Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
aikaarska
Viestit: 11970
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Olen nyt tilaillut ahkerasti (kohta iskee pakkotullit pikkutavaraan) kiinasta erillaisia objektiiviadaptereita Fujin, Sonyn ja m43 järjestelmään.

Mielestäni näiden kiinalaisten 10-20€ adaptereiden laatu on parantunut siitä mitä esimerkiksi joku 2 vuotta sitten oli. Silloin sain useampia epäkelpoja adaptereita, missä saattoi olla joko objektiivi tai kamerapuolen bajonetti liian tiukka tai löysä, tai ruuvit irtoili adapterin bajonetti levystä.

Nyt muutaman kuukauden ajalta minulle on tullut 8 adapteria , ja kaikki ovat olleet kelpoisia, ja oikeastaan jopa ilahduttavan jämptejä kiinnitykseltään. Kaikkien avulla myös äärettömään tarkennus on onnistunut.

Lisäksi kiinalaiset ovat ryhtyneet valmistamaan ns. "pro" luokan adaptereita, jotka ovat vähän kalliimpia (n. 30-50€), mutta silti kaukana jostain novoflexin hinnoista. Tilasin yhden , ja se oli rakenteelta todella hyvä.

Kuten tämä:

https://www.ebay.com/itm/383999715210?h ... Swww5gQRJI

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Sontaa ne on. Kuukausi sitten tuli KM Concept P645-GFX adapteri ja vino niin että valoa vuotaa toisesta reunasta. Maksoi ebaysta ~40€.

Ei tällaista tapahdu Novolla.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Taasko on kiinalainen markkinointihenkilö käyny suputtamassa mukavia mafferin korviin - eikä olekin vaikeeta vastustaa lasihelmiä ja muita houkutuksia jos halvalla saa. Sitä hakkaa päätään samaan mäntyyn vuodesta toiseen ja toivoo, et tällä kertaa ei tekis niin kipiää - tai ehkä just siksi (sm-leikkien suosio on kovasti nousussa, et sinänsä ymmärrän). Tai ehkä noi käy toisten luona aseella uhkaamassa: "Joko tilaat tai itket ja tilaat".

itellä on Meiken rf-ef-adapteri ja tää on jämäkkä (tosin en käytä siinä kuin kohtuu laajoja putkia). Valo ei vuoda sen enempi tai vähempi kuin Canonin omalla - sisäpinnoite on aidossa Canonissa porrastettu, joten teoriassa valon pitäs bongata vähempi (sekään mikään matta ole), mut en saanu fikkarilla aikaseksi mun pikatesteillä - hyvin kopioitu kumitiivisteitä myöten eli riittää minulle siihen asti kunnes pääsen koko adapterileikistä eroon. Sen RF-takatulppa on kyl tehty vähän rennommilla spekseillä. Hevosmiehet sano, et Viltrox:n vastaava adapteri olis selkeesti heikkolaatuisempi. Silti veikkaan, et kiinalaisilla valmistajilla alkaa keskinäinen kilpailu ajamaan väkisin siihen tilanteeseen, et merkkien on pakko nousta massasta esiin ja se suaattaapi vaikuttaa pikkuhiljaa myös laatuun - jopa pikkutavaroissa. Kahtellaan.
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Vaikea ostaa parempaa kun ei ollut saatavilla muuta. Kipon oli listalla mutta ei varastossa. B&H myy parempia merkkejä mutta sitten adapteri maksaa tonnin tulleineen ja kakkula 300.
aikaarska
Viestit: 11970
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Joo, en tarkoittanut, että edulliset kiinalaiset adapterit olisivat parhaita tai edes yhtä hyviä kuin 5x- 10x kalliimmat.

...Mutta olen tosiaan ostellut kiinalaisia adaptereita jo monta vuotta, ja minusta viimeaikoina adapterien laatu on parantunut kuten kirjoitin.

Esimerkiksi tämä K&F Conceptin PRO Adapter on hyvä. Se oli jämpti ja ei ole valovuotoja. Testasin. Eikä sekään maksanut kuin 25€.

