Canon C70

Kaikki videoon liittyvä (ei still-kuvausta). Uusi alue, 21.1.2020. Siirretty pari ketjua pohjaksi.
_dc_
Viestit: 277
Liittynyt: Loka 07, 2007 14 : 00

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja _dc_ »

nsamppa kirjoitti: Tammi 27, 2022 0 : 06
No siis se vihreä flare mikä tosin tulee focal reducerista häiritsee aika tavalla. Se on kyl iso miinus. Toinen on ehkä ne mini-xlr:t. Mielummin haluisin isot ku tarvii adaptereita, mut nyt siellä sivussa on muutenkin jo tosi tiivistä ni ihan ok kompromissi toi on. Toinen mikä ehkä vois olla paremmin et volume nupikat vois olla vähän koholla. Ne ku on tasan rungon tasalla ni niitä on välillä vaikea löytää ku yrittää kesken haastiksen käsikopelolla säätää äänentasoja. Tarkennus ei nyt oo mitään R6 tasoa, ei lähellekään, mut kuitenkin just just ”ihan riittävä” tasolla. Riittää mulle. Tänään se sekos kerran yhen klipin aikana ja korruptoi filun. Onneks ei ollu mikään tärkeä. Toivottavasti ei tee enää uudelleen. Sit taas kosketusnäytöllä on tosi kiva kattoa niitä klippejä. Kelaaminen on todella joustavaa. Nyt niitä tulee joskus katsottuakin. Lisäksi siirtyminen kuvaamisesta katsomisen ei kestä kauaa. Ne lätkät liitinten päällä välillä ärsyttää. Mä ku heti avaan molemmat xlr:t, kuulokkeet ja hdmi:n ni siellä on lärpäkettä edessä. Mut noi on kompromissia sen koon kanssa. Noi kaikki on vähän semmosta turhaa nillistystä. On toi aivan sairaan hyvä kamera ja menee kyl mun fanituslistalle.

Mulla on siinä cage, smallrigin pikavedonpoisto kikkurat, päälikahva mikä menee suoraan cageen kiinnitettyyn natorailiin, 5” monitori kahvassa päällä ja haulikkomikki sivussa. Haastiksissa pääosin ef 50 1.2 ja kuvituksissa ef 24-70 f2.8 II. Toi eka on aivan unelma lasi haastiksiin. Mukavan pehmoinen nurkan siistijä niihin. Laukussa on niitä pikkuakkuja (bp30) neljä ylimääräistä. Ne tulee vaihdettua varmuuden vuoksi joka vedon jälkeen. On mulla semmonen isompikin mut siitä tulee ärsyttävä törrö. Pikkuinen toimiva rigi. Kaikki olennainen muttei mitään liikaa. Haastiksessa mulla menee haulikon lisäksi piuhalla nappi haastateltavalle. Kuvitukseen ku lähtee ni parit piuhat irti, parit säädöt eri paikkoihin, linssi vaihtoon, kamera käteen ja menoks. Esim tää klippi on tehty pelkästään noilla em. kikkareilla:

https://vimeo.com/669972263

Pieni paino on mun mielestä vaan hyvä. Sais olla vähän lisääkin. Vakauttaa hyvin ku kuvaan käsistä haastisten ulkopuolella kaiken tolla.

Mä suosittelen et ton kanssa nappaa ef:ää laukkuun ja hanki se focal reducer. Niissä ku aito mekaaninen mf. Se on (mun mielestä) välttämätön videoidessa. Se oli ainoa syy minkä takia vaihdoin Sonysta ef laseihin. Canon tuli siinä kaupantekijäisinä.

Kakkoskameraksi suosittelisin melkein R5:ttä. Toi R6 on todella keltainen enkä siitä hirveästi välitä. Yksistään se on ihan jees ja jopa miellyttävää, mut ton kaverina se on ärsyttävää ja työlästä. Mä en suosittele kropin ja ff:n yhdistämistä samaan settiin. Menee ärsyttävästi lasit päällekkäin.

Vaikka ite sanonkin ni toi mun setti on nyt aika hyvä ja toimiva. Oon pitkään sitä iteroinu ja vunteerannu ja nyt ei tuu oikein mitään isoa mieleen. Hajonnut monska pitäis vaihtaa ja valoreppuun ostaa musta negatiivinen filli lakana ja jotain pientä mut se nyt semmosta ikuista pikkusta. Se setti vaan toimii nyt.

