Kameravehkeitä Tokiosta

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Ohiampuja
Viestit: 458
Liittynyt: Tammi 04, 2005 11 : 13
Paikkakunta: Tampere

Kameravehkeitä Tokiosta

Viesti Kirjoittaja Ohiampuja »

Pitäisi mennä maaliskuussa käymään Tokiossa ja Kiotossa, ja hiukan kiinnostaa paikallinen hintataso. Kannattaisiko sieltä hankkia Nikoniin uutta optiikkaa...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
CaNi
Viestit: 244
Liittynyt: Elo 30, 2008 9 : 00

Viesti Kirjoittaja CaNi »

http://www.biccamera.com/bicbic/jsp/w/d ... s/index.js

Tämän ketjun myymälöitä löytyy lähes kaikissa suurissa Japanin kaupungeissa, valikoima on runsas. Esim Nikkor 24-120 4G ED VR on 121040 jeniä eli alle 1000 € ( riippuen valuuttakurssista). Muitakin hyviä ostospaikkoja on varmasti tarjolla.
jmjh
Viestit: 1055
Liittynyt: Helmi 27, 2009 1 : 00

Viesti Kirjoittaja jmjh »

Näyttää olevan myös cameranu.nl:n hinta alle 1000 eur, josta saa helposti tilattua Suomeen. Kannattaa tarkkaan miettiä että onko mahdollisen muutamaa kymppiä pienemmän hinnan arvoista rueta tuomaan tavaraa matkalta. Euroopasta virallisesta liikkeeestä ostettaessa takuu varmasti toimii JAS:n kautta mm. Nikonin tapauksessa. Lisäksi jos lain mukaan mennään niin EUn ulkopuolelta tultaessa yli 400 eur (vai olisko ollu 500 eur) arvoisista tavaroista pitäisi maksaa ALV tullissa.
Viimeksi muokannut jmjh, Tammi 03, 2014 21 : 10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Ja sitten viimein, kun se ostos on saatu Suomeen, niin eikös mene jotain totaalisen rikki ja lasi on pelkkä paperipaino työpöydän kulmalla, kun takuuta ei käytännössä ole. Mukava muisto siitä, kun kävi Japanissa ja vietti päivät notkuen etsimässä kameraliikkeistä sopivaa tarjousta. Ja ensi kerralla ostetaan taas Hong Kongista tavaraa, kun saadaan niiiin halvalla...

..
Ohiampuja
Viestit: 458
Liittynyt: Tammi 04, 2005 11 : 13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ohiampuja »

No juu, kyllä minä takuun tai sen puutteen ymmärrän. Eikä tosiaan ole päiväkaupalla tarkoitus roikkua tarjousten perässä.

Lähinnä matkamuistoksi meinasin jotain pientä. Se 40mm makro kiinostaisi, täällä se maksaa jotain 260-300 €. Eli ihan hallittavissa olevalla takuuriskillä tässä pelataan...

Eihän minulla nyt tonneja ole varaa objektiiveihin laittaa. :)
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Ohiampuja kirjoitti: Lähinnä matkamuistoksi meinasin jotain pientä. Se 40mm makro kiinostaisi, täällä se maksaa jotain 260-300 €. Eli ihan hallittavissa olevalla takuuriskillä tässä pelataan...
http://www.preissuchmaschine.de/in-Obje ... -2-8G.html

..
Ohiampuja
Viestit: 458
Liittynyt: Tammi 04, 2005 11 : 13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ohiampuja »

Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Nonii. Osta kamat etukäteen, ja tuhlaa rahasi suksibaarissa.

..
jmra
Viestit: 2752
Liittynyt: Tammi 11, 2009 11 : 27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jmra »

mapcamera Tokio, 40mm makro noin 150€
Jappee
Viestit: 2252
Liittynyt: Heinä 07, 2009 13 : 19

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Munt kirjoitti:Ja sitten viimein, kun se ostos on saatu Suomeen, niin eikös mene jotain totaalisen rikki ja lasi on pelkkä paperipaino työpöydän kulmalla, kun takuuta ei käytännössä ole. Mukava muisto siitä, kun kävi Japanissa ja vietti päivät notkuen etsimässä kameraliikkeistä sopivaa tarjousta. Ja ensi kerralla ostetaan taas Hong Kongista tavaraa, kun saadaan niiiin halvalla...

..
Jos objektiivin hankinnassa säätää vaikka 200 eur niin sillä rahalla objektiivin voi lähettää objektiivin ostomaahan takuukorjaukseen ja maksaa vielä paluupostinkin. Pitää vain ottaa se paikallinen takuukortti oikein täytettynä ostopaikasta ja tehdä tullipaperit ulkoiseen jalostukseen lähettämisestä&palauttamisesta.
Pad1590
Viestit: 145
Liittynyt: Elo 01, 2007 17 : 13

Viesti Kirjoittaja Pad1590 »

itse olen käynyt parikin kertaa Japanissa, Tokiossa, Nagoyassa ja Kiotossa. Silloin euron ja jenin kurssi oli sellainen (1€ = 110-120¥), että ei juurikaan saanut kamera-tarvikkeita niistä kaupoista joissa kävin yhtään halvemmalla kuin suomesta.
Nyt kurssi näyttäisi olevan noin 140¥ tuntumassa, mikä saattaa muuttaa asiaa huomattavasti.