Lisäksi se on päällystetty heijastuksien estämiseksi paremmin kuin ihan ne kaikkein halvimmat adapterit. Lisäksi sen ruuvit oli tiukalla ja bajonettilevy kiinnitetty 6 ruuvilla neljän tai kolmen )!) sijasta.

Kuva

Kuva

Viimeisin kuukausien aikana mulle on tullut n. 8 kpl erillaisia kiina-adaptereita, ja kaikki ovat olleet suht. suoria ja muutenkin toimivia.

Yhdessä n. 15€ halpisadapterissa oli potentiaalinen valovuotopaikka (siinä missä on objektiivin irroitusvipu), mutta paikka oli tiivistetty huovan palalla...Tämä tarkoittaa, että jopa 15€ adapteriin on uhrattu hieman ajatusta. Vielä pari vuotta sitten näissä kympin adaptereissa ei tosiaankaan ollut mitään huovan palasia tukkimassa valovuotoja.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
T71
Viestit: 3479
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja T71 »

Näistä uusista halpisadaptereista ei ole juuri kokemusta, mutta kiinalaisten taskulamppujen laatu se on hypännyt aivan julmasti. Sama lamppu 10 vuotta sitten 200 lumenia, pari vuotta sitten 5000 lumenia ja tänään 46000 lumenia. Toinen vaihtoehto on, että lumenia on hieman splitattu Shanghain pörssissä. Toivottavasti ei koske myös adapterien laatua.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Maffer kirjoitti: Touko 22, 2021 10 : 32 Vaikea ostaa parempaa kun ei ollut saatavilla muuta. Kipon oli listalla mutta ei varastossa. B&H myy parempia merkkejä mutta sitten adapteri maksaa tonnin tulleineen ja kakkula 300.
Elämä on kovia valintoja - joko ostaa sitä mitä on saatavilla tai sit on ilman. Ei oo pienen länsimaisen kuvaajan elämä helppoo. Tänään oli lähikaupasta, mun suosikki juusto loppu - meinasin ostaa kermajuustoa, mut päädyinkin ostamaan kaljaa sensijaan. Ei tää juustoa korvaa. Mihin saa valittaa?
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mitä sekoilet? Ostin ihan Fujin oman laajiksen Fujiin ja ongelma ratkesi. Jätin siis manuaalisen Pentaksin ostamati kokonaan kun adapteria sai testattua jo muilla putkilla mitä nurkissa lojui.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Maffer kirjoitti: Touko 22, 2021 13 : 59 Mitä sekoilet? Ostin ihan Fujin oman laajiksen Fujiin ja ongelma ratkesi. Jätin siis manuaalisen Pentaksin ostamati kokonaan kun adapteria sai testattua jo muilla putkilla mitä nurkissa lojui.
Eli siis et koskaan tilannutkaan tota kiinalaista himoissas vaan odotit kiltisti kunnes Fujin oma laajis oli saatavissa. Et niinku oliks sulla tarve sille vai siis niinku ei ollu - vai tilasiks kuitenkin vaan sen tähden, et pääset dcnettiin valittamaan, et kiinalaiset adapterit on sontaa. Vai oliks kaikki vaan Pamelan pahaa unta?
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mikä on vaikeaa? Ostin Fujin kun totesin että en ala sovittamaan mitään vinoon adapteriin. Jos adapteri olisi ollut suora, olisin laittanut siihen P645 35mm laajiksen. Aivan sama kuka sen rautaputken tekee jos se on suora. Se ei ollut suora ja sen varmistamiseksi olisi riittänyt liukuhihnalla että joku kiinnittäisi sen yhden ainoan kerran obiskaan kiinni.

