Kysymyksiä Mark kakkosesta

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Tilia
Viestit: 2
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 52

Kysymyksiä Mark kakkosesta

Viesti Kirjoittaja Tilia »

heippa

Noviisi täällä kyselee. Perikunnan kautta minulle päätyi Canon Mark II. On suht uusi kamera, ei montakaan kertaa ehtinyt sukulaiseni tuolla kuvata. Sopivia linssejä on kaksi, 70-200 mm (Sigma) ja sitten pienoinen peruslinssi 50 mm (Canon). Yhden objektiivipussukan vei mukanaan serkkuni, sanoi etteivät ne linssit Markiin käy vaan erääseen toiseen kameraan.

Oma kuvaaminen on lähinnä lomakuvaamista (matkablogi) ja eläimiä (ja ehkä ns. perhekuvausta). Ei siis mitään kovin ammattimaista, mutta asiallista kuitenkin - toivon mukaan.

Kysymys siis: Mikä linssi tähän settiin sopisi niin, että olisi tarkoituksenmukainen esim. reissuissa. Pitkälti teen ulkokuvauksia. En kuvaa kuitenkaan lintuja, ja tuo 70-200 mm riittänee perhosille jos niistä innostuu.

Tiedosta kiittäen!

Tilia
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rnyholm
Viestit: 505
Liittynyt: Kesä 12, 2003 22 : 40

Viesti Kirjoittaja rnyholm »

Onko sinulla 1D MarkII tai 5D MarkII? Minulla on matkoilla kiinni mainion polttovälinsä takia EF 24-105/4
Tilia
Viestit: 2
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 52

Viesti Kirjoittaja Tilia »

Kiitokset!

Siis Canonin 5 D Mark II.

Luin vanhoja ketjuja läpi, sitä kautta heräsi lisää linssiajatuksia.
Tuohon linssiin taidan päätyä.

Joudun aloittamaan kuvausharrastuksen vähän niin kuin kalusto edellä, mutta on ilo oppia uutta. Ehkä jokin kurssi olisi hyvä käydä. (Muinaisista) kuvataideopinnoista on apua sikäli, että sommittelut, väriopit jne. eivät ole muuttuneet. Ja kiinnostaa yhdistää kuvaan tarina/kertomus, sitä olen jonkin verran tehnyt, mutta ei siis niinkään journalismin, vaan vapaamman otteen kautta.

Tilia
rnyholm
Viestit: 505
Liittynyt: Kesä 12, 2003 22 : 40

Viesti Kirjoittaja rnyholm »

Aloita vaikka tästä Olli Rinteenerittäin hyvästä oppaasta.
Vastaa Viestiin