Pen F:lle haaste?

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
JL Anttola

Pen F:lle haaste?

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Tervehdys!

Onkos palstalaisilla kellään Pen F-runkoa kuvauskalustossaan? Tuolla kuvissa ja gallerioissa kiviholvisillat -topiikissa on veli Mafferin puupöntöllä eli suureen filmiruutuun valottama mustavalkoinen kuva Asikkalassa Urajärven kartanon alueella olevasta koristerakennelmasta. Siinä kuvassa näkyy - paitsi tietysti kuvaajansa osaaminen - ison ruudun mahdollisuudet syväterävyyden ja mustavalkokuvan sävyjen hallitsemisessa, ja tietysti tuollainen historian havina, aidon filmikuvan tunnelma, aidossa filmikuvassa vielä nettiin digitoimisen jälkeenkin.

Pen F:stä olen ollut lukevinani, että siinä on noita taidemahdollisuuksia. Voi laittaa kameran matkimaan filmikuvaamisen ominaisuuksia ilman aikaa vievää jälkikäsittelyä. Jos PenF:llä lähtisi hakemaan kopiota tuosta veli Mafferin kuvasta ilman jälkikäsittelyä, onnistuisiko edes lähelle?

ihmettellee lähes kaikesta retorisesti kiinnostunut JL Anttola
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jopisalo
Viestit: 943
Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04

Re: Pen F:lle haaste?

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys.
Mikäettet kurvaise Mikkeliin koekuvaamaan, kenties ostamaankin po laitteen. Ostat vaikka pelkän rungon onhan sulla noita optiikoita siihenkin?....
Ps mullakin on kolme kameraa...
En sitten yllyttänyt, kunhan mainitsin.
Lexar
Viestit: 504
Liittynyt: Heinä 24, 2007 10 : 50
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pen F:lle haaste?

Viesti Kirjoittaja Lexar »

JL Anttola kirjoitti: Pen F:stä olen ollut lukevinani, että siinä on noita taidemahdollisuuksia. Voi laittaa kameran matkimaan filmikuvaamisen ominaisuuksia ilman aikaa vievää jälkikäsittelyä. Jos PenF:llä lähtisi hakemaan kopiota tuosta veli Mafferin kuvasta ilman jälkikäsittelyä, onnistuisiko edes lähelle?
Kys. kamera itsellä. ''Creative dial'' (=> ''art filters'') toiminnot toimii toki vain JPEG-kuvissa. Siten moni ''tosimies'' tuomitsi nuo lähinnä ''hipster'' kastiin aikanaan kameran tullessa myyntiin :)

Jos/kun niitä itse käytän, niin silloin tallennan kuvan sekä JPEG että RAW muodossa.
©pjm
Viestit: 6016
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Pen F:lle haaste?

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

jopisalo kirjoitti:tervehdys.
Mikäettet kurvaise Mikkeliin koekuvaamaan, kenties ostamaankin po laitteen. Ostat vaikka pelkän rungon onhan sulla noita optiikoita siihenkin?....
Ps mullakin on kolme kameraa...
En sitten yllyttänyt, kunhan mainitsin.
Paras keino tuo tosiaan on selvittää itselleen moinen propleemi. Muitten puheet ja netin kuvat voi pettää verrattuna siihen että itse testaat asiat livenä.
Vastaa Viestiin