A7rIII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja kohan »

temama kirjoitti:
kohan kirjoitti:
mremonen kirjoitti: Runkotulpalla ja ämpäri päässä?
On se vain hieno kamera A7rIII ämpärillä tai ilman.
Jossain näin loistavan Sony A7Riii + musta ämpäri Soni logolla Black Friday diilin!!

Oletko jo Kohan saanut oman A7Riii kameratuksen?
Ei vielä tilasin sen niin myöhään. Menee vissiin parin viikon jenkkireissun jälkeen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21617
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Korvaako vakuutus jos kamera menee hukkaan?
temama
Viestit: 10026
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja temama »

Maffer kirjoitti:Korvaako vakuutus jos kamera menee hukkaan?
melko deep-pii kamaa, maffer. En usko, että tältä foorumilta löytyy vastausta noin moniulotteisiin kymysyksiin.

mutta sony 5v täysturvasta lainauksia;

Vahingot: kameran putoaminen, veteen pudottaminen, veden roiskuminen, kamera unohtuu auton päälle ja tippuu liikkeelle lähdettäessä, koira törmää jalustaan ja kamera putoaa

Mitä ei korvata: varkaus, sotatilanne, kadottaminen tai muut ehtojen vastaiset syyt.

ehkä koiran voi rinnastaa hukkaan, eikö koira ole kuitenkin melko läheistä sukua hukalle? Jos se hukka edes törmäis jalustaan ja niin pois päin?!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viestit: 21617
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Niin siis mulle on käynyt kaksi kertaa niin että kun olen päässyt kuvauskohteeseen niin repusta on puuttunut kamera. Tällä menoa se häviää vain johonkin joskus.
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja emerik »

Hukka jo syntyessään.
julmistus
Viestit: 190
Liittynyt: Marras 25, 2017 17 : 08

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja julmistus »

Sonyn sivuilla: Sony Zeiss Sonnar T* FE 55mm F1.8 ZA ei ole "FULLY COMPATIBLE" A7RIII:n (ei myöskään A7RII:n) kanssa. Kuitenkin ko. objektiivia kehutaan kaikkialla A7:n normilinssinä. Jotkut toiset Sony Zeiss:it (mm. Sonnar T* FE 35mm F2.8 ZA) ovat "FULLY COMPATIBLE".

Mikä ihme juttu tässä on compatible ja mikä taas ei?
aikaarska
Viestit: 12005
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

julmistus kirjoitti:Sonyn sivuilla: Sony Zeiss Sonnar T* FE 55mm F1.8 ZA ei ole "FULLY COMPATIBLE" A7RIII:n (ei myöskään A7RII:n) kanssa. Kuitenkin ko. objektiivia kehutaan kaikkialla A7:n normilinssinä. Jotkut toiset Sony Zeiss:it (mm. Sonnar T* FE 35mm F2.8 ZA) ovat "FULLY COMPATIBLE".

Mikä ihme juttu tässä on compatible ja mikä taas ei?
Joo, melko erikoista informaatiota. Oikein hyvin se toimii ainakin A7R2:n kanssa...Ja on hyvä objektiivi.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nsamppa
Viestit: 6432
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Samaa vikaa, samalla kombolla. Ei mitään valittamista.
Maffer
Viestit: 21617
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Noi jotku lasit ei pysy aukkomekanismiltaan Sonin fps lukujen perässä. A9 sotki vähän asioita. Siksi tuo merkintä.
julmistus
Viestit: 190
Liittynyt: Marras 25, 2017 17 : 08

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja julmistus »

Tänx. Moneenkos kuvaan sekunnissa tämä Zeissi sitten onnistuu A7RII:n kanssa?
nsamppa
Viestit: 6432
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Kyl se mun mielestä rouhii ihan samaa vauhtia. Mut R2 om vähän rauhallisempi runko.
aikaarska
Viestit: 12005
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: A7rIII ja astro

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Tässä on aika mielenkiintoista A7R3 testailua.

Tähtitaivasta, feat. star eater, mutta myös Pixel shift!

https://www.dpreview.com/forums/post/60430524" onclick="window.open(this.href);return false;

Melko hyvin näyttää toimivan pixel shift astrokuvauksessa jos vain käyttää seuraavaa jalustaa.

(vinkkinä myös Pentax pixel shift kuvaajille...)

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
julmistus
Viestit: 190
Liittynyt: Marras 25, 2017 17 : 08

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja julmistus »

Ainakin yksi asia selvisi, mikä ei ole "FULLY COMPATIBLE" Sony A7RIII:n kanssa: The [Lens Comp.: Distortion] setting will be set to "Auto". Siis kun linssi on Sony Zeiss Sonnar T* FE 55mm F1.8 ZA.

Osaako joku kertoa, mitä tämä tarkoittaa? Vinojen linjojen oikomista pakollako (Auto) eli ei voi ottaa pois päältä? No, minä en kyllä vain tätä tiedä tai ymmärrä tarpeeksi.
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja Shuko »

julmistus kirjoitti:Ainakin yksi asia selvisi, mikä ei ole "FULLY COMPATIBLE" Sony A7RIII:n kanssa: The [Lens Comp.: Distortion] setting will be set to "Auto". Siis kun linssi on Sony Zeiss Sonnar T* FE 55mm F1.8 ZA.