Ps. En jakanut oikolukea. Sorryt typoista. Yritä ymmärtää 😊
Kiitos taas mahtavasta infon ja kokemuksien jakamisesta! Aika hyvin sulla onnistuu kameran käsittely kuvituskuvissa, mulla ei taida onnistua nuin tasainen peruuttaminen edes gimbalin kanssa :)

Kävin Rajalassa käpistelemässä runkoa ja isolta ja painavalta se tuntuu Sonyn rimpuloiden jälkeen, mutta ehkä koosta voi olla jopa hyötyä niinkuin kirjoitit. Ef linssejä ei tässätapauksessa varmaankaan tule hankittua kun kamat pitäisi ostaa uutena, joten linssit tulee olemaan RF bajonetilla.
Jos tuohon päädytään niin pitää toivoa että RF linsseillä tarkennus olisi parempi kuin "ihan riittävä", mutta senpä näkee sitten jos/kun pääsee kokeilemaan kuvauksissa. R5 pääkameraksi kiinnostaa sitä vähemmän mitä enemmän juttuja lukee ja R5C toimitukset alkaa vasta maaliskuussa eikä kappalemääristä ei ole mitään hajua, joten C70 taitaa olla nyt paras vaihtoehto jos etsii videotuotantoon sopivaa jotenkin edes järkihintaista Canonia. Harmi että R5C ei löydy hyllystä, harmi kun siinä ei oo vakaajaa eikä sisäistä nd:tä jne. 😊

Ootko käyttänyt lut profiileja ja jos olet niin ootko asentanut ne myös monitoriin?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

_dc_ kirjoitti: Tammi 31, 2022 23 : 21
Kiitos taas mahtavasta infon ja kokemuksien jakamisesta! Aika hyvin sulla onnistuu kameran käsittely kuvituskuvissa, mulla ei taida onnistua nuin tasainen peruuttaminen edes gimbalin kanssa :)

Kävin Rajalassa käpistelemässä runkoa ja isolta ja painavalta se tuntuu Sonyn rimpuloiden jälkeen, mutta ehkä koosta voi olla jopa hyötyä niinkuin kirjoitit. Ef linssejä ei tässätapauksessa varmaankaan tule hankittua kun kamat pitäisi ostaa uutena, joten linssit tulee olemaan RF bajonetilla.
Jos tuohon päädytään niin pitää toivoa että RF linsseillä tarkennus olisi parempi kuin "ihan riittävä", mutta senpä näkee sitten jos/kun pääsee kokeilemaan kuvauksissa. R5 pääkameraksi kiinnostaa sitä vähemmän mitä enemmän juttuja lukee ja R5C toimitukset alkaa vasta maaliskuussa eikä kappalemääristä ei ole mitään hajua, joten C70 taitaa olla nyt paras vaihtoehto jos etsii videotuotantoon sopivaa jotenkin edes järkihintaista Canonia. Harmi että R5C ei löydy hyllystä, harmi kun siinä ei oo vakaajaa eikä sisäistä nd:tä jne. 😊

Ootko käyttänyt lut profiileja ja jos olet niin ootko asentanut ne myös monitoriin?
Ei mitään. Mielelläni jaan nyt sen vähän mitä jaettavissa on. Täytyy myöntää että tuossa auttoi Premieren warp stabilizer huimasti. Hämmästyin itekin aika tavalla siitä miten hyvin se tuosta suoriutui. Ainoat tarkat pisteet kun on hahmossa mikä sekin on liikkeessä. Se on efekti on kyllä kehittyny aivan järjettömästi viime vuosina. Toki itsekin tässä tullu kehityttyä. Suosittelen kaikille käsistä kuvaamista. Se on niin pirun tehokasta kun siihen saa tatsia.

Pikku paino tosiaan rigissä tekee eetvarttia. Jo se itsessään tasaa aika paljon. Se mikä on myös auttanut todella paljon, on cross fit harrastuksen aloittaminen syksyn alussa. Kehon hallinta parantunut huomattavasti ja siten kamera pysyy käsissä paremmin. Samalla jaksaa myös keskittyä loppu päivästäkin kun kropasta löytyy voimaa niin jää vähän päällekin energiaa. Suosittelen sitä myös erittäin lämpimästi.

