Canon C70

Kaikki videoon liittyvä (ei still-kuvausta). Uusi alue, 21.1.2020. Siirretty pari ketjua pohjaksi.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Canon paino aika siistin kameran pöytään:

https://youtu.be/_qM6U--chGg" onclick="window.open(this.href);return false;
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja niffe »

Tuossa rungossa on todennäköisesti ajateltu jäähdytystäkin jo vähän eri lähestymistavalla kuin noissa pienemmissä kinorungoissa. Tuo on nyt sitten se videoversio varsinainen ilmeisesti vai kumpaan tuotekategoriaan se kapsahtaa? Onko se pro vai prosumer vai consumer...?
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

niffe kirjoitti:Tuossa rungossa on todennäköisesti ajateltu jäähdytystäkin jo vähän eri lähestymistavalla kuin noissa pienemmissä kinorungoissa. Tuo on nyt sitten se videoversio varsinainen ilmeisesti vai kumpaan tuotekategoriaan se kapsahtaa? Onko se pro vai prosumer vai consumer...?
Jep. Tuli tänään käytyä Rajalassa ja siellä sattui olemaan tuo näytillä. Vasemmalta puolelta vedetään ilmaa sisään. Puolet menee kennon ohi ja loput prossun ohi. Ulos tullaan kahvan ylä-, ja alapuolelta. Toi on vieläpä hoidettu niin että se on sään kestävä. Näin käsitin.

Vähän arvelutti kun oon nähny tosta kuvia, mut ku pääs räplää sitä ni tais mieli muuttua. Ensinnäkin se oli pirun kevyt. Oli todella mukava kourassa. Napit oli aika fiksuilla paikoilla ja luulen että tolla on ajateltu kuvattavan järkkärimäisesti, ei niinkään päälikahvan kanssa. Näyttö oli todella rapsakka kaikinpuolin muutenkin oli aika vakuuttava. Näytössä vähän ihmettelin sitä että minkätakia siihen oli jätetty niin paljon tyhjää reunaa. Sen olisi helposti saanut paljon isommaksi ja siten yksinkertaisesti paremmaksi. Toi olis mielenkiintoista saada keikalle mukaan. Ekstrabointsit on pakko antaa äänisäätimien jemmaamisesta ruudun taakse. Hemmetin fiksu veto.

Mä vähän haistan semmosta että näistä järkkärin ja videokameran sekoituksista tulee uusi musta. Hinnat alkaa olemaan kuolevaisten tasolla, videot lisää suosiotaan jatkuvasti, ominaisuudet menee harppauksin eteenpäin jne. Kyllä mä näkisin helposti itseni tämmöisen omistajana. Etenkin sen speedboosterin kanssa. Ainakin Canonin mies repi turpaansa siihen malliin ettei kuvanlaadussa näy eroa. Sen taakse vielä C300 mark II:n kenno. Hintaa kyllä on vajaa 6000€, mutta on sille vastinettakin.
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Ööh, luinko mää jostai väärin, vaa eikö hinta ollu alle 4tonnia? Hmm.... vaa meneekö tuo tuliliemi liikaa kupoliin.. XD
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

talonherra kirjoitti:Ööh, luinko mää jostai väärin, vaa eikö hinta ollu alle 4tonnia? Hmm.... vaa meneekö tuo tuliliemi liikaa kupoliin.. XD
Alvien kanssa se on 5 jotain tonnia. Alle neljän tonnin toi olis melkein jo ryöstö.
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Eiku niimpä näkkyy... kiitoksia taas Suomen verottajalle.... jep näin ois.. kyllä Suomessa osataan tukee kuluttajaa ja yrittäjää...
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
JL Anttola

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Videokuvauksesta en tiedä sitäkään vähää, enkä otsikon kamerasta, mutta tuossa talonherran viestissä jäi vähän soimaan tuo viimisen lauseen "...ja yrittäjää" jos siis ALV:stä puhutaan? Keräämisen vastuu toki sälytetty yrittäjälle, vaan ei maksamisen. Välillisesti tietysti joudumme osallistumaan kaikki, kykyjemme mukaan. Suomen ALV ei kovin oleellisesti poikkea Euroopan yleisestä tasosta kuitenkaan nykyisin. Keskustelun aihetta olisi siinä kyllä, mitkä kaikki asiat kuuluu hoitaa yhteisistä varoista, kuinka paljon näitten yhteisten asioitten hoitajia (sotkijoita) tarvitaan, ja mistä niitä yhteisiä varoja kerätään; tuloista ja kenen, vai kulutuksesta. Mutta ne asiat kuuluvat enimmäkseen johonkin muuhun ympäristöön kuin valokuvauspalstalle, minunkin mielestäni.

