simplyelectronics.net?

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Tikkunekku
Viestit: 135
Liittynyt: Marras 19, 2006 21 : 06
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Tikkunekku »

Jovala kirjoitti:
Tikkunekku kirjoitti:Tämän kokemuksen jälkeen en voi muuta kuin suositella kyseistä lafkaa lämpimästi. Tulen tekemään tod.näk. kauppaa siellä vielä jatkossakin mikäli tarvitsen esim. linssejä uutena.
Miten olet ajatellut hoitaa huollot ja korjaukset?
No vuoden sisään jos ilmenee jotain takuuseen menevää lähetän sen takuuhuoltoon simplylle. Sen jälkeen omakustanne kotimaassa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
.ile.
Viestit: 36
Liittynyt: Maalis 28, 2007 2 : 07

Viesti Kirjoittaja .ile. »

Tutkin tätä aihetta ja yritin etsiä "luotettavaa" halpafirmaa.

No, ei löytynyt. Sen sijaan Google-haulla "simply electronics counterfeit" löytyi mm. tällaista:
In reply to an earlier post on 15 Jul 2011 16:53:35 BDT
P. French says:
Couldn'r resist in adding my two'penneth ;o)

I ordered a 7D from Simply Electronics back in January 2010 - it has recently gone wrong and I sent it to Canon for repair, but they refuse to repair it as 'The serial number on the camera is not recognised as being manufactured by Canon'. It appears I have a counterfeit camera. I have been on too SE and they disagree saying Canon cannot locate the number as it was sourced outside of the EU!!!

I found a company who will fix the camera outside of the Canon warranty and SE have agreed to pay the repair bill - now why would they do that as it is 18 months old, AND outside of the original 12 month warranty ?? They must be aware they are guilty (I sent them all correspondence to back up my claim). I have reported to Canon and to Trading Standards.

BUYERS BEWARE........
http://www.amazon.co.uk/Reviews-of-Simp ... 6LHBZCBPRZ

Käyttäjä P. French oli kirjoitellut useamman viestin, niitä voi lukea tuolta. Itselleni riitti tämä tästä, taidan ostaa ihan viralliselta taholta.
.ile.
Viestit: 36
Liittynyt: Maalis 28, 2007 2 : 07

Viesti Kirjoittaja .ile. »

Löysin sarjanumeron exif-datasta:
$ exiftool _DSC1804.JPG | grep Ser
Serial Number : 6284320
Joten jos sitten ostaa kameran esim. Simplyltä, niin exif-datasta kannattanee tarkistaa vastaako kameran sisäinen sarjanumero sitä mikä kameran pohjassa lukee.

(Kaikki kamerat eivät ehkä sinne talleta, mutta tämä Nikon sen näytti laittavan.)
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

.ile. kirjoitti:
Joten jos sitten ostaa kameran esim. Simplyltä, niin exif-datasta kannattanee tarkistaa vastaako kameran sisäinen sarjanumero sitä mikä kameran pohjassa lukee.
Miksi? Mitä iloa tästä jälikäteisestä toiminnaista on?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
.ile.
Viestit: 36
Liittynyt: Maalis 28, 2007 2 : 07

Viesti Kirjoittaja .ile. »

OskuK kirjoitti: Miksi? Mitä iloa tästä jälikäteisestä toiminnaista on?
Luulisin, että tuo riittää perusteeksi saada uusi kamera (sellainen, missä sarjanumero mätsää) tilalle.
Tikkunekku
Viestit: 135
Liittynyt: Marras 19, 2006 21 : 06
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Tikkunekku »

Sama on nro ainakin omassa rungossani.
niemeka
Viestit: 137
Liittynyt: Elo 11, 2004 8 : 28
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja niemeka »

Koin saman asian kun ostin Simplyltä Canon 7D ja yritin rekisteröidä se Canon CPS -järjestelmään. Sarjanumero väärennetty.

t. kari





.ile. kirjoitti:Tutkin tätä aihetta ja yritin etsiä "luotettavaa" halpafirmaa.

No, ei löytynyt. Sen sijaan Google-haulla "simply electronics counterfeit" löytyi mm. tällaista:
In reply to an earlier post on 15 Jul 2011 16:53:35 BDT
P. French says:
Couldn'r resist in adding my two'penneth ;o)

I ordered a 7D from Simply Electronics back in January 2010 - it has recently gone wrong and I sent it to Canon for repair, but they refuse to repair it as 'The serial number on the camera is not recognised as being manufactured by Canon'. It appears I have a counterfeit camera. I have been on too SE and they disagree saying Canon cannot locate the number as it was sourced outside of the EU!!!

I found a company who will fix the camera outside of the Canon warranty and SE have agreed to pay the repair bill - now why would they do that as it is 18 months old, AND outside of the original 12 month warranty ?? They must be aware they are guilty (I sent them all correspondence to back up my claim). I have reported to Canon and to Trading Standards.

