Studiosalamat

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Tipe
Viestit: 8018
Liittynyt: Huhti 20, 2004 1 : 07
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

oh6jih kirjoitti:Henselit tuli sitten hommattua
Heh... joo, oli tuosta sun viestistä jo 1kk aikaa, mitä en yöllä kirjotellessani huomannut =)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MattiH
Site Admin
Viestit: 6293
Liittynyt: Tammi 08, 2003 20 : 57
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Vähän juttua aiheesta Kartonki tai tausta
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12614487
rxw
Viestit: 166
Liittynyt: Huhti 11, 2005 13 : 39
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja rxw »

Onko kukaan kokeillut näitä laukaisemaan salamoita?

http://cgi.ebay.com/FM-Wireless...

Aika edullisia ainakin ovat.
Ajattelin tilata yhden setin kahdella lisävastaanottimella.
jsuvala
Viestit: 178
Liittynyt: Heinä 28, 2005 13 : 10
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jsuvala »

Itse ostin lähes vastaavan setin ebaysta (alla linkki) ja voin sanoa, että ihan ok kapistukset hintaansa nähden. Ainut miinus on se, että toimivat välillä loistavasti ja välillä ei ollenkaan. Vika on luultavammin 3,5mm plugissa, joka tulee kiinni salamaan, sillä se ei ole täysin sopiva, vaan mahtuu hölskymään aavistuksen verran. Ko. ongelma on erityisen turhauttava etenkin keikka-/asiakashommissa, joten päädyin pocket wizardeihin.

Myös toinen varteenotettava vaihtoehto (suht edullinen vrt. pocket wizard) on elinchromen radiolaukaisin/vastaanotin setti. Universal malli toimii myös muissa kuin elincan salamoissa.

http://tinyurl.com/yrmdds
saNppa
Viestit: 2715
Liittynyt: Tammi 24, 2004 18 : 10
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saNppa »

Jos ei ulkomailta tilaaminen maita, hieman kalliimpi vaihtoehto löytyy (ainakin) kahdestakin paikasta kotimaasta. Omani tilasin luova.fi'stä, mutta kuukauden odottelu maksamisen jälkeen ei innosta enää kauppaa uudestaan. Silloin ei vielä toisesta paikasta löytynyt, mutta nyt sinnekin on näitä radiolähettimiä tullut myyntiin hintaan 68€:

http://www.fotoman.fi/kauppa/product_catalog.php?c=68
objektiivinen puoliharrastelija
Konditiona
Viestit: 6454
Liittynyt: Helmi 07, 2006 20 : 28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

Jatketaas tätä teemaa kun on niin kiinnostava.

Kiinnostaisi ehkä panostaa tulevaisuudessa vähän enemmän henkilökuvaukseen ja ehkä kokeilla vähän siipiä jossain yksinkertaisessa tuotekuvauksessakin.

Millaiseen käyttöön arvon ammattilaiset tai kokeneet harrastajat pitäisitte 3x Elinkan FX 400 + pakettitilpehöörit -satsia kelvollisena digijärkkärillä kuvatessa?

Mitä salamiin liitettävää tai niiden kanssa käytettävää oheiskrääsää tuon pakettisälän (jalustat+sateenvarjo+tasovalo+
laukku) lisäksi kannattaisi hankkia treenaamisen alkuvaiheissa?

Olen erittäin kiitollinen asiallisista ja auttamaan tähtäävistä vastauksista.
Lukka
Viestit: 379
Liittynyt: Tammi 29, 2003 19 : 29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lukka »

fiero kirjoitti:Aika paljon tuntuu olevan ihmisiä jotka eivät tiedä studiokuvaamisesta mitään, edes perusteita. Pitäisiköhän aloittaa basic studiokoulu nettiin?
fiero kirjoitti:Kohta saa asiallista studiokamaa halvalla suomestakin.
On ruvennut itseäkin hieman kiinnostamaan tuo studiokuvaus..
Oletko "fiero" edelleen harkinnut tuota "basic studiokoulua" nettiin?! -uskoisin, että sillä saattaisi olla jopa jonkun asteinen ns. "sosiaalinen tilauskin".

Joko olet alkanut tuoda kalustoa Suomeen.. vai enkö ole ollut riittävän tarkka seuratessani foorumia!?
Konditiona
Viestit: 6454
Liittynyt: Helmi 07, 2006 20 : 28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

Lukka kirjoitti:
fiero kirjoitti:Aika paljon tuntuu olevan ihmisiä jotka eivät tiedä studiokuvaamisesta mitään, edes perusteita. Pitäisiköhän aloittaa basic studiokoulu nettiin?
fiero kirjoitti:Kohta saa asiallista studiokamaa halvalla suomestakin.
On ruvennut itseäkin hieman kiinnostamaan tuo studiokuvaus..
Oletko "fiero" edelleen harkinnut tuota "basic studiokoulua" nettiin?! -uskoisin, että sillä saattaisi olla jopa jonkun asteinen ns. "sosiaalinen tilauskin".

