Keskustelufoorumin tila 2021

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja temama »

Jahahjaahah. Suurilla somejättiläisillä suuria ongelmia. Pienillä alustoilla rulettaa!

Facebookin sovelluksissa suuria ongelmia – muun muassa WhatsApp ja Instagram eivät toimi https://www.is.fi/digitoday/art-2000008309646.html

On se jänskä homma kun joku facebookilla ongelma, niin kaikki kolme piiputtaa; fb, whatsup ja insta!
Tässä sen näkee miten yhteennaitettuja noi palvelut ovat. Ei tunnu kovin luotettavalta.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
moidites
Viestit: 66
Liittynyt: Tammi 11, 2012 23 : 40
Viesti:

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja moidites »

aikaarska kirjoitti: Loka 04, 2021 11 : 34 Jonkinlainen lama tai murros kameramarkinoilla, veikkaisin.. Kameramarkkinat ei käy niin kuumana mihin ollaan totuttu viimevuosina.
Jengillä ei ehkä ole niin kova tarve päivittää kalustoansa tiheällä syklillä.
Tai liian syvä tunneside kalustoon ettei halua luopua mistään? :D

Taidan olla vain yhden kerran ostanut tämän foorumin kautta makrosalaman, mutta yhtään kertaa en ole edes kokeillut myydä mitään.
Luulen minäkin, että liikkeeseen vaihdossa vanhan antaminen on jotenkin helpompaa, jos on tarvetta päästä vanhasta eroon. Joskin kun R5:sta miettiessä vaihtotarjouksia katseli, niin eivät ne sitten kuitenkaan tuntuneet kovin houkuttelevilta, että olisi niihin tarttunut.

Itse olen kyllä tykännyt siitä ettei tämä foorumi ole ollut pelkkää uusien juttujen ylihehkutusta. Jos jotain on hankkimassa, niin haluaa kuitenkin mielummin lukea sitä kriittistä keskustelua eikä vain mainospuheita.
hama
Viestit: 782
Liittynyt: Loka 19, 2019 14 : 11

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja hama »

pantagruel kirjoitti: Loka 04, 2021 11 : 22 Mua täällä kiinnostaa eniten myytävänä-palsta. Mulla on muistikuva että aiemmin kun aamulla pani ilmoituksen niin illalla se saattoi olla jo tipahtanut etusivulta, nyt etusivun alimmat ilmoitukset ovat kolmen päivän takaisia. Eikö kukaan enää myy mitään vai myydäänkö kamat nykyään jossain muualla, missä?
Suurimmalle osalle ihmisiä tämä on tod. näk. aika tuntematon myyntikanava, eiköhän tori ole paljon tunnetumpi.
Itse ole torissa tai/ja huutonetissä myynyt ja aina on jossain vaiheessa kaupaksi mennyt.
pantagruel
Viestit: 74
Liittynyt: Loka 18, 2006 13 : 36

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja pantagruel »

hama kirjoitti: Loka 04, 2021 22 : 04
Suurimmalle osalle ihmisiä tämä on tod. näk. aika tuntematon myyntikanava, eiköhän tori ole paljon tunnetumpi.
Itse ole torissa tai/ja huutonetissä myynyt ja aina on jossain vaiheessa kaupaksi mennyt.
Tuo on juuri ollut se hyvä puoli. Tuudittauduin aiemmin uskoon että kaikki ns. tosiharrastajat ilmoittelee myytävistään täällä (ja/tai Kameralaukussa) mutta "tavikset" ei niinkään joten löydän täältä tarvitsemani ja vältyn torien ja faceryhmien sekavuudelta ja loputtomilta marketti-kittizoomipakettien ilmoituksilta. Mutta ehkä maailma on muuttunut. Itsellä nimenomaan ostajan näkökulma, olen melkein koko kalustoni täältä hankkinut, aika vähän myynyt.
hkoskenv
Viestit: 4406
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