BUYERS BEWARE........
http://www.amazon.co.uk/Reviews-of-Simp ... 6LHBZCBPRZ

Käyttäjä P. French oli kirjoitellut useamman viestin, niitä voi lukea tuolta. Itselleni riitti tämä tästä, taidan ostaa ihan viralliselta taholta.
------------------------------------
Kari Niemeläinen
.ile.
Viestit: 36
Liittynyt: Maalis 28, 2007 2 : 07

Viesti Kirjoittaja .ile. »

niemeka, ilmoititko asiasta, saitko mitään hyvitystä tapauksesta?
niemeka
Viestit: 137
Liittynyt: Elo 11, 2004 8 : 28
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja niemeka »

Hei.

Kysyin asiaa Simplyltä, mutta he kiersivät asian sanomalla, että heillä on oma huolto joka vastaa täysin (takuuajan) korjauksista. Todennäköisesti häivyttävät sarjanumerot verojen kiertämiseksi ja kamerat olivat varmaankin harmaatuotuja. Kamera sinällään oli aito Canon ja toimi kuten piti.

Canon CPS kuittasi asian, että tietävät Simplyn toimintatavan ja eivät voi vastata laitteen takuuasioista kun alkuperäinen sarjanumero on häivytetty.

Joten takuuajan jälkeen olisivat ongelmat alkaneet, jos kameraan olisi tullut huoltoa vaativa vika.

t. kari


.ile. kirjoitti:niemeka, ilmoititko asiasta, saitko mitään hyvitystä tapauksesta?
------------------------------------
Kari Niemeläinen
.ile.
Viestit: 36
Liittynyt: Maalis 28, 2007 2 : 07

Viesti Kirjoittaja .ile. »

Ok, kiitos lisätiedosta ja hyvä, että kamera toimi.

Lueskelin tuossa lisää: suurin ongelma Simplyn kanssa useimmilla tuntuisi olevan heidän refund policynsä - eli rahojen palauttaminen, mikä kestää, kestää ja kestää... usein viikkoja, näiden juttujen (Amazon-arvostelut) mukaan.
susijussi
Viestit: 59
Liittynyt: Tammi 29, 2013 14 : 59

Viesti Kirjoittaja susijussi »

Tilasin viikko sitten perjantaina rungon ja paketti kovaa vauhtia tulossa kohti suomea. Tällä viikolla pitäisi kolahtaa postissa. kyllä jännittää mitä sieltä tulee. Ensimmäinen lähetyspaikka näkyy olevan hollannissa, mutta seurantakoodi taisi vaihtua parin päivän lähetyksen jälkeen itsestään tuossa seurannassa.

Tuote oikea ja toimii, kotiin toimitettu, eikä tullilta lappua. Yhteensä tähän projektiin meni tasan 10 työpäivää
curppa
Viestit: 7
Liittynyt: Syys 08, 2004 12 : 23

Älkää sotkeutuko tuohon firmaan

Viesti Kirjoittaja curppa »

Tuon puljun homma ei nyt vaan pelitä. Onneksi sain rahani takaisin. Lukekaa Truspilottiin kirjoitettuja arvosteluja:

https://fi.trustpilot.com/review/www.si ... ronics.net
Fali
Viestit: 4
Liittynyt: Touko 18, 2016 9 : 03

Ilmeisesti kuriiri vaihtunut

Viesti Kirjoittaja Fali »

Oma kokemukseni kyseisestä firmasta:

- Tilasin 6.3.2016 Simply electronicsilta objektiivin, jota oli heillä sivujen mukaan varastosta
- Objektiivi laitettu toimitukseen 11.3. Toimituksesta vastannut Chronopost
- Chronopostin seurannan mukaan toimituksen viimeinen merkintä ollut Ranskassa 24.3.2016. Sen jälkeen ei merkintöjä palvelussa.
- Yritetty selvittää huhtikuun alussa kaikin mahdollisin keinoin missä toimitus menee. Asiaa ei helpottanut, että Chronopostin asiakaspalvelu palvelee vain Ranskaksi ja heidän nettisivun asiakaspalvelu ei pystynyt ottaa kantaa kuriiripalveluihin.
- 11.4. Pyydetty Simplyltä tilauksen peruutusta epäselvän ja pitkittyneen toimituksen vuoksi. Tähän suostuttu. Simply ilmoittanut, että ensin objektiivi pitää palautua heille, ennen kun voivat palauttaa rahan luottokortille.
- Tänään, eli 18.5. tilanne: Chronopostin seurannan mukaan objektiivi olisi palautunut lähettäjälle 10.5.2016. Tiedusteltu rahanpalautusta Simplystä, mutta saatu vain vastaus, että odottavat edelleen objektiiviä päävarastolle palautuvaksi. Toistaiseksi palautusta ei tästä johtuen ole edelleenkään käsitelty, eli odotan edelleen melko huomattavan rahasumman palautusta luottokortille.

