HUIJARI LIIKKEELLÄ - LUE !!

Ostetaan valokuvaukseen liittyvää. Muista mainita *paikkakunta*! Älä nosta ilmoitustasi keinotekoisesti alle viikon välein.
KuvaajaD90
Viestit: 4
Liittynyt: Joulu 22, 2010 20 : 36

Viesti Kirjoittaja KuvaajaD90 »

Morjes!

Minullakin on kokemuksia tuosta huijarista. Olin huutamassa huuto.netissä Nikon D90 runkoa ja olin jo voittamassa, mutta saman tein sain sähköpostiini "paremman" tarjouksen jossa tarjottiin vastaavaa runkoa, 2 akkua ja muistikorttia sekä kameralaukkua hintaan 400-420€.

Soitin henkilölle ja sovittiin rahojen (415€ postikuluineen) siirtämisestä sekä annoin osoitetiedot lähettämistä varten. Odottelin muutamia päiviä rungon saapumista mutta eilen 21. päivä laitoin myyjälle tekstiviestiä että onko saanut rungon postiin ja olisiko mahdollisesti seurantakoodia.

Tänään yritin soittaa henkilölle mutta ei vastannut. Henkilön sähköpostiosoite on tuomasliekki@gmail.com ja puhelinnumero 0452599901. Tilisiirto näyttää henkilön nimeksi Tuomas Antti Martin. Soitin henkilölle toisesta numerosta ja tällöin hän laittaa minulle tekstiviestiä ja kysyy soittelinko toisesta numerosta. Ilmoitti olevansa töissä ja ei pysty puhumaan. Asia tulisi hänen mielestään hoitaa tekstiviestillä.

Lopuksi laitoin asiallisen tekstiviestin hänelle ja peruin kauppani koskien kameraa. Ilmoitin tilinumeroni sekä sanoin että teen huomenna asiasta rikosilmoituksen ja takaisinperintävaatimuksen.

Saas nähdä miten tässä käy. Liekkö rahoja enää koskaan saa? Muilla kokemuksia tästä huijarista? Miten olette toimineet?

Nm. asia ei jää tähän

Liitteenä vielä henkilön ensimmäinen sähköpostaus minulle kaupittelemasta kamerasta:

"Moi,

huomasin että olit ollut kiinnostunut tuollaisesta Nikon D90 järkkäristä. Itseltä löytyy täysin samanlainen,
joka n.vuoden vanhaa, otettu ainoastaan n.8000kpl kuvia, täysin uutta vastaavassa kunnossa

eli ei naarmuja, ei kolhuja eikä etes oikeastaan käytönjälkiä.
Mukaan tulee vielä Lövepron olkalaukku ja kaksi 8gb muistikorttia ja kaksi akkua,

Voin myydä sen 400-420e sulle.
Kuitti, alkuperäislaatikko ja takuutodistus + plus muut mitä ostaessa tuli mukana on tallessa.

Myyn koska sain hankittua itselle Canon EOS 5D Mark II:sen, siispä en tarvitse tuota D90:stä


Palautteeni voit katsoa huuto.netistä, tunnus: saara3003
Voit laittaa yksityisviestiä huudon kautta



Laita s.postia tai suoraan viestiä 0452599901. Voit laittaa yksityisviestiä huudon kautta myös,

jos asia on ajankohtainen vielä ja nopeat kaupat kiinnostaa!"
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hannuphoto
Viestit: 206
Liittynyt: Syys 21, 2010 22 : 13
Viesti:

Samaan menin

Viesti Kirjoittaja hannuphoto »

Hei!

Joo prkl samaan liemeen jouduin kyseisen tyypin kanssa. Vantaalta ilmeisesti kaveri oli ja käytti juuri tuota tuomasliekki@gmail.com osoitetta. Kyseisen _naisen_ osoite on:

saara huovinen
saara3003@gmail.com
punamultapolku 1 A 901600 Vantaa
Gsm: 0452599901

Käyttää myös nimeä saara3003 huuto.net tunnusta.

Saitteko mitään takaisin ikinä mistään?
Munista tai jostain mistä ikinä saakin roikkumaan tollaset!
hannuphoto
Viestit: 206
Liittynyt: Syys 21, 2010 22 : 13
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hannuphoto »

Niin ja vielä lisäys.. Käytti nimeä Tuomas Huovinen myydessään. Eli ei kannata tehdä kauppoja kuin postiennakolla!!!
Moska
Viestit: 1256
Liittynyt: Maalis 29, 2010 15 : 07

Viesti Kirjoittaja Moska »

Nimet vaihtuu, kuten sähköpostit ja puhelinnumerotkin. Käyttöytyminen ei tunnu kuitenkaan muuttuvan. Itse olen saman koijjarin kanssa ollut tekemisissä jo aikojen alussa ja samat selitykset, tavoittamisen vaikeus... kaikki kuulostaa niin tutulle.