Jos pelkkään videoon etsit kameraa, niin itse valitsisin C70:n R5C:tä ennen milloin vain. Valitsisin myös C200:n ennen tuota. Kunnon videokamerat on vain aivan eri kamaa kun ei ole tehty mitään kompromisseja.

Toki käytän LUT profiileja jatkuvasti. Tovi sitten hankin Buttery lut profiilit ja niihin olen todella tyytyväinen. Helpottaa elämää huomattavasti. Canonin omat LUTit tekee aika magentaa ja butteryt tekee vähän keltaisempaa. Ite diggaan siitä enemmän. Toki täysin makuasia. On myös huomattavasti helpottanut kameroiden stemmaamista. Ne on mulla myös monitoreissa. Jossain vaiheessa C70:n kaveriksi ajattelin hommata Atomoksen Shinobin. Atomokset on vakuuttanut mekaaniselta laadultaan, näytön laadultaan ja softaltaan. Ne on tosi tarkkoja ja helpota käyttää. Vielä en vaan viitsi ostaa kun vanha monitori vielä toimii, joskin hirveän skraidun on saanut jostain. Nyt kun on yrittäjä niin pitää miettiä hommaa vähän eri tavalla.
_dc_
Viestit: 277
Liittynyt: Loka 07, 2007 14 : 00

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja _dc_ »

Sain nyt otsikon kameran käyttöön, ensifiilikset on melko sekavat mutta eiköhän ne pikkuhiljaa selkene kun saa tunteja alle. Sisäiset nd:t on kyllä ihana juttu mutta tarkennus tuottanee pettymyksiä.

nsamppa kirjoitti: Marras 23, 2021 11 : 41
Juu. Ei oo vielä yhtään keikkaa alla, mut paljon oon tossa ränkänny. Hyvää on ollu parannukset softassa. Voi ohjelmoida niin että yhdellä napilla mennään 100fps ja samalla takas. On todella nopeaa. False colors helpottaa elämää huikeasti. Sen sijaan tuntuu kyl vähän kilikalimmalta ko C200. Se oli semmonen patarauta ja toi on kyl vähän muovinen. Saas nähdä miten kestää.
Miten onnistuit tuossa?
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

_dc_ kirjoitti: Helmi 24, 2022 15 : 38 Sain nyt otsikon kameran käyttöön, ensifiilikset on melko sekavat mutta eiköhän ne pikkuhiljaa selkene kun saa tunteja alle. Sisäiset nd:t on kyllä ihana juttu mutta tarkennus tuottanee pettymyksiä.

nsamppa kirjoitti: Marras 23, 2021 11 : 41
Juu. Ei oo vielä yhtään keikkaa alla, mut paljon oon tossa ränkänny. Hyvää on ollu parannukset softassa. Voi ohjelmoida niin että yhdellä napilla mennään 100fps ja samalla takas. On todella nopeaa. False colors helpottaa elämää huikeasti. Sen sijaan tuntuu kyl vähän kilikalimmalta ko C200. Se oli semmonen patarauta ja toi on kyl vähän muovinen. Saas nähdä miten kestää.
Miten onnistuit tuossa?

Juu. Se tarkennus nyt on tommonen. Oikein hyvä, mutta ehkä vähän pettymys sellaiselle joka on järkkäreihin tottunut. Kyllä sillä kuitenkin toimeen tulee.

Se onnistuu niin että jollekin napille laitat "slow&fast motion". Sen lisäksi tarvii toki laittaa frameratet kohdilleen hidastus modeen.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Jälleen huomioita. Digital IS on käytännössä warp stabilizer. Mikään ei tunnista itse kameran liikettä vaan koko vakautus tehdään kuvan mukaan. Eli jos on paljon blurria ja joku terävä heilu edessä (esim kävelevä ihminen), voi lopputulos olla aika huvittavan heiluva.

Monitori alkanu naksumaan mun kamerassa. Ilmeisen yleinen vaiva tällä. Tosta on monella alkanu se löystymään. Huoltokeikka edessä.

