Varastinko kuvat netistä vai otinko itse ?

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
DudeB
Viestit: 1856
Liittynyt: Tammi 19, 2006 9 : 37
Paikkakunta: Järvenpää

Varastinko kuvat netistä vai otinko itse ?

Viesti Kirjoittaja DudeB »

"Hei, Kiitos Toriin jättämästäsi ilmoituksesta. Valitettavasti emme kuitenkaan voineet julkaista sitä, sillä tällä hetkellä ilmoituksesi ei ole Tori.fi -palvelun sääntöjen mukainen.
Ilmoituksen hylkäämisen syy:
Myynti-lmoituksiin liitettävät kuvat tulee olla käyttäjän itse ottamia tai kuviin tulee olla käyttöoikeus tekijänoikeuden omistajalta. Emme hyväksy ilmoituksissa muilta sivuistoilta kopioituja kuvia. Ilmoituksesi voidaan hyväksyä normaalisti, mikäli jätät ilmoituksen ilman kuvaa tai liität siihen mukaan itse ottamasi kuvan."

WTF ? LoL ! Haha ;)
http://hemmonkuvat.blogspot.fi/2013/11/ ... -itse.html
Kuva

Kuva
Se mikä tuntuu kliffalta, tee se jo tänään niin voit tehdä sen huomenna uudestaan !
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viestit: 7276
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Huh mitä hommaa. Luulis olevan turhan työllistävää ja muutenkin aika heikolla pohjalla tuollainen puhtaasti silmämääräinen kuvan oikeuksien omistajan arviointi pidemmän päälle. Kuvat on kyllä hienoja, varsinkin tuo ensimmäinen.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
fireisland
Viestit: 1132
Liittynyt: Huhti 15, 2010 13 : 43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja fireisland »

Joo ota huonompia kuvia! Nehän vois lisätä tonne käyttäjäehtoihin, että vain kännykällä otetut hieman tärähtäneet kuvat kelpuutetaan myynti-ilmoitukseen.
mremonen
Viestit: 9250
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

No, tuolla tori.fi:ssä joko on resursseista pulaa tai sitten siellä on joku automaatti arpomassa noita vastauksia. Itse myin puolisen vuotta sitten kahta Suunnon sykemittaria (T4c ja M5). Molemmista oli kuvat ja kaikki. Piti vääntää pitkään ja hartaasti, että hyväksyivät molemmat myyntiin yhtäaikaa. Sieltä tuli toistuvasti ilmoitus bumerangina saatteella "vain yksi ilmoitus tuotetta kohti".

Ilmeisesti ei saa myydä kahta erilaista sykemittaria samalla kertaa...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Viesti Kirjoittaja emerik »

Kuvaan vain isolla oma nimi jos olisi vaikka auttanut. :)
plrbr
Viestit: 619
Liittynyt: Marras 23, 2009 20 : 26

Viesti Kirjoittaja plrbr »

fireisland kirjoitti:Joo ota huonompia kuvia! Nehän vois lisätä tonne käyttäjäehtoihin, että vain kännykällä otetut hieman tärähtäneet kuvat kelpuutetaan myynti-ilmoitukseen.
Eikä tämä pelkästään riitä. Yhdys sanat pitää myös olla "oikein", ts. nyky käytännön mukaisia. Muutkin kirjoitus virheet kuuluvat toki ilmoitusten tyyliin. Jos haluaa olla aivan varman kaupan onnistumiseta, tekstin alkuun lisätään vielä sana "eli" tai vaihtoehtoisesti "elikkä".
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Hauska keissi, mutta toinen totuus on se, että Tori ei halua kannustaa käyttämään netistä imuroituja kuvia, joka on hyvä juttu sinänsä. Samoin se lisää luotettavuutta, kun kuva näyttää itse otetulta. Ei siellä taida olla aikaa selvittää onko kuva imutettu vai ei, joten kaikki ammattimaisesti otetut kuvat hylätään suoraan. Toisaalta se on parempi näin... ;)

..
Mikael K.
Viestit: 2567
Liittynyt: Helmi 23, 2005 16 : 25
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

Nykyisin autenttisuuden määritelmäksi on tullut epätäydellisyys. Siksi ilmeisesti lehdissäkin kaikki kännykkäräpsyt ovat suosiossa. Myyntikuvien kaiketi pitäisi olla riittävän hyviä mutta niissä pitäisi ilmetä riittävästi huonoutta, niin että ne menisivät aidoista.
masa0
Viestit: 3
Liittynyt: Tammi 20, 2004 22 : 11

Viesti Kirjoittaja masa0 »

Muistuupa mieleeni aika entinen, kun yritin teettää paperikuvia Itäkeskuksessa. Vuosi taisi olla 1987. Kysymyksessä olivat tyttäreni ylioppilaskuvat, jotka olin ottanut kaksisilmäisellä paljekameralla (Mamiyaflex 6*6), joka minulla oli lainassa töistä. Kuvat olivat värikuvia ja taustana olin käyttänyt kotoa löytämääni lakanaa.

