Wanhan ajan go pro meiniki 1500,4km kunniaksi

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
jari siren
Viestit: 16179
Liittynyt: Elo 12, 2005 17 : 58
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Wanhan ajan go pro meiniki 1500,4km kunniaksi

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Lokakuun alussa päätin että poljen sali reissut säässä kun säässä, käyn salilla 5 kertaa viikkossa ja matkaa tulee+-6km suuntaansa.
Kolmas fillari menossa, kun edellisillä on ollut vaikea polkea joka säässä.
Matkaa on tullut 1500,4km, eli Porvoosta Hankoon, sieltä Utsjoelle ja jonkun matkaa takaisin etelään.

Kuvat olympus mju:-1 fujifilm 400, otettu tänään sali matkalla.
Kuva

Kuva

Kuva

Ja tuosta croppi "pikselin" viilaajalle.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Itselaukausimella
Kuva

Kuva

Sellaista.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Sarek
Viestit: 1048
Liittynyt: Huhti 23, 2008 9 : 33

Viesti Kirjoittaja Sarek »

Hyvä juttu että olet aloittanut punttien kanssa varovasti. Tuossa iässä nivelet alkavat olla jo kovilla.

Kuvasarja ihan hyvä.
jari siren
Viestit: 16179
Liittynyt: Elo 12, 2005 17 : 58
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Sarek kirjoitti:Hyvä juttu että olet aloittanut punttien kanssa varovasti. Tuossa iässä nivelet alkavat olla jo kovilla.

Kuvasarja ihan hyvä.
On tässä vuosi ja 8kk käyty 5 x viikossa salilla, jotta kyllä ne on jo vinkunut.
swot
Viestit: 665
Liittynyt: Kesä 19, 2006 23 : 12
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja swot »

Jari kuuluu näköjään siihen 5%:een fiksuun porukkaan joka kulkee
kuntosalille pyörällä. Olen aina ihmetellyt miksi kuntosalille kuljetaan
autolla ja sitten siellä juostaan matolla tai poljetaan crostraineria
treenin aluksi ja lopuksi. Sitten istutaan hikisenä autoon ja mennään
kotona suihkuun. Jarin tavalla saa vähintään 30 minuuttia enemmän
sykettä nostavaa.
Muiden töitä on aina helppo arvostella - ei omia.
kribe
Viestit: 4537
Liittynyt: Loka 07, 2006 18 : 14
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

swot kirjoitti:Jari kuuluu näköjään siihen 5%:een fiksuun porukkaan joka kulkee
kuntosalille pyörällä. Olen aina ihmetellyt miksi kuntosalille kuljetaan
autolla ja sitten siellä juostaan matolla tai poljetaan crostraineria
treenin aluksi ja lopuksi. Sitten istutaan hikisenä autoon ja mennään
kotona suihkuun. Jarin tavalla saa vähintään 30 minuuttia enemmän
sykettä nostavaa.
Jos on niinkuin minä, että on salilta jatkamassa johonkin muualle kuin kotiin, niin tuo on minusta järkevää. Tosin menin mä sitten salille pyörällä tai autolla, niin käyn reenin jälkeen salilla suihkussa. Itse ainakin olen niin hiestä märkä salin jälkeen, että ei sitä viitsi vain kuivia vaatteita vaihtaa ja mennä ulos kylmään fillaroimaan.

Tuo 6km on aika sopiva alkulämmittely ja loppuhimmailu salitreenille. Osa kuvista toimii mulle, osa ei.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Brunberg
Viestit: 675
Liittynyt: Touko 17, 2005 9 : 48

Viesti Kirjoittaja Brunberg »

Lukkopolkimet fillariin niin rupee kulkemaan toiseen malliin.
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Brunberg kirjoitti:Lukkopolkimet fillariin niin rupee kulkemaan toiseen malliin.
Talvella ei kyllä kannata harjoitella niitä käyttämään ;-)
--------
Aves!
jari siren
Viestit: 16179
Liittynyt: Elo 12, 2005 17 : 58
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

On mulla lukkopolkimet (eripyöräkin) ja kengät niihin, ei todellakaan kannata talvella kaupunginläpi polkiessa niitä käyttää.
Näillä keleillä tarvitaan piikillisiä mtb polkimia, tällaiset on http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... dals-10522
djabu
Viestit: 114
Liittynyt: Helmi 12, 2010 14 : 47

Viesti Kirjoittaja djabu »

Perus mummapyörä riittää, pois tuollaiset piikki- ja lukkohömpötykset. Mihin tämä maailma on mennyt, kun tarvitsee niin paljon kaikenlaisia apuvälineitä peruspyöräilyynkin :)
imattila
Viestit: 273
Liittynyt: Heinä 20, 2004 8 : 51

Viesti Kirjoittaja imattila »

djabu kirjoitti:Perus mummapyörä riittää, pois tuollaiset piikki- ja lukkohömpötykset. Mihin tämä maailma on mennyt, kun tarvitsee niin paljon kaikenlaisia apuvälineitä peruspyöräilyynkin :)
Onko sinulla 15 vuotta vanha tietokone, 50 vuotta vanha auto, 10 vuotta vanha puhelin, 30 vuotta vanha kamera... kehitys kehittyy ja urheilukin maistuu paljon paremmalta kunnollisilla varusteilla.

