Missä maffer??

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja temama »

Ootteko huomannut, että foorumimme yksi järkähtämätön kivijalka, maffer on hävinnyt totaalisesti täältä!!

Pitäisikö olla huolissaan? Ettei vaan olisi liukastunut jollakin reissullaan esim?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Kuka sitä nyt aina jaksaa täällä touhottaa, syksy o hyvää aikaa vetää välil henkee...
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Vetikö taannoin herneen...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja jperala »

temama kirjoitti: Loka 10, 2022 19 : 25 Ootteko huomannut, että foorumimme yksi järkähtämätön kivijalka, maffer on hävinnyt totaalisesti täältä!!

Pitäisikö olla huolissaan? Ettei vaan olisi liukastunut jollakin reissullaan esim?
Taisit itse sanoa että jotain meni mafferilla nessun ja lähti lomille, mikä on varmasti ihan OK, siis se lomille lähtö.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja temama »

jperala kirjoitti: Loka 10, 2022 21 : 22
temama kirjoitti: Loka 10, 2022 19 : 25 Ootteko huomannut, että foorumimme yksi järkähtämätön kivijalka, maffer on hävinnyt totaalisesti täältä!!

Pitäisikö olla huolissaan? Ettei vaan olisi liukastunut jollakin reissullaan esim?
Taisit itse sanoa että jotain meni mafferilla nessun ja lähti lomille, mikä on varmasti ihan OK, siis se lomille lähtö.
No, se oli vain akuutti arvaus silloin muutama viiko sitten (eikä vetänyt hernettä nenään ainakaan mun takia, vaan jonkun muun jankkaamisen).

Maffer ollut kyllä todella paksunahkainen kaveri täällä, mutta voihan se olla, että joku kriittinen meni vaan huikkasen yli hilseen. Tämä kun on kovin henk.koht meillä eri yksilöillä.

Mafferilla on ollut se kovin silmitön intohimo luureja kohtaan, ja voi olla ettei hermot kestänyt kun kaikki ei lähtenyt luurisirkukseen ihan kybällä mukaan.

Noh, toivotaan että Matti palaa sitten sopivan tauon jälkeen entistä ehompana takaisin tänne foorumin höpötyksiin.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja habannaama »

temama kirjoitti: Loka 10, 2022 21 : 40 Mafferilla on ollut se kovin silmitön intohimo luureja kohtaan, ja voi olla ettei hermot kestänyt kun kaikki ei lähtenyt luurisirkukseen ihan kybällä mukaan.
Ei se luureista johtunut.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja temama »

habannaama kirjoitti: Loka 10, 2022 22 : 23
temama kirjoitti: Loka 10, 2022 21 : 40 Mafferilla on ollut se kovin silmitön intohimo luureja kohtaan, ja voi olla ettei hermot kestänyt kun kaikki ei lähtenyt luurisirkukseen ihan kybällä mukaan.
Ei se luureista johtunut.
Ai oliko jotakin 'vakavampaa'? Mulla mennyt vissiin osittain ohi tää keissi.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Kun keskustelut joskus lähtee totaalisesti laukalle ja laukka vaan kiihtyy ja kiihtyy ilman, että ratsastaja tajuaa itse siirtyä laukasta raville, niin se saattaa olla välillä melkoisen rasittavaa seurata sellaista "ravikilpailua".

Se on jalo taito joskus siirtää se focus pois omasta näkökulmasta ja miettiä tovi, voisiko kenties kunnioittaa myös muiden tapaa olla ja elää (harrastaa), ilman että "huutaa" omaa "totuutta" jatkuvalla syötöllä julki.

Tämä anonyymi nettikeskustelukin voi ja kannattaakin olla samanlaista keskustelua kuin livenäkin, eli vastavuoroista, eikä yksipuolista, jolloin siitä tulee huomattavasti antoisampaa ja kun siihen liittyen tuli muutamia kannanottoja, niin tuli melko hiljaista "siellä päin"...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja jperala »

temama kirjoitti: Loka 10, 2022 21 : 40
jperala kirjoitti: Loka 10, 2022 21 : 22
temama kirjoitti: Loka 10, 2022 19 : 25 Ootteko huomannut, että foorumimme yksi järkähtämätön kivijalka, maffer on hävinnyt totaalisesti täältä!!

Pitäisikö olla huolissaan? Ettei vaan olisi liukastunut jollakin reissullaan esim?
Taisit itse sanoa että jotain meni mafferilla nessun ja lähti lomille, mikä on varmasti ihan OK, siis se lomille lähtö.
No, se oli vain akuutti arvaus silloin muutama viiko sitten (eikä vetänyt hernettä nenään ainakaan mun takia, vaan jonkun muun jankkaamisen).