T71 kirjoitti: Loka 03, 2021 23 : 01 Sanotaanko nyt niin, että hieman insinöörishenkisenä uudet välineet (etenkin lasit) jaksaa kyllä kiinnostaa, mutta nyt, kun Canon R5 maksaa 5000 euroa ja uudet lasit on hinnoiteltu aivan överiksi ja niitäkin pitää jatkuvasti toimittaa huoltoon tai takuuvaihtoon, koska laatu(vaihtelu) on susipashaa, niin ei jaksa enää kiinnostaa pysyä kelkassa ja kokeilla mitään uutta kuvauksen teknisellä saralla. Ei tule sitä buustia uusista leluista enää, kun miesten ja poikien erohan on vain lelujen hinta.
Tämä rassaa minuakin. Olen saanut aina intoboosteja uudesta kamerasta tai objektiivista, mutta olen saavuttanut tason, jossa kalustoni on niin paljon tarpeitani parempi ja toisaalta kehitys on hidastunut ja laatuongelmat räjähtäneet, joten se puuttuu. Pitäisi kai keksiä jotain kiinnostavia kohteita. Mutta jotenkin sitä ei jaksa enää harrastaa vapaa-ajalla niin kuin nuorempana.
Hannu
hkoskenv
Viestit: 4406
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

mjuhani kirjoitti: Loka 03, 2021 23 : 51 Ongelmahan näissä perinteisissä foorumeissa - niin tässä kuin laukussa - on, että valokuvauksesta ja valokuvista ei ole oikeastaan koskaan keskusteltu juuri ollenkaan, kameralaukussa ehkä kuitenkin vähän enemmän. Täällä on lähinnä neettitietojen perusteella ihmetelty muutamien voimin milloin mitäkin uutta mallia.

Toinen ongelma molemmilla foorumeilla, että muutama henkilö tuppaa dominoimaan foorumia kaikenlaisella hörinäpuheella viedän näin höpinöillään hapen koko foorumilta.

En usko, että kummallakaan foorumilla varsinaisia valokuvaajia on kovin montaa, jos ollenkaan, suurin osa vakavista kuvaajista lienee jättänyt huru-ukkojen hörinäfoorumit jo aikoja sitten. Ja nuoremmat eivät ensimmäisen foorumikokoemuksen jälkeen ole sen koomin lähteneet mukaan, mikä onkin täysin ymmärrettävää.

Mikä sitten neuvoksi? Koko foorumin alasajo ja nollaus ja uuden foorumin polkaiseminen liikkeelle aivan uudella ilmeellä lienee ainoa tehokas keino.
Foorumi olemme me. Ei se, että tähän tuodaan turhaa tietoteknistä bling blingiä, muuta meitä kirjoittajia. Sellainen perinteinen vanhojen taiteilija (ja wannabe) -ukkojen valokuvauskerho ei taida toimia nettialustalla. Se perustui pitkälle jäsenten valikointiin ja sisäänpäinlämpiävyyteen. Jäseniksi pääsi vanhojan partojen suosituksesta ja sitä varten piti hengailla hang aroundina vuosia ja oppia herrakerhon tavat. Jos ei homma alkanut sujua, toivotettiin hevon kuuseen.
Hannu
hkoskenv
Viestit: 4406
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

©pjm kirjoitti: Loka 02, 2021 16 : 43 Ajatus hieno mutta kun tuon on nähnyt niin usko on kadonnut ajat sitten. Yksi kuva per vuosi kun on jo liikaa:

viewtopic.php?f=20&t=12760413
Tuollainen "paras kuva" on aika luotaantyöntävä otsikko. Millä perusteella minä muka voisin valita kuvistani "parhaan". Se viittaa siihen, että haetaan jonkinlaista taiteellista parhautta ja sitä varten pitäisi olla alan koulutus ja ylipäätään elämyshakuinen luonteenlaatu, että taiteellisista asioista voi mitään ymmärtää. Parempi olisi rajata aihepiirin mukaan, niin voisi dokumentoivallakin tavalla lähestyä. Dokumenttikuva on kiinnostava, jos se välittää kiinnostavaa informaatiota kiinnostavasta kohteesta, vaikka olisikin taiteellisista näkökohdista onneton räpsy.