Jaakko
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Se oli sarkasmia, ja tarkoitin verotusta.. aika kaamean osan tekee hintoihin tuo vero..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tässä suht pitkä ja kattava tietopaketti kamerasta:

https://youtu.be/_qM6U--chGg" onclick="window.open(this.href);return false;

On kyl mielenkiintoinen paketti. Voisin melkein tältä seisomalta vaihtaa C200:n vaihtaa tohon. Tosta ku vähän ajan päästä tipahtaa hinnasta ni toi voi myydä yllättävän paljon. Mä haistan menestystuotteen.
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Näyttää kyllä järkevältä paketilta.. eikä turhia näppäimiäkää jokapuolella pakettia.. tosta näytöstä ennemmin kirjotit, että kun reilusti reunaa.. oisko ihan huollon helpottamiseksi, mikähän käyttöikä kosketuspaneeleilla.. jos joku R5 sen kerkes videohommiin hommata, voi kyllä harmittaa kun tota miettii..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

talonherra kirjoitti:Näyttää kyllä järkevältä paketilta.. eikä turhia näppäimiäkää jokapuolella pakettia.. tosta näytöstä ennemmin kirjotit, että kun reilusti reunaa.. oisko ihan huollon helpottamiseksi, mikähän käyttöikä kosketuspaneeleilla.. jos joku R5 sen kerkes videohommiin hommata, voi kyllä harmittaa kun tota miettii..
Joo. Tässä varmaan kandee vielä pitää ostohousuja viikattuna. Tässähän huhuissa on vielä Sonylta FX6 ja Canonilta C50. Vielä heikommissa huhuissa on Canonilta näkyny R5C, mikä on vähän niinku Canonin A7SIII.

Enkä tosiaan tiedä miksi sitä reunaa oli näytössä niin paljon, mut sitä oli aivan liikaa. Se näyttö näytti jopa vähän orvolta siellä keskellä. Mietin sitä että olisikohan siinä ajatus helpottaa kosketusnäytön käyttöä? Siltikin ottaisin isomman näytön. Kosketusnäyttöä käytän silloin tällöin, mut näyttöä tulee katsottua aina kun kameraa käyttää.

Muuten siellä Rajalan tiskillä jo Canon mies näytti kosketusnäytön käyttöä. Saman näkee tossa aiemmassa videossakin. Eli Blackmagicin idealaatikolla ollaan käyty. Se ei ollenkaan huonompi juttu ole.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

nsamppa kirjoitti: Syys 26, 2020 23 : 59 On kyl mielenkiintoinen paketti. Voisin melkein tältä seisomalta vaihtaa C200:n vaihtaa tohon. Tosta ku vähän ajan päästä tipahtaa hinnasta ni toi voi myydä yllättävän paljon. Mä haistan menestystuotteen.
Vähän sitä sai odottaa, mut niin siinä kävi. C200 lähti ja C70 tuli.
Murkula63
Viestit: 162
Liittynyt: Tammi 14, 2013 9 : 38

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja Murkula63 »

Hieno homma. Syksyllä olin valokuvaamassa eräässä projektissa ja samalla videokaveri kuvasi C70llä. Oli kyllä tyytyväinen hankintaansa.
Aivan ajateltavissa oleva systeemi videohommeleihin, mutta katsotaan nyt miten uusi Z9 taipuu videoon kunhan sen saan käsiini.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Nyt on otsikon kamera Verkkokaupassa aika huikeassa tarjouksessa.
pejaka
Viestit: 82
Liittynyt: Maalis 24, 2003 21 : 43
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja pejaka »

Postittele samppa sitten tosielämän kokemuksia, kunhan pääset sen kanssa touhuamaan.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

pejaka kirjoitti: Marras 23, 2021 11 : 27 Postittele samppa sitten tosielämän kokemuksia, kunhan pääset sen kanssa touhuamaan.


Juu. Ei oo vielä yhtään keikkaa alla, mut paljon oon tossa ränkänny. Hyvää on ollu parannukset softassa. Voi ohjelmoida niin että yhdellä napilla mennään 100fps ja samalla takas. On todella nopeaa. False colors helpottaa elämää huikeasti. Sen sijaan tuntuu kyl vähän kilikalimmalta ko C200. Se oli semmonen patarauta ja toi on kyl vähän muovinen. Saas nähdä miten kestää.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Nyt on tullu vähän jo sahattua tän kanssa. Alan kyl diggailee koko ajan enemmän. ISO rulla on mukava, joskin sinne ei kyl käsi taivu oikein mitenkään helpolla. Eikä tatillekaan. Slomon ku sai laitettua pikanapit taa, sai käyttämään sitä aika paljon enemmän. Yks parhaimmista ja samalla huonoimmista puolista on koko. Todella kiva että se on pieni, mut sitten ku kameraan menee pari mikrofonia. Kuulokkeet ja hdmi, alkaa siellä tulemaankin aika ahdasta ja napeille on aika vaikea päästä. Materiaalia en oo vielä joutunut oikein rääkkäämään, joten siitä en osaa vielä niin sanoa. Digital IS toimii yllättävän hyvä niin mielestä ja oon aika tyytyväinen siihen. Yhden ison ärsytyksen oon tossa havainnu. Focal reducer tekee kunnon vastapallero tilanteessa aika rasittavaa vihreää flarea.