Focal reducer flarettaa kyl aika paljon. Ite ku vastavalonarkkari ni välillä tuntuu et on semmonen vihreä huntu kuvan edessä. Toi alkaa rasittamaan.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Nonnäinnikkäästä. Kolmas kamera mikä mulla on Canoniin vaihdon jälkeen ja kolmannelle kameralle tilattu huolto. Lähtee ton monskan naksumisen takia huoltoon tää. Ilmeisesti tosta se lähtee löystymään ja homma on sitä myöten selvä. Ei se huolto siitä ruvennu yhtään nikottelemaan. CPS sen sijaan näyttää taas kyntensä. Luvattua lainalaitetta ei ole tulossa ennen ku kamera on saapunut ruotsin päässä huoltoon. Sen jälkeen vasta ne rupee siellä arpomaan että onkohan niillä lainalaitetta. Ainakaan viestin perusteella ei kovin ruusuista arviota antanut lainalaitteen saatavuudesta. Joka kerta sama juttu.

"Nopeat korjaukset ja lainaukset
Fast Track -huolto korjaa tai huoltaa tuotteesi jopa 2 päivässä CPS-huoltokeskuksissamme, ja voit tarvittaessa lainata varalaitteiston ilmaiseksi."

Näin siellä CPS:n sivuilla lukee eikä toi nyt ihan oo todettu toimivaksi. Nyt sit pitäis olla määräämätön aika ilman työkaluaan. Vähän jättää sanattomaksi.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tähän mennessä sitten tää keissi on edennyt siihen aspa ohjasi hoitamaan asian suoraan huollon kanssa. Huollosta tuli vastaus että hoida asia aspan kanssa.

Onks kellään todistettavasi CPS toiminut niinkuin luvattu?
javal
Viestit: 1457
Liittynyt: Loka 20, 2003 21 : 12

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja javal »

Nopein mahdollinen korjausaika (Fast Track) videokameroille (Cinema EOS- ja X-sarjat) on 5 päivää. Jos Fast Track -korjausaika ei ole mahdollinen, sitten on mahdollista saada varalaitteiston ilmainen lainaus. Käsityksen mukaan Fast Track huoltoaika lasketaan siitä hetkestä jolloin laite saapuu huollettavaksi CPS-huoltokeskuksseen.

Toi viimeinen kohta tuli mulle yllätyksenä, kun vein lasin verkkokauppa.com :iin huoltoa varten, joka lähetti sen JAS :iin joka lähetti sen edelleen Ruotsiin CPS-huoltokeskuksseen, jonne saapuminen vasta käynnisti Fast Track huollon ajan laskennan.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Täähän on täysin jääny roikkumaan Canonin päästä. Nyt jos ynnää mun kokemukset että korjaukset ottaa useamman kierroksen ja että aikaa menee yli kuukausi siihen että varalaitetta ei todennäköisesti ole tulossa, on vaihtoehdot kyllä todella vähissä.
javal
Viestit: 1457
Liittynyt: Loka 20, 2003 21 : 12

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja javal »

nsamppa kirjoitti: Maalis 23, 2022 16 : 14 Täähän on täysin jääny roikkumaan Canonin päästä. Nyt jos ynnää mun kokemukset että korjaukset ottaa useamman kierroksen ja että aikaa menee yli kuukausi siihen että varalaitetta ei todennäköisesti ole tulossa, on vaihtoehdot kyllä todella vähissä.
Mitä, eikö edes varalaitetta vieläkään? Kait sentään vaadit sitä heti kun laite oli maannut 5 päivää huollossa? Kurja homma jos jättää asiakkaan tyhjän päälle - pitkä miinus Canonille.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

En mä oo uskaltanut viedä sitä huoltoon. Toistakymmentä kuvausta viimeiseen pariin viikkoon. Pitää mun saada joku muu ku ”saattaapahan lainalaite olla tai saattaapahan se olla olematta” heitto. Ongelma tällä hetkellä on ettei oikein kukaan vastaa Canonilta.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Ikiliikkuja Canonin tapaan:

Minä: Saisinko lainalaitteen huollon ajaksi?

Canonin aspa: Kysy huollolta

Minä: Saisinko lainalaitteen huollon ajaksi?

