Lightroomin automaattiset perusasetukset

Mitä ne ovat, missä käytetään, miten käytetään, mistä saadaan, miksi käytetään
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Lightroomin automaattiset perusasetukset

Viesti Kirjoittaja niffe »

Hyvät ystävät ja kylänmiehet, olisiko teillä neuvoa minun ongelmaani. Olen käyttänyt aina Lightroomissa noita mainioita automaattitoimintoja Tone&Presence, joilla saa kuvaan automaattisesti jonkin sortin säädöt ja sitten muokannut kuvan haluamakseni, mutta viime päivityksen yhteydessä Adobe vaihtoi perusasetukset sellaisiin, joilla kaikki kuvat menevät ennemminkin päin helvettiä. Onko mitään jippoa, millä manipuloisi näitä automaattikorjauksen asetuksia, ettei tarvitsisi joka kerta säätää kontrastia alas ja vibrancea takaisin nollille.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
javal
Viestit: 1456
Liittynyt: Loka 20, 2003 21 : 12

Re: Lightroomin automaattiset perusasetukset

Viesti Kirjoittaja javal »

niffe kirjoitti:Hyvät ystävät ja kylänmiehet, olisiko teillä neuvoa minun ongelmaani. Olen käyttänyt aina Lightroomissa noita mainioita automaattitoimintoja Tone&Presence, joilla saa kuvaan automaattisesti jonkin sortin säädöt ja sitten muokannut kuvan haluamakseni, mutta viime päivityksen yhteydessä Adobe vaihtoi perusasetukset sellaisiin, joilla kaikki kuvat menevät ennemminkin päin helvettiä. Onko mitään jippoa, millä manipuloisi näitä automaattikorjauksen asetuksia, ettei tarvitsisi joka kerta säätää kontrastia alas ja vibrancea takaisin nollille.
Itse pohdin ihan samaa asiaa eilen kun säätelin värisäädöt kerta toisensa jälkeen nollille. Muutenkin olisi hyvä jos voisi säätää automaattiasetusten voimakkuutta, kun toi ainut asento on mielestäni liian voimakas.
olye3
Viestit: 38
Liittynyt: Tammi 28, 2008 18 : 54

Re: Lightroomin automaattiset perusasetukset

Viesti Kirjoittaja olye3 »

Oiskohan tuosta oman presetin luonnista jotain apua tähän ongelmaan?

Eli ensin tekee kuvaan mieleiset perussäädöt ja sitten tallentaa siitä LR:n vasemmasta reunasta Preset -valikon plus-merkistä painamalla ja siitä Create new preset...

Näin itse olen olen ainakin muutaman valmiin perussäädön tallentanut mm. lintu- ja ötökkäkuvilleni.

Kun uuden kuvan käsittelyn sitten aloittaa, niin valitsee Preset /Omat -listalta valmiiksi tehdyn perussäädön. Hienosäätö ja koon muuttamiset ym. sitten kuvakohtaisesti...
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Lightroomin automaattiset perusasetukset

Viesti Kirjoittaja niffe »

olye3 kirjoitti:Oiskohan tuosta oman presetin luonnista jotain apua tähän ongelmaan?

Eli ensin tekee kuvaan mieleiset perussäädöt ja sitten tallentaa siitä LR:n vasemmasta reunasta Preset -valikon plus-merkistä painamalla ja siitä Create new preset...

Näin itse olen olen ainakin muutaman valmiin perussäädön tallentanut mm. lintu- ja ötökkäkuvilleni.

Kun uuden kuvan käsittelyn sitten aloittaa, niin valitsee Preset /Omat -listalta valmiiksi tehdyn perussäädön. Hienosäätö ja koon muuttamiset ym. sitten kuvakohtaisesti...
Se on varmaan ainoa vaihtoehto, mutta siitä puuttuu kokonaan kuvan väreihin ja tiheyksiin liittyvä säätäminen automaagisen analytiikan mukaan.
Vastaa Viestiin