Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
aikaarska
Viestit: 11894
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Ei varsinainen revikka, mutta minusta mielenkiintoinen:

Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle of the wide angle primes

https://www.dpreview.com/forums/post/59000515

Hyvin näyttää Tokina pitävän pintansa, mutta ei voita huomattavasti hinnakkaampaa Loxiaa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21490
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No ei mikään ihme. Loxia on kohtuu yksinäinen valtias tuolla polttovälillä.
fami
Viestit: 96
Liittynyt: Syys 30, 2016 20 : 37

Re:

Viesti Kirjoittaja fami »

Maffer kirjoitti:No ei mikään ihme. Loxia on kohtuu yksinäinen valtias tuolla polttovälillä.
Sulla vissiin on tuo Loxia ollut? Annas hieman palautetta minkälainen lasi se oikeasti on :D
Alkaa palaa käpy tuohon 18 milliseen batikseen.. tai oikeastaan focus-by-wire ja flaretus syöpi miestä ihan huolella :p
Maffer
Viestit: 21490
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Bataatti on Tamron joten ei ihme ;D

No jos Distagon 21mm on tuttu lasi niin Loxia on kaikki mitä se on mutta parempi. Snadisti vähemmän vääristymää ja täydellä aukolla jo nurkista terävä (jos tarkentaa sinne eikä keskelle kuvaa). Isoveljen kanssa jakaa saman tarkennustason kaareutuvuuden eli se pitää vain ottaa kuvattaessa huomioon.

Loxian koko asettaa vähän sitten haasteita kun aukkorengas on kovin pieni ja sitä on helppo vahingossa sohia kun tarkentaa. Voi käyttää kahta suodatinta päällekkäin natiivissa koossa jos päällimmäinen on super slim mallia ilman kierteitä, muuten vinjetoi mekaanisesti. Itse laitoin 77mm stepup ringin siihen perään tosin.

Sanoisin, että jos ei ole Sonistina kuvannut 21mm Loxialla niin ei ole vielä nähnytkään sitä mihin Sonyn peilitön FF-systeemi pystyy. Kovin moni muu lasi ei samanlaista fiilistä ole tuonut Sonylla. Mut älä sitten mua syytä jos et diggaa lasista - olen vähän haksahtanut Zeiss Voodooseen.

Luuriskin tuli ihmettelemään kolostaan Loxiaa...

Kuva
fami
Viestit: 96
Liittynyt: Syys 30, 2016 20 : 37

Re: Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Viesti Kirjoittaja fami »

Ihan hyvä myyntipuhe/kuva :D
Ja kiitos tuosta tamron muistutuksesta.. olin jo unohtanut :D
Pitää alkaa metsästää hyvää yksilöä kun noissa kuitenkin ollut aika lailla epäkeskoa lasia liikenteessä mirandan foorumia lukeneena.
Onhan tuo aika huikean oloinen lasi mitä kuvia on tsiigaillut.. (jpg ja raw)
Batis on ihan skarppi lasi mutta verrattuna loxiaan niin ero näyttäisi olevan melkoinen.
ISSPES
Viestit: 222
Liittynyt: Tammi 28, 2008 18 : 32

Re: Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Viesti Kirjoittaja ISSPES »

Olisin niin tahtonut ostaa Loxian 21mm:n, rahatkin oli säästetty uuteen, mutta päädyin lopuksi ostamaan Batiksen 25mm:n käytettynä (oli niin paljon Loxiaa halvempi). Batis on Lisäksi pikkaisen monikäyttöisempi omaan kuvaamiseen ja saatan ostaa sille ehkä kaveriksi Voigtländerin uuden 15mm:n. Kyllä se Loxia vielä kummittelee takaraivossa ja jos joskus olen paremmin varoissani, niin varmaan sen Loxian vielä ostan.
fami
Viestit: 96
Liittynyt: Syys 30, 2016 20 : 37

Re: Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Viesti Kirjoittaja fami »

Sanokaas joku joka on tuon loxian ostanut.
Oon hieromassa vaihtokauppoja eräässä liikkeessä ja myyjä väittää että pitäisi ostaa vv-suoja erikseen hintaan 125€
Eikö nuo tulpat ja vvsuoja tule ihan normaalista paketin mukana?
JL Anttola

