Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja jaava »

Valkopesua ja mustamaalausta
habannaama kirjoitti: Loka 18, 2021 13 : 03 Mutta en minä niistä yhdestäkään pidä kirjaa somessa, enkä seuraa tilastoja siitä, kuinka moni ei käytä autolla ajaessaan turvavöitä, puhuu ajaessaan luuriin, on ottamatta rokotteita, jne jne jne, tämä aika täällä telluksella on sen verran rajallinen, että on elämänilon haaskaamista keskittyä kaikenmaailman tilastonippelitietoihin jonkin seikan kohdalla, jolle ei nyt vaan voi itse yhtään mitään.
Metsä saa muotonsa nippeleistä ja ilman nippeleitä ei ole metsää. Nippeleihin tai paremminkin nippelijoukkoihin on syytä keskittyä tarvittavissa määrin, ilman sitä ei voi saada kokonaiskuvaa. Valokuvaaja sen tietää.
Onkohan sinulla mielestäsi hyvä kuva koronasta ja punkeista ... olen saanut kommenteistasi kuvan, ettet viisveisaa moisista, koska et pelkää ja koska niille ei itse voi mitään. Onkohan sun yksinkertaistukset olleet toimivia yleensä elämässä.

Koetko olevasi utelias vai vaivaako sinua asiat, jotka vaatii enemmän keskittymistä, ja keksit mieluummin jonkin mielestäsi "iskevän" jutun, jolla pääset viisveisaamasta koko hommasta. Kuten:
habannaama kirjoitti: Loka 18, 2021 13 : 03Tai niin no, mistäs minä tiedän kuka saa mistäkin seksuaalista mielihyvää, voi olla että toinen kiihottuu aikuisviihdesivuston tarjonnasta, kun toiselle se sama ereksuunin aste tulee koronatilastoista, näin me ollaan erilaisia =)
Minun tulkinta: Mielestäsi ihmisten seksuaalisuus ja mahdollisesti libido ohjaa käyttäytymistä ihan foorumikeskustelun perusteellakin luulotellen.
Oliskohan nyt olkiukkohuuhaata.

Olenko muuten minä "keskittynyt kaikenmaailman tilastonippelitietoihin" ... vai oletko tulkinnut jotain hieman pieleen.

Mutta erilaisia me ollaan - hyvin selkeästi. Hyvää ja runsasta elämäniloa kuitenkin jatkossakin sinulle.
Minä jatkan "elämänilon haaskaamista", koska se tuntuu oikealta ja minunlaiselta elämältä. Toivottavasti ei tavata missään elämänilonhaaskaussäikeessä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja jaava »

nsamppa kirjoitti: Loka 18, 2021 13 : 44
jaava kirjoitti: Loka 18, 2021 10 : 30 Surkeaa on se, että pääosa kuolleista on alkanut olla rokottamattomia. Tietämättömyydestä sakotetaan. Vai ovatko he vain harhaanjohdettuja uhreja.
Mitä surkeaa siinä on? Eiköhän siinä aikuiset ihmiset ole ottaneet tietoisen riskin ja välillä niistä tulee riskit maksuun. Mun mielestä se on pikemminkin reilua ja todennäköisyyksien mukaista.
Voihan sen toki noinkin ajatella. Jos haluaa ottaa hieman empaattisemman näkökannan sekä ihmistä, että yhteiskuntaa kohtaan, niin:
Surkeaa on ainakin 2 asiaa, jotka ovat siis turhia:
  1. Kuolema aiheuttaa läheisille henkisiä kärsimyksiä, jotka voi olla vakavia ja invalidisoivia. Ja usein järkyttää elämää pitkäksi aikaa.
  2. Me yhteiskuntana olemme investoineet jokaiseen kanslaiseen summan rahaa ja resursseja. Kuolleen osalta kärsitään tappiota - sinä ja minä.
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja habannaama »