Ei Novoflekseissä tällaista ongelmaa ole. Made in Germany ja CNC-koneet on sentään jossain jamassa.
T71
Viestit: 3479
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja T71 »

ttuplai kirjoitti: Touko 22, 2021 14 : 14
Maffer kirjoitti: Touko 22, 2021 13 : 59 Mitä sekoilet? Ostin ihan Fujin oman laajiksen Fujiin ja ongelma ratkesi. Jätin siis manuaalisen Pentaksin ostamati kokonaan kun adapteria sai testattua jo muilla putkilla mitä nurkissa lojui.
Eli siis et koskaan tilannutkaan tota kiinalaista himoissas vaan odotit kiltisti kunnes Fujin oma laajis oli saatavissa. Et niinku oliks sulla tarve sille vai siis niinku ei ollu - vai tilasiks kuitenkin vaan sen tähden, et pääset dcnettiin valittamaan, et kiinalaiset adapterit on sontaa. Vai oliks kaikki vaan Pamelan pahaa unta?
Kun keskustellaan kiinalaisista adaptereista (etenkin myyjän kanssa), niin tarvitaan 1) tulkki ja 2) rakotulkki. Lisäksi pitää ymmärtää mitä lukee.

Ite ymmärsin lukemani niin, että maffers osti sen romun ja testasi sen omilla vanhoilla petnax laseilla ja koska oli romu adapteri, niin sen perään ei kannata haaveilla ostaa petnaxin laajista, vaan pitää ostaa fujin oma laajis, jos on fujin runko.
Sinänsä loogista ja aina pitää ymmärtää 2 tosiasiaa, eli kiinalainen on osannut kusettaa jo yli tuhat vuotta mitä tulee kaupantekoon ja toisekseen se, että on olemassa myös rehellisiä kiinalaisia tekee hommasta niin hiton vaikean.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

T71 kirjoitti: Touko 22, 2021 14 : 30
ttuplai kirjoitti: Touko 22, 2021 14 : 14
Maffer kirjoitti: Touko 22, 2021 13 : 59 Mitä sekoilet? Ostin ihan Fujin oman laajiksen Fujiin ja ongelma ratkesi. Jätin siis manuaalisen Pentaksin ostamati kokonaan kun adapteria sai testattua jo muilla putkilla mitä nurkissa lojui.
Eli siis et koskaan tilannutkaan tota kiinalaista himoissas vaan odotit kiltisti kunnes Fujin oma laajis oli saatavissa. Et niinku oliks sulla tarve sille vai siis niinku ei ollu - vai tilasiks kuitenkin vaan sen tähden, et pääset dcnettiin valittamaan, et kiinalaiset adapterit on sontaa. Vai oliks kaikki vaan Pamelan pahaa unta?
Kun keskustellaan kiinalaisista adaptereista (etenkin myyjän kanssa), niin tarvitaan 1) tulkki ja 2) rakotulkki. Lisäksi pitää ymmärtää mitä lukee.

Ite ymmärsin lukemani niin, että maffers osti sen romun ja testasi sen omilla vanhoilla petnax laseilla ja koska oli romu adapteri, niin sen perään ei kannata haaveilla ostaa petnaxin laajista, vaan pitää ostaa fujin oma laajis, jos on fujin runko.
Sinänsä loogista ja aina pitää ymmärtää 2 tosiasiaa, eli kiinalainen on osannut kusettaa jo yli tuhat vuotta mitä tulee kaupantekoon ja toisekseen se, että on olemassa myös rehellisiä kiinalaisia tekee hommasta niin hiton vaikean.
Eli sun arvaus on sama kuin munkin alkuperäinen veikkaus - taas on lipeäkielinen kiinalainen suputtanut mafferin korvaan sulosointuja ja miestä vietiin. Nyt myö vaan yritetään arvuutella sitä psykologista mekanismia mikä saa jannun hakkaamaan päätään aina samaan mäntyyn. Eli tarvitaaks täs Odysseus tunkemaan pihkaa korviin vai pitääkö ottaa kovemmat keinot käyttöön.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Maffer kirjoitti: Touko 22, 2021 14 : 26 Mikä on vaikeaa? Ostin Fujin kun totesin että en ala sovittamaan mitään vinoon adapteriin. Jos adapteri olisi ollut suora, olisin laittanut siihen P645 35mm laajiksen. Aivan sama kuka sen rautaputken tekee jos se on suora. Se ei ollut suora ja sen varmistamiseksi olisi riittänyt liukuhihnalla että joku kiinnittäisi sen yhden ainoan kerran obiskaan kiinni.