Ääriesimerkkinä vaikka Luna 3:n ottama kuva Kuun "pimeästä" puolesta. Kultasilmät älköön vaivautuko.
https://nssdc.gsfc.nasa.gov/imgcat/html ... lu3_1.html
Hannu
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja habannaama »

hkoskenv kirjoitti: Loka 05, 2021 14 : 23
mjuhani kirjoitti: Loka 03, 2021 23 : 51 Ongelmahan näissä perinteisissä foorumeissa - niin tässä kuin laukussa - on, että valokuvauksesta ja valokuvista ei ole oikeastaan koskaan keskusteltu juuri ollenkaan, kameralaukussa ehkä kuitenkin vähän enemmän. Täällä on lähinnä neettitietojen perusteella ihmetelty muutamien voimin milloin mitäkin uutta mallia.

Toinen ongelma molemmilla foorumeilla, että muutama henkilö tuppaa dominoimaan foorumia kaikenlaisella hörinäpuheella viedän näin höpinöillään hapen koko foorumilta.

En usko, että kummallakaan foorumilla varsinaisia valokuvaajia on kovin montaa, jos ollenkaan, suurin osa vakavista kuvaajista lienee jättänyt huru-ukkojen hörinäfoorumit jo aikoja sitten. Ja nuoremmat eivät ensimmäisen foorumikokoemuksen jälkeen ole sen koomin lähteneet mukaan, mikä onkin täysin ymmärrettävää.

Mikä sitten neuvoksi? Koko foorumin alasajo ja nollaus ja uuden foorumin polkaiseminen liikkeelle aivan uudella ilmeellä lienee ainoa tehokas keino.
Foorumi olemme me. Ei se, että tähän tuodaan turhaa tietoteknistä bling blingiä, muuta meitä kirjoittajia. Sellainen perinteinen vanhojen taiteilija (ja wannabe) -ukkojen valokuvauskerho ei taida toimia nettialustalla. Se perustui pitkälle jäsenten valikointiin ja sisäänpäinlämpiävyyteen. Jäseniksi pääsi vanhojan partojen suosituksesta ja sitä varten piti hengailla hang aroundina vuosia ja oppia herrakerhon tavat. Jos ei homma alkanut sujua, toivotettiin hevon kuuseen.
Olen samaa mieltä, me olemme se foorumi ja jokaisen nimimerkin takana on omanlaisensa yksilö, joku iältään x ja toinen iältään y, millainen kukakin on täällä ulosanniltaan ja millainen sitten livetilanteessa, onko noissa eroja, osalla varmasti on osalla taas sitten ei.

Mutta että foorumi pitäisi ajaa alas ja nollata ja taas uudella ilmeellä liikkeelle, mitä se mielestäsi muuttaisi sitten pitkässä juoksussa?
Tai enemmänkin mitä toivoisit sen muuttavan?

En henkilökohtaisesti näe foorumin tilassa mitään ongelmaa, osallistun keskusteluun x jos koen sen jollain osin mielenkiintoiseksi, osin kyllä pitäisi olla aloitteellisempi ja herättää yleisen keskustelun tasolla noita pohdintoja mitä itseni kanssa joskus tulee tehtyä, sillä kuten todettua, niitä samoja pohdintoja voi joku muukin mielessänsä aatostella ja tällöin mahdollisesti saataisiin sitä keskustelujen/teemojen kirjoa lisää, mene ja tiedä.

Mutta että tämä olisi joku huru-ukkojen alusta, onko tuosta jotain tilastofaktaa olemassa, vai ihan vaan mutulla mennään?

Enemmänkin kuin osottaisin syyttävällä sormella, lähtisin lähestymään asiaa siltä kantilta, että mitä kukin sitten toivoisi foorumilta muuta?

Se että henkilö x kirjoittaa henkilöä y ärsyttävällä tavalla, se ei ole oikea lähestymistapa asiaan, että käskee toisen tukehtua aamupuuroonsa (karrikoitu esimerkki), vaan nostaa se kissa pöydälle, jotta mikä siinä ulostulossa ärsyttää ja miten toivoisi toivoo toiselta...