jaava kirjoitti: Loka 18, 2021 17 : 03
nsamppa kirjoitti: Loka 18, 2021 13 : 44
jaava kirjoitti: Loka 18, 2021 10 : 30 Surkeaa on se, että pääosa kuolleista on alkanut olla rokottamattomia. Tietämättömyydestä sakotetaan. Vai ovatko he vain harhaanjohdettuja uhreja.
Mitä surkeaa siinä on? Eiköhän siinä aikuiset ihmiset ole ottaneet tietoisen riskin ja välillä niistä tulee riskit maksuun. Mun mielestä se on pikemminkin reilua ja todennäköisyyksien mukaista.
Voihan sen toki noinkin ajatella. Jos haluaa ottaa hieman empaattisemman näkökannan sekä ihmistä, että yhteiskuntaa kohtaan, niin:
Surkeaa on ainakin 2 asiaa, jotka ovat siis turhia:
  1. Kuolema aiheuttaa läheisille henkisiä kärsimyksiä, jotka voi olla vakavia ja invalidisoivia. Ja usein järkyttää elämää pitkäksi aikaa.
  2. Me yhteiskuntana olemme investoineet jokaiseen kanslaiseen summan rahaa ja resursseja. Kuolleen osalta kärsitään tappiota - sinä ja minä.
Tottakai empatia on toivottava ominaisuus ihmisessä, niin saa ja kuuluukin olla.

Mutta sitten taas toinen näkökulma empatiaan, jos itse henkilökohtaisesti alkaisin "empatioimaan" jokaisen koronaan kuolleen vuoksi, sekin olisi aika "kylmän tiukka" linjanveto rajata empatia pelkästään heihin, noin humaanin ja empatiakykyisen yksilön luulisi kantavan aikamoista henkistä taakkaa sisällään, sillä en millään jaksa uskoa, etteikö hän samalla myös kokisi suurta empatiaa kaikkia kohtaan, jotka ylipäätään kuolevat johonkin sairauteen.

Korostan siis jälleen, että empatia on toivottava ominaisuus ihmisessä, mutta myös sellainen luonteenpiirre on suotavaa, että osaa tavallaan "rajata empatiaa" ja tällä tarkoitan sitä, että jos jokaisesta asiasta tuntee suurta empatiaa, mennään osa-alueelle, jossa oma psyyke saattaa kuormittua liikaa ja henkisen hyvinvoinnin balanssi saattaa tällaisella yksilöllä kärsiä.

Itselläni ainakin kun lapsuudessa sattunut ja tapahtunut yhtä sun toista, olen vuosikausien työn tehtyäni oppinut rakentamaan ympärilleni tietynlaisen suojamuurin jo ihan oman psyykeeni kannalta, on henkisesti liian raskas taakka olla jatkuvasti "liian tietoinen ympäristöstään"...

Kirjoitit näin: "Me yhteiskuntana olemme investoineet jokaiseen kanslaiseen summan rahaa ja resursseja. Kuolleen osalta kärsitään tappiota - sinä ja minä."

Oletko ystävällinen ja avaat tätä hieman tarkemmin?

Eikös samaan aikaan ole myöskin jonkinlainen oletusarvo siitä, että kaikki syntyneet ihmiset eivät elä lineaarista aikajanaa kehdosta hautaan tyyliin syntymähetki - "90"-vuotta, eli tilastollisesti ajateltuna aina tulee niitä kuolemantapauksia ja en tosiaan tiedä tilastoja, mutta en näkisi (jonkin verran kuitenkin tulee seurattua uutisia...) noin niin kuin mututuntumalta, että koronakuolemien osalta ollaan tilanteessa, jossa ne ovat maassamme hälyttävästi lisääntyneet.

Eri asia onkin sitten terveydenhuollon kuormittuvuus, se ei ole suotavaa ja itseasiassa se on todella kuormittanut sitä, joka on todella negatiivinen seikka, mutta se onkin sitten taas toinen juttu se.

Kyllä minä olen samaa mieltä siinä, että tietynlainen paapominen "täyspäisten" aikuisten kohdalla on hieman kyseenalaista, siitä on lyhyt matka siihen, että alamme kajoamaan yksilön itsemääräämisoikeuteen ja jos tällainen yksilö sitten sairastuu tietoisen valintansa seurauksena ja menehtyy, se ikävä kyllä on luonnon oma valinta.
Tässä nimenomaan käyttäisinkin termiä luonnon oma valinta ja miettisin sitä detaljia hieman kauaskantoisemmin, nimittäin ajatellaanpa tilannetta niin päin, että ihminen kehittäsi yhden ainoan pillerin kaikkiin maailman sairauksiin, hienoa ajatus äkkisltään, eikö?

Kaikki eläisimme terveinä "kehdosta hautaan", leikitäänpä nyt että vaikka 100-vuotiaiksi.