Kuvat olivat niin ammattilaisen kuvaajan ottaman näköisiä, ettei liike suostunut tekemään niitä amatöörikopioiden hintaan, vaan kuvista olisi tullut teettää käsintehdyt kopiot moninkertaiseen hintaan. Tämä minulle kerrottiin sen jälkeen kun olin kehityttänyt negatiivit kyseisessä liikkeessä. Onneksi löysin toisen liikkeen, joka mukisematta teki haluamani kopiot. Eivätkä ne kuvat oikeasti olleet kovin kummoisia.
Viimeksi muokannut masa0, Marras 19, 2013 15 : 55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dstp
Viestit: 153
Liittynyt: Huhti 07, 2006 15 : 26

Viesti Kirjoittaja dstp »

Munt kirjoitti:Hauska keissi, mutta toinen totuus on se, että Tori ei halua kannustaa käyttämään netistä imuroituja kuvia, joka on hyvä juttu sinänsä. Samoin se lisää luotettavuutta, kun kuva näyttää itse otetulta. Ei siellä taida olla aikaa selvittää onko kuva imutettu vai ei, joten kaikki ammattimaisesti otetut kuvat hylätään suoraan. Toisaalta se on parempi näin... ;)

..
Hyvä jos näin olisikin mutta oikeasti kyse on siitä että täytyyhän heidän selustansa varmistaa ettei kolmas osapuoli tule missään vaiheessa peräämään heiltä korvauksia kun hyödyntävät kaupallisesti ilmaiseksi saamaansa materiaalia.

Lainaus sivulta tori.fi:
"Ilmoituksiin liittyvät säännöt

Tekijänoikeudet: Kaikki oikeudet ilmoitusten teksteihin ja kuviin siirtyvät SCM Suomi Oy:lle."
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

dstp kirjoitti:
Munt kirjoitti:Hauska keissi, mutta toinen totuus on se, että Tori ei halua kannustaa käyttämään netistä imuroituja kuvia, joka on hyvä juttu sinänsä. Samoin se lisää luotettavuutta, kun kuva näyttää itse otetulta. Ei siellä taida olla aikaa selvittää onko kuva imutettu vai ei, joten kaikki ammattimaisesti otetut kuvat hylätään suoraan. Toisaalta se on parempi näin... ;)

..
Hyvä jos näin olisikin mutta oikeasti kyse on siitä että täytyyhän heidän selustansa varmistaa ettei kolmas osapuoli tule missään vaiheessa peräämään heiltä korvauksia kun hyödyntävät kaupallisesti ilmaiseksi saamaansa materiaalia.

Lainaus sivulta tori.fi:
"Ilmoituksiin liittyvät säännöt

Tekijänoikeudet: Kaikki oikeudet ilmoitusten teksteihin ja kuviin siirtyvät SCM Suomi Oy:lle."
Sitä ei saa sitten enää julkaista omia kuviaan, jos niitä käyttää torissa. Yksinkertaista! ;)

..
Pan
Viestit: 1457
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Viesti Kirjoittaja Pan »

Munt kirjoitti:
dstp kirjoitti:Lainaus sivulta tori.fi:
"Ilmoituksiin liittyvät säännöt
Tekijänoikeudet: Kaikki oikeudet ilmoitusten teksteihin ja kuviin siirtyvät SCM Suomi Oy:lle."
Sitä ei saa sitten enää julkaista omia kuviaan, jos niitä käyttää torissa. Yksinkertaista! ;)
Eli pollitiikka on sama kuin Sanoma-konsernilla, A-lehdill ja melekin kaikilla muillakin kaupallisilla tahoilla, joilla on "ilmainen" galleria-palvelu.

Taidankin seuraavalla kerralla laittaa kuvaan Tori.fi:iin oman copyrigth-teksin. Sekä näkyvänä että Exif- ja IPTC-tageihin.
Vastaa Viestiin