Kuten hkoskenv totesi, foorumi olemme me, jos toivoo foorumin linjan muuttuvan, niin valittamisen/syyttelyn sijaan kannattaa aidosti lapsellisen "muttakuntoiontommonen" asenteen sijaan tehdä duunia sen eteen, että saa ympäristön (foorumin) itselleen mieluisaksi.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Joe-poika
Viestit: 31
Liittynyt: Kesä 25, 2019 20 : 42

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja Joe-poika »

Sanalla sanottuna itseäni karkoittaa täältä lähinnä se, että keskustelu käsittelyy 99% kameroihin ja 1% valokuviin. Joku on joskus sanonutkin, että jos ruoanlaittoharrastajat olisivat kuten valokuvaajat, niin ruokablogeissa vertailtaisiin uuneja ja vatkaimia. Valokuvaajien arvelisi olevan kiinnostuneita sommittelusta, valaisusta, väriopista, siitä miten ihmisen silmä ja mieli kuvan tulkitsevat. Ei täällä sellaisesta puhuta juuri yhtään.

Ja tiedän hyvin olevani itse aivan aloittelija yllämainituissa asioissa, eli en minä osaa niistä alkaa kenellekään kunnolla luennoimaan. Mutta ei minun kuvaamiseni ainakaan kameravertailuja lukemalla parane, se paranisi ymmärtämällä paremmin miten silmä, aivot ja mieli toimivat ja miksi hyvä kuva on hyvä ja miksi huono kuva on huono. Mutta kun tämä on vain yksi harrastus muiden joukossa aivan liian kiireisessä arjessa, niin eipä täällä paljon jaksa käydä lukemassa kikkelimiekkailua siitä, onko Sonyn vai Canonin uusi kahden kuukausipalkan hintainen laite nopeampi tarkentamaan syöksyvän ampuhaukan iirikseen tai oliko jonkun objektiivin tarkennustaso kaksi astetta vinossa täydellä aukolla 1,6 metrin tarkennuksella.
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Joe-poika kirjoitti: Loka 05, 2021 21 : 49 Sanalla sanottuna itseäni karkoittaa täältä lähinnä se, että keskustelu käsittelyy 99% kameroihin ja 1% valokuviin. Joku on joskus sanonutkin, että jos ruoanlaittoharrastajat olisivat kuten valokuvaajat, niin ruokablogeissa vertailtaisiin uuneja ja vatkaimia. Valokuvaajien arvelisi olevan kiinnostuneita sommittelusta, valaisusta, väriopista, siitä miten ihmisen silmä ja mieli kuvan tulkitsevat. Ei täällä sellaisesta puhuta juuri yhtään.

Ja tiedän hyvin olevani itse aivan aloittelija yllämainituissa asioissa, eli en minä osaa niistä alkaa kenellekään kunnolla luennoimaan. Mutta ei minun kuvaamiseni ainakaan kameravertailuja lukemalla parane, se paranisi ymmärtämällä paremmin miten silmä, aivot ja mieli toimivat ja miksi hyvä kuva on hyvä ja miksi huono kuva on huono. Mutta kun tämä on vain yksi harrastus muiden joukossa aivan liian kiireisessä arjessa, niin eipä täällä paljon jaksa käydä lukemassa kikkelimiekkailua siitä, onko Sonyn vai Canonin uusi kahden kuukausipalkan hintainen laite nopeampi tarkentamaan syöksyvän ampuhaukan iirikseen tai oliko jonkun objektiivin tarkennustaso kaksi astetta vinossa täydellä aukolla 1,6 metrin tarkennuksella.
Se on jutakuinkin juurikin noin.

Kuten olen aiemmin todennut, tänne on (omaa tyhmyyttä, osaamattomuutta ja laiskuutta) aivan liian hankala lisätä kuvia.
Vaimoni juuri taannoin (harrastaa siis itsekin valokuvausta) sanoi, että kun sun kuvas on hyviä ja tykkäät tuosta harrastuksesta yli kaiken, niin mikset julkaise niitä laajemmin/enemmän ja vaikka sinne sun "digikameraas", johon totesin että aivan liian hankalaa, kun tykkään "yhden napin tekniikasta" ja tämä digikamera.net ei ole ainut jalusta missä luuraan.

Onhan noita muitakin paikkoja joihin julkaista ja näin on tullutkin tehtyä, varsinkin kun se omasta mielestä helmi onnistunut kohdalle, mutta noin niinkuin ylipäätään, olen melko kriittinen ja eritoten miellän itseni sen verran aloittelijaksi, että sillä saralla vasta matkani alussa...