Niin, entä sitten tapamme elää ja olla täällä telluksella, leikitään ettei olisi edes sotia, humaania sekin, eikö?
Lisäisi kummasti elinajan odotuksen pituuttaa, vaan noin niinkuin maailmanlaajuisesti ajateltuna, miten kävisi humaanisti ajatellen lastemme, heidän lastensa tai heidän lastensa jne...

Tellus yksinkertaisesti tulisi siihen tilanteeseen, jossa luonnonvarojen ehtymätön kuluttaminen saavuttaisi huippunsa ja...

Niin, voidaanhan näitä skennaarioita rakennella mielin määrin, mutta itselläni tekee jo pelkästään lyhyempi aikajana pahaa, se miten minun omat lapseni tällä nykyiselläkin telluksella pärjäävät, saati sitten että tulisin ajatelleksi heidän henkistä hyvinvointiaan versus heidän ajatuksensa heidän omien lastensa kohdalla, jne...

Eli kyllä minä kannatan tietynlaista "luonnon omaa valintaa", niin "empatiakyvyttömältä" kuin kuulostankin.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Tervo
Viestit: 493
Liittynyt: Helmi 11, 2003 8 : 46
Paikkakunta: Joroinen

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja Tervo »

jaava kirjoitti: Loka 18, 2021 17 : 03 Voihan sen toki noinkin ajatella. Jos haluaa ottaa hieman empaattisemman näkökannan sekä ihmistä, että yhteiskuntaa kohtaan, niin:
Surkeaa on ainakin 2 asiaa, jotka ovat siis turhia:
  1. Kuolema aiheuttaa läheisille henkisiä kärsimyksiä, jotka voi olla vakavia ja invalidisoivia. Ja usein järkyttää elämää pitkäksi aikaa.
  2. Me yhteiskuntana olemme investoineet jokaiseen kanslaiseen summan rahaa ja resursseja. Kuolleen osalta kärsitään tappiota - sinä ja minä.
Yhteiskunta suojelee itseään ja itsetuhoisia jäseniään sulkemalla ne tahdonvastaiseen hoitoon, toiset linnaan ja toiset pöpilään. Miksei yhteiskunta saisi suojella itseään myös rokottamattomilta sulkemalla ne yhteiskunnan ulkopuolelle?
Fifty-forty
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Tervo kirjoitti: Loka 19, 2021 9 : 09Yhteiskunta suojelee itseään ja itsetuhoisia jäseniään sulkemalla ne tahdonvastaiseen hoitoon, toiset linnaan ja toiset pöpilään. Miksei yhteiskunta saisi suojella itseään myös rokottamattomilta sulkemalla ne yhteiskunnan ulkopuolelle?
Empatiokyvyttömyyttä tuokin, sillä aivan samoin kun henkilö x voi pelätä sairastuvansa koronaan ja kantaa huolta lähimmäistensä ja ympäristönsä hyvinvoinnista, hän menee ja ottaa asianmukaiset rokotteet, niin henkilö y saattaa aidosti pelätä koronarokotteen tuomia haittavaikutuksia ja päätyy näin ollen valintaan, jossa ei ota rokotetta.

Kumpi sitten on oikein ja kumpi väärin, en minä ainakaan ole ketään päättämään, eikä saisi olla kukaan muukaan.

Maailma ei ole niin mv paikka, jossa joku leikkii jumalaa sanoen, mikä on oikein ja mikä väärin.

Pitäisi kuitenkin yrittää muistaa myös kunnioittaa muiden valintoja, sillä niissä saattaa olla taustalla sille henkilölle merkityksellisiä seikkoja, joiden vuoksi hän on valintaansa päätynyt.

Tunnen henkilöitä jotka rokotettu, tunnen myös henkilöitä jotka rokottamattomia, kaikkien kanssa tasapuolisesti tekemisissä, heidän omia valintojaa joita kunnioitan, eikä oikeastaan kuulu minulle pätkän vertaa.

