Monitoimitulostin uusiksi

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja Pan »

eppue kirjoitti:Minä tulostan värillisen testiarkin 1 - 2 viikon välein, ei tunnu missään kun on niin halpaa mustetta.
Niin minäkin, mutta tulosteen koko on 4*4 cm, sellainen liukuväriympyrä
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Pan kirjoitti:
eppue kirjoitti:Minä tulostan värillisen testiarkin 1 - 2 viikon välein, ei tunnu missään kun on niin halpaa mustetta.
Niin minäkin, mutta tulosteen koko on 4*4 cm, sellainen liukuväriympyrä
Epson SC P 7000:lla pitää tulostella mieluummin 2 kertaa viikossa että pysyy kunnossa.
Tulostelen varoiksi liukuvärikiilan värillisenä ja mustavalkoisena niin pysyy kunnossa.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja habannaama »

mvert kirjoitti:Olisi samoja tarpeita tällaiselle monitoimitulostimelle, jolla saa myös ok laatuisia valokuvia tulostettua. Mulla tulisi välillä luultavasti kuukausien taukoja laitteen käytölle.

Kuinka usein esim. ketjussa mainituilla ecotankeilla pitää tulostaa, jotta eivät mene rikki? Vai osaako automatiikka pitää sen puhtaana ilman ihmisen toimenpiteitä?
Mulla on työkäytössä Epson Ecotank ET-2750 ja pisimmillään tuo tuossa nököttänyt käyttämättömänä varmaan kuukauden, eikä minkään taivaan valtakunnan ongelmia.
Sehän tässä puolen vuoden omistussuhteen jälkeen jaksaa vieläkin hämmästyttää, kuinka vähän tämä kuluttaa musteita, siinä suhteessa aivan omaa luokkaansa.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja Pan »

En tuota Ecotank-systeemiä tunne, mutta on niissä erikseen mattamusta ja valokuvamusta?

SC-P600ssa mustan värin vaihto juo mustetta aika paljon, koska kirjoituspäässä niille on ilmeisesti sama ruiskunpää. Tällöin mustetyypin vaihto edellyttää väripäähän menevän putken tyhjentämistä toisesta ja täyttämistä toisella. Eli tässä on se isoin riski Epsoneilla. Jos vaihtoa ei aika ajoin tee, niin käyttämätön putki voi tukkeentua. Ja sitten avaamiseen kuluu aikaa, vaivaa ja mustetta kaikista väreistä. Se väripäiden puhdistusoperaatio kun juo kaikkia värejä.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Pan kirjoitti:En tuota Ecotank-systeemiä tunne, mutta on niissä erikseen mattamusta ja valokuvamusta?

SC-P600ssa mustan värin vaihto juo mustetta aika paljon, koska kirjoituspäässä niille on ilmeisesti sama ruiskunpää. Tällöin mustetyypin vaihto edellyttää väripäähän menevän putken tyhjentämistä toisesta ja täyttämistä toisella. Eli tässä on se isoin riski Epsoneilla. Jos vaihtoa ei aika ajoin tee, niin käyttämätön putki voi tukkeentua. Ja sitten avaamiseen kuluu aikaa, vaivaa ja mustetta kaikista väreistä. Se väripäiden puhdistusoperaatio kun juo kaikkia värejä.
Ecotank ei ole valokuvatulostin. Siinä on vain 4 mustetta, ei vaaleita värejä eikä mattamustaa.

Siis värilaaserin korvaaja.

Joku niillä valokuviakin tulostaa, minä en.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Kyllä tuo Ecotank tosiaan jää ihan selkeästi silmämääräisesti tarkasteltuna valokuvien tulostuslaadussa 600:lle Epsonille. Jos laatuvaatimus ei ole mitään high-end luokkaa, niin kyllä tuolla silti tulostelee.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
mvert
Viestit: 1595
Liittynyt: Loka 29, 2016 11 : 13

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja mvert »

Kiitos kommenteista tuohon tulostustiheyden tarpeeseen liittyen.

