pieni kamera

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
elmar
Viestit: 4890
Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja elmar »

DorianBlue kirjoitti: Maalis 08, 2021 11 : 05Matkailupuolella tämä on tyypillistä. Joku keksi tulee koneelle ja hinta nousee seuraavalla vierailulla.
Totta. Booking.comissa olen törmännyt tuohon. Toinen kiristyskeino on nämä "enää 1 huone jäljellä", vaikka hotelli olisi tyhjä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
AnHa
Viestit: 1766
Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 33
Viesti:

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja AnHa »

hkoskenv kirjoitti: Maalis 08, 2021 11 : 18
AnHa kirjoitti: Maalis 07, 2021 23 : 20 Jos pääasiassa haluaa taskukameran ja on valmis joustamaan juoksevista koirista, niin sitten vaan vaikka se Nikonin pokkari. Ei voi ylikorostaa sitä, että vaikka käsitarkenteisella osuu juokseviin koiriin, jos panostaa kuvaamisen suunnitteluun ja voi ohjata kohdetta.
Tuollaisen kuriositeetin korostaminen muuten kuin pienenä mainintana edistyneen actionkuvausoppaan marginaalissa tai toimintakuvauksen historiaa käsittelevässä kirjassa on ylikorostamista. Kyllä, se on teknisesti mahdollista, mutta vaatii valtavasti osaamista ja vaivannäköä. Jos viitseliäisyys on tasoa, jossa pienen järkkärin ja teleobjektiivin mukana pitäminen on liikaa vaivaa, sellaisesta teknisestä ponnistuksesta on ihan turha puhua.
A) Jos ovat omia koiria, voit ohjata (kenties jonkun kanssa yhdessä): "juokse tuosta". Onnistuu. Saa koettaa. Jos ei ole omia koiria, eikä voi ohjata, vaihtoehtoja on tarjottu. Niitä on vähän vähemmän taskukoossa.

B) Viitseliäisyys on tarkkaan määritelty ja se on "menee takin taskussa hiihtoladulla".

hkoskenv kirjoitti: Maalis 08, 2021 11 : 18
AnHa kirjoitti: Maalis 07, 2021 23 : 20Ei ole sattumaa, että uusimpien ammattijärkkäreiden tarkennusta testataan yleisesti kohti juoksevilla malleilla. Kohti juokseva koira on klassinen testi.
Niinpä. Onnea matkaan sitten vaan, kun lähdetään siihen hommaan, jolla erotellaan ammattiactionkameroiden jyvät akanoista, muutaman satasen pokkarilla.
Vapaa maa. Saa ymmärtää tahallaan väärin.
hama
Viestit: 782
Liittynyt: Loka 19, 2019 14 : 11

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja hama »

elmar kirjoitti: Maalis 08, 2021 10 : 00
Tervo kirjoitti: Maalis 07, 2021 21 : 03...täällä omien mieltymysten mukaan tarjotaan annettuun budjettiin kolminkertaisen hinnan omaavaa laitetta!
Enpä tiedä mitä tuollakin tarkoitetaan, ilmeisesti sana "sony" on joillekin vain liikaa. Mikä tahansa muun niminen markankin halvempi pilipalivehje on parempi valinta. Toinen vaihtoehto on että kysyjän toiveet ohitetaan kokonaan ja tarjotaan oman suosikkimerkin järkkäriä sling-laukulla, kunhan se ei vain ole "sony".

Mulle on täysin yhdentekevää mitä etukannessa lukee. Se mitä ehdotin, täyttää markkinoiden ainoana vaihtoehtona kysyjän jokaisen vaatimuksen pilkulleen. Sen saa heti varastosta kotiovelle kärrättynä alle 900 e esim. tuolta > https://www.fotoprofi.de/p/sony-dsc-rx- ... medium=psm . Vähän käytettyjä löytyy hintaan n. 500-600 e (omani on käytetty).

