rajalan canvas kuvat

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Vastaa Viestiin
panman
Viestit: 717
Liittynyt: Helmi 13, 2011 20 : 44

rajalan canvas kuvat

Viesti Kirjoittaja panman »

Olen tilaamassa rahalan canvaskuvaa. Kuva on rajattu jo sopivasti ja kun uppaan sen kuvan tilaukseen tulee siihen punaiset reunaviivat. ohjeiden mukaan kuvaan tulee EHKÄ vain viivojen sisäpuolinen alue. miten tämä oikesti toimii. Tuollainen VOI /EHKÄ on aika ärsyttävää
Digitaalinen kuvanmuodotusväline
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: rajalan canvas kuvat

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Liekö sama kikkare kuin ihan valokuvasuurennosten tilaamisessa, mutta valmiiksi tilattavaan kokoon rajattu kuva tulee EHKÄ oikein rajattuna, ehkä ei. Pitäis taas kohta koeponnistaa tuo palvelu niin päivittyispä tiedot tälle vuodelle.
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: rajalan canvas kuvat

Viesti Kirjoittaja emerik »

panman kirjoitti:Olen tilaamassa rahalan canvaskuvaa. Kuva on rajattu jo sopivasti ja kun uppaan sen kuvan tilaukseen tulee siihen punaiset reunaviivat. ohjeiden mukaan kuvaan tulee EHKÄ vain viivojen sisäpuolinen alue. miten tämä oikesti toimii. Tuollainen VOI /EHKÄ on aika ärsyttävää
Canvas taulussa yllättävän iso osa kuvasta taittuu sivulle ja taakse eli sitähän siinä koetetaan ilmoittaa.
panman
Viestit: 717
Liittynyt: Helmi 13, 2011 20 : 44

Re: rajalan canvas kuvat

Viesti Kirjoittaja panman »

emerik kirjoitti:Canvas taulussa yllättävän iso osa kuvasta taittuu sivulle ja taakse eli sitähän siinä koetetaan ilmoittaa.
Vaikuttaa hieman typerältä ajatusmaailmalta. Moni varmaan tilattaessa pyrkii tekemään kuvasta sellaisen jonka haluaa, eikä rajata kuvaa +20%. No kokeilin nyt rajata uudelleen mitä oli varaa ja tilasin, viikon päästä nähdää onko kuvassa puoli päätä...
Digitaalinen kuvanmuodotusväline
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: rajalan canvas kuvat

Viesti Kirjoittaja emerik »

panman kirjoitti:
emerik kirjoitti:Canvas taulussa yllättävän iso osa kuvasta taittuu sivulle ja taakse eli sitähän siinä koetetaan ilmoittaa.
Vaikuttaa hieman typerältä ajatusmaailmalta. Moni varmaan tilattaessa pyrkii tekemään kuvasta sellaisen jonka haluaa, eikä rajata kuvaa +20%. No kokeilin nyt rajata uudelleen mitä oli varaa ja tilasin, viikon päästä nähdää onko kuvassa puoli päätä...
No siis sivulle menee 2cm ja taakse sitten 1-2cm menee kuvasta. Takaa se on nidottu ja se hiukan vaihtelee eri reunoilla miten paljon kuvaa on. Mielestäni kuvat ei kannata olla liian tiukasti rajattuja (olettaen että ne kuvankäsittelyssä rajailtu).
TiRy
Viestit: 1512
Liittynyt: Loka 16, 2012 18 : 06

Re: rajalan canvas kuvat

Viesti Kirjoittaja TiRy »

emerik kirjoitti:
panman kirjoitti:
emerik kirjoitti:Canvas taulussa yllättävän iso osa kuvasta taittuu sivulle ja taakse eli sitähän siinä koetetaan ilmoittaa.
Vaikuttaa hieman typerältä ajatusmaailmalta. Moni varmaan tilattaessa pyrkii tekemään kuvasta sellaisen jonka haluaa, eikä rajata kuvaa +20%. No kokeilin nyt rajata uudelleen mitä oli varaa ja tilasin, viikon päästä nähdää onko kuvassa puoli päätä...
No siis sivulle menee 2cm ja taakse sitten 1-2cm menee kuvasta. Takaa se on nidottu ja se hiukan vaihtelee eri reunoilla miten paljon kuvaa on. Mielestäni kuvat ei kannata olla liian tiukasti rajattuja (olettaen että ne kuvankäsittelyssä rajailtu).
Jep, juuri näin. Mielummin reilusti varaa joka laitaan niin ettei kuvan venyttäminen/peilaaminen/leikkaaminenhaittaa kuvaa. Eräässä tapauksessa minun kuvasta tehtiin 70cm levynen canvas, jossa oli liian reunassa minun logo. Logo taittui tietenkin reunalle. Tilaaja reklamoi ja saikin uuden taulun, kun liikkeen olisi pitänyt vähintäänkin mainita kyljille taittamisesta. No seuraavaan versioon tilaaja käytti samaa kuvaa ja tällä kertaa se 3-4cm reunaa vain peilattiin kuvan laidoilta. Lopputuloksessa on sitten vesileima siellä missä pitää plus kyljessä. Olisin kyllä voinut sitä leimaa siirtääkin :-)
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: rajalan canvas kuvat