Ei Novoflekseissä tällaista ongelmaa ole. Made in Germany ja CNC-koneet on sentään jossain jamassa.
Mut sää kuitenkin nopsana tilastomiehenä vedit ton yhden ostoksen perusteella johtopäätöksen, et edelleen ovat kaikki kuraa - ja n:llä Novofleks-ostolla sä taas tiiät, et kyllä Saksassa osataan. Jos kävis sillee, et saisit käsiis kieron saksalaisen adapterin niin mikäs olis sun tilastollinen analyysi asiasta?
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Postitanko sinulle 17kpl kiinalaisia adaptereja kaikenlaisista eri järjestelmistä 13 vuoden ajalta? Homma on kuules niin että monessa kohtaan se Kiinapaja on ollut ainoa vaihtoehto hoitaa asia. Vaikkapa Contax N > Sony FE. Kyllä niistä on melkoisesti kokemusta samoin kuin Novoista jotka on ostettu aina kun sellainen on ollut tarjolla.

T71:lle ei ainakaan ollut vaikeaa ymmärtää homman jujua. Joku vitjan tolkku tarvii olla sentään, ei kukaan täysipäinen lähde ostamaan tonnilla adapteria EU:n ulkopuolelta kolmen sadan manuaaliseen käytettyyn.
aikaarska
Viestit: 11970
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Joo, viittaan nyt kohteliaasti tämän ketjun otsikkoon ;-)

Eli mielestäni laatu on paranemaan päin.

Olen tilannut vuosien varrella todella monia adaptereita, ja tosiaan aikanaan sai paljon sutta & sekundaa. Välillä ei suostunut tarkentamaan äärettömään (liian suuri rekisterietäisyys huonon adapterin takia), välillä ruuvit irtoili itsestään, välillä oli valovuotoja, välillä jotkut adapterit ei sopinut kunnolla bajonettiin jne.

Mutta tosiaan. Viime aikoina olen saanut ihan hyviä adaptereita Kiinasta. Ja on myös hyvä, että on tullut hieman parempia , hieman kalliimpia vaihtoehtoja myös... Rehellisesti sanottuna minusta yli 100€ on vähän liikaa täysin manuaalisesta adapterista.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

aikaarska kirjoitti: Touko 22, 2021 18 : 36 Joo, viittaan nyt kohteliaasti tämän ketjun otsikkoon ;-)

Eli mielestäni laatu on paranemaan päin.

Olen tilannut vuosien varrella todella monia adaptereita, ja tosiaan aikanaan sai paljon sutta & sekundaa. Välillä ei suostunut tarkentamaan äärettömään (liian suuri rekisterietäisyys huonon adapterin takia), välillä ruuvit irtoili itsestään, välillä oli valovuotoja, välillä jotkut adapterit ei sopinut kunnolla bajonettiin jne.

Mutta tosiaan. Viime aikoina olen saanut ihan hyviä adaptereita Kiinasta. Ja on myös hyvä, että on tullut hieman parempia , hieman kalliimpia vaihtoehtoja myös... Rehellisesti sanottuna minusta yli 100€ on vähän liikaa täysin manuaalisesta adapterista.
Tohon on helppo yhtyä - sillä on aika vähän merkitystä kuinka asiat oli silloin, kun minä olin nuori eli se kiinnostava asia on, et kuis on nyt ja mihin suuntaan kehittyy. Olen kans jonkun kiinalaisen muovinkappaleen tilannut ja niihin verrattuna tää Meiken rf-ef-adapteri on kyl aika toista maata. Ei tota oikeastaan Canonin omasta juuri erota. Sama pätee esim. Godoxin salamiin - ne oli viel muutama vuosi sitten melkosen heikkolaatuisia - varsinkin salamakengät. Nyt nää kilpailee jo aika vakavasti muiden merkkituotteiden kanssa - tai siis Godox alkaa itessään olemaan brändi. Koskee myös oheisroippeita - Godoxin omat sattarit ovat väreiltään hyvin neutraaleja ja kohtuu jämäkkää tekoa. Suodinpuolella jotkut kiinalaiset kisaa kans kohtuu hyvin muiden kanssa.