Jos 90 euroa on kynnyskysymys sekä huonompi AF-C ja telen pehmeämpi piirto kelpaa, TZ200 on uutena muutaman satasen halvempi. Tämä riittää tästä säätämisestä.
Onko se tosiaan noin vaikea ymmärtää, ettei ehdotuksesi täyttänyt mitään pilkulleen, jos ehdoton yläraja hinnassa oli 800€:a.
Ja kenelle se," sana "sony" on joillekin vain liikaa ", itse ehdotin myös Sony HX99 mallia, missä polttoväli olisi varmasti riittänyt ja hinta kohtuullinen, sinä sen kun jankkaat vieläkin samaa vaikka max. hinta tiedossa jo neljä sivua sitten.
Aloittajan omista ehdotuksista oli pääteltävissä, että max. hinta taisi olla ennemmin 400€:a.
hkoskenv
Viestit: 4406
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

AnHa kirjoitti: Maalis 08, 2021 11 : 47A) Jos ovat omia koiria, voit ohjata (kenties jonkun kanssa yhdessä): "juokse tuosta". Onnistuu. Saa koettaa. Jos ei ole omia koiria, eikä voi ohjata, vaihtoehtoja on tarjottu. Niitä on vähän vähemmän taskukoossa.
Ja kuinka moni kuva sattuu juuri siihen hetkeen kun koira on tarkennuspisteessä ja hyvässä asennossa hyvä ilme naamalla. Niin vähän, ettei kukaan jaksa nykyään, kun vaihtoehtojakin on. Varmaan muinaisilla luontokuvaajilla, jotka ottivat tuolla tavalla ensimmäisiä kuvia liikkuvista eläimistä, oli enemmän viitseliäisyyttä ja kunnianhimoa, koska se oli aina vaihtoehto.
B) Viitseliäisyys on tarkkaan määritelty ja se on "menee takin taskussa hiihtoladulla".
Se kertoo, että viitseliäisyyttä monimutkaisiin teknisiin temppuiluihin ja niihin liittyvään opiskeluun, kokeilemiseen, koiran koukluttamiseen, avustajien värväämiseen jne. ei ole.
Hannu
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Mä suosittelen, et laitat ton koko summan kohtuulliseen punkkuun. Sen jälkeen alat seuraamaan usseemman koirakuvaajan instatilejä. Eli hiihtolenkin jälkeen otat lasin punkkua, asetut mukavasti sohvalle ja katsele erilaisia koirakuvia. 800:lla saa yli 100 pulloa punkkua eli 400 lasillista. Jos hiihdät kolmasti viikossa ja hiihtokausi on 3kk eli noin 40 kertaa / vuosi. Näin sulla on koirakuvailtoja punkun kera seuraavaksi 10 vuodeksi. Kameraa en suosittele missään nimessä ja tän foorumin neuvot kannattaa kiertää kaukaa - me olemme erikoistuneet kalustorunk*...en, tavaroiden palautukseen ja laiteharrastamiseen eli toimimme ennemmin esimerkkeinä sille kuinka asioita ei tule tehdä - siksi myöskin neuvomme ovat täysin arvottomia, vaikka kuvittelemme toki itse omaavamme syvempää tietämystä kameroista huolimatta siitä, että se ei ole reaalisoitunut omissa tekemisissämme. Pätee toki asisntuntijoihin ihan yleisesti. Jos kuitenkin päädyt kameraan niin suosittelen ehdottomasti tikanheittoa, arpakuutioita tai tarot-kortteja - niillä saat vastauksen joka osuu suuremmalla tod. näk. oikeaan.

