Pari lätkä aiheista kuvaa, tai siis jääkiekkoa.

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
jormajoku
Viestit: 28
Liittynyt: Loka 06, 2012 23 : 14

Pari lätkä aiheista kuvaa, tai siis jääkiekkoa.

Viesti Kirjoittaja jormajoku »

Kuva
_DSC3499 as Smart Object-1 by jormajokunen, on

Kuva
_DSC3591 as Smart Object-1 by jormajokunen, on Flickr
En viitsi tänne laittaa kasapäin jotain lätkä aiheisia kuvia. Ensimäistä kertaa elämässäni kuvasin jääkiekkoa, jälki nyt oli sen mukaista eli vaihtelevaa. Tänne laitan kaksi jotka omaan silmään näyttivät parhailta, rajauksen ja tunnelman suhteen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
janzu77
Viestit: 68
Liittynyt: Marras 06, 2009 20 : 06
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja janzu77 »

Olin näköjään samassa pelissä eilen, vähän eri kuvakulmasta tosin :)
Ben Amorin kuvassa saisi olla vähän pienempi aukko mun makuun, näkyis vähän enemmän tota taustatilannetta. Rajaukset on sulla aika tiukkoja.

Täytyypä kattoa noi omat kuvat oliko yhtään onnistunutta, toinen kerta ittellä samaisessa hallissa kameran kanssa...
jormajoku
Viestit: 28
Liittynyt: Loka 06, 2012 23 : 14

Viesti Kirjoittaja jormajoku »

janzu77 kirjoitti:Olin näköjään samassa pelissä eilen, vähän eri kuvakulmasta tosin :)
Ben Amorin kuvassa saisi olla vähän pienempi aukko mun makuun, näkyis vähän enemmän tota taustatilannetta. Rajaukset on sulla aika tiukkoja.

Täytyypä kattoa noi omat kuvat oliko yhtään onnistunutta, toinen kerta ittellä samaisessa hallissa kameran kanssa...

No nii hyvä homma! Sattu tilanne että jouduttiin ottamaan liput ekalle riville, niin ajattelin että nyt sitte vois koetella vähän kattoa kuinka haastavaa onkaan lätkän kuvaaminen. Ja onhan se haastavaa, ainakin tuossa lahden hallissa isoja jouduin nostamaan 1600, että sain edes noinkin suurella aukolla tarpeeks nopeata suljin aikaa. Itsellä ongelma myös näihin tilanteisiin kalusto, joka on aika vahvasti studio kuvaus painotteinen, objektiivit ovat kiinteitä en edes omista yhtään zoomia. sigma macro 150mm hiukan huono myöskin tarkentaamaan noihin nopeisiin tilanteisiin, vaikka paikallaan oleviin kohteisiin onkin loisto lasi :D

Jostain syystä itse olen aina tykännyt noista erityisien tiukoista rajauksista, se on maku asia.
janzu77
Viestit: 68
Liittynyt: Marras 06, 2009 20 : 06
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja janzu77 »

Mulla vähän sama tilanne, piti ottaa eturivin paikat kun ei ollu oikein muuta tarjolla. Vaihtoaition yli/läpi räpsiminen tuotti vähän haasteita...

Tossa parit räpsyt eiliseltä ja vähän edellistäkin yritelmää: http://jannekousa.smugmug.com/Themes/Ice-Hockey/

Kyllä mäkin tykkää tiukoista rajauksista, mutta joskus kaipaa vaan vähän laajempaa näkemystä :)
jormajoku
Viestit: 28
Liittynyt: Loka 06, 2012 23 : 14

Viesti Kirjoittaja jormajoku »

janzu77 kirjoitti:Mulla vähän sama tilanne, piti ottaa eturivin paikat kun ei ollu oikein muuta tarjolla. Vaihtoaition yli/läpi räpsiminen tuotti vähän haasteita...

Tossa parit räpsyt eiliseltä ja vähän edellistäkin yritelmää: http://jannekousa.smugmug.com/Themes/Ice-Hockey/

Kyllä mäkin tykkää tiukoista rajauksista, mutta joskus kaipaa vaan vähän laajempaa näkemystä :)
Sopasen hilejarru kuva on magee!

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 0e913c88ec

En tiiä toimiiko mutta tolla pitäs näkyä multakin vähän isompi setti tosta pelistä.
janzu77
Viestit: 68
Liittynyt: Marras 06, 2009 20 : 06
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja janzu77 »

Parempia kuvia sulla tuolla FB:ssa oli kuin nämä sisäänheittokuvat!

Esim. no. 4,5,8 ja 22 toimii mun mielestä oikein hyvin.

Ei se makro nyt niin huono tuohon hommaan näytä olevan, valovoimasta ei ole ainakaan haittaa. Mä jouduin nostamaan ISOt tosi korkealle kun oli niin pimeä zoomi käytössä ja sen huomaa kyllä.
villeh
Viestit: 1008
Liittynyt: Maalis 16, 2003 1 : 27

Viesti Kirjoittaja villeh »

"If your pictures aren't good enough, you're not close enough." - Robert Capa
jormajoku
Viestit: 28
Liittynyt: Loka 06, 2012 23 : 14

Viesti Kirjoittaja jormajoku »

öh kaipaisin vähän selvennystä tähän linkkiin?

kyllähän se jääkiekon kuvaamiseen pitäisi olla nikoni miehellä Nikonin 70-200mm zoomi. ja runkokin sais olla jokin missä croppivaraa. ja sitten kaulalla saisi roikkua viellä pari kiinteen polttovälin objektiiveilla varustettua kameraa 400mm ja 50mm. Tuo setti vaan on suhtteellisen kallis 20 000e saa pulittaa ja ylikin.

edit- luin pitemmälle ja siellä olikin sitten ihan mielenkiintoista kekustelua asiasta ja ihan hyviä vinkkejä.
miikkis006
Viestit: 41
Liittynyt: Huhti 11, 2008 20 : 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miikkis006 »

En viitsi tänne laittaa kasapäin jotain lätkä aiheisia kuvia. Ensimäistä kertaa elämässäni kuvasin jääkiekkoa, jälki nyt oli sen mukaista eli vaihtelevaa. Tänne laitan kaksi jotka omaan silmään näyttivät parhailta, rajauksen ja tunnelman suhteen.
Suuntahan noissa kuvissa on hyvä, ekan jos sais käännettyä, että pelaaja katsois kameraanpäin ja kakkoseen vähän nopeampi suljinaika mikä pysäyttäis liikkeen kunnoola niin avot.
Vastaa Viestiin