Jos haluaa katsella muiden kuvia selosteen kera miten otettu ja myös saada niistä omista palautetta, niin onhan noita alustoja, missä aikaansa voi viettää ja toden totta, kyllä minä soisin että myös digikamera.netissä olisi kuva-osio, missä pelkän hymistelyn sijaan voisi kysellä mielipiteitä versus oppiminen ja siis rakentavaa palautetta, mutta kuten aiemmin todettua, evvk, koska liian hankalaa ladata kuva siis noin niin kuin omasta osaamattomasta (laiskasta) vinkkelistä katsottuna.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja temama »

Joe-poika kirjoitti: Loka 05, 2021 21 : 49 Sanalla sanottuna itseäni karkoittaa täältä lähinnä se, että keskustelu käsittelyy 99% kameroihin ja 1% valokuviin. Joku on joskus sanonutkin, että jos ruoanlaittoharrastajat olisivat kuten valokuvaajat, niin ruokablogeissa vertailtaisiin uuneja ja vatkaimia. Valokuvaajien arvelisi olevan kiinnostuneita sommittelusta, valaisusta, väriopista, siitä miten ihmisen silmä ja mieli kuvan tulkitsevat. Ei täällä sellaisesta puhuta juuri yhtään.

. Mutta ei minun kuvaamiseni ainakaan kameravertailuja lukemalla parane, se paranisi ymmärtämällä paremmin miten silmä, aivot ja mieli toimivat ja miksi hyvä kuva on hyvä ja miksi huono kuva on huono. Mutta kun tämä on vain yksi harrastus muiden joukossa
+1

Hyviä pointteja!

Vaikka uusista kameravehekeistä onkin viihdyttävää keskustella, niin olet täysin oikeassa siinä että hyvän valokuvan tekemisessä laitteilla ei ole läheskään niin iso merkitys kuin ehkä liian helposti ajatellaan.

Tietty teknisistä spekseistä on paljon helpompi väitellä kuin vaikkapa hyvän valokuvan tekemisestä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Henkilökohtaisesti koen että silmä, aivot ja mieli toimivat täysinn yksilökohtaisesti ja näin ollen se on aivan yhtä loputon suo pohtia "kultaisen leikkauksen merkitystä" kuvassa y, kuin se että onko 42 megakikkeliä riittävä vai riittääkö sittenkin 24 megakikkeliä, mutta niin tai näin, aiheena ihmismielen tulkinta kuvasta x on huomattavan paljon hedelmällisempää kuin se, että väännetään kättä siitä, että onko megapikkelssi x riittävä vaiko ei.

Taas toistan itseäni, mutta niin, miten tehdään tänne kuvien laitto niin selkeäksi, että tällainen tyhmempikin Turkulainen sen ymmärtää, jos tulee fiilis että haluan niistä mielipiteitä?

Kuka avaa sen pään sille foorumiosiolle, jossa selkeästi kysytään mielipiteitä, itse en sitä tee, koska a, en koe sille tarvetta, b, jos kokisinkin, liian monimutkainen prosessi 2021 lisätä kuva...

Huomaatteko, toistan itse itseäni, kertokaas nyt vihdoinkin riittävän selkokielisesti, jos mulla on työpöydällä kansiossa x yksi kuva, miten liitän sen foorumille? Kaiken lisäksi, pitääkö sen olla tietyn kokonen?
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja temama »

habannaama kirjoitti: Loka 05, 2021 23 : 25
Huomaatteko, toistan itse itseäni, kertokaas nyt vihdoinkin riittävän selkokielisesti, jos mulla on työpöydällä kansiossa x yksi kuva, miten liitän sen foorumille? Kaiken lisäksi, pitääkö sen olla tietyn kokonen?
Valitse joku palvelu netissä mihin voi ladata kuvan, rekisteröydy sinne, eli luo tili.

Kuten :

https://identity.flickr.com/sign-up

https://kuvat.fi

Itse käytän vanhasta tottumksesta dprevien galleriaa. Sieltäkin voi linkittää kuvan.

https://www.dpreview.com
(liity dpreview jäseneksi ja lataa sen galleriaan kuviasi)

Kuva voi olla isokin. Ei haittaa. Digicamera.netin foorumilla se näkyy sopivan kokoisena, mutta tarvittaessa käyttäjä voi klikata sitä isommaksi.
Jos et halua jakaa kovin isoa versiota kuvasti, niin pienennä se ennen kuvapalveluun lataamista pienemmäksi.

