Canon RF 85 1.2 L

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Q-vaaja
Viestit: 356
Liittynyt: Joulu 09, 2012 10 : 09

Re: Canon RF 85 1.2 L

Viesti Kirjoittaja Q-vaaja »

Kyllähän 85mm 1.2 on vaan hemmetin upea lasi. Kun omia ”parhaita” kuvia katsoo, on EF II -lasi lähes aina ollut rungossa kuvia ottaessa kiinni. Netin arvosteluissa sanotaan, että kukaan ei tarvi 85mm 1.2 -lasia, vaan kyse on enemmänkin tahtomisesta. Olen kyllä vahvasti eri mieltä ja uskon, että en ole yksin tämän näkemyksen kanssa. Ei nimittäin tule mieleen toista lasia, jolla saisi vastaavia kuvia.

EF II -versiota jo tovin käyttäneenä tämä RF-lasi kiinnostaa toki kovasti. Kuitenkin arvostelut, joita olen netistä löytänyt, eivät juurikaan tue siirtymää EF:stä tähän uuteen. Kuvat näyttävät lähes samoilta vertailuissa ja tuon EF-lasin yksi hienoimmista ”ongelmista” on uudessa korjattu pois - nimittäin vastavalon tuomat heijastukset. Myös bokeh-pallerot ovat uudessa huonomman näköisiä, jos niillä nyt valtavasti on väliä.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että EF-versio toimii adapterilla pirun hyvin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Canon RF 85 1.2 L

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Omasta kokemuksesta voin vahvistaa että adapterilla ja Sonyn rungolla toimii myös sanoisinpa täydellisesti. Ei liity RF lasiin vaan vanhaan EF 1.2 II-versioon.
T71
Viestit: 3485
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Canon RF 85 1.2 L

Viesti Kirjoittaja T71 »

Miksus kirjoitti:Omasta kokemuksesta voin vahvistaa että adapterilla ja Sonyn rungolla toimii myös sanoisinpa täydellisesti. Ei liity RF lasiin vaan vanhaan EF 1.2 II-versioon.
Kuvanlaatu A7R3 + EF 85mm 1.2 II oli hieno, mutta oma yhdistelmä tarkensi sekä Sigman MC-11, että Metabonesin IV adapterilla useimmiten väärin. Eye af toimi, mutta tarkennus oli hyvin usein 10-15cm liian edessä, eli mikä lie vikana, mutta en saanut toimimaan ja möin lasin pois.
Lasissa ei ollut mitään vikaa Eos R rungon kanssa ja voin sanoa, että yhdistelmällä kuvaaminen oli todella nautittavaa. R5 + RF 85L ja 50L olisi kyllä hieno setti, mutta Veikkaus on hankinnasta ollut eri mieltä ja itse en tienatuista roposista ole valmis luopumaan, sen verran on painettu uuden kikkareen lisää tähän settiin.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Canon RF 85 1.2 L

Viesti Kirjoittaja Miksus »

No se nyt ei yllätä ketään että sinulla ei toiminut eikä myöskään poista sitä tosiasiaa että minulla toimii täydellisesti.
Maffer
Viestit: 21609
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Canon RF 85 1.2 L

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ei nyt keulita. Se toimi siinä missä sitä koitit ja sillä hetkellä. Täydelliset testit ovat niin vaativia että niistä saa maksaa. Kunhan perustelet hankintoja sillä että kyllä tämä toimi ja kivaa oli...kunnes kamat vaihtui johonkin muuhun merkkiin viikon päästä.
T71
Viestit: 3485
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Canon RF 85 1.2 L

Viesti Kirjoittaja T71 »

Miksus kirjoitti:No se nyt ei yllätä ketään että sinulla ei toiminut eikä myöskään poista sitä tosiasiaa että minulla toimii täydellisesti.
Kyllä se minut yllätti. Olisi yllättänyt kenet tahansa. Jostain syystä nämä laitteet ei vaan aina toimi kuten kuuluu. Lisäksi kyseinen lasi oli suht uusi, eli mikään äänetön päivitys elektroniikassa ei selittäne tuota vikaa. Nimittäin nämä lasit, vaikka olisi samaa mallia, ei aina ole täysin identtisiä sisuskaluiltaan ja päivityksiltään, joten niissä on oikeasti eroja myös käytännössä. Hienoa, että sulla pelasi ja youtuben perusteella oletin, että pelaisin mullakin. Ei pelannut.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Canon RF 85 1.2 L

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Maffer kirjoitti:Ei nyt keulita. Se toimi siinä missä sitä koitit ja sillä hetkellä. Täydelliset testit ovat niin vaativia että niistä saa maksaa. Kunhan perustelet hankintoja sillä että kyllä tämä toimi ja kivaa oli...kunnes kamat vaihtui johonkin muuhun merkkiin viikon päästä.
Toimii edelleen, täydellisesti. Siis täydellisesti, ilman pienintäkään virhettä ja se onkin isoin syy miksi en koe tarvetta tähän uudempaan malliin vaikka kiistatta huippulaite onkin. Isolta osalta johtuu tietysti Sonyn peilittömistä joissa tarkennus ohjaa vanhojakin laseja paremmin kuin natiivipeilirungot aikanaan, melko surkuhupaisaa sekin.

Mikä se sellainen vika on, jonka esiin saamiseen tarvitaan niin vaativia testejä että niihin kykenee vain jokin wannabe yli-ihminen laitteineen?
Tai anna olla, ei kiinnosta minua eikä varmasti ketään muutakaan.
Vastaa Viestiin