Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikasta

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
M1O
Viestit: 674
Liittynyt: Helmi 26, 2018 16 : 46

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja M1O »

habannaama kirjoitti:
T71 kirjoitti:
habannaama kirjoitti:Vai dronesta metsäpalo, niin no joo, tokihan kaikki on mahdollista...
Tässä videossa syttyy tuleen jo useampi drone.

https://www.youtube.com/watch?v=kq_Hgg5J-rQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun isohko akku tulee tonttiin sellaisen sähkölaitteen kanssa, josta saattaa katketa ja mennä oikosulkuun piuha jos toinenkin, niin se mahdollisuus on olemassa eikä se ole edes mikään häviävän pieni.

Drone tipahtaa ja syttyy tuleen:

https://youtu.be/VjrTNkOjgt8?t=89" onclick="window.open(this.href);return false;

Drone tulessa: (äänivaroitus, jumputusta)

https://youtu.be/ICDRR5Tg62Q?t=23" onclick="window.open(this.href);return false;

Syttyy ilmassa:

https://youtu.be/f-c7oJ9G_kQ?t=34" onclick="window.open(this.href);return false;

Sytyttää ruohikkopalon, kunnollisen:

https://youtu.be/udDTmxZ6ogc?t=150" onclick="window.open(this.href);return false;

Näitä voisi kerätä ihan mielinmäärin, mutta ne jotka oikeasti on palaneet on vieneet sen muistikortin usein mukanaan.
Kaikki on todellakin mahdollista, ei siitä ollutkaan kyse etteikö näin voisi tapahtua, pointtini olikin nyt siinä, että elosta tulee semi kurjaa/negatiivis-sävytteistä, jos aina on ensimmäisenä mielessä se negatiivinen skennaario, mitä jos se sittenkin sytyttää...

Eihän tuolla mentaliteetilla oikeasti uskalla lähteä edes kännykän kanssa metsään, niissäkin on akkuja kosahtanut/syttynyt palamaan ja olen jopa itse ollut todistamassa kun vaimon kanssa vaeltamassa ja hänen kulkiessaan edelläni, hänen rinkastaan yht´äkkiä sihinää ja purkamaan kamoja ja kännykkä kuuma ja turvonnut ja äkkiä tarvittavat toimenpiteet...

Ei se silti ole estänyt ottamasta sen jälkeen kännyjä mukaan vaellusreissuille, eikä tuota skennaariota ole sen jälkeen tullut mietittyä, miksi pitäisi miettiä ? Jos vst on tapahtuakseen, se tapahtuu, so what ?

Netin ihmeellisestä maailmasta löytyy aivan varmasti jopa ruohonleikkurien syttymisiä, kielletään nekin saman tien, varsinkin robottileikkurit, niitähän ei edes kukaan valvo kun tekevät yksikseen duuniaan...
Olen huoltomiehenä törmännyt hellasta alkaneisiin paloihin, vedenkeittimistä aiheutuneisiin, ym... Kielletään KAIKKI.

Nyt pakko lopettaa, menen jatkamaan bunkkerin kaivamista...
Vielä kun joku keksisi kieltää kateuden, niin olisi mukavampi meininki moneltakin osin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja temama »

M1O kirjoitti:
Vielä kun joku keksisi kieltää kateuden, niin olisi mukavampi meininki moneltakin osin.
mä en tiedä onko joku kade ja mistä, mutta ainakin meitsin drone antipatiat juontuu ihan muusta kuin kateudesta.
Jos mopopojat ajaa korttelia ympäri häiriöksi asti, niin ei siitä häiriöstä valittajat kateellisia ole!

Kyllä mä vielä kestän nykyisen tason drone tiheydessä, mutta jos homma yleistyy niin kunnon sääntöjä tarvitaan.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71
Viestit: 3444
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja T71 »

M1O kirjoitti: Vielä kun joku keksisi kieltää kateuden, niin olisi mukavampi meininki moneltakin osin.
No kukas tässä on kateellinen ja kelle? Noista sun lainauksista ei ainakaan saa tolkkua asiaan.
Yleensähän toi kateuskortti pelataan siinä vaiheessa, kun pitäis jostain vattuilla, mutta ei keksi enää mitään syytä...
jari siren
Viestit: 16179
Liittynyt: Elo 12, 2005 17 : 58
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Jos en tietäisi että näin on, niin kysyisin on jengi tosiaan niin *sensuroitu* tyhmiä, että neljäsivua puhutaan jostain metsäpalo vaaroista. Musta olisi kiva ollut puhua mahdollisuuksista mitä drone tuo kuvaamiseen, Olen nyt kahden kopterin veraan saanut makua ja ainakin mulle toimiin, olla irti maasta.
T71
Viestit: 3444
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja T71 »