Canonin huolto: Kysy aspasta, älä täältä.

Minä: Saisinko lainalaitteen huollon ajaksi?

Canonin aspa: Kysy huollolta

Minä: Saisinko lainalaitteen huollon ajaksi?

Canonin huolto: Kysy aspasta, älä täältä.

Minä: Saisinko lainalaitteen huollon ajaksi?

Canonin aspa: Kysy huollolta

Minä: Saisinko lainalaitteen huollon ajaksi?

Canonin huolto: Kysy aspasta, älä täältä.


jne...



Kolme kertaa putkeen jos salama lyö samaan paikkaa niin on siinä paikassa jotain mätää. Toi CPS on täysin vitsi ja tyhjä lupaus. Mun puolesta myytin Canonin ammattilaisuudesta saa upottaa. Kamerat hajoilee ja huolto on naurettavaa.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

No nyt saatiin kolmaskin taho tuohon hämmentämään. Siltikin sama homma jatkuu. Kamera eka sinne ja sit aletaan kattelee. Tällä kertaa mukaan tuli CPS:n pykälät. Yksi suht hauska kohta siellä on mukana:

4.10 Edut tarjotaan saatavuuden mukaan, ja Canon voi muuttaa tai vähentää niitä milloin tahansa oman harkintansa mukaan. Canonilla on rajoittamaton oikeus määrätä poikkeuksia etujen saatavuudelle. Julkaistuissa jäsenyyseduissa voi olla myös paikallisia eroja.

Eli mainoksiin voi laittaa mitä tahansa lupauksia kunhan on tommonen pykälä pikku rintissä millä voi kaikkea muuttaa miten huvittaa.

Tämmöstä toi olis vaikka täyden palvelun bensa-asemalla.

”Hei. Haluaisin tankkaat tuosta minulle ysivitosta. Hyvässä hinnassa kun näyttää vielä olevankin.”

”No mutta sepä se vaan passaa. Minäpä lorotan tästä tankin täyteen.”

Loro, loro…

”no mutta tuohan näytti aivan vesikanisterilta eikä moottorikaan enää käynnisty.”

”vettä mä sinne tankkasinkin. Menee meidän ehtojen mukaan oikein hyvin. Kurkkaa vaikka:

4.10 Edut tarjotaan saatavuuden mukaan, ja huoltoasema voi muuttaa tai vähentää niitä milloin tahansa oman harkintansa mukaan. Huoltoasemalla on rajoittamaton oikeus määrätä poikkeuksia etujen saatavuudelle. Julkaistuissa jäsenyyseduissa voi olla myös paikallisia eroja.

En jaksanu nyt bensaa siihen tuhlata ni huvikseni lorottelin vettä. Kerro ihmeessä jos sinulla on vielä kysyttävää!”


Mä en tajua miten joku voi pitää Canonin huoltoa etulyöntinä mihinkään muuhun merkkiin. Hirveetä skeidaa.
javal
Viestit: 1457
Liittynyt: Loka 20, 2003 21 : 12

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja javal »

Noin se menee, laite pitää esin saapua Canon CPS huoltoon, ja jos ne ei saa laitetta kuntoon CPS tason mukaisessa ajassa voi sen jälkeen pyytää lainalaitetta käyttöön, ja se annetaan jos sellainen laite on saatavilla. Tämä on aika selvästi ilmaistu CPS jäsenehdoissa, jotka tietenkin pitää hyväksyä kun liittyy jäseneksi.

Käytännössä oman kokemuksen ja muistini mukaan objektiivini huoltokeikka meni näin.

Matka verkkokauppa.com myymälästä JAS :in kautta Ruotsin CPS huoltoon 5 päivää (viikonloppu välissä). Huollossa kolme päivää jonka jälkeen ilmoitin että nyt varalaite please! Siitä parin päivän päästä varalaite oli kotiovella. Eli ehti siinä kulua yhteensä se noin 10 päivää, ja kaikki meni lähes niin kuin käsikirjasta oli kerrottu. Normi takuuhommat pitäisi kaiketi hoitaa Suomen lain mukaan kohtuullisessa 14 - 21 päivässä, joten ei se etu niin kovin iso ole, tosin ei se lain vaadekaan huoltoajasta aina täyty.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Eli toi ei ole käytännön tasolla yhtään mitään. Kamerat hajoo, tulee paketista *sensuroitu* ja huolto on luokatonta. Sitä se Canon on.
_dc_
Viestit: 277
Liittynyt: Loka 07, 2007 14 : 00

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja _dc_ »

Yllättävän syvältä tuo Canonin toiminta, olisi luullut että ammattikäyttäjistä pidetään huolta kun harrastajissa markkinaosuudet on kai pienentynyt aika paljon.