Re: Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Mitähän mie oon ymmärtäny totaalisen väärin? Oon kuvitellu, että kaikessa kaupankäynnissä myyjä on se, joka sanoo hinnan ja mitä siihen kuuluu, ja ostaja taas omaa vapaan päätäntävallan ostaa tai olla ostamatta? Ku oon opettanu insinörteiksi opiskelevillekin kauppalainsäädäntöä, onkohan tullu puhutuks ihan läpiä päähän? Ois se mukava maailma, missä ostaja sais sannoo hinnan tai myyjä määrätä jonkun ostamaan...
JL
fami
Viestit: 96
Liittynyt: Syys 30, 2016 20 : 37

Re: Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Viesti Kirjoittaja fami »

JL Anttola kirjoitti:Mitähän mie oon ymmärtäny totaalisen väärin? Oon kuvitellu, että kaikessa kaupankäynnissä myyjä on se, joka sanoo hinnan ja mitä siihen kuuluu, ja ostaja taas omaa vapaan päätäntävallan ostaa tai olla ostamatta? Ku oon opettanu insinörteiksi opiskelevillekin kauppalainsäädäntöä, onkohan tullu puhutuks ihan läpiä päähän? Ois se mukava maailma, missä ostaja sais sannoo hinnan tai myyjä määrätä jonkun ostamaan...
JL
Toki.
Tässä vaan hämää kun normaalistihan noissa tulee hilppeet mukana. Nyt pitäisi ostaa erikseen ja vielä pirun kalliilla.
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Paketissahan ne nyt ainakin tulee mukana. Kannattaa kysyä et mitä niille on tapahtunut jossei mukana tule.
ISSPES
Viestit: 222
Liittynyt: Tammi 28, 2008 18 : 32

Re: Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Viesti Kirjoittaja ISSPES »

fami kirjoitti:Sanokaas joku joka on tuon loxian ostanut.
Oon hieromassa vaihtokauppoja eräässä liikkeessä ja myyjä väittää että pitäisi ostaa vv-suoja erikseen hintaan 125€
Eikö nuo tulpat ja vvsuoja tule ihan normaalista paketin mukana?
Paljon joutuisit köyhtymään tästä käytetystä? Uuden saa kuitenkin kaikkineen tilpehööreineen 1300 eurolla. Käytetty ilman vvs:aa voisi olla sellainen 850 euroa omasta mielestä.
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Ja jos taas vvs on hajonnut pudotuksessa niin testaisin huolella ennen ostoa.
fami
Viestit: 96
Liittynyt: Syys 30, 2016 20 : 37

Re: Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Viesti Kirjoittaja fami »

Kyseessä siis uusi linssi.
Joutui tilaamaan maahantuojalta kun ei ollu hyllyssä.
Jotain se myyjä sekoili kun alkuun väitti että ei tuu vvsuojaa mukana.
Ilmotti sitten myöhemmin että tulee mukana kun oli maahantuojalta varmistanut.
Maffer
Viestit: 21490
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No kyllä on aivan kaikki tilpehööri paketissa. Zeissillä on aina ollut .ZF1 sarjasta asti kaikki kerralla mukana.

Mutta kun sitten haet sen lasin niin pistä se siellä myymälässä jo kameraan kiinni ja jalustalle sekä otat nurkkatestit äärettömässä. Loxiasta oli viime keväänä paljon epäkeskoja liikkeellä. FM-foorumin loxia langasta löytyy paljon infoa. Ei sitten harmita niin paljoa vs. kauppojen teko ja myöhemmin asian huomaaminen.
fami
Viestit: 96
Liittynyt: Syys 30, 2016 20 : 37

Re: Carl-Zeiss Loxia 21 vs Tokina FiRIN 20 - battle

Viesti Kirjoittaja fami »

Maffer kirjoitti:No kyllä on aivan kaikki tilpehööri paketissa. Zeissillä on aina ollut .ZF1 sarjasta asti kaikki kerralla mukana.

Mutta kun sitten haet sen lasin niin pistä se siellä myymälässä jo kameraan kiinni ja jalustalle sekä otat nurkkatestit äärettömässä. Loxiasta oli viime keväänä paljon epäkeskoja liikkeellä. FM-foorumin loxia langasta löytyy paljon infoa. Ei sitten harmita niin paljoa vs. kauppojen teko ja myöhemmin asian huomaaminen.
Joo näin olis tarkotus tehdä.
Mirandan foorumia on tullut luettua kyllä ahkerasti.
Huomennahan tuota pääsee nurkkia ihmettelemään.. odottelen jo kauhulla minkälainen suttunurkka sieltä kohdalle osuu :D
Vastaa Viestiin