Haaveilen tästä kuvausvälineestä

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
erilainen
Viestit: 934
Liittynyt: Kesä 25, 2009 19 : 25
Paikkakunta: pårvåå

Re:

Viesti Kirjoittaja erilainen »

erilainen kirjoitti: Syys 26, 2009 12 : 34 haaveita on, kalliita sellaisia.

laajis himmottaisi, joko tuleva zeiss distagon t 3,5/18 ze-mountilla tai sitten ef 14/2,8 L. eli kallis ja tonnin kalliimpi.

myös valovoimainen tele himottaa tyyliin 300/2,8. vaatimattomana toki sigma ja säätöreissukin kelpaisi. ei tarvitsisi pakosta olla valkoinen putki.

ja pienenpieni, mutta epärealistinen haave olisi siirtyä 1,3 -> 1,0 croppikertoimeen. eli dösä kolmonen tai tuleva nelonen kalustoksi.

eli lottovoittoa tai kymmenen kiloeuron ameriiikan perintöä odotellessa...
hah!

selailin vanhoja (naiveja ja lapsellisia) viestejäni ja tälläinen hyppäsi silmille.

haaveet tai tarpeet ohjeneet hankintojani. alle 20 millinen laajis hankkimatta, mutta muut kalustopuolen haaveet toteutuneet ja jopa ylittyneet. telelasiksi tuli ef 300 f/2,8 L is usm, kennokono päivittynyt myös. 1,3 crop eli 1d mark 3 on muuttunut täysikennoiseksi, jopa kahdesti. tullut 1d x ja 1d x mark 3. toki edelleen vanhat rungotkin jäljellä, alkaen ihan ensimmäisestä eli eos400/digital kiss x:stä. se kun ostettu japanin maalta niin nimi on eri kuin europassa myydyissä.

mutta lottovoitto ja/tai perintö jäänyt toteutumatta.

haaveet päivittyneet. laajalla puolella ef 11-24 f/4 L usm, kiinteiden puolella märkinä päiväunina ef 85 f/1,2 L usm ja ef 200 f/2 L is usm. kummassakaan näissä kiinteissä ei ole mitään järkeä saati todellista tarvetta, koska nykyisellä kalustolla pystyy kuvaamaan noilta polttoväleiltä tarkkaa ja suuri aukkoista kuvaa. mutta kun ne vaan pyörii mielessä, ja jostakin syystä eniten himottaa lasit jotka on jo poistuneet tuotannosta.

riki sorsan sanoin, haaveissa vain ootko mun.

ps. kiva olisi tietää että kuinka moni tähän ketjuun kirjoittanut on vielä paikalla, ja miten toteutumat haaveista.
kaikki kuvat on jo otettu
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
erilainen
Viestit: 934
Liittynyt: Kesä 25, 2009 19 : 25
Paikkakunta: pårvåå

Re: Haaveilen tästä kuvausvälineestä

Viesti Kirjoittaja erilainen »

asiaan palatakseni, tavallaan...

entä jos haaveet toteutuvatkin? tuleeko euforinen olotila ja suuri tyytyväisyys, vai päinvastoin? entä jos tuleekin tyhjyyden tunne? 'jaa tämäkö oli nyt tässä? eipä ollut kummoinen.' mitä siitä seuraa? uudet haaveet vai kyllästyminen. ei ole helppoa olla materialistinen rautaan (tässä tapauksessa opto-elektroniikkaan) rakastuja.

mitä sitten kun kaikki yksisarviset on pyydetty?
kaikki kuvat on jo otettu
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Haaveilen tästä kuvausvälineestä

Viesti Kirjoittaja Shuko »

erilainen kirjoitti: Syys 28, 2022 5 : 14mitä sitten kun kaikki yksisarviset on pyydetty?
Pääsee sinuiksi ajatuksen kanssa, että semmonen perus 24-105/4 turistizoomi on ihan ok. Olen ollut tuossa sinun tilanteessa, mutta 85L, 200/2L yms on jo myyty kauan sitten, joten älä murehdi, kyllä siitä ajan kanssa parantuu.
aikaarska
Viestit: 11970
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Haaveilen tästä kuvausvälineestä

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

En tiedä, että haaveilenko varsinaisesti mistään, mutta jo pitkään on ollut mielessä joku Sony RX10IV (tai tuleva RX10V) tyyppinen "24-600" monitoimikamera, jota olisi suht. helppo kantaa mukana ja jolla silti saisi esim. laadukasta telekuvaa ja siinä ohessa hoituisi myös muut polttovälit kivasti. Jossain vaiheessa tulee varmasti ajankohtaiseksi hankkia sellainen. Toivottavasti tuleva RX10V sisältäisi vielä jotakin muuta erinomaista lisää, kuten vaikka pixel shift ja focus stacking...

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
iikkoo
Viestit: 640
Liittynyt: Heinä 01, 2008 15 : 12

Re: Haaveilen tästä kuvausvälineestä

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Shuko kirjoitti: Syys 28, 2022 12 : 28
erilainen kirjoitti: Syys 28, 2022 5 : 14mitä sitten kun kaikki yksisarviset on pyydetty?
Pääsee sinuiksi ajatuksen kanssa, että semmonen perus 24-105/4 turistizoomi on ihan ok. Olen ollut tuossa sinun tilanteessa, mutta 85L, 200/2L yms on jo myyty kauan sitten, joten älä murehdi, kyllä siitä ajan kanssa parantuu.
Joo, nyt oon menossa samaan suuntaan. Turistizuumi 24-105/4 riittäisi nyt mullekin, se oli mulla eniten käytetty lasi aikaisemmin. Täyskäri sais tulla myös takaisin, kylläkin tällä kerralla peilitön. Ehkä Canonin jokin ärrä, jos se kouraan istuu kuin ennen, mutta mikä niistä... Parempi kuin ei mene kokeilemaan, ei mun vähäiset taidot siitä kuitenkaan parane.
Vastaa Viestiin