Missäs se empatiakyky on rokottamattomia kohtaan, sitäkö se oikea humanismi onkin, loppuviimeksi kuitenkin tuomitaan, kun ei sovikaan omaan kaavaan, sallikaa minun nauraa.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
DorianBlue
Viestit: 1208
Liittynyt: Huhti 24, 2008 11 : 03

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja DorianBlue »

habannaama kirjoitti: Loka 19, 2021 10 : 10
Tervo kirjoitti: Loka 19, 2021 9 : 09Yhteiskunta suojelee itseään ja itsetuhoisia jäseniään sulkemalla ne tahdonvastaiseen hoitoon, toiset linnaan ja toiset pöpilään. Miksei yhteiskunta saisi suojella itseään myös rokottamattomilta sulkemalla ne yhteiskunnan ulkopuolelle?
Empatiokyvyttömyyttä tuokin, sillä aivan samoin kun henkilö x voi pelätä sairastuvansa koronaan ja kantaa huolta lähimmäistensä ja ympäristönsä hyvinvoinnista, hän menee ja ottaa asianmukaiset rokotteet, niin henkilö y saattaa aidosti pelätä koronarokotteen tuomia haittavaikutuksia ja päätyy näin ollen valintaan, jossa ei ota rokotetta.

Kumpi sitten on oikein ja kumpi väärin, en minä ainakaan ole ketään päättämään, eikä saisi olla kukaan muukaan.

Maailma ei ole niin mv paikka, jossa joku leikkii jumalaa sanoen, mikä on oikein ja mikä väärin.

Pitäisi kuitenkin yrittää muistaa myös kunnioittaa muiden valintoja, sillä niissä saattaa olla taustalla sille henkilölle merkityksellisiä seikkoja, joiden vuoksi hän on valintaansa päätynyt.

Tunnen henkilöitä jotka rokotettu, tunnen myös henkilöitä jotka rokottamattomia, kaikkien kanssa tasapuolisesti tekemisissä, heidän omia valintojaa joita kunnioitan, eikä oikeastaan kuulu minulle pätkän vertaa.

Missäs se empatiakyky on rokottamattomia kohtaan, sitäkö se oikea humanismi onkin, loppuviimeksi kuitenkin tuomitaan, kun ei sovikaan omaan kaavaan, sallikaa minun nauraa.
Mä näköjään tunnen yhden ihmisen, joka ei ota koronarokotetta. Huomasin sen siitä, kun se julistaa joka päivä monen viestin voimalla ilosanomaa siitä, kuinka rokotus on vaarallinen ja valtiovalta kusettaa meitä. Me kuollaan kohta kaikki veritulppaan, saadaan sydänlihaksen tulehdus ja vielä pahempaa. Tuon lisäksi osallistuu aktiivisesti kampanjoihin ravintoloita vastaan, koska ne syrjivät ihmisiä. Tuo porukka tekee kasapäin pöytävarauksia rafloihin ja unohtaa sitten mennä paikalle. En oikein jaksa kunnioittaa hänen valintaansa.
Smith & Wesson: the original point-and-shoot interface
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja habannaama »

DorianBlue kirjoitti: Loka 19, 2021 10 : 28Mä näköjään tunnen yhden ihmisen, joka ei ota koronarokotetta. Huomasin sen siitä, kun se julistaa joka päivä monen viestin voimalla ilosanomaa siitä, kuinka rokotus on vaarallinen ja valtiovalta kusettaa meitä. Me kuollaan kohta kaikki veritulppaan, saadaan sydänlihaksen tulehdus ja vielä pahempaa. Tuon lisäksi osallistuu aktiivisesti kampanjoihin ravintoloita vastaan, koska ne syrjivät ihmisiä. Tuo porukka tekee kasapäin pöytävarauksia rafloihin ja unohtaa sitten mennä paikalle. En oikein jaksa kunnioittaa hänen valintaansa.
En nyt kuitenkaan tarkoita tuon kaltaista ääriesimerkkiä, vaan lähinnä heitä keillä se on normaali valinta, eikä siitä sitten meuhkata sen enempää.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja temama »

Juuh, mä ymmärrän kyllä terveen skeptisyyden hyödyn ihmisen ajattelussa, mutta valitettavasti huomattavalle osalle ihmiskuntaa sen rajan vetäminen terveen ja sairaan skeptisyyden välille vaikuttaa olevan mahdotonta. Mopo vain karkaa käsistä. Siksi sairaat ja harhaluuloiset salaliittoteoriat ym.ym.

Sen nyt ehkä jotenkin ymmärtäisi jos joissakin yksittäisissä valtioissa yritettäisiin vedättää/pelotella kansaa hallinnon tasolta, mutta nyt puhutaan globaalista pandemiasta ja joka puolelta tulee varoitussignaalia Covid-19 vaarallisuudesta. Ei vain korkeimmalta taholta, vaan ruohonjuuritasolta johtoon saakka.
Kaikenmaailman salaittoteoriat ym. on vain vastuutonta leikkiä!! SIIS LEIKKIÄ! Ajatusleikkiä vaarallisella asialla.