"Kyllä kysyvä tieltä eksyy" - vanha sosiaalisen median sanonta
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja habannaama »

ttuplai kirjoitti: Maalis 09, 2021 9 : 34 Mä suosittelen, et laitat ton koko summan kohtuulliseen punkkuun. Sen jälkeen alat seuraamaan usseemman koirakuvaajan instatilejä. Eli hiihtolenkin jälkeen otat lasin punkkua, asetut mukavasti sohvalle ja katsele erilaisia koirakuvia. 800:lla saa yli 100 pulloa punkkua eli 400 lasillista. Jos hiihdät kolmasti viikossa ja hiihtokausi on 3kk eli noin 40 kertaa / vuosi. Näin sulla on koirakuvailtoja punkun kera seuraavaksi 10 vuodeksi. Kameraa en suosittele missään nimessä ja tän foorumin neuvot kannattaa kiertää kaukaa - me olemme erikoistuneet kalustorunk**...en, tavaroiden palautukseen ja laiteharrastamiseen eli toimimme ennemmin esimerkkeinä sille kuinka asioita ei tule tehdä - siksi myöskin neuvomme ovat täysin arvottomia, vaikka kuvittelemme toki itse omaavamme syvempää tietämystä kameroista huolimatta siitä, että se ei ole reaalisoitunut omissa tekemisissämme. Pätee toki asisntuntijoihin ihan yleisesti. Jos kuitenkin päädyt kameraan niin suosittelen ehdottomasti tikanheittoa, arpakuutioita tai tarot-kortteja - niillä saat vastauksen joka osuu suuremmalla tod. näk. oikeaan.

"Kyllä kysyvä tieltä eksyy" - vanha sosiaalisen median sanonta
Se on jotakuinkin näin.

Tämä foorumi on täynnä kalustorun...aavia jääriä, jotka tuijottavat maailmaa oman käyttämänsä merkkisen kameran fanipoikalasit päässä, eivätkä näe metsää puilta ja kaikki muut merkit ovat enemmän tai vähemmän täyttä kuraa, joidenkin mielestä jopa myös se oma merkki on täysin tuhnu klonks klanks pum pam.

Siihen kun yhdistetään todella surkea sisälukutaito, jossa kysyjä asttaa maksisumman kaavailemansa käyttötarpeiden/toiveiden rajoissa, eikös kohta joku ole toitottamassa että nosta budjettia ja tilaa vinkuintiasta, kas kun sieltä saa halvemmalla ja kaikki tämä esitetään suurena totuutena että juurikin näin pitää toimia.

Ani harvoin täällä törmää tekstiin, joka on esitetty syväluotaavan monipuolisesti, arvioiden niitä kysyjän alkuperäisiä tarpeita kunnioittaen ja kun täälläkin jengillä on kokemusta laitteista yllin kyllin merkistä riippumatta ja tällöin luulisi osaavan antaa relevanttia kaiken huomioon ottavaa kokemuspohjaista faktaa, eikä mennä sen oman kuvauskaluston ja "kalustokasvutarinan" viitoittamalla pikselirunk...avalla" tiellä.

Täällä jos jossain huomaa kuinka homma lähtee niin älyttömälle laukalle, että jo ensimmäisen sadan metrin jälkeen hepalla sulaa kaviot alta pois liiallisen laukkakiiman vuoksi.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
AnHa
Viestit: 1766
Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 33
Viesti:

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja AnHa »

habannaama kirjoitti: Maalis 09, 2021 11 : 19
ttuplai kirjoitti: Maalis 09, 2021 9 : 34 Mä suosittelen, et laitat ton koko summan kohtuulliseen punkkuun. Sen jälkeen alat seuraamaan usseemman koirakuvaajan instatilejä. Eli hiihtolenkin jälkeen otat lasin punkkua, asetut mukavasti sohvalle ja katsele erilaisia koirakuvia. 800:lla saa yli 100 pulloa punkkua eli 400 lasillista. Jos hiihdät kolmasti viikossa ja hiihtokausi on 3kk eli noin 40 kertaa / vuosi. Näin sulla on koirakuvailtoja punkun kera seuraavaksi 10 vuodeksi. Kameraa en suosittele missään nimessä ja tän foorumin neuvot kannattaa kiertää kaukaa - me olemme erikoistuneet kalustorunk***...en, tavaroiden palautukseen ja laiteharrastamiseen eli toimimme ennemmin esimerkkeinä sille kuinka asioita ei tule tehdä - siksi myöskin neuvomme ovat täysin arvottomia, vaikka kuvittelemme toki itse omaavamme syvempää tietämystä kameroista huolimatta siitä, että se ei ole reaalisoitunut omissa tekemisissämme. Pätee toki asisntuntijoihin ihan yleisesti. Jos kuitenkin päädyt kameraan niin suosittelen ehdottomasti tikanheittoa, arpakuutioita tai tarot-kortteja - niillä saat vastauksen joka osuu suuremmalla tod. näk. oikeaan.

