paras paikka kehittää kuvat?

Mitä ne ovat, missä käytetään, miten käytetään, mistä saadaan, miksi käytetään
m3ll0n
Viestit: 1260
Liittynyt: Helmi 14, 2005 15 : 13
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

paras paikka kehittää kuvat?

Viesti Kirjoittaja m3ll0n »

Eli mikä on mielestänne paras paikka kehittää kuvat (netissä)?
Mitä mä oon lukenut niin porukat taitaa käyttää enimmäkseen joko fotonetin tai IFI:n palveluja.

Ja muuten mistä mä saan tietooni fotonetin kuvakokojen tarkat resoluutiot (pikseleinä). Ifi:n resoluutiot löytyi tuolta usein kysytyt paikasta mutta fotonetin vastaavia en löytänyt. (ku ne ei oo samat)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
koiviant
Viestit: 142
Liittynyt: Kesä 17, 2005 10 : 36
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Fotonetin resoluutio

Viesti Kirjoittaja koiviant »

mjalka
Viestit: 2768
Liittynyt: Tammi 20, 2004 18 : 07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mjalka »

Kannattaa vielä muistaa se, kun rajaa kuvat millileen ilmoitetun kokoiseksi, ei taatusti saa saman näköistä pihalle paperilla. Milli-pari häviää leikkauksessa vähintään.
m3ll0n
Viestit: 1260
Liittynyt: Helmi 14, 2005 15 : 13
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Fotonetin resoluutio

Viesti Kirjoittaja m3ll0n »

etsin resoluutiota, mutta samahan se on noilla laittaa.
m3ll0n
Viestit: 1260
Liittynyt: Helmi 14, 2005 15 : 13
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m3ll0n »

mjalka kirjoitti:Kannattaa vielä muistaa se, kun rajaa kuvat millileen ilmoitetun kokoiseksi, ei taatusti saa saman näköistä pihalle paperilla. Milli-pari häviää leikkauksessa vähintään.
joo niin kuulemma tekee. tilasin nyt ekaa kertaa kuvia niin laitoin pari 5 millii varaa. kattoo nyt kuinka paljon lähtee pois.
JarnoH
Viestit: 179
Liittynyt: Tammi 22, 2004 15 : 04
Paikkakunta: Tampere

Re: paras paikka kehittää kuvat?

Viesti Kirjoittaja JarnoH »

m3ll0n kirjoitti:Eli mikä on mielestänne paras paikka kehittää kuvat (netissä)?
Mitä mä oon lukenut niin porukat taitaa käyttää enimmäkseen joko fotonetin tai IFI:n palveluja.

Ja muuten mistä mä saan tietooni fotonetin kuvakokojen tarkat resoluutiot (pikseleinä). Ifi:n resoluutiot löytyi tuolta usein kysytyt paikasta mutta fotonetin vastaavia en löytänyt. (ku ne ei oo samat)
300 pistettä tuumalla. Sellaista kehottivat käyttämään.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Ifi on nykyään poissa kuvioista. He ovat kehittäneet palvelunsa pois kisasta.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
raineri
Viestit: 1428
Liittynyt: Marras 27, 2004 1 : 27

Viesti Kirjoittaja raineri »

Fujin uudet digilabbikset ovat aika hyviä. Samoin kuvien latausohjelma on hyvä . Turussa ainakin KuvaPaijulalla löytyy.
profiilin kanssa tilattuja saa kokoon 30*45 asti.
Ishtor
Viestit: 7
Liittynyt: Heinä 21, 2004 12 : 25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Ishtor »

Eukko on teettänyt Extrafilmillä http://www.extrafilm.fi/. On erittäin edullinen paikka (9 senttiä/kuva). Mielestäni ovat myös hyvän näköisiä, eli laadullisestikaan ei hävinne kilpailijoilleen, vaikken olekaan varsinaista vertailevaa tutkimusta tehnyt. Kannattaa kokeilla!
loyari
Viestit: 6
Liittynyt: Tammi 14, 2003 8 : 46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja loyari »

Pieni varoituksen sana: Ainakin Kampissa (Hki) toimitilojaan pitävä Tktietokonekauppa mainostaa halpoja kuvia (6senttiä/kuva). Tilasin viikko sitten netin välityksellä kuvia. Sillä kerralla kuvat menivät hyvin palvelimelle. Maksoin laskun. Meni paripäivää ennen kuin maksu näkyi heillä. Viikon päästä menin noutamaan kuvia liikkeestä. Ei ollut. Soitto valmistamoon (Virossa). Kuvat oli yllättäin hävinneet heidän serveriltään. Aikaisemmin kuitenkin näkyi kuvat serverillä!? Liikkeessä kehoittivat lähettämään kuvat uudelleen. Yritin mutta viron päässä yhteysongelmia (kaabel probleemi...)