Maffer ollut kyllä todella paksunahkainen kaveri täällä, mutta voihan se olla, että joku kriittinen meni vaan huikkasen yli hilseen. Tämä kun on kovin henk.koht meillä eri yksilöillä.

Mafferilla on ollut se kovin silmitön intohimo luureja kohtaan, ja voi olla ettei hermot kestänyt kun kaikki ei lähtenyt luurisirkukseen ihan kybällä mukaan.

Noh, toivotaan että Matti palaa sitten sopivan tauon jälkeen entistä ehompana takaisin tänne foorumin höpötyksiin.
Tais olla lähinnä burnout niiden kiinanvehkeiden takia, oli salaliittoja ja jäävuoria. Pieni tauko tekee varmasti hyvää.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja jperala »

habannaama kirjoitti: Loka 10, 2022 22 : 31 Kun keskustelut joskus lähtee totaalisesti laukalle ja laukka vaan kiihtyy ja kiihtyy ilman, että ratsastaja tajuaa itse siirtyä laukasta raville, niin se saattaa olla välillä melkoisen rasittavaa seurata sellaista "ravikilpailua".

Se on jalo taito joskus siirtää se focus pois omasta näkökulmasta ja miettiä tovi, voisiko kenties kunnioittaa myös muiden tapaa olla ja elää (harrastaa), ilman että "huutaa" omaa "totuutta" jatkuvalla syötöllä julki.

Tämä anonyymi nettikeskustelukin voi ja kannattaakin olla samanlaista keskustelua kuin livenäkin, eli vastavuoroista, eikä yksipuolista, jolloin siitä tulee huomattavasti antoisampaa ja kun siihen liittyen tuli muutamia kannanottoja, niin tuli melko hiljaista "siellä päin"...
Tässähän se on kiteytettynä, ei todellakaan ollut mitään "vakavaa" vaan vähän oli kapeakantainen ajattelutapa palstalaisella.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
aikaarska
Viestit: 11976
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

...Matti varmaan palailee kun aika on...Hänen tekniikkapainotteisia juttua on kuitenkin mukava seurata, vaikka ei kaikesta ihan samaa mieltä olisikaan. Ja Matin valokuvathan ovat olleet täyttä asiaa jo pitkään.
Sen olen myös huomannut tässä vuosien aikana, ettei maffer juuri milloinkaan kritisoi ilkeästi muita foorumilaisia vaan vain asia (eli valokuvauslaitteet) puhuu.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja jperala »

aikaarska kirjoitti: Loka 10, 2022 23 : 15 ...Matti varmaan palailee kun aika on...Hänen tekniikkapainotteisia juttua on kuitenkin mukava seurata, vaikka ei kaikesta ihan samaa mieltä olisikaan. Ja Matin valokuvathan ovat olleet täyttä asiaa jo pitkään.
Sen olen myös huomannut tässä vuosien aikana, ettei maffer juuri milloinkaan kritisoi ilkeästi muita foorumilaisia vaan vain asia (eli valokuvauslaitteet) puhuu.
Tuohon viimeiseen lauseeseen. Kyllä sitä kritiikkiä tuli, eikä edes kovin asiallista, se yleensä liittyi tietynlaisen välineiden käyttäjäkuntaan, mikä ei ole yhtään sen fiksumpaa käytöstä.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Jos ihminen tietää aiemmin kusseensa omaan saappaaseensa eikä kestä kritiikkiä joka kohdistuu pelkkään materiaaliin eikä henkilöön itseensä niin hänen kannattaisi katsoa peiliin ennen kun aloittaa metelöinnin.

Täällä valitettavasti muutamat tarttuu kirjoituksillaan ihmiseen eikä laitteisiin. Asia tullut jo tuossa parissa kommentissa ilmi aika hyvin. Yliherkän hipiän tehtävä ei ole nimettömien kirjoittajien huutojen aikaansaanti.
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja jperala »

Voisin heittää tähän esimerkin, kun viestejä voi tulkita eri tavoin, tämä siis ei ole tarkoitettu provokaatioksi.

"Peilittömien käyttäjät ovat tämän päivän hipstereitä joilla ei ole tietoa, taitoa tai osaamista kuvaamiseen. Lapsia jotka keräävät romua ja elvistelevät laitteilla.'

Miten tuo tulkitaan, onko nyt käyty henkilöön, useaan henkilöön vai puhutaanko vain laitteista ? Väitän että kyseisellä tyylillä ei saa kavereita, vielä kun alkaisin joka. ketjuun levittämään samaa roskaa.