"Kyllä kysyvä tieltä eksyy" - vanha sosiaalisen median sanonta
Se on jotakuinkin näin.

Tämä foorumi on täynnä kalustorun...aavia jääriä, jotka tuijottavat maailmaa oman käyttämänsä merkkisen kameran fanipoikalasit päässä, eivätkä näe metsää puilta ja kaikki muut merkit ovat enemmän tai vähemmän täyttä kuraa, joidenkin mielestä jopa myös se oma merkki on täysin tuhnu klonks klanks pum pam.

Siihen kun yhdistetään todella surkea sisälukutaito, jossa kysyjä asttaa maksisumman kaavailemansa käyttötarpeiden/toiveiden rajoissa, eikös kohta joku ole toitottamassa että nosta budjettia ja tilaa vinkuintiasta, kas kun sieltä saa halvemmalla ja kaikki tämä esitetään suurena totuutena että juurikin näin pitää toimia.

Ani harvoin täällä törmää tekstiin, joka on esitetty syväluotaavan monipuolisesti, arvioiden niitä kysyjän alkuperäisiä tarpeita kunnioittaen ja kun täälläkin jengillä on kokemusta laitteista yllin kyllin merkistä riippumatta ja tällöin luulisi osaavan antaa relevanttia kaiken huomioon ottavaa kokemuspohjaista faktaa, eikä mennä sen oman kuvauskaluston ja "kalustokasvutarinan" viitoittamalla pikselirunk...avalla" tiellä.

Täällä jos jossain huomaa kuinka homma lähtee niin älyttömälle laukalle, että jo ensimmäisen sadan metrin jälkeen hepalla sulaa kaviot alta pois liiallisen laukkakiiman vuoksi.
Sulla on älyttömän hyvä allekirjoitus. Olen tykännyt siitä aina.

Mutta tämä teksti tuossa yllä ja toinen quotattu teksti tässä mukana ovat tämän tietolouhinnan sivukivikasa. Ne ovat siellä, koska niille ei keksitä käyttöä, mutta sitä syntyy, kun tiedonjyviä louhitaan.
hkoskenv
Viestit: 4406
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

habannaama kirjoitti: Maalis 09, 2021 11 : 19 Tämä foorumi on täynnä kalustorun...aavia jääriä, jotka tuijottavat maailmaa oman käyttämänsä merkkisen kameran fanipoikalasit päässä, eivätkä näe metsää puilta ja kaikki muut merkit ovat enemmän tai vähemmän täyttä kuraa, joidenkin mielestä jopa myös se oma merkki on täysin tuhnu klonks klanks pum pam.
Tämä on livennyt niin pahasti lepikkoon, että jatketaan vaan. Joo, tuo on totta. Toisaalta sitä on ihan turha valittaa. Emme me kaikki yhtäkkiä muutu suuriksi taitelijoiksi ja humaaneiksi ymmärtäjiksi, jos joku haukkuu netissä kalustorunk*.
Siihen kun yhdistetään todella surkea sisälukutaito, jossa kysyjä asttaa maksisumman kaavailemansa käyttötarpeiden/toiveiden rajoissa, eikös kohta joku ole toitottamassa että nosta budjettia ja tilaa vinkuintiasta, kas kun sieltä saa halvemmalla ja kaikki tämä esitetään suurena totuutena että juurikin näin pitää toimia.
Kysyjä asetti useita ehtoja. Minulle ei ole mitenkään automaattisesti itsestäänselvää, että budjetti on keskenään ristiriitaisista vaatimuksista se, josta ei voi joustaa yhtään. kalustorunk* minulle on tavattoman tuttu se tilanne, että olen lähtenyt ostamaan 500 €:n budjetilla jotain edes etäisesti järjellä perusteltua, olen tullut lopulta 1500 €:n vempeleen kanssa kotiin. Kun sijoittamalla vähän lisää saa aina niin paljon uskoa mahdollisuuksiin. Siitä se on kai kiinni. Kun ostaa kalliimman, ei tarvitse miettiä onnistuuko joku eikä tehdä monimutkaisia järjestelyjä rajoitteiden kiertämiseksi.