Päivitykset tuohon tuli/on tulossa ja todella epä Canonmaiseen tapaan siellä on todella isoja juttuja mukana. Raw kuvaus sisäisesti ja timelapse. Jälkimmäinen voi olla ihan kiva silloin tällöin, mut ensimmäinen sen sijaan on todella kiva silloin tällöin.

Kaiken kaikkiaan on kyl mukava kamera nyt ku on päässy tutuiksi.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

nsamppa kirjoitti: Tammi 20, 2022 10 : 35 Digital IS toimii yllättävän hyvä niin mielestä ja oon aika tyytyväinen siihen.
Mäpä muuten vähän korjaan itseäni. Tää on vähän niin ja näin. Jos haluat tehdä hyvin ennakoitavia ja rauhallisia liikkeitä, on tää ihan hyvä. Eli pannauksia, tilttauksia ja jotain pikkuisia slideja. Ongelmia tulee kun haluat vähän ronskimpaa liikettä vakauttaa niin että se pahimmat täräytykset silottais, mut muuten liukuis pehmeästi mukana. Se ei niitä oikein hiffaa. Se yrittää kynsin hampain pitää asemansa ja sitten lähtee oikein kunnon nykäyksellä liikkeelle. Se tekee liikkeestä todella nykivän näköistä ja silloin melkein pitää ottaa toi pois kun se kääntyy itseään vastaan. Huomaa ettei Canon oo tehny kennovakautuksia kovinkaan paljon ku ei noita oikein Sonylla tullu vastaan. Noissa tuntuu niin stillikuvaajien vaatimukset. Matkaa on vielä.
_dc_
Viestit: 277
Liittynyt: Loka 07, 2007 14 : 00

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja _dc_ »

Ootko vielä löytäny mitään muita negatiivisia juttuja kamerasta? Käytätkö sitä pääasiassa kahvan kanssa jalustalta/käsissä vai oletko rakentanut rigiä rungon ympärille?

Kova mietintä on päällä kun nyt olis mahdollista hankkia käyttöön uus laite videohommiin ja C70 olis aika vahva vaihtoehto, muita on R5 ja R5C.
Spekseistä kattomalla tuossa häiritsee ainoastaan hinta, koko/paino, croppikenno ja hybridikäyttöön soveltumattomuus, mutta muuten se vaikuttaa kyllä hyvältä.

Valmiina löytyy ef putkia 70-200 f/4, 24-105mm f/4 ja 16-35mm f/4, joten C70 mukana tulisi varmaan hankittua rf 15-35mm f/2.8 ja Laowa Argus 33mm f/0.95 CF olis myös varmaan kiva. Täysikennoisen kanssa tulisi sitten varmaan RF 24-70mm f/2.8 ja jokin 50mm valovoimainen manuaalilasi.

Etukäteen tuo C70 croppikennoisuus harmittaa melko paljon kun kalliit rf putket menee siinä vähän hukkaan cropin kanssa, mutta jos kakkoskameraksi saisi hommattua myöhemmin myöhemmin vaikka R6 niin sitten se ei niin harmittaisi...
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon C70

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

_dc_ kirjoitti: Tammi 26, 2022 23 : 37 Ootko vielä löytäny mitään muita negatiivisia juttuja kamerasta? Käytätkö sitä pääasiassa kahvan kanssa jalustalta/käsissä vai oletko rakentanut rigiä rungon ympärille?

Kova mietintä on päällä kun nyt olis mahdollista hankkia käyttöön uus laite videohommiin ja C70 olis aika vahva vaihtoehto, muita on R5 ja R5C.
Spekseistä kattomalla tuossa häiritsee ainoastaan hinta, koko/paino, croppikenno ja hybridikäyttöön soveltumattomuus, mutta muuten se vaikuttaa kyllä hyvältä.

Valmiina löytyy ef putkia 70-200 f/4, 24-105mm f/4 ja 16-35mm f/4, joten C70 mukana tulisi varmaan hankittua rf 15-35mm f/2.8 ja Laowa Argus 33mm f/0.95 CF olis myös varmaan kiva. Täysikennoisen kanssa tulisi sitten varmaan RF 24-70mm f/2.8 ja jokin 50mm valovoimainen manuaalilasi.

