Nikkor Z, 24-70mm 2.8 S

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja temama »

emerik kirjoitti:Dxomark testi 24-70mm 2.8S. Nousee 36 pisteen myötä listan kärkeen ja on siis tämän hetken ehdottomasti paras 24-70mm mitä markkinoilta löytyy..

Arvostelu: https://www.dxomark.com/nikon-nikkor-z- ... -s-review/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
dxomark
Nooh, hyvä suoritus, mutta ehdottomasti huikkasen turhan jyrkkä ilmaisu sanoisin.

Kun seuraava tulee Canon 35pisteellä ja sony 33 pojolla. Terävyydessä taas Canon ja Sony vähän klyseistä Niikkonia parempia.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
bobdog
Viestit: 385
Liittynyt: Tammi 18, 2007 23 : 33

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja bobdog »

Eipä menny kauan kun alkoi itku ja vaikerrus. :)
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja temama »

bobdog kirjoitti:Eipä menny kauan kun alkoi itku ja vaikerrus. :)
Mikä itku ja vaikerrus? Tarkoitatko tota omaa kommenttiasi? Sehän ei tuo mitään tän ketjun sisältöön, muuta kuin lähinnä valittamista.

Tossa oli edellä huikkasen liioiteltua hehkuttamista, johon toin vain realismia analysoimalla pikkasen noita viitattuja dxomarkin tuloksia. Thätsit.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
bobdog
Viestit: 385
Liittynyt: Tammi 18, 2007 23 : 33

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja bobdog »

Nikon on selvästi onnistunut uutuudessa vähintäänkin hyvin, kun herättää noin kuumia tunteita viereisissä teltoissa :)
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja temama »

bobdog kirjoitti:Nikon on selvästi onnistunut uutuudessa vähintäänkin hyvin, kun herättää noin kuumia tunteita viereisissä teltoissa :)
Mulla ei ole mitään vaikeuksia sanoa, että Niikkon starttasi ihan hyvin Z kinopeilittömänsä ja ensimmäisten Z klasien kanssa.
Varsinkin ns. kittizuumi 24-70/4 (mikä tosin ei hintansa puolesta ole mikään kittizuumi, 1049€,. se kannattaakin hommata kittinä kameran kanssa) oli hyvä veto ihan alkuun. Mutta kaikki julkaistut objektiivit ovat suorituskyvyltään asiallisia. Hintaa tosin löytyy reilusti, mikä on selkeä miinus. Jopa perus 50/1.8 normaali kustantaa 599€. Vauika se on halvin Z objektiivi.
Tämä ketjun aiheena oleva zuumi on sellaista 2500€ hintaluokkaa.
Viimeksi muokannut temama, Heinä 14, 2019 12 : 25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja niffe »

Juu, hyvinhän tuo meni. Hienoa, että Nikon on palannut huipulle. Noin yleisesti ottaen näistä vertailuista tuli mieleen, että objektiivia valitessa pitäisi olla käyttötarkoitus selkeänä mielessä. Moni tuijottaa yleisarvosanaa tai terävyys-saraketta ja arvioi sen mukaan, vaikka esimerkiksi kiinteistökuvauksessa geometriavirheet ovat taatusti mielenkiintoisempia kuin pienet erot terävyydessä tai häitä ja hautajaisia kuvaavalle voi hyvä vakaaja olla tärkeämpi kuin lisäys terävyyssarakkeessa, koska sen avulla saa sitten niissä omissa olosuhteissaan terävämpää jälkeä.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja temama »

niffe kirjoitti:Juu, hyvinhän tuo meni. Hienoa, että Nikon on palannut huipulle. .
Korjaus; Niikkon yrittää pärjärä kamerabisneksessä. Kinopeilittömien huipullle sillä on vielä kunnon reitti kivuttavana, ja katotaan nyt miten lähtee rullaa. Vai tuleeko lumivyöry vastaan jo puolessa välissä vuorta.

MUTTA; jos nyt pitäis valita Sonyn sijasta joku muu kinopeilitön, niin ei se mulle ainakaan olisi Canon! Mun mielestä Niikkon starttasi paremmin kuin Canon. Tosin nyt on tullut mustat lampaat, L-mount ja Panasoonikki.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

niffe kirjoitti:Juu, hyvinhän tuo meni. Hienoa, että Nikon on palannut huipulle. Noin yleisesti ottaen näistä vertailuista tuli mieleen, että objektiivia valitessa pitäisi olla käyttötarkoitus selkeänä mielessä. Moni tuijottaa yleisarvosanaa tai terävyys-saraketta ja arvioi sen mukaan, vaikka esimerkiksi kiinteistökuvauksessa geometriavirheet ovat taatusti mielenkiintoisempia kuin pienet erot terävyydessä tai häitä ja hautajaisia kuvaavalle voi hyvä vakaaja olla tärkeämpi kuin lisäys terävyyssarakkeessa, koska sen avulla saa sitten niissä omissa olosuhteissaan terävämpää jälkeä.
Juurikin näin. Soppaan kun heittää vielä koon, painon ja videopuolen vaatimukset, onkin valinta jo moniulotteisempaa kuin kuin yksi 36 vs 35 pistettä. Esimerkkinä vaikka Tamron 28-75 mihin itse oon päätynyt. Joku varmasti pitää sitä naurettavan huonona valintana jo pelkästään 28 millin laajan pään tai vakaajan puutteen takia. Eikä muuten noissa pisteissäkään oo juhlinut. Mulle se sen sijaan on paras kompromissi.
bobdog
Viestit: 385
Liittynyt: Tammi 18, 2007 23 : 33