Mutta nähdäkseni aloittajalle on annettu lukuisia vaihtoehtoja muistakin toiveista tinkimiseen, jos se budjetti on tosiaan kova raja.
Ani harvoin täällä törmää tekstiin, joka on esitetty syväluotaavan monipuolisesti, arvioiden niitä kysyjän alkuperäisiä tarpeita kunnioittaen ja kun täälläkin jengillä on kokemusta laitteista yllin kyllin merkistä riippumatta ja tällöin luulisi osaavan antaa relevanttia kaiken huomioon ottavaa kokemuspohjaista faktaa, eikä mennä sen oman kuvauskaluston ja "kalustokasvutarinan" viitoittamalla pikselirunk...avalla" tiellä.
Ani harvoin tuollaiseen törmää missään todellisessa elämässä. Se vaatii neuvojalta poikkeuksellista lahjakuutta monilla elämän osa-alueilla. Tuollainen neuvonta olisi poikkeuksellisen laadukas maksullisena palvelunakin.
Täällä jos jossain huomaa kuinka homma lähtee niin älyttömälle laukalle, että jo ensimmäisen sadan metrin jälkeen hepalla sulaa kaviot alta pois liiallisen laukkakiiman vuoksi.
No niin sen kuuluu ollakin. Harrastus on hauskaa vain kun se vedetään kunnolla överiksi. Ja jos välillä rysäytetään lepikkoon, annetaan hepalle tuhti piikki dopingia kankkuun ja toivotaan, että seuraavalla kerralla vauhti korjaa virheet. Ei kai meillä ole paljoa annettavaa ns. järkeville ihmisille. Mutta mitä sellaiset kameroilla tekevät, koirista, lapsista ja turistirysistä on jo ihan tarpeeksi kuvia. Kaikki tietävät miltä ne näyttävät.
Hannu
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Laita kysymys digicamera.nettiin

Kuva








Lue vastaukset
Kuva
AnHa
Viestit: 1766
Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 33
Viesti:

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja AnHa »

Parasta antia netissä, kun sun ainoa panos keskusteluun:
Matti_JH kirjoitti: Maalis 09, 2021 13 : 33 Laita kysymys digicamera.nettiin

Kuva


Lue vastaukset
Kuva
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Eiköhän kaikki ole jo aiemmilla sivuilla sanottu :D
hama
Viestit: 782
Liittynyt: Loka 19, 2019 14 : 11

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja hama »

Matti_JH kirjoitti: Maalis 09, 2021 15 : 10 Eiköhän kaikki ole jo aiemmilla sivuilla sanottu :D
Miksi sitten pitää laittaa tällaista typerää pas...
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Ai niin, asiahan on vakava. Kiinalainen elektroniikka kyseessä. Hyi minua.
hama
Viestit: 782
Liittynyt: Loka 19, 2019 14 : 11

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja hama »

Ei ole vakavuudella tässä mitään tekemist, vaan typeryydellä, jos ei ole mitään sanottavaa itse aiheeseen.
Tervo
Viestit: 493
Liittynyt: Helmi 11, 2003 8 : 46
Paikkakunta: Joroinen

