Sony RX10 Mark IV

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
mremonen
Viestit: 9185
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Miksus kirjoitti:Jaetaan puheenvuorot vain niille joilla ko. laite on käytössä ollut, niin rauhoittuu tämäkin ketju kummasti.
Jos vaan tämä pysyy mielessä myös muissa ketjuissa. Ja mitäs kun tulee uusi laite. Kuka sitä saa ensiksi kommentoida?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja habannaama »

mremonen kirjoitti:
Miksus kirjoitti:Jaetaan puheenvuorot vain niille joilla ko. laite on käytössä ollut, niin rauhoittuu tämäkin ketju kummasti.
Jos vaan tämä pysyy mielessä myös muissa ketjuissa. Ja mitäs kun tulee uusi laite. Kuka sitä saa ensiksi kommentoida?
Tietysti se kuka sen ensimmäiseksi ostanut.
Voi kyllä olla aika ankeaa yksinpuhelua koko ketju, jos ihan hätäiseen ei löydy muita ostajia...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

habannaama kirjoitti: Peak Desing hihnan käyttö siitä mukavaa, että tarvittaessa se helppo irroittaa pikaklipsuistaan, kun kokee että syystä tai toisesta sille ei tarvetta.
Eli hei hoplaa, tuliko Maffer missään kohtaa mieleesi että saattaa olla tilanteita, jossa sitä hihnaa ei välttämättä edes tarve pitää kamerassa kiinni ? Kyllä, niitä tilanteita ainakin itselläni on, esim. joissain lyhytkestoisissa asiakastöissä otan hihnan kokonaan pois käytöstä, koska koen että käsiteltävyys paranee ilman häiritsevää hihnaa.
Peak Designin pikaklipsut on ihan sairaan hyvät. Mulla on hermot menny hihnoihin ku ne meinaa milloin mihinkin sotkeutua ja ne on koko ajan edessä. Tosi harvoin laitan hihnan kiinni mutta kun sen laittaa, on se ihan piru kiva tehdä tuolla tavalla pikaisesti.
T71
Viestit: 3444
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja T71 »

mremonen kirjoitti:
kutnt kirjoitti:On aika valitettavaa mihin pisteeseen tällainenkin varsin harmittomaan aiheeseen liittyvä keskustelu voi ajautua.
Mulle olisi riittänyt ihan yksinkertainen kyllä tai ei. En mitään kuittikopioita tarvitse.
Jos mies ei voi rehellisesti ja suoraan kertoa saako taloudellista etua tästä verkkomainonnasta tai kameraliikkeen tilaisuuksissa juoksemisesta, niin siitä voi kukin päätellä, että kyseinen henkilö hyötyy tästä toiminnasta tavalla tai toisella, oli kamera ostettu omilla rahoilla tai ei.
©pjm
Viestit: 5954
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

…..
Viimeksi muokannut ©pjm, Elo 08, 2019 8 : 32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rautaperä
Viestit: 246
Liittynyt: Marras 24, 2009 20 : 41

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja rautaperä »

Kateellisten puheita. Niin tyypillistä Suomessa. Tehkää perässä jos palveluksenne kelpaavat
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja rolsen »

rautaperä kirjoitti:Kateellisten puheita. Niin tyypillistä Suomessa. Tehkää perässä jos palveluksenne kelpaavat
Suomessa on tyypillistä yleistää kaikki arviointi ja arvostelu kateudeksi, mitä se ei suinkaan ole. Perinteistä kateutta ei ilmeisesti enää osata erottaa. Kateelliseksi nimittäminen on usein se helpoin tie ulos tilanteesta.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Kuvat puhukoot puolestaan ja mutinat pois. Täällä löytyy niitäkin joiden kokemus on täysi nolla ja silti varastavat kaiken huomion, joka ei todellakaan ole arvostelua tai arviointia
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Ei kyllä nyt aukea kyseinen keissi mitä kohdennetaan tähän henkilöön, sillä hän on hyvinkin fiksusti tuonut kiihkottaman selkeäsanaisesti laitteen kaikki puolet esille.

Pitää kyllä aikuisen ihmisen olla aika kuutamolla, jollei osaa noinkin hyvin artikuloiduista teksteistä löytää sitä punaista lankaa, sopiiko mahdollisesti kyseinen laite omiin preferensseihin vai ei, jos ylipäätään aitoa kiinnostusta tuollaista on hankkia.