Itselläni on moderni maantiepyörä kesän rientoja varten ja huvipyöräilyt ajelen mummiskalla jonka kunnostin vuosi pari takaperin jokaista mutteria myöten.
jari siren
Viestit: 16179
Liittynyt: Elo 12, 2005 17 : 58
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

djabu kirjoitti:Perus mummapyörä riittää, pois tuollaiset piikki- ja lukkohömpötykset. Mihin tämä maailma on mennyt, kun tarvitsee niin paljon kaikenlaisia apuvälineitä peruspyöräilyynkin :)

Mulla neljä pyörää, yksi oli vuodelta 1936.
Olen mielessäni hymyillyt, kun porukka taluttaa mummo pyöriään tuolla pyryssä, pitää rinkautaa kelloa että väistävät kun poljen ohi ylämäissä.
djabu
Viestit: 114
Liittynyt: Helmi 12, 2010 14 : 47

Viesti Kirjoittaja djabu »

jari siren kirjoitti:
djabu kirjoitti:Perus mummapyörä riittää, pois tuollaiset piikki- ja lukkohömpötykset. Mihin tämä maailma on mennyt, kun tarvitsee niin paljon kaikenlaisia apuvälineitä peruspyöräilyynkin :)

Mulla neljä pyörää, yksi oli vuodelta 1936.
Olen mielessäni hymyillyt, kun porukka taluttaa mummo pyöriään tuolla pyryssä, pitää rinkautaa kelloa että väistävät kun poljen ohi ylämäissä.
Mua huvittaa taas ne jotka fillaroi tuolla pyryssä. ;)
imattila kirjoitti:
djabu kirjoitti:Perus mummapyörä riittää, pois tuollaiset piikki- ja lukkohömpötykset. Mihin tämä maailma on mennyt, kun tarvitsee niin paljon kaikenlaisia apuvälineitä peruspyöräilyynkin :)
Onko sinulla 15 vuotta vanha tietokone, 50 vuotta vanha auto, 10 vuotta vanha puhelin, 30 vuotta vanha kamera... kehitys kehittyy ja urheilukin maistuu paljon paremmalta kunnollisilla varusteilla.

Itselläni on moderni maantiepyörä kesän rientoja varten ja huvipyöräilyt ajelen mummiskalla jonka kunnostin vuosi pari takaperin jokaista mutteria myöten.
Tietokone on amiga, ajelen volgalla ja poljen mummatunskalla. Kamerana on vanhan ajan haitari volframsalamalla. Tykkään mykkäleffoista ja fanitan rauli päddinkiä. Kaikki muut olen vaihtanut, mutta fillarin polkimet pysyvät tavallisina. Ilman piikkejä tai remmejä. Pidetään ne makkarin puolella.

Juu, jos oikein ajaa messeviä matkoja kesäteitä pitkin, on kunnon fillari hyvä olla. :)
Brunberg
Viestit: 675
Liittynyt: Touko 17, 2005 9 : 48

Viesti Kirjoittaja Brunberg »

Sakke_K kirjoitti:
Brunberg kirjoitti:Lukkopolkimet fillariin niin rupee kulkemaan toiseen malliin.
Talvella ei kyllä kannata harjoitella niitä käyttämään ;-)
No mä harjottelin kesällä aikoinaan, on se asfaltti aika kovaa verrattuna lumeen. :)
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Brunberg kirjoitti:
Sakke_K kirjoitti:
Brunberg kirjoitti:Lukkopolkimet fillariin niin rupee kulkemaan toiseen malliin.
Talvella ei kyllä kannata harjoitella niitä käyttämään ;-)
No mä harjottelin kesällä aikoinaan, on se asfaltti aika kovaa verrattuna lumeen. :)
Itse en osaa ja uskalla ajaa talvella kuin ihan peruskelillä lukoilla... silloin ne toki ovat tosi hyvät. Mutta jos on sohjoa ja lunta reilusti, en lukkoja pysty kiinni pitämään, tarvitsee joskus niin nopeasti saada jalat hankeen!
--------
Aves!
kribe
Viestit: 4537
Liittynyt: Loka 07, 2006 18 : 14
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Sakke_K kirjoitti:
Brunberg kirjoitti:
Sakke_K kirjoitti: Talvella ei kyllä kannata harjoitella niitä käyttämään ;-)
No mä harjottelin kesällä aikoinaan, on se asfaltti aika kovaa verrattuna lumeen. :)
Itse en osaa ja uskalla ajaa talvella kuin ihan peruskelillä lukoilla... silloin ne toki ovat tosi hyvät. Mutta jos on sohjoa ja lunta reilusti, en lukkoja pysty kiinni pitämään, tarvitsee joskus niin nopeasti saada jalat hankeen!
Harjoittelun puutetta. Suurin osa alamäkipyöräilijöistäkin käyttää lukkopolkimia ja siinä lajissa pitää saada vielä vähän nopeammin jalka polkimesta irti. Talvikäyttöön Crank Brothersin vispilät toimii parhaiten, ne kun ei kerää lunta. Shi(t)manot on keliin kuin keliin sieltä huonoimmasta päästä.

Ei-lukkopolkimista nuo Jarin omistamat King Earlit on todella hyvät! Mulla oli sellaiset alamäkipyörässä viisi vuotta, jonka jälkeen akseli katkesi. Normaalikäytössä laakereita lukuunottamatta ikuiset.

Oikeilla varusteilla talvipyöräily on mukavaa hommaa. Ellei ole kiire, niin kyllä se autoilun voittaa :)
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

kribe kirjoitti: Ellei ole kiire, niin kyllä se autoilun voittaa :)
Helsingissä se voittaa kiireessäkin, omalla autolla työmatka kesäkelillä n.22 min, pyörällä 19 min ;-) Talvella voi voittaa vielä kymmenen minuuttia lisää, tai jos olisi tarvinnut sukset niin tulee takkiin puoli tuntia :-D
--------
Aves!
Vastaa Viestiin