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Millähän masiinalla mahtaavat tulostaa....
Canonilla suihkitusta en oo saanut koskaan hyvää Canvasta. Epson tuntuu olevan paljon parempi.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
KHVantaa
Viestit: 135
Liittynyt: Maalis 21, 2007 14 : 37

Re: rajalan canvas kuvat

Viesti Kirjoittaja KHVantaa »

Olisikohan tästä hiukan kättä pidempää noihin panmanin ja emerikin juttuihin:

Itse tilasin jostain ulkomaisesta kaupasta muutaman canvas-taulun ja siellä oli mahdollisuus valita sellainen rajauksen asemointi, että kuva tulee tarkoin etupuolelle ja ne sivut ja takakäänteet ovat peilikuvana siitä varsinaisesta kuvasta. Toimi erittäin hyvin, reunat ovat hiukan "sukunäköisiä" itse taulun etuosalle ja rajaus onnistui millintarkasti. Toki oli myös mahdollista valita sellainen rajaus, että osa kuvan reunoista kääntyy sivuille ja taakse, mutta se tosiaan hiukan kökkömäinen, jos on valmiiksi rajattu kuva.

Tilauksestani on jo jokunen vuosi...olisikohan ollut Canvas Picasso-niminen firma?

Toivottavasti tästä apua tiedustelijoille.


Terv. KH
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: rajalan canvas kuvat

Viesti Kirjoittaja emerik »

KHVantaa kirjoitti:Olisikohan tästä hiukan kättä pidempää noihin panmanin ja emerikin juttuihin:

Itse tilasin jostain ulkomaisesta kaupasta muutaman canvas-taulun ja siellä oli mahdollisuus valita sellainen rajauksen asemointi, että kuva tulee tarkoin etupuolelle ja ne sivut ja takakäänteet ovat peilikuvana siitä varsinaisesta kuvasta..
Yllättävän hyvä idea kyllä. Toivottavasti kyseinen ominaisuus rantautuu suomeenkin jossain välissä. Tuo ratkaisi tuon reunan "ongelman" monessakin tapauksessa.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Re: rajalan canvas kuvat

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

KHVantaa kirjoitti:Olisikohan tästä hiukan kättä pidempää noihin panmanin ja emerikin juttuihin:

Itse tilasin jostain ulkomaisesta kaupasta muutaman canvas-taulun ja siellä oli mahdollisuus valita sellainen rajauksen asemointi, että kuva tulee tarkoin etupuolelle ja ne sivut ja takakäänteet ovat peilikuvana siitä varsinaisesta kuvasta. Toimi erittäin hyvin, reunat ovat hiukan "sukunäköisiä" itse taulun etuosalle ja rajaus onnistui millintarkasti. Toki oli myös mahdollista valita sellainen rajaus, että osa kuvan reunoista kääntyy sivuille ja taakse, mutta se tosiaan hiukan kökkömäinen, jos on valmiiksi rajattu kuva.

Tilauksestani on jo jokunen vuosi...olisikohan ollut Canvas Picasso-niminen firma?

Toivottavasti tästä apua tiedustelijoille.


Terv. KH
Mirage tulostusohjelmalla kun tulostaa canvaksia, niin voi reunojen värin valita haluamakseen, valkoiseksi tai peilikuvaksi varsinaisesta kuvasta.
Itse oon tulostanut Epsonilla valkoiseksi, tehnyt photarilla jatkoa varsinaisesta kuvasta ja viimeksi tein peilikuvaksi.
Peilikuva toimii hyvin jos kuvan reunoilla ei oo mitään outoa. Logon jätin kuvasta pois kun olis tullut sivullekkin.
Pitää kokeilla että tuleeko logo peilikuvareunaan sittenkin kun sen lisää siihen vasta Miragella.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Maffer
Viestit: 21617
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: rajalan canvas kuvat

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Itse olen aina vedostajalle esittänyt toiveen reunojen peilaamisesta ylimenevälle osalle eikä koskaan ole mennyt lapasille.
PatuGT
Viestit: 41
Liittynyt: Tammi 10, 2016 12 : 47

Re: rajalan canvas kuvat

Viesti Kirjoittaja PatuGT »

Pakko heittää tähän... Ehkä hiukan sivusta, mutta osittain asiaan kuuluvainen.

Itse tulostan paikallisessa Foto3P nimisessä paikassa.
Saat itse mennä kertomaan viereen, miten pitää tulostaa, mitä jätetään ulkopuolelle ja millainen on tummuusaste etc. kaikki voidaan käydä läpi tilausta tehdessä henkilökohtaisesti. Samalla voit kysellä erilaisia canvas kankaiden vaihtoehtoja. - Kyllä, niitä on monia erilaisia.

Sitten se pingoitus. Pingoitus aina kiilapuille, jotta kuvaa voi sitten kiristää vuosienkin päästä koska kangas venyy joka tapauksessa. Samalla voidaan pintaan laittaa esim. mattalakka jos halutaan, taikka mitä nyt tulekaan mieleen.

Itse tosin vielä kehystän kaikki kuvat kehystämössä. Pelkkä kuva on jotenkin alaston. haluan että kokonaisuus on harmoninen.

Tosin enhän minä mistään mitään tiedä, mutta tilaten olen saanut pelkkää puppua... Joko en osaa, taikka olen liian vaativa.
Vastaa Viestiin