Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Printterit, skannerit, online-tulostukset
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Yksi tulostuspää on tukossa, olen ajanut tulostuspäiden puhdistuksen useamman kerran mutta ei tunnu auttavan.

Mitä konstia kokeilisi seuraavaksi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Pan »

Mulla oli tuo ongelma heti alussa. Syyksi takuuhuollossa paljastui ensiasennuskasetin aiheuttama tukos, kun vaihdoin photomustasta mattamustaan. Sen jälkeen tilannetta ei ole esiintynyt. Ja olen tulostanut viikottain postimerkin kokoisen värimallin. Ja n. kerran kuussa vaihtanut matan ja kiiltävän mustan välillä.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Minulla tukkeutui vaalea syaani ja outoa että se tukkeutui kun olin tulostanut 12 tulostetta, kesken tulostuksen väri muuttui.
Tai sitten syy on jokin muu kuin tukkeutuminen.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Ostin apteekista isopropyylialkoholia, puhdistin sillä mustekasetin musteaukon ja tiputin muutaman pisaran printterin musteaukkoon ja ajoin tulostuspäiden puhdistuksen. Nyt toimii taas (kunnes tukkeutuu...).
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mulla on SC P 7000, aika paljon tulostuspäitä pitää putsailla. Usein kesken tulostuksen lykkää raitaa ja sitten taas putsailaan.

Tuo mattamustan vaihto vähintään kerran kuussa vois olla hyvä juttu, muutenkin on ollut mielessä laajentaa tulostuspaperivalikoimaa.

Mulla on harmaakiila ja värillinen spektrikiila jota edellisellä tulostimimella tulostelin jos muuten olis ollut taukoa, kerran viikossa ei kyllä tahdo riittää vehkehen kunnossapitämiseksi.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Riittäisiköhän suutintesti vaikkapa kerran viikossa siihen ettei tulostinpäät menisi tukkoon, sehän tulostaa jokaisesta väristä pienen kuvion. Tosin sekään ei auta mattamustan kohdalla.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Ainaki HP ohjeisti siihen aikaan kun tein niille hommia, jotta mustesuihkarilla pitää tulostaa kerran viikossa jotain, jotteivät systeemit mene tukkoon. Kalliiksihan tuollainen turhan tulostelu tulee, mutta vielä kalliimpaa on kuivattaa ne musteet pilalle. Tiiä sitten riittääkö tuo kerta viikossakaan enää.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Ootteko pitäneet automaattista puhdistusta päällä? Itse oon ottanut sen pois ja putsaan tarvittaessa.
Virrat on päällä koko ajan.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
jormaolli
Viestit: 303
Liittynyt: Tammi 25, 2015 19 : 27
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja jormaolli »

Musta meni kesken tulostuksen tukkoon.Tulosti kuvasta 80% ihan oikein ja sitten meni ihan tukkoon. Olen käyttänyt sitä ihan aktiivisesti koko ajan. Mitähän tuolle mustalle tekisi että saisin sen auki? Koitin vaihtaa myös patruunaa mutta ei auttanut sekään. Tulostuspään puhdistusohjelmaa olen myös ajanut eikä vaikutusta. Vähän vaikuttaisi olisiko siellä putkessa jotain jumissa?

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi ... OLI-100-ml

Tätäkö pitää lähteä ostamaan?

Onko ideaa miten saisin käsin siirrettyä tuota piirtokelkkaa tuolla keskellä? Joissakin ohjeissa sanotaan että laittaa paperille tuota ja sitten edes takaisin ajaisi sitä tulostuspäätä mutta en oikein tiedä miten sitä liikutetaan edes takaisin
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Pan »

Mulla kävi kerran samoin, mutta sain homman toimimaan Epsonin huollon antamilla ohjeilla eli vaihtamalla ensin mattamustalle ja ajoin puhdistuksen sillä ja sitten uudella valokuvamustalla kasetilla vaihdon takaisin ja uuden puhdistuksen. Värejähän tuossa kuluu, mutta oli halvempaa kuin huollon tekemänä. Eli tukos oli ilmeisesti kasetista johtuvaa.