jari siren kirjoitti:Jos en tietäisi että näin on, niin kysyisin on jengi tosiaan niin *sensuroitu* tyhmiä, että neljäsivua puhutaan jostain metsäpalo vaaroista. Musta olisi kiva ollut puhua mahdollisuuksista mitä drone tuo kuvaamiseen, Olen nyt kahden kopterin veraan saanut makua ja ainakin mulle toimiin, olla irti maasta.
Miksi riskejä ei saa sanoa? Ei se ole tyhmä keskustella myös riskeistä, vaan on tyhmää väittää ettei niitä ole, jolloin asiaa joutuu perustelemaan kaksin käsin.
On oikeasti vähän tyhmää verrata kännykkää droneen ja väittää tyhmäksi niitä, jotka haluavat toimia vastuullisesti.
jari siren
Viestit: 16179
Liittynyt: Elo 12, 2005 17 : 58
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja jari siren »

T71 kirjoitti:
jari siren kirjoitti:Jos en tietäisi että näin on, niin kysyisin on jengi tosiaan niin *sensuroitu* tyhmiä, että neljäsivua puhutaan jostain metsäpalo vaaroista. Musta olisi kiva ollut puhua mahdollisuuksista mitä drone tuo kuvaamiseen, Olen nyt kahden kopterin veraan saanut makua ja ainakin mulle toimiin, olla irti maasta.
Miksi riskejä ei saa sanoa? Ei se ole tyhmä keskustella myös riskeistä, vaan on tyhmää väittää ettei niitä ole, jolloin asiaa joutuu perustelemaan kaksin käsin.
On oikeasti vähän tyhmää verrata kännykkää droneen ja väittää tyhmäksi niitä, jotka haluavat toimia vastuullisesti.
Oliko sulla jotain asiaa aiheeseen?
jari siren
Viestit: 16179
Liittynyt: Elo 12, 2005 17 : 58
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Kun nousee sängystä, niin vaara kuolemalle nousee satoja prosentteja?
T71
Viestit: 3444
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja T71 »

Eli tämä keskustelu on pedattu silleen, että saa sanoa vain kivoja asioita? Muuten droneilijat hermostuu.
Asiallinen keskustelu ei siis onnistu, ei mulla muuta sanottavaa ole.
Tarkoitukseni ei ollut mitenkään mollata teidän hienoa harrastusta ja uutta laitetta, ainoastaan kommentoida vähän tätä toistakin puolta asiasta. Nyt tässä kommentoidaan sitten enemmänkin sitä miten saa kommentoida mitäkin...
jari siren
Viestit: 16179
Liittynyt: Elo 12, 2005 17 : 58
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Kävelet espalla ja näet intohimisen suudelman. nasp ja nettiin, hui kyseessä olikin avioliiton ulkouolinen suhde. Aviomies näki ja syntyin metsäpaloa pahempi trakedia, eli kaiksois murha!!!!!!!
Nyt kävi pahasti, tuntuuko syyllisyys???? Sinä sika;D
jari siren
Viestit: 16179
Liittynyt: Elo 12, 2005 17 : 58
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Laitetaan keskustelun tynkää. No ostin toisen kopterin, missä on 2xzoo = 48mm, joka on siis enemmäm... No ajatelin kuvat harmaahaikaroita pesällä. ok voi olla että ne häiriintyy, en tiedä. Mutta onko moraalisesti ok tehdä noin? Työtäkää metsäpalot kuitebkin hanuriin.
T71
Viestit: 3444
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja T71 »

jari siren kirjoitti: No ostin toisen kopterin, missä on 2xzoo = 48mm, joka on siis enemmäm... No ajatelin kuvat harmaahaikaroita pesällä. ok voi olla että ne häiriintyy, en tiedä. Mutta onko moraalisesti ok tehdä noin?
Niin, kopterilla ollaan tavallaan samassa moraalisessa ongelmatilanteessa kuin kameran kanssa, mutta tavallaan ei. Menisitkö itse just siihen kohtaan kuvaamaan haikaraa, jos voisit? Pesäkuvaaminen on vähän siinä ja siinä, jos kysyt lintumieheltä, niin vastaus on ei. Eli kannattaa tutustua kuvauskohteeseen ihan kuten muutenkin itse kuvatessa. Tosin hirvia tuolla voi kuvata ja niitä se ei pahemmin häiritse, mutta linnut on sitten eri juttu. Eli kokeile peuroja ja hirviä. Joutsenkin menee, mutta arat lajit kannattaa jättää rauhaan.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja rolsen »

jari siren kirjoitti:Laitetaan keskustelun tynkää. No ostin toisen kopterin, missä on 2xzoo = 48mm, joka on siis enemmäm... No ajatelin kuvat harmaahaikaroita pesällä. ok voi olla että ne häiriintyy, en tiedä. Mutta onko moraalisesti ok tehdä noin? Työtäkää metsäpalot kuitebkin hanuriin.
Laki kieltää häirinnän pesimäaikana, lisäksi pesäkuvat ovat kaikkein halveksituimpia lintukuvia. Sen tiedän sanoa varmaksi, että osa petolinturengastajista tarkastaa esim. sääksen pesiä dronella etäältä pesinnän/pesimättömyyden toteamiseksi, eli on noilla ihan oikeatakin käyttöä kun oikealla asialla ollaan.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
AnHa
Viestit: 1766
Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 33
Viesti:

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja AnHa »

rolsen kirjoitti:
jari siren kirjoitti:Laitetaan keskustelun tynkää. No ostin toisen kopterin, missä on 2xzoo = 48mm, joka on siis enemmäm... No ajatelin kuvat harmaahaikaroita pesällä. ok voi olla että ne häiriintyy, en tiedä. Mutta onko moraalisesti ok tehdä noin? Työtäkää metsäpalot kuitebkin hanuriin.
Laki kieltää häirinnän pesimäaikana, lisäksi pesäkuvat ovat kaikkein halveksituimpia lintukuvia. Sen tiedän sanoa varmaksi, että osa petolinturengastajista tarkastaa esim. sääksen pesiä dronella etäältä pesinnän/pesimättömyyden toteamiseksi, eli on noilla ihan oikeatakin käyttöä kun oikealla asialla ollaan.
Kyllä just näin. Ennakkotapaushengessä seuraavaa: Facebookissa eräs henkilö useaan otteeseen postasi sääksen pesältä kuvia viime kesänä. Kun kyseiselle henkilölle ilmoitettiin, että toiminta ei ole laillista, mutta henkilö kieltäytyi muuttamasta toimintaansa, ja lennätti tämänkin jälkeen, Varsinais-Suomen ELY vastaavana viranomaisena nappasi kopin toiminnasta.

Harmaahaikara on rauhoitettu:

https://riista.fi/game/harmaahaikara/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Rauhoitettuja eläimiä ei saa tahallaan häiritä, etenkään niiden lisääntymisaikana". Lisätietoja rauhoitettuja eläimiä koskevasta lainsäädännöstä :

https://www.ymparisto.fi/fi-FI/Luonto/L ... etut_lajit" onclick="window.open(this.href);return false;
©pjm
Viestit: 5954
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Dronella lintujen pesille pesintäaikaan!?!?

Ei perkules, viranomaisasia alta aikayksikön! Sitten vielä sanotaan jotta kyllä tässä säännöt ja pykälät tiedetään....
T71
Viestit: 3444
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja T71 »

©pjm kirjoitti:Dronella lintujen pesille pesintäaikaan!?!?

Ei perkules, viranomaisasia alta aikayksikön! Sitten vielä sanotaan jotta kyllä tässä säännöt ja pykälät tiedetään....
Jari tietää hyvin, että saa kuvata vain omia muniaan, mutta heitti tuommoisen provon tänne raadeltavaksi... ;)
jari siren
Viestit: 16179
Liittynyt: Elo 12, 2005 17 : 58
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Tuo pesintä alue on kilsa Porvoon keskustasta ja pesintäaikaan täynnä noita lintu kuvaajia. Jos nyt leijuisin +-50 besipeilin äänellä lähelle ja katsoisin häiriintyykö ne, niin olisiko iso rikos?
jari siren
Viestit: 16179
Liittynyt: Elo 12, 2005 17 : 58
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Niin ja mitä tuollainen järjetön luonnonkappale ymmärtää edes luomakunnankruunun valmistamista droneista, luultavasti pitää vain äänekkäänä lokkina. Niin ja onhan noita harmaahaikaroita ihan riittävästi, jatkuvasti niitä täällä Porvoossa näkee.
©pjm
Viestit: 5954
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

On se nyt joku järki päässä oltava, kerpele!
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja habannaama »

jari siren kirjoitti:Niin ja mitä tuollainen järjetön luonnonkappale ymmärtää edes luomakunnankruunun valmistamista droneista, luultavasti pitää vain äänekkäänä lokkina. Niin ja onhan noita harmaahaikaroita ihan riittävästi, jatkuvasti niitä täällä Porvoossa näkee.
Onpas ylimielisen vastuuton asenne.

Ei voi kuin ihmetellä ?
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
jari siren
Viestit: 16179
Liittynyt: Elo 12, 2005 17 : 58
Paikkakunta: porvoo
Viesti:

Re: Mullistava muutos valokuvaukseen, vapaus jalustan paikas

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Ehkä toi oli läppä?

Mutta tosissaan, niin tuolla on pesimäaikaan paljonkin valokuvaajia kuvailemassa niitä maasta, siinä menee kymmenen metrin päässä lenkki polku ja toisella puolella tie. Porvoon keskustaan 1km.

En missään nimessä häiritsi lintujen pesintää, siten että siitä voisi olla linuille jotain haittaa.
Vastaa Viestiin