Tokiossa on kuuluisia Akihabara-alue, jossa on paljon isoja ja pienempiä elektroniikka ja kameraliikkeitä, mutta ei välttämättä kaikkein edullisimpia.

Elektroniikkaa saa myös verovapaasti kun on tarpeeksi käyttänyt euroja, muistaakseni ~1000 € luokkaa. Vaatii tosin kaavakkeiden täyttelyä.

Eikös Canonilla ollut aikoinaan linsseissä maailmanlaajuinen takuu... Siitä on tosin aikaa, mutta muistelen, kun tilasin luxemburgista objektiivin ja selvittelin takuu asioita, niin silloin selvisi, että canonin linsseillä oli maailmanlaajuinen takuu. Ainakin nykyään on Euroopan kattava takuu. Nikonilla on varmaankin jotain vastaavaa.

PS.
Tämmöinen iso kauppa löytyy Akihabarasta
Kuva

Ja Ueno:sta löytyy myös toinen isohko liike. Ja on niitä paljon muitakin.
Viimeksi muokannut Pad1590, Tammi 10, 2014 17 : 46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mappe
Viestit: 1103
Liittynyt: Heinä 15, 2003 16 : 08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

Ming Thein osasi kertoa, että käytettyjen Sony RX1R pokkareiden hinnat Japanissa tippui -> 1300$, kun A7(r) julkaistiin. Jos tuohon hintaan löydät niin tekisin heti kaupat.
vajuvone
Viestit: 134
Liittynyt: Helmi 05, 2004 18 : 14
Paikkakunta: Helsinki/Padasjoki

Viesti Kirjoittaja vajuvone »

Pad1590 kirjoitti: Elektroniikkaa saa myös verovapaasti kun on tarpeeksi käyttänyt euroja, muistaakseni ~1000 € luokkaa. Vaatii tosin kaavakkeiden täyttelyä.
Verotta voi ostaa, jos samasta liikkeestä saman päivän aikana tehdyt ostokset ylittävät 10 001 jeniä. Kulutusvero Japanissa on tällä hetkellä 5 % ja se nousee 8 %:iin pian huhtikuussa ja 10 %:iin lokakuussa vuonna 2015. Myös liikkeiden myymät käytetyt välineet sisältävät tuon veron ja niihinkin saa lyhyen, parin viikon takuun.

Valokuvaaminen kaikkien alojen kauppatiloissa omiin tai kaupallisiin tarpeisiin on yleensä kiellettyä, mutta tietenkin laitteita voi ja saa testata kuvaamallakin ostotarkoituksessa.
Jappee
Viestit: 2252
Liittynyt: Heinä 07, 2009 13 : 19

Viesti Kirjoittaja Jappee »

vajuvone kirjoitti:Kulutusvero Japanissa on tällä hetkellä 5 % ja se nousee 8 %:iin pian huhtikuussa ja 10 %:iin lokakuussa vuonna 2015. Myös liikkeiden myymät käytetyt välineet sisältävät tuon veron ja niihinkin saa lyhyen, parin viikon takuun.
Verokanta on melko asiallinen Suomen 24%:iin verrattuna. Tosin Aasiassa on perinteisesti yritetty kannustaa ihmisiä työn tekemiseen ja yhteiskunta ei sponssoroi vapaalle jättäytyville samoja etuja kuin työstä kiinnostuneille.

Japsitkin saattavat kohta miettiä miksi tavara ei liiku kaupoissa, kun veroja aloitetaan nostamaan kohti järjetöntä tasoa.
clumsy64
Viestit: 107
Liittynyt: Heinä 06, 2008 5 : 46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja clumsy64 »

mappe kirjoitti:Ming Thein osasi kertoa, että käytettyjen Sony RX1R pokkareiden hinnat Japanissa tippui -> 1300$, kun A7(r) julkaistiin. Jos tuohon hintaan löydät niin tekisin heti kaupat.
Sonyn kameroita Japanista ostavan kannattaa tarkistaa menun kielivaihtoehdot, ettei tule ikävää yllätystä (eli vain japanilaiset menut).
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Viesti Kirjoittaja zone6 »

Shinjukusta löytyy useamman korttelin kokoinen Yodobashi kamera. Tyylin digijärkkärit yhdessä rakennuksessa, pokkarit toisessa, jalustat yhdessä, filmit jossain, ...

Myös kohtalainen bikkukamera on shinjukussa. Pitää vain huomata asemalta ulostua länsipuolelle. Kuten yodobashinkin kohdalla.