Jos Tšernobylissä poksahtaa ydinvoimala, niin ruvetaanko me spekuloimaan muualla Euroopassa, että onkohan siellä nyt oikeasti poksahtanut mikään. Tämä on nyt vain joku onneton salaliittohuijaus, ja joditabletit ovat jotain alienien tänne kuskaamia DNA manipulaatiopillereitä??!!
Jopa ydivoimalan läheisyyteen saattaa jäädä HC mummeleita asumaan, ellei niitä viedä väkivalloin sieltä pois. Ihan turha luulla, että jokaiseen meistä olisi sisäänrakennettu optimaallinen älykäs käyttäytymismalli, vaan tyhmästi käyttäytyviä yksilöitä varmasti riittää, ja nettijengissä se tyhmyys vaan tiivistyy oikein nykyaikaisen virtuaalisesti!!
Viimeksi muokannut temama, Loka 19, 2021 15 : 01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja jaava »

Nonnii, se on sitten pää auki:
THL:n uuden suosituksen mukaan kolmansia koronarokoteannoksia aletaan antaa Suomessa 60 vuotta täyttäneille, laitoksissa ja hoivakodeissa asuville iästä riippumatta sekä lääketieteellisille riskiryhmille.
Suomessa kaikki kaksi kertaa rokotetut koronataudin vuoksi tehohoitoon joutuneet tai koronaan kuolleet ovat olleet yli 60-vuotiaita, THL kertoo. Kolmas annos parantaa näiden ryhmien heikentynyttä suojaa sekä infektiolta että vakavalta koronavirustaudilta.

Kolmas rokoteannos voidaan antaa, kun toisesta annoksesta on kulunut vähintään kuusi kuukautta, kertoo nyt myös THL.
Mä voin ottaa kolmannen aikaisintaan 5.11.2021 (2. rokote saatu 10.05.2021)

HUS: ajanvaraus pyysi raksimaan seuraavista vaihtoehdoista (tilanne 19.10.2021):
  1. olen saanut alkuvuodesta 2021 kaksi annosta koronavirusrokotetta alle 6 viikon aikavälillä
  2. toisesta koronavirusrokotteestani on kulunut vähintään 6 kk
  3. olen nainen tai yli 30-vuotias mies (varotoimenpiteenä THL suosittelee rokotusta vain näille ryhmille tässä rokotusvuorossa)
Kokeilin erilaisia ruksausvaihtoehtoja. Eteenpäin pääsee vain ruksaamalla kaikki.

Ihmettelyä: Tarkoittaako tuo 3. vaihtoehto oikeasti, että kaikki naiset ja vain yli 30-vuotiaat miehet? Naisiako ei tarvi varoa:)

PS. Kuopion yliopistollisen sairaalan (Kys) tehohoidon koordinoivan toimiston kokoamista tiedoista:
Suomessa on kaksi rokotetta saaneita koronapotilaita joutunut tehohoitoon 22 kappaletta 12.10.2021 mennessä. Kaikki ovat olleet yli 60-vuotiaita ja heillä on tyypillisesti ollut pitkäaikaissairauksia (esimerkiksi verenpainetautia, astmaa, uniapneaa ja keuhkoahtaumatautia).
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajan ... apotilaat/
Tervo
Viestit: 493
Liittynyt: Helmi 11, 2003 8 : 46
Paikkakunta: Joroinen

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja Tervo »

jaava kirjoitti: Loka 19, 2021 14 : 53 Ihmettelyä: Tarkoittaako tuo 3. vaihtoehto oikeasti, että kaikki naiset ja vain yli 30-vuotiaat miehet? Naisiako ei tarvi varoa:)
Joo, eikös noiden nykyvalikoiman rokotteiden mahdolliset sydänlihastulehdusoireet keskittyneet alle kolmekymppisiin miehiin. Ja AstraZenecan verihyytymät tais olla enempi E-pillereitä popsivien naisten ongelma.
Fifty-forty
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