Näiden epsonin ecotankkien laatu valokuvien tulostamisessa käsittääkseni hakkaa kuitenkin laserit. Pääasiallinen käyttö olisi kuitenkin tulostusta ja kopiointia, mutta sillon tällöin tulisi joitakin valokuviakin tulostettua, siksi nämä kiinnostaa. Erillistä valokuvatulostinta en ainakaan toistaiseksi hanki, kun se tarve on niin satunnaista. Eikä noita parempia valokuvatulostimia taida monitoimilaitteina saada.
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja Pan »

Jos tarve on tulostaa jotain muuta kuin kuvia, niin laser on se vaivattomin ja edullisin vaihtoehto. Toki hyvät laseritkin maksaa. Mulla on iäkäs mv-laser erikseen (HP lj6+, 600dpi), entisen työpaikan melkein ilmainen poistolaite. Ostin siihen 10v sitten tarvikekasetin, joka toimii edelleen. Kun kasetti loppuu, niin saatan hankkia värilaserin, ehkä.

Mutta tarve ja budjetti ratkaisee. Monilla kauppiailla on kuitenkin palautus/vaihtomahdollisuus, jos laatu ei tyydytä.
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Ostin anopille vajaa vuosi takaperin värilaserin ja sen mitä kokeillut, niin kyllä duunipaikkani Epson Ecotank sen kuvanlaadussa piekseää, eli aika välttävää jälkeä tollasella n. 200 egen värilaserilla, eli itse en huolisi edes satunnaiseen kuvatulostukseen tuon hintaluokan värilaseria.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Meillä oli HP:n värilaaseri. Koskaan ei oo ollu niin kallista tulostamista kuin sillä. Aina oli joku 60-70 € kasetti tyhjä ja niitä vaihrettiin usein. Mustavalkolaaserit ovat olleet edullisia käyttää.
Kun HP:n 4 kasetista 3 oli tyhjä ja 1 alle puolenvälin...niin oli hyvä heittää romukoppaan.

Ecotank on kyllä halpa käyttää, 2 vuoden tulostamiseen mennyt 1 kpl 13 € musta mustepullo, muut värit on vielä yli puolenvälin. Kuvia ei tulostella mutta työ-ja kotikäytössä joka päivä.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Minä tulostelen kerran viikossa yhden joulukortin 10*15 koossa, voi loppuvuodesta laittaa kortit postiin.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Juha Sa kirjoitti:Minä tulostelen kerran viikossa yhden joulukortin 10*15 koossa, voi loppuvuodesta laittaa kortit postiin.
Tuo on yks konsti.
Meillä lähetettiin 2 joulukorttia ja lopuille joulutervehdys sanomalehteen. Oli helepompaa.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
N'Kognito
Viestit: 461
Liittynyt: Touko 06, 2004 23 : 13

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja N'Kognito »

hama kirjoitti:
Pan kirjoitti:Kun monitoimilaitteessa yksi toiminto hajoaa, niin kaikkien muidenkin toiminta loppuu samalla. Mieti vielä riittäisikö pelkkä tulostin ilman skanneria. Skannerin voi korvata kameralla, useimmiten. Todennäköisesti saat samalla rahalla paremman tulostimen kuin monitoimilaitteen.
Tuo ei pidä täysin paikkaansa että jos yksi osa menee epäkuntoon, että muutkin toiminnot loppuisivat.
Riippuu missä vika on ja itselläkin on laite missä skanneri toimii, mutta tulostin ei.
Totta: vanhemmillani on edelleen käytettävissä pari Epsonin monitoimilaitetta: wanhemmassa tulostus ei toimi, mutta skanneri filminskannaustoimintoineen toimii edelleen; tuoreemmasta laitteesta katkesi skanneripään siirtomekanismin vetohihna, mutta silti tulostus edelleen onnistuu, vaikka hieman hankaluuksia tuottaa se, ettei hallintapaneelia voi käyttää kun näytössä on pysyvästi teksti tyyliin "Skanneri rikki. Sammuta laite." eli esimerkiksi tulostuspäiden puhdistus- ja mustekasettien vaihtotoimintoihin pääsy on vaikeaa.
tehodia
Viestit: 1085
Liittynyt: Touko 15, 2008 12 : 11