Kilpailu on hyväksi - Canonin oma adapteri (on siinä toki pari kuparinkappaletta sähköjä varten) on 120 euroa - Meike on puolet siitä. Mä käytän erotuksen mielummin vaikka kaljaan.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Maffer kirjoitti: Touko 22, 2021 15 : 35 Postitanko sinulle 17kpl kiinalaisia adaptereja kaikenlaisista eri järjestelmistä 13 vuoden ajalta? Homma on kuules niin että monessa kohtaan se Kiinapaja on ollut ainoa vaihtoehto hoitaa asia. Vaikkapa Contax N > Sony FE. Kyllä niistä on melkoisesti kokemusta samoin kuin Novoista jotka on ostettu aina kun sellainen on ollut tarjolla.

T71:lle ei ainakaan ollut vaikeaa ymmärtää homman jujua. Joku vitjan tolkku tarvii olla sentään, ei kukaan täysipäinen lähde ostamaan tonnilla adapteria EU:n ulkopuolelta kolmen sadan manuaaliseen käytettyyn.
Kyl mä tiesin mitä sä yrität jankata - mut mitä sä hikipajoja syytät siitä, et saksalainen merkkivalmistaja ei ole tehnyt sulle sellaista kamaa mitä sinä tarvitset. Jos sä olet pihi, eikä hikipajat sua aseella pakota ostamaan, niin vika on ihan sun kotipeilin edessä - no ehkä vähän noiden kiinalaisten seireenienkin. Mäkin voisin vähän myyntihenkisempänä kans myydä sulle roskaa uudestaan ja uudestaan - tod. näk. hymyssä suin. Mutku mä olen niin hyväsydäminen, nii tässä ny yritän sun rahoja säästää ja mietin, et miten sut sais jotenkin olemaan tekemättä samoja virheitä uudestaan ja uudestaan - ei tulis jatkuvasti niin paljon pettymyksiä. Olisko ehkä mietittävä noit tarpeita uusiksi tai jotain? Musta se on kauhia harmi, kun sun elämä on noin sonnan täyttämää.
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Jo on sinulla jutut. Miksi alat joksikin psykoanalyytikoksi kun nyt keskustellaan kiinalaisista adaptereista? Ei sinun tai arskan yhden käden sormilla lasketuilla onnistuneilla rautalieriöillä voi alkaa päättelemään että kaikki ovat samanlaisia. Oletus on juuri sitä sontaa kunnes toisin todistetaan. Otanta sinne tuhanteen adapteriin niin voi alkaa tällaisia otsikkoja levittelemään.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Voi mafferi rakas, ku mä vaan yritän pelastaa sut turhalta ostamiselta . aivan kuten sie yrität saada muut mukaan oman uskontoosi ja pelastaa sieluja joutumasta paholaisen hoteisiin. Sua huolestuttaa suuresti, kun muut kuluttaa rahaa muuhun kuin huawei-puhelimiin ja yrität joka välissä tuoda ilmi millaisia miinoja maailma on pullollaan. Mä tarkkaavaisena opetuslapsena olen kuitenkin havaitsevani, et profeetta itse saattaapi olla langennut enkeli ja hänen viestissään paistaa kuuluisat sanat: "Älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon". Pyskologiaa - ehkä hippasen, mut paljon enempi sellasta aitoa uskonnollista hurmosta - ihan niin kuin veli mafferillakin.
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Kiinalaiset halpis adapterit parantuneet

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Eihän näiden ostamista ole kielletty. Senkun vain jos sellainen fiilis on. Silti kehotan miettimään laittaako 2500€ putken Fotodioxin perään jonka jalustapidike olikin liimalla kiinni adapterin rungossa. Yksikin kerta on liikaa...
Vastaa Viestiin