Luulen etten ole ainoa joka on asiasta poliisille ilmoittanut, mutta eipä paljoa auta. Ilmoittakaa kaikki nämä jutut poliisille, jospa joskus jollain tavalla tulisi tolkku tähän hommaan. Rahoja tuskin näette, mikäli niitä olette lähettäneet ennakkoon.
KuvaajaD90
Viestit: 4
Liittynyt: Joulu 22, 2010 20 : 36

Viesti Kirjoittaja KuvaajaD90 »

Eipä enää yhteyttä saa tähän kaveriin. Ehdottomasti jokainen tekee rikosilmoituksen jos tämän henkilön huijattavaksi on joutunut. Joku roti tähän touhuun! Istukoon sitten vaikka linnassa jos rahoja ei saada.
Moska
Viestit: 1256
Liittynyt: Maalis 29, 2010 15 : 07

Viesti Kirjoittaja Moska »

Ei suomessa noista linnaan joudu - ei vaikka tilillä olisi noita paljon, ehdonalaista korkeintaan, joka on tekijälle yhtä kuin ei mitään.
KuvaajaD90
Viestit: 4
Liittynyt: Joulu 22, 2010 20 : 36

Viesti Kirjoittaja KuvaajaD90 »

Tänään kävin rikosilmoituksen tekemässä tapauksesta ja aivan asiallisesti suhtautui poliisi tapaukseen. Kehotan Kaikkia tekemään rikosilmoituksen jos on joutunut huijatuksi oli summa sitten 20 euroa tai 800 euroa!

Sen enempää mainitsematta tällä huijarilla on todella huomattava määrä rikosilmoituksia, että on ajan kysymys koska taas asian tiimoilta käräjöidään. Kuitenkin oli tavallaan helpotus kun asian kävi jättämässä kolmansien osapuolien käsiin vaikka rahoja tuskin koskaan takaisin saa.

Opetushan tässä on, että jatkossa jos vähänkään epäilee myyjää niin tavarat postiin postiennakolla sekä henkilötietojen googletus. Harmi sinänsä sillä tähän asti kaikki kaupat ovat sujuneet ongelmitta ja muutamat henkilöt voi näin vaikuttaa koko netin kaupankäyntiin ja ihmisten käyttäytymiseen.
lari7900
Viestit: 2
Liittynyt: Joulu 29, 2010 19 : 03

jannu iski taas =)

Viesti Kirjoittaja lari7900 »

en menettänyt massejani, mutta eipä tuo kaukana ollut. tämä palsta pelasti 850 euroa. = ) thanks vaan

tsekatkaas mite identtinen viesti tuli huuto.netissä koskien kannettavaa:
Moi,

huomasin että olet ollut kiinnostunut tuollaisesta ASUS G73 JH
ROG-läppäristä.

Itseltä löytyy täysin samanlainen. Ostettu n.7kk sitten ja käytetty
ainostaan kotona pöytäkoneena. Mukana tulee kaikki mitä ostaessakin tuli
mukaan plus Razer Mamba -langaton pelihiiri joka ostettu saman päivänä.

Ei kolhuja, ei naarmuja eikä oikeastaan etes minkäänlaisia käytönjälkiä.
Kuitti löytyy ja alkuperäinen laatikko myös.
Siitä saat koneen 850e jos kiinnostaa
tehdä nopeat ja suorat kaupat.
Maksoin koneesta ainoastaan sisäänosto hinnan, eli se on syy siihen että
voin myydä sen tuolla hinnalla.

Voit katsoa minun palautteen mikä kertoo että olen rehti myyjä, tuossa
linkki siihen:

http://www.huuto.net/fi/showfeedback.ph ... er=1699221

Laita s.postia tai suoraan viestiä 0452599901. Voit laittaa
yksityisviestiä
huudon kautta myös.

======= =======
Huom! Tämä on käyttäjän lähettämä yksityisviesti, ei virallinen tiedote tai
ilmoitus kaupan sulkeutumisesta.)

