Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Printterit, skannerit, online-tulostukset
jormaolli
Viestit: 303
Liittynyt: Tammi 25, 2015 19 : 27
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja jormaolli »

No niin nyt aukesi ja voin säästää lekan käytön toiseen päivään.
Pari tippaa isopropyylialkoholia suoneen hoiti homman.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

jormaolli kirjoitti:No niin nyt aukesi ja voin säästää lekan käytön toiseen päivään.
Pari tippaa isopropyylialkoholia suoneen hoiti homman.
Eli noin aukesi pigmenttitulostimen suutin?

Hyvä juttu ja hyvä tietää!
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Layman
Viestit: 9
Liittynyt: Joulu 05, 2016 14 : 18

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Layman »

Kaikki nämä Epsonin tulostimet samaa *sensuroitu* 1800 3800 ja SC600.Kaksi ensimmäistä jo jätelavalla. SC 600 useampi väri tukossa kun taukoa tulostuksessa 2-4 viikkoa.Ehkä puhdistaa paremmin jos puhdistettavassa värissä reilusti mustetta sisältävä kasetti.Joskus puhdistusohjelman kun ajaa 10 x läpi niin vasta alkaa toimimaan.Onneksi en tee tätä ammatikseni.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mulla 4900:nen lähti jätelavalle, SC P 7000 toimii vielä kun säännöllisesti tulostelee edes jotakin.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Minä tulostan kerran pari viikossa 10*15 -kuvan, kuvat voi käyttää vaikka postikortteina ja ei pääse tulostuspäät kuivumaan.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mulla on työpöydällä harmaakiila ja ”sateenkaari” spektrisysteemi johona on vähän kaikkia värejä. Jos ei muuta niin heitän ne Miragen kautta tulostimelle. Niistä näkee jo jos joku suutin tekee raitaa.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
tehodia
Viestit: 1085
Liittynyt: Touko 15, 2008 12 : 11

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja tehodia »

Layman kirjoitti:Kaikki nämä Epsonin tulostimet samaa *sensuroitu* 1800 3800 ja SC600.Kaksi ensimmäistä jo jätelavalla. SC 600 useampi väri tukossa kun taukoa tulostuksessa 2-4 viikkoa.Ehkä puhdistaa paremmin jos puhdistettavassa värissä reilusti mustetta sisältävä kasetti.Joskus puhdistusohjelman kun ajaa 10 x läpi niin vasta alkaa toimimaan.Onneksi en tee tätä ammatikseni.
Minulla on taas iso ero R3000:n ja Pro 3880:n kanssa. R3000 vaatii melkein joka käyttökeralla alkupuhdistuksen, vaikkei olisi ollut käyttämättömänä edes viikkoa. Toisinaan se saattaa mennä tukkoon myös kahden ihan peräkkäisen tulostuksen välissä. Eli käytöllä tai käyttämättömyydellä ei sen kanssa ole paljoa merkitystä.

3880 voi puolestaan olla pitkiäkin aikoja, jopa pari kuukautta, käyttämättä ja silti ei mene tukkoon. Mutta meneehän sekin satunnaisesti tukkoon. Vaikuttaakohan tuossa tulostustarkkuus, joka R3000:n kohdalla tarkoittaa pienempiä suuttimia?

Kummallakaan en tulostele ns. varmuuden vuoksi, vaan otan testitulosteen vain ennen varsinaista tulostusta.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Tulostin on tosi olennainen osa mun kuvaamista, normilabbiksen kuvat ovat niin haalistuvaa kamaa, oli sitten vaikka ammattilinjan tuotosta.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
jormaolli
Viestit: 303
Liittynyt: Tammi 25, 2015 19 : 27
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja jormaolli »

Hannu KH kirjoitti:Tulostin on tosi olennainen osa mun kuvaamista, normilabbiksen kuvat ovat niin haalistuvaa kamaa, oli sitten vaikka ammattilinjan tuotosta.
Ja omien kuvien tulostaminen on muutenkin mukavaa puuhaa ja ymmärtää taas enemmän valokuvaamisestakin.

Sinänsä vähän harmittaa jos 600euron tulostin temppuilee vaikka on pitänyt siitä hyvää huolta. Sen kyllä ymmärtää jos ne seisoo kuukauden ja jähmettyy mutta aktiivi käytössä tälläinen on varsin raivostuttavaa.
Avidof
Viestit: 487
Liittynyt: Heinä 09, 2003 11 : 40

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Avidof »

Mistä tuota isopropyylialkoholia saa hankittua?
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Avidof kirjoitti:Mistä tuota isopropyylialkoholia saa hankittua?
Apteekista
©pjm
Viestit: 5990
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Käykö Kossu tai pirtu?
tehodia
Viestit: 1085
Liittynyt: Touko 15, 2008 12 : 11

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja tehodia »

Avidof kirjoitti:Mistä tuota isopropyylialkoholia saa hankittua?
Minä olen käyttänyt Polaric GO polttoaineen jäänestoa, joka on samaa ainetta. Nykyisten Epsonien kanssa en ole tosin tarvinnut kertaakaan ja vanhin laite on jo kuusi vuotta ollut käytössä. Tuossa on myös hieman voiteluainetta, joten jos se epäilyttää, niin sitten apteekista. Minulla on kyllä sopinut kaikkeen puhdistukseen yhtä hyvin kuin apteekin puhdaskin.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Vaikka apteekin litku maksakin litrahinnaltaan julmetusti ei sillä ole merkitystä koska 100ml puteli riittää tulostuspäiden puhdistukseen ikuisesti.
juhyny1
Viestit: 254
Liittynyt: Loka 19, 2009 1 : 32

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja juhyny1 »

YouTube.sta löytyy hyviäohjeita noihin puhdistuksiin. Ei tosin auta mikään jos on oikein tukossa muuta kuin uusi print head (kuvapää) ja se maksaa toista tonnia noihin isompiin tulostimiin. Ja työt päälle, eli jos kunnolla tukkeutuu on uusi tulostin paras vaihtoehto.
tehodia
Viestit: 1085
Liittynyt: Touko 15, 2008 12 : 11

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja tehodia »

Nyt ehti R3000 olla käyttämättömänä n. neljä kuukautta. Yhden puhdistuskerran jälkeen oli puhdas. Joten tämän tulostimen kanssa ei tosiaan tarvitse turhaan tulostella joka viikko, riittää, että puhdistaa silloin, kun tarvitsee tulostaa.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mulla menee jätelavalle vajaa 4 vuotta vanha SC P-7000. Harmi, oli kiva tulostin.
Vaikka oon tulostanut viikottain, suutintesti näytti hyvältä.....mutta r-a-i-t-a-a lykkää vaikka tekis mitä.

Tilalle tuli 100 kg kevyempi SC-P900.
Aika uus vekotin, mustekasettia orotellaan jotta sais jatkaa tulostamista.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mulla menee jätelavalle vajaa 4 vuotta vanha SC P-7000. Harmi, oli kiva tulostin.
Vaikka oon tulostanut viikottain, suutintesti näytti hyvältä.....mutta r-a-i-t-a-a lykkää vaikka tekis mitä.

Tilalle tuli 100 kg kevyempi SC-P900.
Aika uus vekotin, mustekasettia orotellaan jotta sais jatkaa tulostamista.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Vastaa Viestiin