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja bobdog »

Kuluneen vuoden oon kuvaillut Z6:lla ja alkukesästä kaveriksi tuli S 24-70 f/2.8. Kombosta ei löydy juurikaan moitittavaa. Itseasiassa on ylittänyt kaikki odotukset.
D4 on Zetan myötä jäänyt todella vähälle käytölle.
Zetan valinta johtui puhtaasti olemassa olevien Nikon kamojen saumattomasta yhteensopivuudesta.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja temama »

bobdog kirjoitti:Kuluneen vuoden oon kuvaillut Z6:lla....
D4 on Zetan myötä jäänyt todella vähälle käytölle.
Niin se vaan tuppaa olemaan näiden peiluittömien kanssa. Ekaksi hirvee vastarinta peililäpsymiehiltä, mutta loppujen lopuksi kaikki tahtoo sellaisen!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
aikaarska
Viestit: 11898
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

nsamppa kirjoitti: Esimerkkinä vaikka Tamron 28-75 mihin itse oon päätynyt. Joku varmasti pitää sitä naurettavan huonona valintana jo pelkästään 28 millin laajan pään tai vakaajan puutteen takia. Eikä muuten noissa pisteissäkään oo juhlinut. Mulle se sen sijaan on paras kompromissi.
Joo, itse olen käyttänyt Sonyn peilittömän kanssa Sonyn 28-75/2.8 SAM zoomia (perustuu vastaavaan vanhempaan Tamronin lasiin), ja vaikka olen tässä muutaman vuoden aikana kokeillut useita yleiszoomeja korvaamaan tuota, niin loppujen lopuksi se pysynyt peruslasina kameralaukussa - ja useinmiten myös kamerassa kiinni.
Peruslaadukas, ja max. f/2.8 tuo särmää tietynlaisiin valokuviin. Asiallinen koko myös plussaa. Tästä syystä en yhtään ihmettele jos uusi Tamron FE 28-75/2.8 ajaa asiansa paremmin kuin hyvin. 24mm päätä kaipaa yllättävän harvoin...Toki joskus kuitenkin.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja nomad »

Höh. Mikään f/2.8 normizoomi ei ole kompromissia nähnytkään! f/4 sen olla pitää - ja vieläpä 24-105mm, niin aletaan saada tuntumaa kompromisista.
Seveej
Viestit: 154
Liittynyt: Marras 12, 2004 14 : 20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja Seveej »

bobdog kirjoitti: D4 on Zetan myötä jäänyt todella vähälle käytölle.
Zetan valinta johtui puhtaasti olemassa olevien Nikon kamojen saumattomasta yhteensopivuudesta.
Niinpä.
Kyllä Zetassa on paljon vetovoimatekijöitä:
- vakaaja rungossa...
- ei enää AF säätöjä (backfocus/frontfocus...)

Mutta niin kauan kun on:
- enemmän rahaa kiinni AF/AF-D optiikassa kuin uudessa zetassa
- FTZ ei toimi AF/AF-D laseilla,

...niin pistää rahansa mieluummin vaikka DeeÄFFään, kuin Zetaan.
bobdog
Viestit: 385
Liittynyt: Tammi 18, 2007 23 : 33

Re: Nikkor 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja bobdog »

Jep, asioilla on aina puolensa.
mjuhani
Viestit: 393
Liittynyt: Kesä 01, 2008 19 : 04

Re: Nikkor Z, 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja mjuhani »

Nää on kyllä huvittavia tällä foorumilla nää keskustelut milloin mistäkin laitteista. Olen melko varma, ettei suurin osa varmoja näkemyksiä eri laitteista esittävistä nettiharrastelijoista ole koskaan kuvannut, ei edes kokeillut tai pitänyt kädessään niitä laitteita, kuten nyt tätä aivan eturivin ammattizoomia, joista täällä soittavat poskea. Ei tällaisilla kahden ja puolen tonnin objektiiveilla joka poika kuvaile. Ja se, joka kuvaa, ei soita poskea täällä, vaan tietää, että tämä objektiivi on riittävän hyvä aivan kaikkeen. Jotenkin odottaisi, että otsikon olta löytyis käyttökokemuksia ja keskustelua laitteesta ja sen ominaisuuksista käytön perusteella.
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Nikkor Z, 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja Shuko »

mjuhani kirjoitti:se, joka kuvaa, ei soita poskea täällä

Jotenkin odottaisi, että otsikon olta löytyis käyttökokemuksia
Niin siis, kumpaa?
bobdog
Viestit: 385
Liittynyt: Tammi 18, 2007 23 : 33

Re: Nikkor Z, 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja bobdog »

Jos joku haluaa, niin voin laittaa muutaman kuva samplen Z6/ 24-70/2.8 S setillä.
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Nikkor Z, 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ei vaan vakuuta tämä. 61MP kenno raatele tän ihan täysin kun ei seiskallakaan oikein irtoo.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Nikkor Z, 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja niffe »

bobdog kirjoitti:Jos joku haluaa, niin voin laittaa muutaman kuva samplen Z6/ 24-70/2.8 S setillä.
Laita vaan.
mlphotic
Viestit: 31
Liittynyt: Kesä 23, 2019 10 : 52

Re: Nikkor Z, 24-70mm 2.8 S

Viesti Kirjoittaja mlphotic »

Maffer kirjoitti:Ei vaan vakuuta tämä. 61MP kenno raatele tän ihan täysin kun ei seiskallakaan oikein irtoo.
Onko todella noin, siis seiskankin nokalla?
Vastaa Viestiin