Voit vastata viestiin joko suoraan sähköpostitse (saara3003@gmail.com)

ja puhelinnumero taitaapi olla sama vieläkin: 045 259 9901

asia ei ole vielä ratkennut että onko hänellä vai ei ole tavaraa. :D

selityksenä tälle kaikelle hän antoi naisensa ex-miehen joka on pelleillyt heidän kustannuksellaan, ja sai tämän kännykän 23.joulukuuta takaisin.

kummallista porukkaa. ja mikäs siinä, ihan mukavan oloinen kaverihan se oli. = ) ei mulla häntä vastaan ole mitään, mutta kyllä nyt sen verran pitää ilmoitella että ihmiset säästävät rahansa jotka ovat kovalla työllä itselleen ansainneet.
alsalus
Viestit: 1421
Liittynyt: Elo 17, 2009 13 : 50

Re: jannu iski taas =)

Viesti Kirjoittaja alsalus »

lari7900 kirjoitti: ei mulla häntä vastaan ole mitään, mutta kyllä nyt sen verran pitää ilmoitella että ihmiset säästävät rahansa jotka ovat kovalla työllä itselleen ansainneet.
Ai sulla ei ole mitään sellaista kaveria vastaan, joka kirkkain silmin kusettaa muilta ihmisiltä rahaa? Myönnetään, että munkin mielestä esim. väkivaltaiset ihmiset on vastenmielisempiä, mutta kyllä tällainen luuserihuijari on moraaliltaan sairas ja vailla mitään omaatuntoa, pohjasakkaa.
lari7900
Viestit: 2
Liittynyt: Joulu 29, 2010 19 : 03

nii. : )

Viesti Kirjoittaja lari7900 »

ei sitä jaksa olla vihanen tälläsille pelleille. =) kokeili onneansa, mutta ei onnistunut.

oishan tuo saattanut *sensuroitu* vähän enempi jos olis rahansa menettänyt, mutta jos tuo jätkä tuhoaa kaikki ihmissuhteensa rahan takia niin kyllä siinä on syvempi helvetti ku tää mun pien ärtymys. :D

mutta olet oikeassa. kuriin noi tyypit olis saatava, tai hoitoon. :D
Vainoharha
Viestit: 1
Liittynyt: Tammi 11, 2011 17 : 46

Viesti Kirjoittaja Vainoharha »

Sama Tuomas Antti Martin täälläkin. Huomenna lähtee rikosilmoitus. Pistin juuri tyypille viestiä, että jos 300e ei tilille kuulu, niin rikosilmoitusta lähtee.

Saapa nähdä saanko rahojani takaisin. Ketuttaa aivan armottomasti. Tyhmä olin, kun lankaan menin. Käytti nimeä Sakke Aaltonen ja Vantaalta kotoisin. Ammatikseen kouluttaa koiria, antoi bloginsa osoitteenkin! Ja on myös Helsingin Murren Murkinassa töissä. Kuulema. Hyvin on suunniteltu, ei voi muuta sanoa.

Sama siis meno täälläkin, eli joutui itse töihin, delegoi postin lähetyksen jollekin muulle ja pakettia ei nyt vaan kuulu. Koitin hoitaa asian nätisti, mutta ei pystynyt.

Onko tässä minkäänlaista mahdollisuutta saada rahojaan takaisin?


Ja yhteydenotto oli samanlainen kuin edeltäjilläkin.

Toivottavasti tästä olisi jotain apua muille. Soitin poliisille ja kuulema aika huono mahdollisuus saada rahoja takaisin. Onneksi mun talous ei tähän kaadu, mutta on se 300e ihan huikea määrä rahaa. Kuitenkin.
DanielL
Viestit: 399
Liittynyt: Kesä 23, 2008 15 : 49
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja DanielL »

Sen verran, että itse sain tuolta Tuomas Martinilta 500 euron huijauksen jälkeen 250 euroa takasin.
KuvaajaD90
Viestit: 4
Liittynyt: Joulu 22, 2010 20 : 36

Viesti Kirjoittaja KuvaajaD90 »

smirri kirjoitti:Sen verran, että itse sain tuolta Tuomas Martinilta 500 euron huijauksen jälkeen 250 euroa takasin.
Saitko suoraan tuolta tyypiltä vai takaisinperintänä rahaa takaisin?
jou
Viestit: 30
Liittynyt: Tammi 10, 2011 18 : 21

Re: HUIJARI LIIKKEELLÄ - LUE !!

Viesti Kirjoittaja jou »

EOS3 kirjoitti:Pikku käytännön vinkki ko. huijareita varten:

Minua yritti kusta silmään tamperelainen "Eetu Pakkanen" halvalla Canonin 28-300 IS-linssillä. Huijausyritys paljastui jo alkumetreillä, hänen kehuessaan (olemattoman) klasin olevan kierre-zoomi, vaikka oikeastihan se on pumppu-zoom.

Rahat (500€) piti luonnollisesti maksaa hänen tililleen etukäteen.

