Wifi älykännykkä ja Canonit

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Vastaa Viestiin
mixdown

Wifi älykännykkä ja Canonit

Viesti Kirjoittaja mixdown »

Tuumailin, että saattas olla ihan kiinnostava saada kännykkä yhteyteen Canonin kutosen kanssa. Sovelluksia on netti pullollaan. Joko iphone tai Android. Onko joku käyttänyt ja voisko kiinan halpiksista olla mihinkään.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
harrin
Viestit: 2534
Liittynyt: Tammi 10, 2003 8 : 25
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Canonin oma softa? En ole itse käyttänyt, koska en omista 6D:tä.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Täällä oli useampikin juttu noista ja youtubessa on lisää videoita aiheesta.

http://www.traumflieger.de/desktop/fototech.php

..
IGOR90
Viestit: 551
Liittynyt: Marras 29, 2009 20 : 16

Viesti Kirjoittaja IGOR90 »

Eos remote control iphöönissä on itellä toiminu hyvin 6D:n kanssa, uuden päivityksen myötä pystyy jopa hoitamaan tarkennuksen kännystä käsin.
mixdown

Viesti Kirjoittaja mixdown »

Iphone 4 vai 5. Mutta tarkentaa vissiin vain EF -laseilla? Eihän tuo muitakaan tunnista. Mutta sillä ei ole väliä. Ehkä vain monitorointi ja valotuksen säätö. Miksei timelapse- kuvauskin.
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Kunpa olisikin myös WPlle...
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jka71
Viestit: 2022
Liittynyt: Loka 14, 2004 16 : 00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jka71 »

Samsung SII plus + 6D/70D pelaa hienosti EOS Remotellä. Lenovon tabletilla myös ohjaa kameraa samoin.

https://play.google.com/store/apps/deta ... mote&hl=fi
grafia
Viestit: 1413
Liittynyt: Kesä 01, 2005 22 : 10
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

Samsung Galaxy Note I, Canon EOS 5D II ja DSLR Controller toimivat yhdessä eli voi esim. tarkennnuspisteen valita kännykän näytöltä.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

On se näppärää, kun nykyään voi istua kojussakin kapteenin tuolissa ja katsoa kolmella tabletilla mihin kameraan se tikka oikein pärähtää ja kaupanpäälle tilata kännykällä pitsan suoraan kojun ovelle. Ei käynyt näin minun nuoruudessa...

..
mixdown

Viesti Kirjoittaja mixdown »

Eipä käyny. Mullakin oli Pentaxin MX-runkoon 15m piuhaa jolla sai näpsäytettyä jos sattu jottai kohalle sattumaan. Lähinnä tässä kiinnostas tuo timeläpsytoiminto. Saishan tuon kiinalaisella kapulallakin mutta jos kapulasta patterit loppuu kesken läpytyksen 30 asteen pakkasessa kahen tunnin jälkeen kun revontulet just aukes taivaalle. Rnkoon on 6000mAh:n akku joten virrat ei ihan heti lopu kuutamossa.
poweri
Viestit: 407
Liittynyt: Helmi 03, 2008 11 : 57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poweri »

Munt kirjoitti:On se näppärää, kun nykyään voi istua kojussakin kapteenin tuolissa ja katsoa kolmella tabletilla mihin kameraan se tikka oikein pärähtää ja kaupanpäälle tilata kännykällä pitsan suoraan kojun ovelle. Ei käynyt näin minun nuoruudessa...

..
Joo sama tunne varmaan, kuin minulla 70- luvun lopulla kun olin ensimmäistä kertaa luontovalokuvaus reissulla luokkakaverini kanssa joka oli tosi harrastaja. Cosina pultannuna 400mm + nofoleksi jalustalla, tarkennus pöllön pesään ja siitä 25m lankalaukaisin vedettynä piilopaikkaan....varmaan ilmanpaineen välityksellä toimivat... sitten takas talolle ja filmien ja kuvien valmistus itse pimiössä...oli siinä maalaispojalla ihmettelemistä
kuka ampus? Who's shooting?



6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
itu
Viestit: 1250
Liittynyt: Elo 05, 2008 0 : 51

Viesti Kirjoittaja itu »

[Tämä on otsikon aiheen ohi mutta silmääni pisti, aih!, peräkkäisten allekirjoitusten (mixdown & JKyytinen) erot kaikessa mahdollisessa - osuvasti.]
IGOR90
Viestit: 551
Liittynyt: Marras 29, 2009 20 : 16

Viesti Kirjoittaja IGOR90 »

Itellä siis iphone 5 + canon 6D jonka kanssa on 85mm f/1.2 ja sigman 35mm f/1.4 on toiminu oikein hyvin.
Vastaa Viestiin