DorianBlue kirjoitti: Loka 19, 2021 10 : 28Tuon lisäksi osallistuu aktiivisesti kampanjoihin ravintoloita vastaan, koska ne syrjivät ihmisiä. Tuo porukka tekee kasapäin pöytävarauksia rafloihin ja unohtaa sitten mennä paikalle. En oikein jaksa kunnioittaa hänen valintaansa.
Toi on kyl yhtä typerintä hommaa mitä on tullu vastaan. Pohjille rafloja on mätetty turpaan yli puolitoista vuotta ja kun tarjoutuu keino edes jotenkin pitää pyöriä pyörimässä ni alkaa jotku älypäät alkaa parhaansa mukaan mättää turpaan lisää. Ne tätä harrastavat kun antavat myös huonoja arvosteluita rafloille ympäri nettiä. Toki tohon varmasti syyllistyy vain se syvin pääty, mut on kyl niin idioottia hommaa ku olla taitaa.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja jaava »

Vaara ei ole ohi Japanissa
Japanin korona-infektioiden määrä on tippunut olympia-kesän 25000/päivä nykyiseen muutamaan sataan.
Tilanteen muuttumisessa on merkittävässä roolissa olleet rokotekattavuuden nousu ja laaja maskinkäyttö.

Asiantuntijat tietävät olevan hölmöä ajatella vaaran olevan ohi, ja varoittaneet tartuntamäärien noususta talven tullen, kun ihmiset pakkautuvat tapaamaan toisiaan sisätiloihin.

Tapaavatko suomalaiset toisiaan sisätiloissa talvisaikaan tartuttavissa määrin?
Viimeksi muokannut jaava, Loka 20, 2021 10 : 39. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja jaava »

Koronaan liittyviä pakkoja Suomessa
(Rokotetta ei ole pakko ottaa, eikä sitä saa edes kaikille antaa)
  • Positiivisesta koronatestistä on jäätävä karanteeniin. Rikkomisesta on jaettu sakkoja.
  • Jos maahantullessa vaaditaan koronatesti, siitä luistamisesta on ollut seurauksia:
    Suomessa on kirjattu lokakuuhun mennessä 63 rikosilmoitusta koronatestistä luistamista koskevan lainkohdan perusteella. Ja 3 henkilöä on saanut syytteet.
Aletaanko osalta henkilöitä (terveydenhuolto, opettajat, kenttäpoliisit yms.) vielä vaatia pakollista rokotusta voidakseen toimia tehtävissään.
Tervo
Viestit: 493
Liittynyt: Helmi 11, 2003 8 : 46
Paikkakunta: Joroinen

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja Tervo »

jaava kirjoitti: Loka 20, 2021 10 : 34 Aletaanko osalta henkilöitä (terveydenhuolto, opettajat, kenttäpoliisit yms.) vielä vaatia pakollista rokotusta voidakseen toimia tehtävissään.
Syytä olisi, näinhän ne on tehneet jopa Jenkkilässä, joka kuitenkin taitaa olla se maailman rokotusvastaisin "sivistysvaltio". Eikä tuosta ole pelastanut edes miljoonaluokan liksa.
Fifty-forty
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja habannaama »

jaava kirjoitti: Loka 20, 2021 10 : 16 Tapaavatko suomalaiset toisiaan sisätiloissa talvisaikaan tartuttavissa määrin?
Varmaan monen tekijän summa, riippuu esim. onko kyseessä tapahtuma, saako niitä lähitulevaisuudessa ylipäätään järjestää ja jos, missä mittakaavassa ja miten rajoitetusti.

Yksityistilaisuudet, kuinka kukin kokee että koronasta muodostunut vakio, kokevatko näissä ns. yksityistilaisuuksissa sen, että voivat elää kerrankin ilman että kokoajan pitää "spennata", ym, ym...

Ei kait ole olemassa viisastenkiveä, tunnen läheisesti erään erittäin "tautikammoisen" henkilön, jolle korona on aivan kauhistus ja käyttää koko ajan ja kaikkealla maskia ja päivittäinen tematiikka pyörii koronan ympärillä, mutta edesmennyt loppukesä/alkusyksy tuonut hänenkin käytökseensä havaittavan muutoksen, enää ei käytä kohdatessamme maskia, eivätkä keskustelut aina pyöri hänelläkään koronan ympärillä.

Jotenkin peilaan paljon ihmisten suhtautumista, siis oman tuttavapiirini kohdalla, juurikin häntä referenssinä käyttäen, koska hänen suhtautumisensa todella voimakkaasti pyörii kyseisen teeman ympärillä ja jos hän lientynyt aiemmasta, niin miten sitten heillä, joiden suhtautuminen koronaan on monta astetta välinpitämättömämpää, kuten esmes itselläni.