http://kuva.tktietokonekauppa.fi/ En voi suositella kenellekään :(
0401828
Viestit: 5
Liittynyt: Tammi 01, 2005 22 : 27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 0401828 »

Älä ainakaan mene mannerheimintien fotoykköseen. Tekivät kuvista lähes mustia ja kun tulin valittamaan ja pyytämään rahojani takaisin , niin sanoivat, et mun 20d valottaa väärin ja et mun näyttö ei toimi oikein. KIERTÄKÄÄ KAUKAA!!!!!!
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

0401828 kirjoitti:sanoivat, et mun 20d valottaa väärin ja et mun näyttö ei toimi oikein.
Jospa kamerasi valottaa väärin ja näyttösi ei toimi oikein?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
0401828
Viestit: 5
Liittynyt: Tammi 01, 2005 22 : 27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 0401828 »

OskuK kirjoitti:
0401828 kirjoitti:sanoivat, et mun 20d valottaa väärin ja et mun näyttö ei toimi oikein.
Jospa kamerasi valottaa väärin ja näyttösi ei toimi oikein?
No, varmaan se mun kamera sitten valottaa semmoisen 5 aukkoaskelta ali eikä sitä huomaa mun kameran näytöltä, omalta kannettavan näytöltä, eikä kahdelta muultakaan näytöltä missä olen katsellut niitä kuvia. Ja tämähän tietenkin johtuu siitä, että ne näytöt on niin pirun kirkkaita. ;)
Ehkä tällä kertaa asiakas on kuitenkin oikeassa.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

0401828 kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
0401828 kirjoitti:sanoivat, et mun 20d valottaa väärin ja et mun näyttö ei toimi oikein.
Jospa kamerasi valottaa väärin ja näyttösi ei toimi oikein?
Ehkä tällä kertaa asiakas on kuitenkin oikeassa.
Voi olla. Tämä ei kuitenkaan vakuuta ketään:
0401828 kirjoitti: Älä ainakaan mene mannerheimintien fotoykköseen. Tekivät kuvista lähes mustia ja kun tulin valittamaan ja pyytämään rahojani takaisin , niin sanoivat, et mun 20d valottaa väärin ja et mun näyttö ei toimi oikein. KIERTÄKÄÄ KAUKAA!!!!!!
;-D

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
JarnoH
Viestit: 179
Liittynyt: Tammi 22, 2004 15 : 04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarnoH »

Löysin mielenkiintoisen paikan TOSI ISOJEN kuvien teettämiseen. Onko kellään kokemusta? Lähinnä laatu kiinnostaa. http://www.posterjack.com/
t1gx
Viestit: 240
Liittynyt: Heinä 16, 2004 21 : 15
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja t1gx »

JarnoH kirjoitti:Löysin mielenkiintoisen paikan TOSI ISOJEN kuvien teettämiseen. Onko kellään kokemusta? Lähinnä laatu kiinnostaa. http://www.posterjack.com/
Eivät sivujen mukaan näyttäisi toimittavan Suomeen tilauksia. Lainaus sivuilta: "Wir versenden momentan nur nach Deutschland, Österreich, Belgien, Niederlande und Luxemburg".
eesau
Viestit: 1922
Liittynyt: Maalis 11, 2003 23 : 41

Viesti Kirjoittaja eesau »

Lienevätkö nuo isot valokuvia. Hieman tuntuisi kuin olisivat isolla posteri-tulostimella tehtyjä.
JarnoH
Viestit: 179
Liittynyt: Tammi 22, 2004 15 : 04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarnoH »

Siitä on varmaankin kyse. Niitäkin on vaan monenlaatuisia.
TeemuN
Viestit: 215
Liittynyt: Tammi 10, 2003 18 : 26

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

Itse kokeilin muutama viikko sitten kiireessä www.digiexpress.fi palveluja. Täytyy sanoa että sieltä sain ensimmäistä kertaa digiaikana sellaisia mustavalkokuvia joihin olin tyytyväinen värien suhteen. Musta oli mustaa ja valkoinen valkoista. Ja käytössä oli Kodakin Royal Digital väripaperi. Profiili tuntuu siis toimivan todella hyvin ainakin siinä suhteessa. Vertailukohtana on ollut eirin, ifin ja fotonetin tuotokset. Tämä pesi ne laidalta. Taidan jatkaa asiointiani heillä.
"I would like to have people know that the -- decisive moment -- can also occur -- when you're working with a computer—even then there's a certain moment when things just come together."
- Jerry Uelsmann
gast
Viestit: 111
Liittynyt: Loka 06, 2006 14 : 26
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gast »

Onko tosiaan niin että www.extrafilm.fi:ssä maksaa postimaksu 4.79?
Ei kuulosta 9centtiä kuvalta niin edulliselta enään.
Fotonetissä vastaava postimaksu on 2.90.
Vastaa Viestiin