Kopioi kuvapalvelussa kuvan osoite, kuten esimerkiksi;

https://www.adressit.com/uploads/images ... 144406.jpg

Ja liitä se kommenttiisi;

https://www.adressit.com/uploads/images ... 144406.jpg

Juuh, ei vielä nävy. Joten valitse hiiren vasemmalla näppäimellä siniseksi

Ja paina kommenttikentä symboleista 'lisää kuva' ikonia.

Kuvalinkin osoitteen molemmille puolille ilmestyy [ img ] merkinnät.

[ img ] kuvan linkki [ /img ]

Nyt kuva näkyypi kun lähetät kommenttisi!

Kuva

Ei ehkä tunnu kovin näppärältä, mutta ei ole kovin kimurantti homma kuitenkaan.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
MattiH
Site Admin
Viestit: 6276
Liittynyt: Tammi 08, 2003 20 : 57
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja MattiH »

(Admin) Voisin tehdä tästä äänestyksen, katsotaan myöhemmin, onko sille tarvetta.

===========================================
AIHE: ---Kuvien lisäys suoraan Foorumille---
===========================================

Onhan kieltämättä foorumilaisen kannalta hankalaa aina inline-linkata kuva näkyviin. Eli että kuva on aina ensin netissä. Ja sen jälkeen ruvetaan miettimään, että miten sen saisi näkyviin.

Paljon parempi vaihtoehto olisi, jos kuva ja kuvat voisi suoraan lisätä omalta koneelta. Cloudcity.fi:n väki eli tämä ns. uusi hosting-palvelun tarjoaja oli sitä mieltä, että tälle ei ole mitään teknistä estettä. Siis heidän puoleltaan. Sopisi ihan hyvin.

Meidän kannalta tämä tietenkin vähän hankaloittaa asioita. Tutkailen vähän asioita. Ihan pieni ongelma on sitten se, että kuvia rupeaa ajan myötä kertymään (ehkä) aika paljon levytilaa kuluttamaan. Ja sitten kun niitä jossain vaiheessa poistelee, niin kuvia ei enää näy. Niinhän on nytkin vuosia vanhoissa ketjuissa.

Eli olettaisin, että ei ole vastustusta, jos tänne voi lisätä suoraan kuvia omalta koneelta?
= = = = = = =
Se pitänee hyväksyä, että maailma muuttuu. Ja tämän kaltaisten foorumien käyttö vähenee. On vähentynytkin ihan roimasti.


-----matti---
aikaarska
Viestit: 11899
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

MattiH kirjoitti: Loka 06, 2021 9 : 43 (Admin) Voisin tehdä tästä äänestyksen, katsotaan myöhemmin, onko sille tarvetta.

===========================================
AIHE: ---Kuvien lisäys suoraan Foorumille---
===========================================

Meidän kannalta tämä tietenkin vähän hankaloittaa asioita. Tutkailen vähän asioita. Ihan pieni ongelma on sitten se, että kuvia rupeaa ajan myötä kertymään (ehkä) aika paljon levytilaa kuluttamaan. Ja sitten kun niitä jossain vaiheessa poistelee, niin kuvia ei enää näy. Niinhän on nytkin vuosia vanhoissa ketjuissa.

Eli olettaisin, että ei ole vastustusta, jos tänne voi lisätä suoraan kuvia omalta koneelta?
= = = = = = =
Se pitänee hyväksyä, että maailma muuttuu. Ja tämän kaltaisten foorumien käyttö vähenee. On vähentynytkin ihan roimasti.


-----matti---
Aivan loistava juttu olisi kyllä!

