Sony FE 100mm F2.8 STF GM OSS

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Sony FE 100mm F2.8 STF GM OSS

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Mitäpä kansalla hajuja otsikon linssistä? Itellä ainakin vesi herähti kielelle ko tämmönen bokeh-friikki oon. Lisänä tuossa vielä mukavat makro ominaisuudet. Äkkiseltään ku tullu kuvia tsiigattua niin aikamoinen soppatykki tuntuu olevan. Mulle tuntuu olevan ilmainen lounas tuo. Saa runsaasti syväterävyyttä ja siltikin saa kohteen irti. Etenkin haastisten tekemiseen vaikuttaa erittäinkin käyttökelpoiselta.

Mikä on tuomio?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony FE 100mm F2.8 STF GM OSS

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

No nyt tuli laukkuun tämä. Terävä tuntuu olevan ku perkele. Se ei nyt niin yllätä/hämmästytä. Bokeh on just niin kermaa ku odottelin ja jos ei näppituntuma ihan väärin sano niin tuntuu että syväterävyys tosiaan on aika pitkän oloinen verrattuna kerman määrään. Iso, iso pettymys taas oli tarkennustatsi. Eihän toi mf lasi oo, mut aika pitkälti nopealla testillä sanoisin että yksi surkeimmista tatseista mitä on tullu vastaan. Ei oikein vastusta yhtään eikä oo mitään "massaa". Macro modessa on vielä käsittämättömän pitkä. Tai sit ei oo vaan tatsia vielä yhtään.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Re: Sony FE 100mm F2.8 STF GM OSS

Viesti Kirjoittaja kohan »

Ihan mielenkiinnosta kokeilitko tarkennusta AF-C ja AF-S. Tietysti jos täydelläaukolla ei tarkenna kunnolla niin himmentäminen vain vaikeuttaa hommaa. Avaako optiikka aukkoa jos on himmentänyt?

Mistä tilasit kun tuli näin nopsaan?
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony FE 100mm F2.8 STF GM OSS

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

En oo vielä ehtiny ränkkää juurikaan. Muutenkin vasta viime aikoina alkanu taas harjoittelee automaattitarkentelua. Pitääpä testailla jahka tulee taas saumaa. Jotain tosi mageeta siinä on. Iso paskiainen tosin.

Rajalassa mulla oli lappu vetämässä ja sattu osuu kohdilleen.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Re: Sony FE 100mm F2.8 STF GM OSS

Viesti Kirjoittaja kohan »

nsamppa kirjoitti:En oo vielä ehtiny ränkkää juurikaan. Muutenkin vasta viime aikoina alkanu taas harjoittelee automaattitarkentelua. Pitääpä testailla jahka tulee taas saumaa.
Joko on totuus valjennut optiikasta ja erityisesti tarkennuksesta?
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony FE 100mm F2.8 STF GM OSS

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Eipä vielä. Taitaa vielä noi tarkentelujen arviointi olla vähän väärän miehen touhua. Mulla kun ei niihin kovin hyvää näppituntumaa oo. Heh. Tai siis mulla on niihin nimenomaan näppituntuma, ei automaattituntumaa.
Vastaa Viestiin