Ainakin kohdistuksen tarkistus liikuttaa päätä. Käsin ei onnistu. Ja tietty tulostamalla mustaa paperille.
jormaolli
Viestit: 303
Liittynyt: Tammi 25, 2015 19 : 27
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja jormaolli »

Pan kirjoitti:Mulla kävi kerran samoin, mutta sain homman toimimaan Epsonin huollon antamilla ohjeilla eli vaihtamalla ensin mattamustalle ja ajoin puhdistuksen sillä ja sitten uudella valokuvamustalla kasetilla vaihdon takaisin ja uuden puhdistuksen. Värejähän tuossa kuluu, mutta oli halvempaa kuin huollon tekemänä. Eli tukos oli ilmeisesti kasetista johtuvaa.

Ainakin kohdistuksen tarkistus liikuttaa päätä. Käsin ei onnistu. Ja tietty tulostamalla mustaa paperille.
Ei auttanut tässä tapauksessa.Huomenna laitan alkomahoolia ja sitten annan lekaa jos ei toimi. Taisi olla viimeinen tulostin tässä talossa.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Anna alkoholin vaikuttaa muutama tunti ja aja sitten tulostuspäiden puhdistus ja toista tarvittaessa kunnes toimii
jormaolli
Viestit: 303
Liittynyt: Tammi 25, 2015 19 : 27
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja jormaolli »

Juha Sa kirjoitti:Anna alkoholin vaikuttaa muutama tunti ja aja sitten tulostuspäiden puhdistus ja toista tarvittaessa kunnes toimii
otit patruunan veke ja laitoit siitä reiästä sisään?
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Kyllä, vain pari tippaa. Puhdistin myös patruunan.
tehodia
Viestit: 1085
Liittynyt: Touko 15, 2008 12 : 11

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja tehodia »

jormaolli kirjoitti: Onko ideaa miten saisin käsin siirrettyä tuota piirtokelkkaa tuolla keskellä? Joissakin ohjeissa sanotaan että laittaa paperille tuota ja sitten edes takaisin ajaisi sitä tulostuspäätä mutta en oikein tiedä miten sitä liikutetaan edes takaisin
Yleisesti se vapautuu, kun käynnistysvaihessa katkaisee virran? Silloin liikkuu vapaasti käsin. Toimisko noin myös tuon tulostimen kanssa?
jormaolli
Viestit: 303
Liittynyt: Tammi 25, 2015 19 : 27
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja jormaolli »

No niin nyt aukesi ja voin säästää lekan käytön toiseen päivään.
Pari tippaa isopropyylialkoholia suoneen hoiti homman.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

jormaolli kirjoitti:No niin nyt aukesi ja voin säästää lekan käytön toiseen päivään.
Pari tippaa isopropyylialkoholia suoneen hoiti homman.
Eli noin aukesi pigmenttitulostimen suutin?

Hyvä juttu ja hyvä tietää!
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Layman
Viestit: 9
Liittynyt: Joulu 05, 2016 14 : 18

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Layman »

Kaikki nämä Epsonin tulostimet samaa *sensuroitu* 1800 3800 ja SC600.Kaksi ensimmäistä jo jätelavalla. SC 600 useampi väri tukossa kun taukoa tulostuksessa 2-4 viikkoa.Ehkä puhdistaa paremmin jos puhdistettavassa värissä reilusti mustetta sisältävä kasetti.Joskus puhdistusohjelman kun ajaa 10 x läpi niin vasta alkaa toimimaan.Onneksi en tee tätä ammatikseni.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mulla 4900:nen lähti jätelavalle, SC P 7000 toimii vielä kun säännöllisesti tulostelee edes jotakin.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Epson SC-P600 tulostuspää tukossa

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Minä tulostan kerran pari viikossa 10*15 -kuvan, kuvat voi käyttää vaikka postikortteina ja ei pääse tulostuspäät kuivumaan.
Vastaa Viestiin