Vaikka heidän tuotteet on edullisia, en ainakaan itse enää ota samaa riskiä ja tilaa heiltä tuotteita jatkossa. Onneksi löysin suomesta (parikymppiä Simplyä kalliimmalla) uutta vastaavavassa kunnossa olevan käytetyn objektiivin Suomen takuilla. Liityin varta vasten digicameran foorumille, jotta voin jakaa kokemukseni muidenkin kanssa. Toivottavasti tästä on hyötyä muille jatkossa.
mremonen
Viestit: 9230
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

^Yleisohjeena, että ei olisi kannattanut jäädä odottelemaan mitään tavaran palautumista Simplylle, vaan eskaloinut asian luottokorttiyhtiölle.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
uphouse5
Viestit: 713
Liittynyt: Syys 09, 2005 9 : 40

Viesti Kirjoittaja uphouse5 »

kyllähän noilta ulkolaisilta nettikaupoilta kannattaa aina tilata kaikki - samalla saa extreme-elämykset kaupan päälle, kun ne on niin muotiakin nykyään...
Fali
Viestit: 4
Liittynyt: Touko 18, 2016 9 : 03

Viesti Kirjoittaja Fali »

mremonen kirjoitti:^Yleisohjeena, että ei olisi kannattanut jäädä odottelemaan mitään tavaran palautumista Simplylle, vaan eskaloinut asian luottokorttiyhtiölle.
Tein tuon itseasiassa, mutta luottokorttiyhtiön (S-pankki) laiskan toiminnan ja pitkittyneen toimituksen vuoksi veloitus ehti mennä kortilta. Otin yhteyttä kyllä luottokorttiyhtiöön, mutta heidän kanssaan ei tuo asia ole oikein edennyt. Sain ohjeistuksena vain odotella palautusta ja maksaa laskun ihan normaalisti...
Fali
Viestit: 4
Liittynyt: Touko 18, 2016 9 : 03

Pitkittyneen tapauksen lopputulema

Viesti Kirjoittaja Fali »

Kuitataan vielä tännekkin tuo lopputuleman:

- 30.5. ei edelleenkään saatu vastausta Simplystä, mutta kuin posteja: asia on vieläkin selvityksessä.
- Tästä johtuen soitettu samana päivänä S-Pankkiin (josta siis Visa) ja kysytty miten asiassa edetä. Saatu ohjeistus tehdä kirjallinen reklamaatio S-pankille asiasta, jotta voivat lähteä asiaa selvittämään.

- 2.6. Saatu vastaus Simplyltä, että lähetys lopulta palautunut heille. Saatu myös tieto, että todennäköisesti tulevat perimään palautuksesta ja uudelleenvarastoinnista johtuen käsittelykuluja. Eivät kertoneet summaa.
- Vastattu samana päivänä, että kaikesta tästä johtuen toivoisin asiakkaana, että palauttaisivat täysmääräisesti maksetun summan takaisin. Kerrottu samalla, että asiasta on tehty reklamaatio luottokorttiyhtiöön, eli selvitetään sitä kautta, jos ei muuten selviä.

- 7.6.2016 Simply kuittasi, että palauttavat "hyvän tahdon eleenä" koko summan luottokortille lähiaikoina. Vielä siis odotan palautusta tapahtuvaksi.

Summa Summarum. Tämä oli viimeinen kerta, kun tilaan kyseisestä yrityksestä. Vaikka säästäisin huomattavasti sieltä tilatessa, menee näköjään pahimmillaan erittäin hankalaksi ja pitkittyneeksi hoitaa asioita heidän kanssaan. Myös takuuasiat eivät olisi käsittääkseni toimineet, joten senkin osalta ostaja joutuu riskin ottamaan.

Positiivista kuitenkin se, että asia loppujen lopuksi hoitui (kunhan rahat vielä tilillä näkee), vaikka siihen paljon aikaa ja energiaa sai oikeasti käyttää.
mremonen
Viestit: 9230
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Fali kirjoitti:Tein tuon itseasiassa, mutta luottokorttiyhtiön (S-pankki) laiskan toiminnan ja pitkittyneen toimituksen vuoksi veloitus ehti mennä kortilta.
Tästä syystä aina kun on mahdollista, kannattaa käyttää PayPalia, vaikka on siinäkin omat ongelmansa.

Mutta Simplyn kanssa pelaaminen on uhkapeliä: välillä voittaa, välillä häviää. Se on sitten jokaisesta itsestään kiinni haluaako tuohon lähteä. Mutta tuon kanssa sopii se sama ohje kuin uhkapelissä muutenkin: panosta vain sen verran mitä kestät hävitä.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Ihan aiheen vierestä kysäisen et mikä saa sut suosittelemaan tota paypalia luottokortin yli? Ja siis puhtaasti mielenkiinnosta.
mremonen
Viestit: 9230
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

nsamppa kirjoitti:Ihan aiheen vierestä kysäisen et mikä saa sut suosittelemaan tota paypalia luottokortin yli? Ja siis puhtaasti mielenkiinnosta.
Mulle on ainakin sen kautta toimineet nuo rahanpalautukset sujuvammin kuin korttifirmalla.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Vastaa Viestiin