22, 2011 12 : 03

Samyang 14mm f/2.8 + filtterit

Viesti Kirjoittaja jvviita »

Samyangilla ollaan selkeästi huomattu että moni haluaisi käyttää filttereitä tuon 14mm laajakulman kanssa. Nyt onnistuu ilman kotitekoisia viritelmiä: http://www.samyang-europe.com/index.php ... der-sfh-14

Pyöröpolarisaatiota tuollaiseen ei ikävä kyllä saa sovitettua, mutta tervetullut uutuus joka tapauksessa. Plussaa myös siitä että pidikkeen hinta ei ole mikään hirveä, toivottavasti laatu on edes kohtalainen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

14mm nyt ole polan kanssa edes kovin kätevä, taivaefekti kun muuttuu kuva-alalla niin paljon. Tämmöisiin opiskoihin on joskus suodattimet sovitettavissa sisään, tai persauksiin. Tuo edessä oleva A-nelonen kun ottaa aika tavalla myös vastavaloa, jota pitäisi taas blokata jollain kompendilla, tai assarilla ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
jiihaa2
Viestit: 909
Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Kammottavan kokonen tötterö. Pitäydyn 16 millisessä ja 100mm filsuissa, tää ei mahdu kassiin vaikka kiva olisikin. Ja hatunnosto hinnoittelusta, nämä on yleensä törkeän ylihintaista tavaraa.

Sisään sovitettavassa filtterissä ei ole tässä oikein tolkkua kun nuo grad hommelit ei oikein pelitä. Pelkkä ND tietty.
josu1234
Viestit: 316
Liittynyt: Joulu 14, 2005 14 : 50

Viesti Kirjoittaja josu1234 »

Kyllä tuo taitaa hankintaan mennä, kunhan tulee kaupattavaksi.
mixdown

Viesti Kirjoittaja mixdown »

Onpa melkosen kookas tuo systeemi. Mulla on X-Pro-kokoinen 121S filtteri ja sen ongelmana on tolkuton paksuus. 3mm on melkein millin paksumpi kuin SinghRayn vastaavat. Pyrkii suttaamaan ja vinjetoimaan ultralaajakantilla ( 16mm ) nurkkia. 14mm ei ainakaan paranna asiaa. Suodin on värien puolesta ja vastavalossakin ihan ok.
Tuo filtterin koko on vähän outo kun X-Pro on 130mm niin ihmetyttää miksi 139mm. Leetä saa 150mm leveätä ja niistä on helppo niistää ylimääräinen pois.
Maffer
Viestit: 21490
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Vaikuttaa ihan hyödylliseltä. Ne nikkor 14-24:lle olevat vastaavat viritykset eivät ainakaan ole yhtään pienempiä.
viertis
Viestit: 105
Liittynyt: Huhti 30, 2010 19 : 23

Viesti Kirjoittaja viertis »

Tuli tilattua tuolta kyseinen härveli

http://www.digitaltoyshop.com/Samyang_S ... 450_7825_1

Tilasin sunnuntaina ja paketti oli keskiviikkona postilaatikossa, tuli Malagasta asti aika ripeästi.Firman toiminta parasta mitä olen kokenut
ulkomailta tilattaessa.


Laitteen paikoilleen laitto oli helppo homma, mutta irrotus olikin sitten eri asia.
Filtterit laitan tilaukseen myöhemmin samaisesta firmasta.
Tmuussoni
Viestit: 97
Liittynyt: Kesä 28, 2011 1 : 00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tmuussoni »

Mä oon nyt koekäyttänyt noita reilut pari viikkoa, ja kyllähän ne asiansa ajaa ja ihan ok-laatuiset filtterit nuo Cokinit. Pientä color castingia havattavissa, mutta niinpä sitä taitaa olla joka ND-filtterillä. Mutta, kyllä täytyy myöntää että isoin miinus on tötterön massiivinen koko, täytyy myöntää että noiden ottaminen mukaan on äärimmäisen negatiivinen kokemus, joten täytyy todeta että tykkään sittenkin itse käyttää kierteellä varustettuja suodattimia, aina kun mahdollista. Harmi että tuossa Samyang 14mm:ssä se ei ole mahdollista...
s76
Viestit: 35
Liittynyt: Huhti 18, 2010 20 : 48
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s76 »

Tein itse tuollaisen ratkaisun, jotta saan kierrellistä suodinta käyttää.

http://www.flickr.com/photos/101904686@ ... 737178015/

En tiedä miten toimii muilla kuin ND-suotimella. Mulla käytössä vain tuo Haidan Slim -filtteri. Toimii ainakin kroppikennoisella, täyskennossa ei kokemuksia.
Ilari-L
Viestit: 532
Liittynyt: Maalis 14, 2012 15 : 16

Viesti Kirjoittaja Ilari-L »

Onko tuohon suodinpidikkeeseen saatavilla tummempia suotimia, kuin ND8? Tuli itsekin hommattua tämä Samyangin putki ja katsoin heidän sivuiltaan, että tummin suodin, jonka tähän saisi olisi ND8.
Beatle
Viestit: 411
Liittynyt: Helmi 19, 2013 21 : 23

Viesti Kirjoittaja Beatle »

Minulla tuo filsupidike tuli tötterön mukana. Ei siis tarvinnut tilata mitään erikseen.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Ostin eilen TopShotista (uusi sijainti Malmintorilla) Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC:n EOS 6D:n kaveriksi, ja siinä tuo filtterisovitin tuli paketin mukana. No, eri pakettina kun on sitä kokoa, mutta enivei.
Sapere aude.
---
flickr
Vastaa Viestiin