Oma suosikki on kuitenkin Tokiossa Nakanon fujiya-kamera.
http://www.fujiya-camera.co.jp
Zone VI
Valdenaut
Viestit: 33
Liittynyt: Loka 13, 2008 20 : 00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Valdenaut »

Itse ajattelin käydä Mapcamerassa hakemassa pari käytettyä Pentax objektiivia. Jostain luin sellaisen väittämän, että Mapcamera on se hintatason määrittäjä Tokiossa. Minun täys nolla japanintaidoilla olen ymmärtänyt, että Pentax tavarat on myynnissä siinä toisessa (pienemmässä) liikkeessä Olympuksen kanssa. Ilmeisesti saman merkin käytetyt löytyvät samasta osoitteesta?
Mapcameran nettisivujen kautta olen katsellut käytettyjen hintoja, jotka nykyisellä kurssilla tuntuvat kohtuullisilta ja tarjontaakin olisi. Itse ajattelin tulostella paperille noita tavaroita, joita olen etsimässä ja siten helpottaa kaupantekoa.

Mitenkäs tuolla mahtaa palvelu toimia englanniksi? Onko kaikki tavara jossain tiskin takana, vai edetäänkö enemmän itsepalvelu tyyliin?
vajuvone
Viestit: 134
Liittynyt: Helmi 05, 2004 18 : 14
Paikkakunta: Helsinki/Padasjoki

Viesti Kirjoittaja vajuvone »

Mapcamerassa on hyvä ja ystävällinen palvelu kohtalaisen hyvällä englanninkielen taidolla. Verotta voi ostaa, kun on passi mukana ja ostaa yli 10 000 jenin arvosta.

Tavara - käytetty ja uusi - on lasivitriineissä seinillä ja tilan keskelläkin helposti nähtävissä hintoneen. Ystävällisesti kiikuttavat kiinnostavat kappaleet tiskille arvioitavaksi tarkemmin ja testattaviksi.

Hintatason ja palvelun vuoksi olen varsinkin Canon kerroksessa muutaman kerran tehnyt kauppaa.
jmra
Viestit: 2752
Liittynyt: Tammi 11, 2009 11 : 27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jmra »

zone6 kirjoitti:Oma suosikki on kuitenkin Tokiossa Nakanon fujiya-kamera.
http://www.fujiya-camera.co.jp
Tämä on erinomainen vinkki. Juuri palattiin Tokiosta ja Fujiya camerassa sekä map camerassa tuli piipahdettua. Molemmat mukavia paikkoja mutta Fujiya oli kuitenkin se mukavampi paikka näin yhden käymisen perusteella. Lisäksi vähän edullisemmat käytettyjen hinnat kuin map camerassa.

Käytettyä tavaraa molemmissa hyvin ja map camerassa jopa valtavat määrät eli löytyipä kaupoista jotain ostettavaakin.

Lisäksi tuo Nakanon alue oli kapeine kujineen ja hyvine ruokapaikkoinen meille Tokion reissun suossikkialue. Parina ilmana tuonne alueelle piti palata testailemaan ruokapaikkoja. Ilman tätä vinkkiä tuo kaupunginosa olisi jäänyt löytymättä.
Viimeksi muokannut jmra, Helmi 16, 2014 20 : 09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jmra
Viestit: 2752
Liittynyt: Tammi 11, 2009 11 : 27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jmra »

Valdenaut kirjoitti:Itse ajattelin käydä Mapcamerassa hakemassa pari käytettyä Pentax objektiivia. Jostain luin sellaisen väittämän, että Mapcamera on se hintatason määrittäjä Tokiossa. Minun täys nolla japanintaidoilla olen ymmärtänyt, että Pentax tavarat on myynnissä siinä toisessa (pienemmässä) liikkeessä Olympuksen kanssa. Ilmeisesti saman merkin käytetyt löytyvät samasta osoitteesta?
Mapcameran nettisivujen kautta olen katsellut käytettyjen hintoja, jotka nykyisellä kurssilla tuntuvat kohtuullisilta ja tarjontaakin olisi. Itse ajattelin tulostella paperille noita tavaroita, joita olen etsimässä ja siten helpottaa kaupantekoa.

Mitenkäs tuolla mahtaa palvelu toimia englanniksi? Onko kaikki tavara jossain tiskin takana, vai edetäänkö enemmän itsepalvelu tyyliin?
Japanilaisten asiakaspalvelu on niin ystävällistä että homma tuntui sujuvan vaikka myyjä ei englantia osaisikaan. Sormella osoitellen jne.

Jos haluat hintoja vertailla niin Pentax käytettyihin suora linkki Fujiya:lle on

http://fujiyacamera.shop4.makeshop.jp/s ... 009/004/X/

Ai niin se piti vielä lisätä että mielestäni Map Camera ei listaa nettisivuillaan lähellekään kaikkia käytettyjä objektiiveja mitä hyllystä löytyy. Esim. FA 43 limitediä oli käytettyjen hyllyssä pitkälti toistakymmentä (siitä tarttui mukaan Silver made in japan), samoin 31 limitediä pitkä rivi + tietenkin muita objektiiveja vaikka kuinka. Eikä niitä mielestäni niin montaa nettisivuilla näkynyt kun ennen reissua selailin.
Vastaa Viestiin