Mulla ei vielä ole isompia negatiivisia kokemuksia, mitä enemmän kameraa käyttää niin sitä paremmalta se tuntuu. Suuri koko on edelleen välillä ongelma ja esim. sliderin ja "persoonallisten" kuvakulmine käyttö on vähentynyt aika paljon, mutta editissä välillä sitten hymyilyttää kun matksu on niin kivaa ja kestää säätöjä. Langattomien mikkien kanssa äänenlaatu on ollut pieni pettymys, helposti ei eroa kyllä huomaa jos vertaa pikku Sonyjen tallentamiin ääniin samoilla mikeillä. Ajattelin tilata Rode ngt-2 tai 4 haulikkomikin paikkaamaan kaulusmikkien ongelmia, joten onko suosituksia xlr-adaptereista tai kannattaako joitain merkkejä välttää?
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Hemmetti. Oli pitkä skrivaus, mut onnistuin sössimään. Eli nyt tulee tiivistetysti.

Se huolto keissihän näyttää menevän just niin huonosti ko arvioinkin. Perjantaina lähti kamera liikkeelle ja kahdessa arkipäivässä se ei ole päässyt edes Suomesta pois. Tästä tulee pitkä huolto.

Koko on toki makuasia, mutta mun makuun on aika nappi kompromissi.

Tsekkaa niiden langattomien säädöt. Haastikset on parempi hoitaa napilla ellet laita puomilla haulikkoa ihan kohteen lähelle. Se taas tietää aika tavalla lisää kannettavaa. Pro-tip on se että laita ääniraidat 1 ja 2 myös raidoille 3 ja 4 mut puolet hiljempana. Siten sulla on backup jos joku äityy huutamaan. Mulla on ylimääräisenä Roden ngt -1 jos kiinnostaa. Amazonista oon ostellu xlr-adaptereita eikä vielä susia oo tullut vastaan.

Kannattaa sit tarkkailla sitä monitorin naksutusta. Siitä se lähtee löystymään. Käsittääkseni se on tyyppivika tuolle. Netissä tuota tulee paljon vastaan ja tiedän itseni lisäksi kaksi muuta kuvaajaa kotosuomesta jolla on samaa vikaa. Ne on ainoat joiden tiedän käyttävän C70:tä.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

nsamppa kirjoitti: Maalis 29, 2022 10 : 51 Se huolto keissihän näyttää menevän just niin huonosti ko arvioinkin. Perjantaina lähti kamera liikkeelle ja kahdessa arkipäivässä se ei ole päässyt edes Suomesta pois. Tästä tulee pitkä huolto.
Kohta alkaa olemaan viikko täynnä eikä kamera ole vielä edes saapunut huoltoon. Alkaa köysi kiristymään.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Nonni. Viides arkipäivä huoltoreissua täyttymässä ja Canon on saanu lähetettyä vaatimuksen että tarviis olla kuitti tai muu todiste ostosta mukana. Mikä siellä oli. Lähetin niille kuvan kuitista ja kuva kuitista mikä oli siellä laatikossa. Miten tästä saadaan näin vaikea ja hidas?

Toisaalta vein monskan huoltoon samana päivänä. Sille ei oo tapahtunu mitään.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

No nyt! Eilen tuli viestiä että kohta lähtee kamera teknikon räpellettäväksi ja nyt tuli viestiä että paukkaavat sen takaisinpäin kohta. On kyl epäilyttävän kova tahti tuossa. Miten mulla on paha epäilys ettei ne korjannus niitä vikoja mitä siinä oli ja edessä on seuraava rundi? Toki jos kaikki on oikeasti jiirissä ni oon kyl erittäin tyytyväinen Canonin huollon tahtiin hoitaa toi homma.
Vastaa Viestiin