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja Tervo »

hkoskenv kirjoitti: Maalis 09, 2021 12 : 43 Kysyjä asetti useita ehtoja. Minulle ei ole mitenkään automaattisesti itsestäänselvää, että budjetti on keskenään ristiriitaisista vaatimuksista se, josta ei voi joustaa yhtään. kalustorunk** minulle on tavattoman tuttu se tilanne, että olen lähtenyt ostamaan 500 €:n budjetilla jotain edes etäisesti järjellä perusteltua, olen tullut lopulta 1500 €:n vempeleen kanssa kotiin. Kun sijoittamalla vähän lisää saa aina niin paljon uskoa mahdollisuuksiin. Siitä se on kai kiinni. Kun ostaa kalliimman, ei tarvitse miettiä onnistuuko joku eikä tehdä monimutkaisia järjestelyjä rajoitteiden kiertämiseksi.
Olet sitten ilmeisen massimies, tai korviasi myöden muutenkin velassa. Ei mulla, eikä varmaan monella muullakaan, ole varaa tuollaisin budjetin ylityksiin, missään oloissa. "Huonommallakin" laitteella voi yrittää kuvata kysyjän tilanteita, ja joku kuva varmasti onnistuukin. Ei tietysti jokainen.
Fifty-forty
hkoskenv
Viestit: 4406
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Tervo kirjoitti: Maalis 10, 2021 7 : 54Olet sitten ilmeisen massimies, tai korviasi myöden muutenkin velassa. Ei mulla, eikä varmaan monella muullakaan, ole varaa tuollaisin budjetin ylityksiin, missään oloissa. "Huonommallakin" laitteella voi yrittää kuvata kysyjän tilanteita, ja joku kuva varmasti onnistuukin. Ei tietysti jokainen.
En minä mikään massimies ole. Ihan keskituloinen tavis vain enkä ole koskaan ostanut harastusvälineitä velaksi. Monella minua huomattavasti pienituloisemmalla näkyy olevan esim. 50 k€:n katumaastureita pihalla, järjettömän ylihintainen murju kaupungin laidalla tai ne ramppaavat kalliilla matkoilla ties missä (ei nyt viimeisen vuoden aikana). Harrastukset ovat valintoja ja valokuvaus ei ole kallista kuin ehkä parille pienituloisemmalle desiilille. Suurella enemmistöllä on mahdollisuus laittaa tonni tai pari vuodessa harrastuksiin.

Jos kysyjällä on koira, niin ei sellaisenkaan ahneen suurpedon asiallinen ylläpito ole ihan persaukisen huvia (toki voi olla se harrastusvalinta, joka sulkee pois muut kalliit lelut).
Hannu
AriL67
Viestit: 124
Liittynyt: Maalis 12, 2017 0 : 58

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja AriL67 »

Tervo kirjoitti: Maalis 10, 2021 7 : 54 Olet sitten ilmeisen massimies, tai korviasi myöden muutenkin velassa. Ei mulla, eikä varmaan monella muullakaan, ole varaa tuollaisin budjetin ylityksiin, missään oloissa. "Huonommallakin" laitteella voi yrittää kuvata kysyjän tilanteita, ja joku kuva varmasti onnistuukin. Ei tietysti jokainen.
Itse olen ajatellut, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa jos haluaa hyvää. Aikanaan tuli kahlattua Canonin digijärkkärit sieltä EOS 450D:stä sinne 5Dmk3:een ja se vasta kalliiksi tulikin... sama päti optiikkaan. Eli olisi kannattanut hypätä muutaman version yli pikkaisen parempaan. Siksi varmaan täälläkin moni on ehdottanut sitä budjetin venyttämistä ja hieman paremman kameran hankkimista. Toki tänä päivänä kaikki pitää saada heti eikä olla valmiita säästämään vaikkapa 6 kk etukäteen.
DorianBlue
Viestit: 1208
Liittynyt: Huhti 24, 2008 11 : 03