Veikkaan, että foorumin käyttö lisääntyisi roimasti tuollaisen muutoksen jälkeen. Tulisi varmaan myös uusia käyttäjiä kun kuvia voisi tallettaa tänne suoraan.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
ilmari1970
Viestit: 351
Liittynyt: Maalis 01, 2005 21 : 46

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja ilmari1970 »

temama kirjoitti: Loka 06, 2021 0 : 46
Valitse joku palvelu netissä mihin voi ladata kuvan, rekisteröydy sinne, eli luo tili.
Kuten :
https://identity.flickr.com/sign-up
https://kuvat.fi

Itse käytän vanhasta tottumksesta dprevien galleriaa. Sieltäkin voi linkittää kuvan.
https://www.dpreview.com
(liity dpreview jäseneksi ja lataa sen galleriaan kuviasi)
Kuva voi olla isokin. Ei haittaa. Digicamera.netin foorumilla se näkyy sopivan kokoisena, mutta tarvittaessa käyttäjä voi klikata sitä isommaksi.
Jos et halua jakaa kovin isoa versiota kuvasti, niin pienennä se ennen kuvapalveluun lataamista pienemmäksi.

Kopioi kuvapalvelussa kuvan osoite, kuten esimerkiksi;
https://www.adressit.com/uploads/images ... 144406.jpg

Ja liitä se kommenttiisi;
https://www.adressit.com/uploads/images ... 144406.jpg

Juuh, ei vielä nävy. Joten valitse hiiren vasemmalla näppäimellä siniseksi
Ja paina kommenttikentä symboleista 'lisää kuva' ikonia.
Kuvalinkin osoitteen molemmille puolille ilmestyy [ img ] merkinnät.
[ img ] kuvan linkki [ /img ]

Nyt kuva näkyypi kun lähetät kommenttisi!

Ei ehkä tunnu kovin näppärältä, mutta ei ole kovin kimurantti homma kuitenkaan.
Vaikka itse touhuan monipuolisesti kuvainformaation kanssa, niin kieltämättä tämän ohjeen mukainen tapa lisätä kuva nettiin on kuin suoraan vuodelta 1996. Nykyään kirjautuminen uuteen palveluun on monesti kätevin tapa saada spämmipostia rutkasti, ja lisäksi varsinkin puhelimella surffailu on lähes loputonta oikeuksien luovutusta eri sivuille siirryttäessä. Jos uusi palvelinsopimus antaa mahdollisuuden laittaa tännekin se "Lataa kuva" nappula, niin kyllähän se kannattaa valokuvausta käsittelevälle foorumille laittaa jo viimeistään eilen, joku voi jopa linkata täältä jotain kerrankin jopa ihan ulospäin, siis tuonne nettiin. Scifiä!
jka71
Viestit: 2020
Liittynyt: Loka 14, 2004 16 : 00
Viesti:

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja jka71 »

Minulla on joskus tullut luotua Flickr osoite. On ollut lähes lepotilassa. Aikaarskan ohjeilla tajusin miten kuva linkataan tänne. Tosi helppo linkata kuvia tänne. Jos tälläinen tollo rakennusmies osaa linkata niin luulisi onnistuvan muiltakin :)

KuvaMaaleguaani, South Plaza, Galapagos, 20.11.2016 by Jarkko Alatalo, on Flickr
ilmari1970
Viestit: 351
Liittynyt: Maalis 01, 2005 21 : 46

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja ilmari1970 »

jka71 kirjoitti: Loka 06, 2021 10 : 51 Minulla on joskus tullut luotua Flickr osoite. On ollut lähes lepotilassa. Aikaarskan ohjeilla tajusin miten kuva linkataan tänne. Tosi helppo linkata kuvia tänne. Jos tälläinen tollo rakennusmies osaa linkata niin luulisi onnistuvan muiltakin :)
https://ibb.co/KwPMsGq
Yritin laittaa ylläolevan linkin tänne kuvana, en saanut onnistumaan. Otin kuvakaappauksen siitä, mikä kohtaa käyttäjää joka menee klikkaamaan tuota Flickrin kuvajakopalvelun linkkiä. Edit: No nyt onnistui, tämän ilmaisen ja ilman kirjautumista toimivan kuvajakopalvelun kautta ei nämä ohjeet toimi suoraan sellaisenaan.
Viimeksi muokannut ilmari1970, Loka 06, 2021 11 : 22. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
ilmari1970
Viestit: 351
Liittynyt: Maalis 01, 2005 21 : 46

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja ilmari1970 »

Kokeillaas uudestaan:
Kuva
aikaarska
Viestit: 11899
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Keskustelufoorumin tila 2021

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Reject all! Valitse.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Vastaa Viestiin