Ihme nillitystä aikuisilta ihmisiltä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja Miksus »

habannaama kirjoitti:Ei kyllä nyt aukea kyseinen keissi mitä kohdennetaan tähän henkilöön, sillä hän on hyvinkin fiksusti tuonut kiihkottaman selkeäsanaisesti laitteen kaikki puolet esille.

Pitää kyllä aikuisen ihmisen olla aika kuutamolla, jollei osaa noinkin hyvin artikuloiduista teksteistä löytää sitä punaista lankaa, sopiiko mahdollisesti kyseinen laite omiin preferensseihin vai ei, jos ylipäätään aitoa kiinnostusta tuollaista on hankkia.

Ihme nillitystä aikuisilta ihmisiltä.
Täysin samaa mietin. Ja pahimmat huutajat eivät ole hankkimassa, niin miksi ylipäätään vaivautua.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Mulla on tuttava joka kuvaa sangen ansiokkaasti tällä räksänelosella, lisäksi meidän kuvausgenre on pitkälti sama. Hänen ottamansa kuvat puhuttelevat minua paljon enemmän kuin Lassin ottamat, koska vertailukohta on paljon likempänä sitä omaa juttua. Jossain kohtaa juoksua voi tuollainen bridge-kamera tullakin omaan käyttöön, mutta pitää ensin odotella että Telinga saa uuden mikin ja kahvan markkinoille...se on tuo äänipuolikin ihanan halpaa.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
T71
Viestit: 3444
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja T71 »

rautaperä kirjoitti:Kateellisten puheita. Niin tyypillistä Suomessa. Tehkää perässä jos palveluksenne kelpaavat
Ei ole kyse siitä mitä kyseinen henkilö tekee ja kuinka kuvaa, vaan siitä, että onko tämä kehuminen maksettua mainosta vai ei.
Jos ei tätä asiaa erota, niin kannattaa aika hiljaa mennä katsomaan peiliin.
odzmo
Viestit: 279
Liittynyt: Loka 18, 2009 2 : 34

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja odzmo »

"Matti Salmisella on Marantsit tjsp. Osta sinäkin"
jalkkis
Viestit: 221
Liittynyt: Huhti 04, 2013 16 : 25

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja jalkkis »

T71 kirjoitti:Ei ole kyse siitä mitä kyseinen henkilö tekee ja kuinka kuvaa, vaan siitä, että onko tämä kehuminen maksettua mainosta vai ei.
Jos ei tätä asiaa erota, niin kannattaa aika hiljaa mennä katsomaan peiliin.
Mistäs täältä tietää kenenkään tarkoitusperistä muutenkaan? Ihan yhtä hyvin voisi tulkita, että moni muu nimimerkki on kameravalmistaja [laita tähän haluamasi merkki]:n palkkaama trollaaja.

Maffer on vapautettu, kun kusikin on p.skaa :)
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja temama »

T71 kirjoitti:
rautaperä kirjoitti:Kateellisten puheita. Niin tyypillistä Suomessa. Tehkää perässä jos palveluksenne kelpaavat
Ei ole kyse siitä mitä kyseinen henkilö tekee ja kuinka kuvaa, vaan siitä, että onko tämä kehuminen maksettua mainosta vai ei.
Jos ei tätä asiaa erota, niin kannattaa aika hiljaa mennä katsomaan peiliin.
Ällöttävää panettelua. Kai nyt lapsikin näkee, että kaverilla on omakohtaista kokemusta laitteesta jota kirjoittelee.!! Vieläpä itse ostettuna.
Jos sonyn markkinointi jotenkin palkitsee tälläsen innokkaan kaverin, niin se ei tarkoita että kaveri jauhaisi mainosta!!

Tää on ilkeämielistä panettelua. Ja sitäpaitsi, jos joku haluu uskoa tätä vainoharhaista ajattelua mainospelleistä, niin asia ei ole mitenkään rajattu vain sony merkkisiin laitteisiin.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71
Viestit: 3444
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti: Jos sonyn markkinointi jotenkin palkitsee tälläsen innokkaan kaverin, niin se ei tarkoita että kaveri jauhaisi mainosta!!
Anna mun kaikki kestää.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja temama »

T71 kirjoitti:
temama kirjoitti: Jos sonyn markkinointi jotenkin palkitsee tälläsen innokkaan kaverin, niin se ei tarkoita että kaveri jauhaisi mainosta!!
Anna mun kaikki kestää.
Älä viitti, tai en edes tiedä mitä oikeastaan tarkoitit, jotain ilkeää varmaan kuitenkin. Sehän on tapana.

