Kuvien teettäminen (kuvat, canvastaulut...)

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
op76
Viestit: 687
Liittynyt: Huhti 13, 2010 13 : 09
Paikkakunta: Pattijoki

Kuvien teettäminen (kuvat, canvastaulut...)

Viesti Kirjoittaja op76 »

Missä teetätte kuvanne valmiiksi kuviksi? Hakusessa on mahdollisimman ammattitasoinen palvelu, mutta hinta pitäisi olla edes jossain määrin tolkulla tasolla. Eli saa maksaa enemmän ku fotonetissä, jos sillä saa vastinetta rahalleen. Ei fotonetissäkään sinänsä ole ollut moitittavaa, mutta haluaisin testata myös muualta (että näyttäiskö ne mun kuvat sittekin paremmalle =)

Ja mistä olette tilanneet canvas-taulut? Onko kellään kokemuksia ifolorista tai potrettipajasta? Jossain oli kehuttu, että eirikuvalta sais asialliset ja kestävät taulut.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kolmonen
Viestit: 199
Liittynyt: Tammi 04, 2011 11 : 43

Viesti Kirjoittaja kolmonen »

canvastaulu.com:ista olen yhden canvastaulun tilannut. Toimitus oli vähän verkkaista mutta palvelu asiantuntevaa ja lopputulos laadukas. Ja taulu oli hyvin pakattu ja tuli ehjänä postissa! Olin aikeissa tilata tuolta enemmänkin, mutta nyt pitääkin miettiä kun ifolor näemmä polkenut hinnat alas (vrt. 70x100 taulun hinta 104e vs. 90e).

Joten minuakin kiinnostaisi ovatko ifolorin taulut laadukkaita ja toimitetaan ehjinä? :)
eerl
Viestit: 39
Liittynyt: Tammi 22, 2011 9 : 35

Viesti Kirjoittaja eerl »

Canvastauluista haluaisin minäkin kysäistä. Tuo canvastaulut.com onko (kuinka paljon) parempaa tasoa kuin esim. Ifolorin canvastaulut. Onko jollakin ihan oikeaa vertailupohjaa? Canvastaulut.com kokovalikoima toki on kattavampi eikä hintaeroakaan käytännössä näytä juuri syntyvän.
Ifolorilta tykännyt tilata kirjat, joten sieltä on luontevasti tullut tilattua ne parit taulutkin mitä tähän mennessä on haluttu.
Aloittelija niin kuvauksessa kuin foorumillakin. Bear with me.

Canon EOS 1000D; EF 18-55mm f/3.5-5.6 II; EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS; EF 50mm f/1.8 II; Speedlite 430EX II
TheHatter
Viestit: 2069
Liittynyt: Maalis 27, 2009 9 : 21

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

Mulle tuli aina canvastaulut.com:lta sutta ja sekundaa, vaihdoin Eirille. Sieltä saa pienemmät standardikokoiset taulut edullisesti ja laadukkaina. Ifolorilta taas puuttui nuo itselle tutut 40x50 ja 50x70 koot.

Eirin hienous on vielä, että taulu tulee postikuluitta lähi city-markettiin.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
hauusita
Viestit: 367
Liittynyt: Elo 25, 2005 11 : 36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja hauusita »

Eirikuvaa minäkin olen canvas-tauluissa käyttänyt pariin otteeseen. Ensimmäisen tilasin kolmisen vuotta sitten. Laatu oli hyvä ja värit ovat säilyneet hyvin, vaikka melko valoisassa paikassa on tuokin taulu roikkunut.

Myös Prismaan toimittavat ilman postikuluja ja S-bonuksetkin saa vielä päälle :-)
digimaakar
Viestit: 2
Liittynyt: Kesä 06, 2014 13 : 45

canvastaulu netistä

Viesti Kirjoittaja digimaakar »

Minä olen tilannut smartphotosta canvastaulut. musta ne oli oikein hyvälaatusia ja koossakin oli valinnanvaraa riittävästi. Onko teillä kokemusta jos kuva on ollut hieman epäptarkka? Esim vanhasta valokuvasta skannattaessa ja teetettäessä?
kapama-7
Viestit: 4538
Liittynyt: Marras 12, 2004 19 : 48

Re: canvastaulu netistä

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

digimaakar kirjoitti:Minä olen tilannut smartphotosta canvastaulut. musta ne oli oikein hyvälaatusia ja koossakin oli valinnanvaraa riittävästi. Onko teillä kokemusta jos kuva on ollut hieman epäptarkka? Esim vanhasta valokuvasta skannattaessa ja teetettäessä?
Yleensä, jos originaali on epätarkka, niin se on sitä skannauksen jälkeenkin. En usko, että siitä tulee terävämpi vaikka se printataan mille alustalle tahansa, vähiten noille röpelökankaille.