Kyseinen lause on melkein suora lainaus mafferin eräästä kommentista, hieman muokattuna.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Jos olisi peilittömän tilalla peililliset, niitä kun on miulla useita, niin en missään nimessä ottaisi itseeni. Ja vaikka hipstereiden tilalla olis vanhat kääkät. Jos joku tuosta ottaa itseensä niin hänen asiansa, kapee on ajattelusektori ehkä sitten hänellä. Pahinta mitä hän voi tehdä niin tuoda sen asian julki täällä niin että häntä "on heitetty kivellä".
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja jperala »

©pjm kirjoitti: Loka 11, 2022 9 : 13 Jos olisi peilittömän tilalla peililliset, niitä kun on miulla useita, niin en missään nimessä ottaisi itseeni. Ja vaikka hipstereiden tilalla olis vanhat kääkät. Jos joku tuosta ottaa itseensä niin hänen asiansa, kapee on ajattelusektori ehkä sitten hänellä. Pahinta mitä hän voi tehdä niin tuoda sen asian julki täällä niin että häntä "on heitetty kivellä".
Ei, vaan kyseinen tyyli on täysin mautonta eikä kuulu tänne, nyt taas tullaan siihen miten pjm tulkitsee minun viestejä ja soppa on valmis, valitettavasti pjm ei tiedä mitä ajattelen vaan olettaa tietävänsä, näin ne ongelmat alkaa.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

No en tuota sinunkaan "karvat pystyssä" tyyliä lähtisi kopioimaan.

Tää o kaikille eikä yhdellekään äreelle piruparalle erkseen. Ja meitä piruparkoja kyllä on joka oksalle.

Tuleeko teille mieleen että täällä ei ole kenenkään pakko esiintyä 24/7? Voi olla ongelmia töiden, oman terveyden tai läheisen terveyden takia. Voi olla että työ sitoo näin loppuvuodesta projekteihin liiankin kanssa, monella taatusti semmoisesta kokemusta näin syksyllä. Ehkä joku vihdoin ja viimein on ottanut pitkän loman ja uskaltanut lähteä ulkomaille?

Tää juttu alko karata raiteelta aika nopeesti temaman ekan viestin jälkeen. Ihmetelläänkö nyt missä Matti on vai haukutaanko näin julkisesti selän takana.

Tän takia en enää oo aikoihin kertonut tästä foorumista nuorille joita oon yrittänyt opastaa kuvausasioista.

En tässä syytä sitten ketään täällä kirjoittavaa henkilöä vaan käsittelin yleisellä tasolla asiaa omasta mielestäni maalaisjärjellä. Jos joku otti itteensä ni hypätköön vaikka syvään kaivoon. Ja tuo eka lause on oma mielipiteeni edelliseen kommenttiin. PISTE!
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja jperala »

©pjm kirjoitti: Loka 11, 2022 11 : 28 No en tuota sinunkaan "karvat pystyssä" tyyliä lähtisi kopioimaan.
Mitä sanoitkaan tuosta henkilöön menemisestä, sehän piti olla erittäin ikävä ja huono tapa. Edelleen pelkkää spekulointia siitä mitä minä ajattelen.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

jperala kirjoitti: Loka 11, 2022 11 : 45
©pjm kirjoitti: Loka 11, 2022 11 : 28 No en tuota sinunkaan "karvat pystyssä" tyyliä lähtisi kopioimaan.
Mitä sanoitkaan tuosta henkilöön menemisestä, sehän piti olla erittäin ikävä ja huono tapa. Edelleen pelkkää spekulointia siitä mitä minä ajattelen.
Sanoin suoraan kun ei ole tapana kierrellä ja jättää asiaa auki.


Näin:

"....nyt taas tullaan siihen miten pjm tulkitsee minun viestejä ja soppa on valmis, valitettavasti pjm ei tiedä mitä ajattelen vaan olettaa tietävänsä, näin ne ongelmat alkaa."

Sano jos asiaa äläkä kiertele. Suomalaisella miehellä kun on selkäranka.
jperala
Viestit: 3476
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Missä maffer??

Viesti Kirjoittaja jperala »

©pjm kirjoitti: Loka 11, 2022 11 : 48
jperala kirjoitti: Loka 11, 2022 11 : 45
©pjm kirjoitti: Loka 11, 2022 11 : 28 No en tuota sinunkaan "karvat pystyssä" tyyliä lähtisi kopioimaan.
Mitä sanoitkaan tuosta henkilöön menemisestä, sehän piti olla erittäin ikävä ja huono tapa. Edelleen pelkkää spekulointia siitä mitä minä ajattelen.
Sanoin suoraan kun ei ole tapana kierrellä ja jättää asiaa auki.


Näin:

"....nyt taas tullaan siihen miten pjm tulkitsee minun viestejä ja soppa on valmis, valitettavasti pjm ei tiedä mitä ajattelen vaan olettaa tietävänsä, näin ne ongelmat alkaa."

Sano jos asiaa äläkä kiertele.
Siinähän se lukee, turhaa spekulointia toisen ihmisen ajatuksista, miten se pitäisi sanoa ?
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Vastaa Viestiin