Sä tiedät minkälainen Sony-mies mä oon. Silti en saa senttiäkään kameratouhuista. En mä tarvitse, olen tyytyväinen käyttäjä muutenkin. Ja olen touhunnut eri merkkisten järkkäreiden kanssa jo muutaman vuosikymmenen.
MUTTA , jos Sony ottaisi minuun yhteyttä ja päättäisi palkita innokkuuteni jollakin tavalla, niin mitä sitten??!! Nykyisinhän yrityksillä on tapana hyödyntää myös ruohonjuuritason kenttää. Ja siinä ei mielestäni ole mitään moraalista ongelmaa. Ei se muuttaisi minun kantaani jos Sony vaikka lähettelisi minulle käyttöön uusia tuotteitaan tms. Tai palkitsisi seuraajien mukaan jos pitäisin jotain fotoblogia.

Minä satun tietämään, että tämä kyseinen kaveri joka innostui vaihtamaan RX10 sarjan yleisprutkuun, on ihan aidosti suht tyytyväinne valintaansa ja TEKI SEN (alunperin) ILMAN MITÄÄN SONYN EHDOTUKSIA!. Olen nimittäin seurannut hänen taipalettaan.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71
Viestit: 3444
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti:
T71 kirjoitti:
temama kirjoitti: Jos sonyn markkinointi jotenkin palkitsee tälläsen innokkaan kaverin, niin se ei tarkoita että kaveri jauhaisi mainosta!!
Anna mun kaikki kestää.
Älä viitti, tai en edes tiedä mitä oikeastaan tarkoitit, jotain ilkeää varmaan kuitenkin. Sehän on tapana.
Ymmärrätkö sä lainkaan mitä kirjoitat?

Ja ei, ei se ole ok, että ruvetaan palstoilla mainostamaan jotakin kamerafirmaa, jos juostaan kyseisen firman mainosmiehenä ympäri kameraliikkeitä.
Tai jos mainostetaan, niin tehdään se kuten Kalainen tekee, ihan avoimesti esim omassa blogissa, ei sekoiteta mainontaa ja keskustelupalstan etikettiä keskenään.
Sori nyt vaan fanit, mutta ei ole merkkikohtainen ongelma, vaan pitäisi olla ihan itsestään selvää, että tällainen piilovaikuttaminen ei kuulu keskustelupalstojen luonteeseen.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja temama »

Siis mistä sä nyt puhut?

Eikö tässä nyt vihjattu Lassi Kujalaan. Pitkän linjan luontokuvaaja, joka on nyt erehtynyt vaihtamaan Sonyyn,ja kertomaan siitä myös Rajalan artikkelissa?
Mitä hemmetin pahaa siinä on jos vanhoilla päivillä haluaa käyttää kevyempää kalustoa ja valitsee siihen markkinoiden parhaan vekottimen? Sillä sitähän räksä lajissaan on.
Mutta täällä vaan kateelliset ja asenneva,mmaset vispaa älyluurien ja kaiken muun potaskan välillä . Vaikka nyt ollaan RX10IV ketjussa!!! Huom.Huom.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
M1O
Viestit: 674
Liittynyt: Helmi 26, 2018 16 : 46

Re: Sony RX10 Mark IV

Viesti Kirjoittaja M1O »

T71 kirjoitti:
temama kirjoitti: Jos sonyn markkinointi jotenkin palkitsee tälläsen innokkaan kaverin, niin se ei tarkoita että kaveri jauhaisi mainosta!!
Anna mun kaikki kestää.

Mistäs me sitten tiedetään minkä firman sankareita nämä spoilaajat on? Haukkuu laitteita ilman kokemusta, niitäkö sitten pitäisi jollakin tasolla ymmärtää? Tässäkin viime aikoina tuomittu ja haukuttu laite jota ei vielä edes ole, se sitten on hyväksyttävää ja uskottavaa täällä? Säälittävää, noloa ja tuomittavaa ennemminkin mihin moni kyllä onkin jo herännyt.
Vastaa Viestiin