Kapa
Hissi
Viestit: 166
Liittynyt: Heinä 02, 2006 18 : 03

Viesti Kirjoittaja Hissi »

Siis vertaatteko ifoloria ja fotonettiä laadullisesti? Noita kahta ei kannata edes mainita samassa lauseessa. Ifolor tuottaa sellaista kuraa ettei tuotoksilla syty edes takka. Fotonetin pro-linja, niin saa juuri sitä mitä itse on tuottanut kaikkineen!
Terora
Viestit: 1
Liittynyt: Heinä 23, 2013 10 : 24

Viesti Kirjoittaja Terora »

Suosittelen tutustumaan uuteen palveluun http://www.fotari.fi

Liittymisetuna Professional -käyttäjätilillä saa 6kk Kamera-Lehti numerot veloituksetta.
eesau
Viestit: 1922
Liittynyt: Maalis 11, 2003 23 : 41

Viesti Kirjoittaja eesau »

Komppaan Hissiä.
eesau
Viestit: 1922
Liittynyt: Maalis 11, 2003 23 : 41

Viesti Kirjoittaja eesau »

Näyttäisi olevan Fotonetissä tarjous päällä suurennoksista
www.fotonetti.fi
SnaG_
Viestit: 164
Liittynyt: Huhti 24, 2010 17 : 35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SnaG_ »

Hissi kirjoitti:Siis vertaatteko ifoloria ja fotonettiä laadullisesti? Noita kahta ei kannata edes mainita samassa lauseessa. Ifolor tuottaa sellaista kuraa ettei tuotoksilla syty edes takka. Fotonetin pro-linja, niin saa juuri sitä mitä itse on tuottanut kaikkineen!
Onnistuuko Fotonetistä saamaan suurennoksen kapa levylle panoraama kuvasta? Vai pitääkö skaalata kuva tiettyyn kokoon ennen tillaamista?
-vilho-
Viestit: 150
Liittynyt: Kesä 16, 2005 15 : 04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -vilho- »

Vanhan ketjun päivitys. Vieläkö yo vinkit canvas-taulun teettämiseksi pätee. Suunnitelmissa on rakentaa yhdestä kuvasta triptyykki, joten hakusessa on paikka, josta saisi kohtalaisella varmuudella asemoitua kuvan kehykseen siten kuin sen on tilannut. Ja 1x2 kuvasuhteen taulut plussaa. (esim kokonaisuus 40x40, 20x40, 20x40).
alsalus
Viestit: 1421
Liittynyt: Elo 17, 2009 13 : 50

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Onko kellään kokemuksia ifolorista? Hinnat aika paljon huokeammat alumiinitauluissa kuin muilla.
Mystiki
Viestit: 399
Liittynyt: Marras 16, 2011 18 : 25

Viesti Kirjoittaja Mystiki »

-vilho- kirjoitti:Vanhan ketjun päivitys. Vieläkö yo vinkit canvas-taulun teettämiseksi pätee. Suunnitelmissa on rakentaa yhdestä kuvasta triptyykki, joten hakusessa on paikka, josta saisi kohtalaisella varmuudella asemoitua kuvan kehykseen siten kuin sen on tilannut. Ja 1x2 kuvasuhteen taulut plussaa. (esim kokonaisuus 40x40, 20x40, 20x40).
Itse olen muutaman kerran Viron puolelta tilannut pelkän canvas kankaan ja tilannut kiilakehys.net sivuilta kehykset, jolloin kohdistuksesta saa syyttää itseään jos pieleen menee. 1x2 suhteella löytyy kanssa näemmä.

http://www.maksifoto.eu/suured_pildid/k ... A_answer_1
mremonen
Viestit: 9256
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

alsalus kirjoitti:Onko kellään kokemuksia ifolorista? Hinnat aika paljon huokeammat alumiinitauluissa kuin muilla.
Just kävin hakemassa postista Ifolorin 60x80 -alumiinitaulun. Ei valittamista, hyvä jälki ja tasaiset värit. Kyseessä tämä kuva. Myös taivaan sininen liuku on ihan tasainen.

BTW. kuva on otettu Sony a6000:lla. Eli kuten sanottu, niin myötävaloon hyvällä kelillä jälki on aivan käypäistä.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Rockford
Viestit: 7278
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

mremonen kirjoitti:Just kävin hakemassa postista Ifolorin 60x80 -alumiinitaulun.
Onko tuo levy tuossa nyt siis tuollainen Ifolorin kuvassa näkyvä 3-kerroksinen jossa on kahden ohuen alumiinin välissä joku vaahto vai ihan vain pelkkä alumiini? Tuotetiedot sanoo "3 mm paksuinen alumiinilevy" mikä ei minusta vastaa tuota kuvaa http://www.ifolor.fi/upload/640_aludibo ... _44575.jpg
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
mremonen
Viestit: 9256
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Kerroslevyhän tuo on... hyvänä puolena, että on kevyempi. Kaipa sillä jotain huonojakin puolia on, mutta ei ole siis 3mm umpialumiinia.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
alsalus
Viestit: 1421
Liittynyt: Elo 17, 2009 13 : 50

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Kiitos mremonen! Mä olen aiemmin käyttänyt Fotonettiä, hyvää jälkeä tekevät siellä, mutta Ifolorin hinnat ovat niin houkuttelevia, että leirinvaihto on alkanut kiinnostaa.
-vilho-
Viestit: 150
Liittynyt: Kesä 16, 2005 15 : 04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -vilho- »

Onko kellään kokemusta Gigantin kuvapalveluista. Sopivat panoraamakoot löytyisi hieman helpommin kuin vaikka Ifolorilta. Tässä siis kyseessä (ehkä) alumiini-dibond.

-Ville
Vastaa Viestiin