Etumaksun sijaan laitoin Reilu-Eetun tilinumeron usealle nigerialaisveijarille, jotka niin hanakasti tilinumeroita roskaposteissaan utelevat. Ajattelin, että näillä Rehti-Eetun sielunveljillä on enemmän käyttöä hänen tilinumerolleen... :-)
Aivan loistava reagointi asiaan!
hietsu79
Viestit: 276
Liittynyt: Maalis 12, 2010 14 : 35

Re: HUIJARI LIIKKEELLÄ - LUE !!

Viesti Kirjoittaja hietsu79 »

MAHTAVAA!!! :D
jou kirjoitti:
EOS3 kirjoitti:Pikku käytännön vinkki ko. huijareita varten:

Minua yritti kusta silmään tamperelainen "Eetu Pakkanen" halvalla Canonin 28-300 IS-linssillä. Huijausyritys paljastui jo alkumetreillä, hänen kehuessaan (olemattoman) klasin olevan kierre-zoomi, vaikka oikeastihan se on pumppu-zoom.

Rahat (500€) piti luonnollisesti maksaa hänen tililleen etukäteen.

Etumaksun sijaan laitoin Reilu-Eetun tilinumeron usealle nigerialaisveijarille, jotka niin hanakasti tilinumeroita roskaposteissaan utelevat. Ajattelin, että näillä Rehti-Eetun sielunveljillä on enemmän käyttöä hänen tilinumerolleen... :-)
Aivan loistava reagointi asiaan!
jusutus
Viestit: 322
Liittynyt: Helmi 03, 2011 22 : 53
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jusutus »

Tuo aiemmin mainittu Eetu Pakkanen on yrittänyt myös allekirjoittanutta pissiä "linssiin" olemattomalla tavaralla ja halvalla hinnalla. Poliisi sai asiasta tutkintapyynnön ja muutamaa viikkoa myöhemmin heppu oli haettu kuulusteltavaksi - tilillä useita kymmeniä huijauksia ja epäilyjä.
60D + 17-55/2.8 + 430EX
Suti S
Viestit: 817
Liittynyt: Elo 07, 2006 20 : 09
Paikkakunta: Jyväskylä / (Seinäjoki)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suti S »

Tuossa monella eri foorumilla on jälleen aktivoitunut valitettavan rahanpuutteen vuoksi eräs prepaid numeroista ostotarjouksiin vastaava maskulainen. Joten aloitusviestistä kannattaa katsoa infoa mikäli tulee herkkutarjouksia ostoilmoituksiin!
"rock rock"

http://www.sutipro.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.urheilukuvat.net" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.rallybaron.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
KarppaKari
Viestit: 32
Liittynyt: Joulu 06, 2007 22 : 33
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KarppaKari »

Noita on nykylainsäädännön puitteissa niin "riskitöntä" tehtailla. Tuomio usein pelkästään ehdollista plus pikku sakko. Huijattujen on vaikea saada rahojaan takaisin. Jos ei maksuhalukkuutta ilmene niin käytännössä mahdotonta.

Millään muulla tavalla tätä ei saa loppumaan kun tuomioita koventamalla.
-Antti-
Viestit: 1362
Liittynyt: Tammi 08, 2006 15 : 23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

KarppaKari kirjoitti:Noita on nykylainsäädännön puitteissa niin "riskitöntä" tehtailla. Tuomio usein pelkästään ehdollista plus pikku sakko. Huijattujen on vaikea saada rahojaan takaisin. Jos ei maksuhalukkuutta ilmene niin käytännössä mahdotonta.

Millään muulla tavalla tätä ei saa loppumaan kun tuomioita koventamalla.
Tämmöset asiat pitäisi muistaa vaalipäivinäkin. Suomessahan ketään ei laiteta vankilaan sen takia, että kansalaiset olisi turvassa eikä joutuisi rikoksen uhriksi. Uhrit ovat vain statistiikkaa. Paljon vakavammissakin asioissa. Rikollisten ehdoilla ja rahaa säästellen, sehän näissä asioissa on mottona. Huijatut maksaa sen sijaan että yhteiskunta maksaisi vankilapaikan huijarille. Se on edullista meille joita ei ole huijattu. Sama vaan pätee tappajiin ja raiskaajiin, mikä on ikävämpi juttu.
KarppaKari
Viestit: 32
Liittynyt: Joulu 06, 2007 22 : 33
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KarppaKari »

Viimeaikoina on lehdissä ollut uutisia joitten mukaan poliisi on lopettanut jonkun rikoksen tutkimisen rahan- ja ajanpuutteen takia. Elikkäs uhrit on jätetty vaille mitään oikeusturvaa ja lainrikkojat kokonaan tuomitsematta.

Kannattaako rikos vai ei? Siinäpä kysymys.
Vastaa Viestiin