Osaako joku kertoa, mitä tämä tarkoittaa? Vinojen linjojen oikomista pakollako (Auto) eli ei voi ottaa pois päältä? No, minä en kyllä vain tätä tiedä tai ymmärrä tarpeeksi.
Jep, vääristymien korjaukset päällä. Samanlailla se on R2:ssa päällä ja menussa harmaana eli ei voi vaihtaa. Vaan mitäpä tuota pois ottamaan muutenkaan.
temama
Viestit: 10026
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja temama »

Shuko kirjoitti:
julmistus kirjoitti:Ainakin yksi asia selvisi, mikä ei ole "FULLY COMPATIBLE" Sony A7RIII:n kanssa: The [Lens Comp.: Distortion] setting will be set to "Auto". Siis kun linssi on Sony Zeiss Sonnar T* FE 55mm F1.8 ZA.

Osaako joku kertoa, mitä tämä tarkoittaa? Vinojen linjojen oikomista pakollako (Auto) eli ei voi ottaa pois päältä? No, minä en kyllä vain tätä tiedä tai ymmärrä tarpeeksi.
Jep, vääristymien korjaukset päällä. Samanlailla se on R2:ssa päällä ja menussa harmaana eli ei voi vaihtaa. Vaan mitäpä tuota pois ottamaan muutenkaan.
nimenomaan. jos kuvaat raw filuja, niin saat korjausvapaata kuvaa halutessaan. mutta ton objektiivn vääristymät on muutenkin niin mietoa luokkaa, etten ottaisi murhetta siitä että jpg kuvat tulee optimaallisesti korjattuna valmiiksi ulos.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
julmistus
Viestit: 190
Liittynyt: Marras 25, 2017 17 : 08

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja julmistus »

Kiitoksia teille.
nsamppa
Viestit: 6432
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Mulla kävi tässä tovi sitten niin että A7S2:lla losautin pienen sarjan menemään ja nokilla FE 28 f2. Sehän on aikamoinen fisu noin luonnostaan. Sitä sarjaa ko pläräs läpi niin paisto vaan silmään suora-suora-jojo-suora-jojo...

Eli se oli korjaukset tekemättä joihinkin kuviin. Ja vaikka antoi sen aikaa ladata kuva kokonaan näytille niin sama meininki. Jojo oli. Ihme läppä.
torwinen
Viestit: 901
Liittynyt: Tammi 09, 2003 22 : 43
Paikkakunta: Brexit

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja torwinen »

nsamppa kirjoitti:Mulla kävi tässä tovi sitten niin että A7S2:lla losautin pienen sarjan menemään ja nokilla FE 28 f2. Sehän on aikamoinen fisu noin luonnostaan. Sitä sarjaa ko pläräs läpi niin paisto vaan silmään suora-suora-jojo-suora-jojo...

Eli se oli korjaukset tekemättä joihinkin kuviin. Ja vaikka antoi sen aikaa ladata kuva kokonaan näytille niin sama meininki. Jojo oli. Ihme läppä.
Aika erikoista. Ja jpg oli kyseessä? Itse olen nähnyt pelkästään vääristyneitä raakakuvia (A7R2 / FE28f2). Lightroom näyttää esikatselussa aluksi sisäänleivottua ja korjattua JPG kuvaa, mutta vaihtaa sen sitten korjaamattomaan RAW kuvaan.
nsamppa
Viestit: 6432
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

torwinen kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Mulla kävi tässä tovi sitten niin että A7S2:lla losautin pienen sarjan menemään ja nokilla FE 28 f2. Sehän on aikamoinen fisu noin luonnostaan. Sitä sarjaa ko pläräs läpi niin paisto vaan silmään suora-suora-jojo-suora-jojo...

Eli se oli korjaukset tekemättä joihinkin kuviin. Ja vaikka antoi sen aikaa ladata kuva kokonaan näytille niin sama meininki. Jojo oli. Ihme läppä.
Aika erikoista. Ja jpg oli kyseessä? Itse olen nähnyt pelkästään vääristyneitä raakakuvia (A7R2 / FE28f2). Lightroom näyttää esikatselussa aluksi sisäänleivottua ja korjattua JPG kuvaa, mutta vaihtaa sen sitten korjaamattomaan RAW kuvaan.
RAW:ia oli. En oo itseasiassa ees koneelle vielä niitä laittanutkaan. Kyllähän ne korjaukset sinne saa, ei se siitä oo kiinni mut vekkuli juttu vaan.
torwinen
Viestit: 901
Liittynyt: Tammi 09, 2003 22 : 43
Paikkakunta: Brexit

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja torwinen »

nsamppa kirjoitti:
torwinen kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Mulla kävi tässä tovi sitten niin että A7S2:lla losautin pienen sarjan menemään ja nokilla FE 28 f2. Sehän on aikamoinen fisu noin luonnostaan. Sitä sarjaa ko pläräs läpi niin paisto vaan silmään suora-suora-jojo-suora-jojo...

Eli se oli korjaukset tekemättä joihinkin kuviin. Ja vaikka antoi sen aikaa ladata kuva kokonaan näytille niin sama meininki. Jojo oli. Ihme läppä.
Aika erikoista. Ja jpg oli kyseessä? Itse olen nähnyt pelkästään vääristyneitä raakakuvia (A7R2 / FE28f2). Lightroom näyttää esikatselussa aluksi sisäänleivottua ja korjattua JPG kuvaa, mutta vaihtaa sen sitten korjaamattomaan RAW kuvaan.
RAW:ia oli. En oo itseasiassa ees koneelle vielä niitä laittanutkaan. Kyllähän ne korjaukset sinne saa, ei se siitä oo kiinni mut vekkuli juttu vaan.
Enpä ole katsonut miltä näyttää kameran näytöltä. Luulisi, että siinäkin näytetään korjattu JPG.
Vastaa Viestiin