Sony A7 hajonnut takarulla

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
stidi86
Viestit: 18
Liittynyt: Touko 24, 2017 14 : 47

Sony A7 hajonnut takarulla

Viesti Kirjoittaja stidi86 »

Sony A7 takarulla hajosi valikoita selaillessa. Rulla pyörii tyhjää ja naksut ovat kadonneet. Kameraan pyörittelyllä ei mitään vaikutusta.

Kellään kokemusta viasta?

Takuu on rauennut, mutta onko kellään kokemusta valmistajan kanssa käytävistä neuvotteluista?

Ilmeisesti rullan "hyppiminen" on ollut kohtuullisen tavallista ja sitä on voinut jollain wd40 koittaa korjailla. Olisiko tähän helppoa ratkaisua?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21496
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Sony A7 hajonnut takarulla

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Multa narahti A7r:stä takarullat, d-pad ja se ylempi säätörulla. Olin ostanut käytettynä Rajalasta mutta silti meni takuuhuoltoon heidän kautta vaikka se heidän 1kk aikakin oli mennyt umpeen. Kyllä tuollaisen perussäätimen pitää olettaa toimivan vuosia. Eikun urpomaan kauppiaalle romusta.
stidi86
Viestit: 18
Liittynyt: Touko 24, 2017 14 : 47

Re: Sony A7 hajonnut takarulla

Viesti Kirjoittaja stidi86 »

Ostin yksityishenkilöltä, joka kyllä oli ostanut sen rajalasta käytettynä.
En lähtenyt rettelöimään, kun yksityishenkilöltä ostettaessa ei varsinaisesti ole juurikaan kuluttajansuojaa.
Mukava kuitenkin kuulla, että asia on sinulla järjestynyt.
Noita varaosia saisi muutamalla kympillä. Olen leikkinyt ajatuksen kanssa, että kokeilisi itse vaihtoa.
Toistaiseksi olen pärjännyt yhdelläkin rullalla hyvin. M-tilaa voi 'simuloida' vaihtamalla vaihtamalla A- ja S-tilojen välillä. Tällä hetkellä kaikissa laseissa on muutenkin himmenninsäädin, niin eipä tuota rullaa tule juuri edes käytettyä.
Vastaa Viestiin