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja DorianBlue »

Mä ostin takintaskukameraksi Panasonicin TZ80 lillerikennoisen. Siinä piisaa kyllä polttoväliä, mutta ei ole millään mittarilla action-kamera. Ei saa hyviä kuvia edes jäähallin kirkkaissa valoissa, saati futiskatsomosta iltavalaistuksessa. Onneksi ostin käytettynä, niin pääsi hiukan halvemmilla oppirahoilla. Maisemiin kelpaisi, mutta nykykännykät hoitaa saman asian yhtä hyvin.
Smith & Wesson: the original point-and-shoot interface
Tervo
Viestit: 493
Liittynyt: Helmi 11, 2003 8 : 46
Paikkakunta: Joroinen

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja Tervo »

AriL67 kirjoitti: Maalis 10, 2021 9 : 48 Itse olen ajatellut, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa jos haluaa hyvää. Aikanaan tuli kahlattua Canonin digijärkkärit sieltä EOS 450D:stä sinne 5Dmk3:een ja se vasta kalliiksi tulikin... sama päti optiikkaan. Eli olisi kannattanut hypätä muutaman version yli pikkaisen parempaan.
Nimenomaan vain pikkusen parempaan. Itsellä kaapissa toimintakuntoisina myös liki koko sarja 300D:stä 5Mk kakkoseen, viisikymppisiä kaksin kappalein. Uutena ostettuna vain kolme- ja neljäsatanen. Ja kun kuvanlaatua katselee noiden välillä, niin eipä noita olisi uutena kannattanut sen nelisatasen jälkeen yhtään ostaakaan, mitään julistekauppaa kun ei ole ollut suunnitelmissa.
Fifty-forty
elmar
Viestit: 4890
Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24

Re: pieni kamera

Viesti Kirjoittaja elmar »

habannaama kirjoitti: Maalis 09, 2021 11 : 19 Tämä foorumi on täynnä kalustorun...aavia jääriä, jotka tuijottavat maailmaa oman käyttämänsä merkkisen kameran fanipoikalasit päässä, eivätkä näe metsää puilta ja kaikki muut merkit ovat enemmän tai vähemmän täyttä kuraa, joidenkin mielestä jopa myös se oma merkki on täysin tuhnu klonks klanks pum pam.

Siihen kun yhdistetään todella surkea sisälukutaito, jossa kysyjä asttaa maksisumman kaavailemansa käyttötarpeiden/toiveiden rajoissa, eikös kohta joku ole toitottamassa että nosta budjettia ja tilaa vinkuintiasta, kas kun sieltä saa halvemmalla ja kaikki tämä esitetään suurena totuutena että juurikin näin pitää toimia.

Ani harvoin täällä törmää tekstiin, joka on esitetty syväluotaavan monipuolisesti, arvioiden niitä kysyjän alkuperäisiä tarpeita kunnioittaen ja kun täälläkin jengillä on kokemusta laitteista yllin kyllin merkistä riippumatta ja tällöin luulisi osaavan antaa relevanttia kaiken huomioon ottavaa kokemuspohjaista faktaa, eikä mennä sen oman kuvauskaluston ja "kalustokasvutarinan" viitoittamalla pikselirunk...avalla" tiellä.

Täällä jos jossain huomaa kuinka homma lähtee niin älyttömälle laukalle, että jo ensimmäisen sadan metrin jälkeen hepalla sulaa kaviot alta pois liiallisen laukkakiiman vuoksi.
Nokkelana ihmisenä sulta varmasti löytyy joku fiksumpi ehdotus 800 e:n taskukokoisesta nopean liikkeen pysäyttämiseen AF:ltään ja kennoltaan sopivasta kamerasta, kuin meidän sisälukutaidottomienkalustorunkkarijääräfanipoikakiimaheppojen ehdottama törkeän ylihintainen 900 e:n Sony RX100 VI?
Viimeksi muokannut elmar, Maalis 10, 2021 10 : 54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin