riistakuvaajia?

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
canon 50d
Viestit: 108
Liittynyt: Heinä 19, 2010 17 : 16
Paikkakunta: Nurmijärvi

riistakuvaajia?

Viesti Kirjoittaja canon 50d »

itse tässä olen hiukan yritellyt peuroja, kauriita ja supikoiria kuvailla ja alkoi tuossa kiinnostaa, että onko tällä palstalla paljon tästä aiheesta kiinnostuneita kuvaajia?

omia kuviani löytyy aiheesta:
http://motorsport.pictures.fi/kuvat/Luo ... imi%C3%A4/

http://motorsport.pictures.fi/kuvat/Luo ... pes%C3%A4/

usein tuntuu isoimmaksi ongelmaksi itsellä tulevan valon puute yllätäen. kuvat on on otettu ihan luonnossa eikä mitään ruokintakikkoja ole käytetty
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
PeKui
Viestit: 57
Liittynyt: Huhti 21, 2011 15 : 50
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PeKui »

Kiinnostaa sillä lisällä että pyrin kuvaamaan riistan ja koiran samaan ruutuun. Tavoitteena on ikuistaa koira hirvi / karhu työskentelyssä. SE loistava ruutu edelleen ottamatta.

Valo ja sen riittävyys on tosiaankin ongelma.. ei välttämättä montaa ruutua syksyssä onnistu saamaan.
fotom
Viestit: 7381
Liittynyt: Tammi 18, 2004 23 : 57

Viesti Kirjoittaja fotom »

Riistakamerat kiinnostaisivat. Etenkin sellainen joka gprs:n kautta lähettäisi sähköpostia. Onko kellään kokemusta tai suosituksia ja mihin noissa pitäisi kiinnittää huomiota? Saisiko tuommoisen kameran polttoväliä muutettua vaikka omatekoisella optiikalla? Kiinnostaisi karvan verran pidempi polttoväli kuin mitä nuo tuntuvat yleensä tarjoavan.
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
canon 50d
Viestit: 108
Liittynyt: Heinä 19, 2010 17 : 16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Riistakuvia

Viesti Kirjoittaja canon 50d »

Itsellä olis tänä talvena tarkoitus lähteä oman metsästysseuran porukan mukaan kuvia ottamaan. Saa nähdä mitä tulee

Itsellä on aivan halpa scout guard riistakamera. Sillä on tähän asti toimeentullut. Hetki sitten oli digikuva lehdessä juttu kun järkkäristä tehtiin riistakamera ;)
fotom
Viestit: 7381
Liittynyt: Tammi 18, 2004 23 : 57

Viesti Kirjoittaja fotom »

Järkkärin muuntaminen riistakameraksi on aika simppeliä. Hyllynkulmalta löytyy IR-porttia ja ääneen perustuvaa laukaisumahdollisuutta. Kiinnostaisi vain tutustua enemmän valvontakameramaiseen riistan kuvaamiseen. Siitä voisi olla mahdollisesti hyötyä myös metsästyksenkin kannalta kun saisi reaaliaikaista tietoa ainakin kameran läheisyydestä mitä siellä on.
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
Sahaaja
Viestit: 1497
Liittynyt: Loka 07, 2009 21 : 04

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Täällä kanssa yritetty kuvata riistaeläimiä, joskus harvoin jopa onnistunutkin.
Tosin vain joitain kertoja onnistunut metsäkaurista kuvaamaan, hirviä ei kertaakaan.

Kimmolla hienoja kuvia, tuollaisia olis kiva itekkin nähdä/kuvata.
Mitä polttoväliä eniten käytetty peura/kauris ja noissa supikuvauksissa?

Miten aika muka niin kortilla ettei mettään kerkeä?
Nyt syksyllä ei sääkään ole täällä suosinut!
heppu
Viestit: 1018
Liittynyt: Maalis 03, 2003 21 : 34
Paikkakunta: Hönölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heppu »

Oonhaa miekii välillä yrittänyt noita pienempiä, kauriit on täällä niin harvassa, ainakaan ei ole kohalle osunut.

http://pertinkuvat.1g.fi/kuvat/NIS%C3%8 ... 4yr%C3%A4/
Bansku81
Viestit: 1069
Liittynyt: Touko 05, 2010 20 : 58
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Tuo riistakamera kuvailu on aika jännää touhua vaikka ei olisi edes lähettävää kameraa. Tämä video on omalta takapihalta n.1km päästä Rauman keskustasta.

Jännä aina mennä kameralle katsomaan mitä on tarttunut kortille ja elukoiden liikkumis ajat selviää hyvin.

http://vilpaa.kuvat.fi/kuvat/Riistakame ... auriit.AVI
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
canon 50d
Viestit: 108
Liittynyt: Heinä 19, 2010 17 : 16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Riistakuvaus

Viesti Kirjoittaja canon 50d »

Supikuvat on otettu 18-270 tamronilla kun valoa riitti. Peura ja kauriskuvat on pää-asiassa otettu 70-200 f4l putkella. Runkona mulla nykyään on 7d
heppu
Viestit: 1018
Liittynyt: Maalis 03, 2003 21 : 34
Paikkakunta: Hönölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heppu »

Ton lähettävän kameran etuja mä en ymmärrä mitä ne olisi, sinne kameran luokse kun ei kerkiä kuitenkaan vaikka sieltä tulis s-postia että leijona käveli tunnistimen ohi.
canon 50d
Viestit: 108
Liittynyt: Heinä 19, 2010 17 : 16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Riistakuvaus

Viesti Kirjoittaja canon 50d »

Ei tuo riistakamera kyllä toimi kuvauspaikalla kyl ikään kuin vahtina. Se hyväpuoli siinä on et kuvat kotiin tulee aina kun kuvia tulee. Oon sitä mieltä et kun kameran vie paikoilleen niin melkein järjestään ensimmäiseen viikkoon ei kuvia tule. Sen verran ilmeisesti ihmisen hajua siinä on. Eri asia on toki jos kameran vie ruokinta paikalle
canon 50d
Viestit: 108
Liittynyt: Heinä 19, 2010 17 : 16
Paikkakunta: Nurmijärvi

riistakuvaajia?

Viesti Kirjoittaja canon 50d »

noi pertin mäyräkuvat on aivan loistavia. onko kuvat otettu millaisesta suojasta/piilosta? minkälaisella objektiivilla?

itse haeskelen nyt ensi kesäksi aktiivista ketun pesää jossa pääsisin poikasia kuvaamaan
heppu
Viestit: 1018
Liittynyt: Maalis 03, 2003 21 : 34
Paikkakunta: Hönölä
Viesti:

Re: riistakuvaajia?

Viesti Kirjoittaja heppu »

canon 50d kirjoitti:noi pertin mäyräkuvat on aivan loistavia. onko kuvat otettu millaisesta suojasta/piilosta? minkälaisella objektiivilla?

itse haeskelen nyt ensi kesäksi aktiivista ketun pesää jossa pääsisin poikasia kuvaamaan
Osa on kuvattu pienestä kojusta mutta poikaskuvat on kuvattu kojun ulkopuolelta liikkumatta istuskellen.
Poikaset ei ymmärrä maailman vaaroista vielä mitään.
canon 50d
Viestit: 108
Liittynyt: Heinä 19, 2010 17 : 16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Riistakuvaajia

Viesti Kirjoittaja canon 50d »

Sama oli supin pentujen kans. Tosin vain kerran mut päästivät noin lähelle. Toista on peurojen ja kauriiden kans. Tänäänkin odottelin niitä 2h pellos reunassa eikä ketään tullut.
Sahaaja
Viestit: 1497
Liittynyt: Loka 07, 2009 21 : 04

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Tutulla kännykkään lähettävä riistakamera, tosin lähetys ei ole ollut päällä eikä taida ikinä olla jatkossakaan.
Monesti kamera kuvannut puiden ym. varjojen liikkeitä noin sata kuvaa päivässä, riippuu kameran suunnasta.
Myös kovalla tuulella heiluvat oksat saavat kameran aktivoitua, taas osin sijoittelu kysymys.


Itsekin kyttäsin teeriä alkusyksynä pellon reunalla 4 aamuna, sitten suostuivat tulemaan.
Elikoiden kuvaus vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, harmi kun ei ole kumpaakaan :D

Kun katsoo toisten gallerioita joissa paljon jo hieman harvinaisempiakin lintuja&nisäkkäitä, voi vain arvata miten kovan työn takana kuvat on olleet.
canon 50d
Viestit: 108
Liittynyt: Heinä 19, 2010 17 : 16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kuvaaja

Viesti Kirjoittaja canon 50d »

Noi oksat ja varjot on tosi kivoja. Mulla oli kamera liki 2kk metsässä ja kun kortin hain niin toki oli puihin lehteä tullut mut samalla myös yli 1500 kuvaa yhdestä oksasta taustalla
fotom
Viestit: 7381
Liittynyt: Tammi 18, 2004 23 : 57

Re: Kuvaaja

Viesti Kirjoittaja fotom »

canon 50d kirjoitti:Noi oksat ja varjot on tosi kivoja. Mulla oli kamera liki 2kk metsässä ja kun kortin hain niin toki oli puihin lehteä tullut mut samalla myös yli 1500 kuvaa yhdestä oksasta taustalla
Olisiko kamera, joka lähettää kuvia, voinut kertoa että nyt tulee huteja ja paljon? Miten muuten olit ratkaissut sähkönsyötön kameralle noin pitkäksi aikaa?
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
canon 50d
Viestit: 108
Liittynyt: Heinä 19, 2010 17 : 16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Riistakuvaus

Viesti Kirjoittaja canon 50d »

Noi hutikuvat tuli siis riistakameralla joka vain kortillekuvat tallentaa. Siinä on 8kpl pattereita joilla toimii tosi kauan
heppu
Viestit: 1018
Liittynyt: Maalis 03, 2003 21 : 34
Paikkakunta: Hönölä
Viesti:

Re: Riistakuvaus

Viesti Kirjoittaja heppu »

canon 50d kirjoitti:Noi hutikuvat tuli siis riistakameralla joka vain kortillekuvat tallentaa. Siinä on 8kpl pattereita joilla toimii tosi kauan
Ja vielä pirun paljon pitempään tällä
http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... s_id=10019
canon 50d
Viestit: 108
Liittynyt: Heinä 19, 2010 17 : 16
Paikkakunta: Nurmijärvi

kuvaus

Viesti Kirjoittaja canon 50d »

mulla on siis tälläinen halppis riistakamera. muuten on toiminut ok mut kun pakkanen menee yli 20 niin toiminta lakkaa. mielestäni ihan ok laite. nyt kamera on ollut 2kk tuolla laatikossa kotona. täytynee viedä viikonloppuna se hommiin

tänään olin 3h peuroja odottelemassa muttei ketään näytille tullut :(
Vastaa Viestiin