Veikkaan että jos tuo TYKS:n jonkun henkilön varoittelut jälleen nousevista tartuntaluvuista pitävät paikkaansa, niin tulemme jälleen näkemään "mielenkiintoisia" aikoja, tyyliin tänään leffateatterit auki, huomenna kenties ei enää, vain tulevaisuus sen kertoo tullessaan.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja jaava »

jaava kirjoitti: Loka 19, 2021 14 : 53 Nonnii, se on sitten pää auki:
THL:n uuden suosituksen mukaan kolmansia koronarokoteannoksia aletaan antaa Suomessa 60 vuotta täyttäneille, laitoksissa ja hoivakodeissa asuville iästä riippumatta sekä lääketieteellisille riskiryhmille.
Suomessa kaikki kaksi kertaa rokotetut koronataudin vuoksi tehohoitoon joutuneet tai koronaan kuolleet ovat olleet yli 60-vuotiaita, THL kertoo. Kolmas annos parantaa näiden ryhmien heikentynyttä suojaa sekä infektiolta että vakavalta koronavirustaudilta.

Kolmas rokoteannos voidaan antaa, kun toisesta annoksesta on kulunut vähintään kuusi kuukautta, kertoo nyt myös THL.
Mä voin ottaa kolmannen aikaisintaan 5.11.2021 (2. rokote saatu 10.05.2021)
Nonnii nyt Espoo ottaa vastaan kolmansien rokotteiden ajanvarauksia, mutta vain puhelimitse takaisinsoittopyyntöjä. Soittavat takaisin jopa päivän, kahden päivän tai viikon kuluttua. Sitä mukaan kuin rokotusaikoja on saatavilla.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja jaava »

jaava kirjoitti: Loka 20, 2021 16 : 31
jaava kirjoitti: Loka 19, 2021 14 : 53 Nonnii, se on sitten pää auki:
THL:n uuden suosituksen mukaan kolmansia koronarokoteannoksia aletaan antaa Suomessa 60 vuotta täyttäneille, laitoksissa ja hoivakodeissa asuville iästä riippumatta sekä lääketieteellisille riskiryhmille.
Suomessa kaikki kaksi kertaa rokotetut koronataudin vuoksi tehohoitoon joutuneet tai koronaan kuolleet ovat olleet yli 60-vuotiaita, THL kertoo. Kolmas annos parantaa näiden ryhmien heikentynyttä suojaa sekä infektiolta että vakavalta koronavirustaudilta.

Kolmas rokoteannos voidaan antaa, kun toisesta annoksesta on kulunut vähintään kuusi kuukautta, kertoo nyt myös THL.
Mä voin ottaa kolmannen aikaisintaan 5.11.2021 (2. rokote saatu 10.05.2021)
Nonnii nyt Espoo ottaa vastaan kolmansien rokotteiden ajanvarauksia, mutta vain puhelimitse takaisinsoittopyyntöjä. Soittavat takaisin jopa päivän, kahden päivän tai viikon kuluttua. Sitä mukaan kuin rokotusaikoja on saatavilla.
Perskuta, rokotusaika tuli! Joulukuussa on sitten taas immuniteetti kohdillaan:)
Viimeksi muokannut jaava, Loka 22, 2021 12 : 15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja jaava »

Pitäsköhän pistää ranttaliksi - viettää kakskymppisen joulukuu ... ja kunnon raskassarjalainen Uusivuosi 2021-2022:))
Ja kuvata missä vain:))
EosMan
Viestit: 281
Liittynyt: Kesä 19, 2003 9 : 11
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja EosMan »

Anna mennä vaan, sullahan on silloin kaikki piikit mitä Tuhon ja Hävityksen Laitos suosittelee.

Tässä vielä lämmittelyksi hassun hauska sketsi: https://www.youtube.com/watch?v=CAKCw7uaH9I&t=2s
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Koronapiikki saatu ja kohta voi taas kuvata missä vain

Viesti Kirjoittaja jaava »

EosMan kirjoitti: Loka 22, 2021 12 : 35 Anna mennä vaan, sullahan on silloin kaikki piikit mitä Tuhon ja Hävityksen Laitos suosittelee.

Tässä vielä lämmittelyksi hassun hauska sketsi: https://www.youtube.com/watch?v=CAKCw7uaH9I&t=2s
Onko tuo kommentti ja video pelkästään lapsellisia vai onko ne myös typeriä. On.
Vastaa Viestiin