Pentax Star Series?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Torsti547
Viestit: 47
Liittynyt: Joulu 12, 2022 18 : 02

Pentax Star Series?

Viesti Kirjoittaja Torsti547 »

Onkohan noi Pentaxin Star -sarjan linssit vakavasti otettavia laseja nykymittapuun mukaan? Pari Pentaxin croppikennoa jo löytyy ennestään (K-3iii ja K-70) ja mieli tekisi kokeilla täyskennoa. Nyt arvon että olisiko se K-1 vai Nikon. Hyllyssä mulla noista star -sarjan laseista on jo toi 300mm F4 ja siihen olen kyllä todella tyytyväinen (kun en paremmasta tiedä). Mites noi 50/85mm f1.4:set. Mun kuvauskohteet on 99% paikallaan olevia, joten Autofocus on sivuseikka. Te jotka tiedätte muistakin pro laseista, niin mihin nämä vertautuu? Mielelläni pysyisin Pentaxissa mm. pixelshiftin takia, mutta en sulje pois muitakaan merkkejä jos jotain aivan selkeää eroa.

https://www.ricoh-imaging.co.jp/english ... ns/lineup/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21566
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Pentax Star Series?

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Vanha 85* ihan OK. 200mm myös. 300mm M* täysi käki.

Noi siis vanhoista *kakkuloista. Uusista kaikki kino* lasit aivan kärkipäätä. 50/85 ei löydy miltää putkalta ns. parempaa optisesti.
Torsti547
Viestit: 47
Liittynyt: Joulu 12, 2022 18 : 02

Re: Pentax Star Series?

Viesti Kirjoittaja Torsti547 »

Olipas huojentava tieto. Sitten on valinta helppo… :D
Maffer
Viestit: 21566
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Pentax Star Series?

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Nikonissa ja Pentaksissa on molemmissa samaa varmuutta tekemiseen. Manuaalitarkennuksella pixelshift Pentax kepittää Nikonin. Jos PS ei ole optio, K-1 on silti D810 tasolla. K-1 on myös oma valinta ollut pitkään kinoista.
aikaarska
Viestit: 11970
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Pentax Star Series?

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Joo, kyllä star * objektiiveihin voi luottaa... Täältä voi katsella tarvittaessa myös kokemuksia:

https://www.pentaxforums.com/lensreviews/

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Torsti547
Viestit: 47
Liittynyt: Joulu 12, 2022 18 : 02

Re: Pentax Star Series?

Viesti Kirjoittaja Torsti547 »

Pentaxfoorumia seuraan kyllä aktiivisesti, mutta vaikea silti arvioida onko tuolla 10 arvosanan saava objektiivi minkä tasoinen kilpaileviin merkkeihin verrattuna. Mutta kiitokset herroille vakuutteluista laadusta. Mulla kun ei ole käytännössä kokemusta muista merkeistä kuin Pentaxeista.
aikaarska
Viestit: 11970
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Pentax Star Series?

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Torsti547 kirjoitti: Helmi 07, 2023 21 : 12 Pentaxfoorumia seuraan kyllä aktiivisesti, mutta vaikea silti arvioida onko tuolla 10 arvosanan saava objektiivi minkä tasoinen kilpaileviin merkkeihin verrattuna. Mutta kiitokset herroille vakuutteluista laadusta. Mulla kun ei ole käytännössä kokemusta muista merkeistä kuin Pentaxeista.
No, se on totta että niitä kannattaa seuloa tietyllä kriittisyydellä, mutta jos niitä ihmisten revikoita lukee vähäsen, niin kyllä sieltä jonkinlaista johtopäätelmää voi tehdä.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Vastaa Viestiin