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja tehodia »

Hannu KH kirjoitti:
Pan kirjoitti:
eppue kirjoitti:Minä tulostan värillisen testiarkin 1 - 2 viikon välein, ei tunnu missään kun on niin halpaa mustetta.
Niin minäkin, mutta tulosteen koko on 4*4 cm, sellainen liukuväriympyrä
Epson SC P 7000:lla pitää tulostella mieluummin 2 kertaa viikossa että pysyy kunnossa.
Tulostelen varoiksi liukuvärikiilan värillisenä ja mustavalkoisena niin pysyy kunnossa.
Vanha 3880 puolestaan puksuttaa pitkänkin tauon jälkeen puhdasta jälkeä. Lokakuussa olen tulostanut viimeksi ja nyt testi näyttää, että on valmis tulostamaan ilman puhdistusta. Muistaakseni viime vuoden toukokuussa olen viimeksi puhdistanut.
tehodia
Viestit: 1085
Liittynyt: Touko 15, 2008 12 : 11

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja tehodia »

Pan kirjoitti:En tuota Ecotank-systeemiä tunne, mutta on niissä erikseen mattamusta ja valokuvamusta?
Kaikissahan ei ole edes sitä valokuvamustaa. Joissain malleissa on, mutta eivät ne silti ole varsinaisia valokuvatulostimia. Jotain käyttökuviahan niillä saa, mutta esim kuvien kestosta ei ole paljoa tietoa.
eppue
Viestit: 18
Liittynyt: Marras 16, 2003 19 : 29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja eppue »

Vaikka Ecotank ei ole phototulostin, niin sukulaiset ovat kiitelleet kuvanlaatua ( puusilmät? )
Olen printannut Epson Premium Glossy A4 kiiltäväpintaiselle paperille.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

tehodia kirjoitti:
Hannu KH kirjoitti:
Pan kirjoitti:]
Niin minäkin, mutta tulosteen koko on 4*4 cm, sellainen liukuväriympyrä
Epson SC P 7000:lla pitää tulostella mieluummin 2 kertaa viikossa että pysyy kunnossa.
Tulostelen varoiksi liukuvärikiilan värillisenä ja mustavalkoisena niin pysyy kunnossa.
Vanha 3880 puolestaan puksuttaa pitkänkin tauon jälkeen puhdasta jälkeä. Lokakuussa olen tulostanut viimeksi ja nyt testi näyttää, että on valmis tulostamaan ilman puhdistusta. Muistaakseni viime vuoden toukokuussa olen viimeksi puhdistanut.
Mun 4900 oli 5 vuodessa vainaa, raitaa alkas lykkäämään vaikka kuinka putsas.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

ET-2650 nyt tuossa lattialla avaamattomassa laatikossa.
Tuli vaan mieleen jotta pitäskö kuitenkin odottaa avaamista ja lukea nää ketjun viestit viel viikon ajan.... ;)
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

©pjm kirjoitti:ET-2650 nyt tuossa lattialla avaamattomassa laatikossa.
Tuli vaan mieleen jotta pitäskö kuitenkin odottaa avaamista ja lukea nää ketjun viestit viel viikon ajan.... ;)
Aukaase vaan!

Ja sitte muistat antaa kommentit miltä homma tuntuu!

Mielenkiinnolla orotamma!
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
©pjm
Viestit: 6000
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Monitoimitulostin uusiksi

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Hannu KH kirjoitti: Aukaase vaan!

Ja sitte muistat antaa kommentit miltä homma tuntuu!

Mielenkiinnolla orotamma!
Tomorrow varmaan kun on luvannut vesisadetta koko päiväksi eikä luultavasti tartte kameraan sähköjä päälle kääntää. Kerron kyllä miltä vaikuttaa kun kun saan ens sen toimimaan.
Vastaa Viestiin