Etukäteen tuo C70 croppikennoisuus harmittaa melko paljon kun kalliit rf putket menee siinä vähän hukkaan cropin kanssa, mutta jos kakkoskameraksi saisi hommattua myöhemmin myöhemmin vaikka R6 niin sitten se ei niin harmittaisi...

No siis se vihreä flare mikä tosin tulee focal reducerista häiritsee aika tavalla. Se on kyl iso miinus. Toinen on ehkä ne mini-xlr:t. Mielummin haluisin isot ku tarvii adaptereita, mut nyt siellä sivussa on muutenkin jo tosi tiivistä ni ihan ok kompromissi toi on. Toinen mikä ehkä vois olla paremmin et volume nupikat vois olla vähän koholla. Ne ku on tasan rungon tasalla ni niitä on välillä vaikea löytää ku yrittää kesken haastiksen käsikopelolla säätää äänentasoja. Tarkennus ei nyt oo mitään R6 tasoa, ei lähellekään, mut kuitenkin just just ”ihan riittävä” tasolla. Riittää mulle. Tänään se sekos kerran yhen klipin aikana ja korruptoi filun. Onneks ei ollu mikään tärkeä. Toivottavasti ei tee enää uudelleen. Sit taas kosketusnäytöllä on tosi kiva kattoa niitä klippejä. Kelaaminen on todella joustavaa. Nyt niitä tulee joskus katsottuakin. Lisäksi siirtyminen kuvaamisesta katsomisen ei kestä kauaa. Ne lätkät liitinten päällä välillä ärsyttää. Mä ku heti avaan molemmat xlr:t, kuulokkeet ja hdmi:n ni siellä on lärpäkettä edessä. Mut noi on kompromissia sen koon kanssa. Noi kaikki on vähän semmosta turhaa nillistystä. On toi aivan sairaan hyvä kamera ja menee kyl mun fanituslistalle.

Mulla on siinä cage, smallrigin pikavedonpoisto kikkurat, päälikahva mikä menee suoraan cageen kiinnitettyyn natorailiin, 5” monitori kahvassa päällä ja haulikkomikki sivussa. Haastiksissa pääosin ef 50 1.2 ja kuvituksissa ef 24-70 f2.8 II. Toi eka on aivan unelma lasi haastiksiin. Mukavan pehmoinen nurkan siistijä niihin. Laukussa on niitä pikkuakkuja (bp30) neljä ylimääräistä. Ne tulee vaihdettua varmuuden vuoksi joka vedon jälkeen. On mulla semmonen isompikin mut siitä tulee ärsyttävä törrö. Pikkuinen toimiva rigi. Kaikki olennainen muttei mitään liikaa. Haastiksessa mulla menee haulikon lisäksi piuhalla nappi haastateltavalle. Kuvitukseen ku lähtee ni parit piuhat irti, parit säädöt eri paikkoihin, linssi vaihtoon, kamera käteen ja menoks. Esim tää klippi on tehty pelkästään noilla em. kikkareilla:

https://vimeo.com/669972263

Pieni paino on mun mielestä vaan hyvä. Sais olla vähän lisääkin. Vakauttaa hyvin ku kuvaan käsistä haastisten ulkopuolella kaiken tolla.

Mä suosittelen et ton kanssa nappaa ef:ää laukkuun ja hanki se focal reducer. Niissä ku aito mekaaninen mf. Se on (mun mielestä) välttämätön videoidessa. Se oli ainoa syy minkä takia vaihdoin Sonysta ef laseihin. Canon tuli siinä kaupantekijäisinä.

Kakkoskameraksi suosittelisin melkein R5:ttä. Toi R6 on todella keltainen enkä siitä hirveästi välitä. Yksistään se on ihan jees ja jopa miellyttävää, mut ton kaverina se on ärsyttävää ja työlästä. Mä en suosittele kropin ja ff:n yhdistämistä samaan settiin. Menee ärsyttävästi lasit päällekkäin.

Vaikka ite sanonkin ni toi mun setti on nyt aika hyvä ja toimiva. Oon pitkään sitä iteroinu ja vunteerannu ja nyt ei tuu oikein mitään isoa mieleen. Hajonnut monska pitäis vaihtaa ja valoreppuun ostaa musta negatiivinen filli lakana ja jotain pientä mut se nyt semmosta ikuista pikkusta. Se setti vaan toimii nyt.

Ps. En jakanut oikolukea. Sorryt typoista. Yritä ymmärtää 😊
Vastaa Viestiin