Joko olet alkanut tuoda kalustoa Suomeen.. vai enkö ole ollut riittävän tarkka seuratessani foorumia!?
Kannattaa ehkä olla vähän varovainen noitten Fieron koulujen ja lupausten kanssa. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota siihen minkä verran kyseisellä herralla on alan perusteita - ihan terminologiasta lähtien - hallussa.
fiero kirjoitti:Lähetetty: Heinä 14, 2005 17 : 26

Kaikille asiasta kiinnostuneille tiedoksi että olemme aloittelmassa studiotarvikkeiden maahantuontia syyskuun alusta. Hinnat ovat erittäin kilpailukykyiset saksan hintoihin verratuna. Itse asiassa myymme tavaraa paljon halvemmalla kuin Foto Walser saksassa. Asiasta tulee tarkempaa tietoa myöhemmin elokuun aikana.
Vastaus kysymykseen onko fieron maahantuontibisnes yhä hengissä. Huomaa päivämäärät.
fiero kirjoitti:Lähetetty: Helmi 15, 2006 10 : 40

On juu, nettikauppa on parhaillaan valmistumassa...
Myöhempi ilmoitus viime vuoden loppupuolella
fiero kirjoitti:Lähetetty: Marras 04, 2006 21 : 59

Kohta saa asiallista studiokamaa halvalla suomestakin.
En tiedä joko tuo fieron pulju on pystyssä ja jos on niin millä nimellä mutta ainakin itse olen saanut sen kuvan että kyse on ikuisesta lupauksesta. Ainakin se on ollut juuri tapahtumaisillaan nyt kaksi vuotta eikä ainakaan tässä keskustelussa mikään viittaa siihen suuntaan että tuon kahden vuoden aikana toiminnan alkaminen olisi mitenkään tullut aikaisempaa lähemmäs.

Veikkaisin että parempaa ja luotettavampaa tietoa niin välineistä, menetelmistä kuin muustakin saat muilta tähän ketjuun osallistuneilta. Katsot vain ketkä ovat vastauksissaan antaneet toisille hyödyllistä tietoa ja painat nimet mieleen.
fiero
Viestit: 1083
Liittynyt: Maalis 05, 2005 19 : 55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja fiero »

Jep. Konditoina tietää nämä asiat ainakin neljä kertaa paremmin, joten kysykää häneltä jatkossa jos tarvitsette jotain lisätietoja.
Konditiona
Viestit: 6454
Liittynyt: Helmi 07, 2006 20 : 28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

fiero kirjoitti:Jep. Konditoina tietää nämä asiat ainakin neljä kertaa paremmin, joten kysykää häneltä jatkossa jos tarvitsette jotain lisätietoja.
Parasta olisi tietenkin jos fiero itse kertoisi noiden nettimyymäläjuttujensa edistymisestä vähän tarkemmin.

Noitten alan termien sun muiden perusjuttujen suhteen en suinkaan ole läheskään ainoa päätään alakuloisesti puisteleva.
fiero
Viestit: 1083
Liittynyt: Maalis 05, 2005 19 : 55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja fiero »

Taidat Konditiona olla hyvin pitkävihaista ja kostavaa sorttia?
Lukka
Viestit: 379
Liittynyt: Tammi 29, 2003 19 : 29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lukka »

Jep jep.. silkasta mielenkiinnostahan noita asioita tässä ollaan kyselemässä ja tietenkin olisi paras jos "fiero" itse vastaisi aiheisiin.

Tuollaisen "basic studiokoulun" raapustaminen ei olisi hullumpi ajatus, toteutus vain puuttuu.. eikä sen niin väliä kuka sen tekisi, kiinnostuneita oppilaita varmaan riittäisi.

Tuokin on "Konditiona" totta, että tällä foorumila oppii paljon aiheesta vain lukemalla ja seuraamalla aiheita. Itse vasta hiljattain törmäsin tähän aiheeseen ja kaikki siihen liittyvä luonnollisesti kiinnosta muodossa jos toisessakin.

Mutta nyt kun "fiero" on astunut jälleen näyttämölle, hän varmaan kertoo aikeistaan ja aikaansaannoksistaan.
Konditiona
Viestit: 6454
Liittynyt: Helmi 07, 2006 20 : 28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

OFF TOPIC
fiero kirjoitti:Taidat Konditiona olla hyvin pitkävihaista ja kostavaa sorttia?
Jos jokin projekti on kaksi vuotta yhteenmenoon juuri tapahtumaisillaan niin mielestäni on hyvä varoittaa että sen varaan ei ehkä kannata hirveästi laskea.

Jos joku pyrkii opettajan tai asiantuntijan rooliin muttei hallitse alan vakiintuneita termejä, on mielestäni hyvä varoittaa ettei kyseessä ehkä ole paras mahdollinen opettaja.

Ei tuollaiseen varoittamiseen mitään vihaa tai kostoa tarvita. Ihan samalla tavalla olen varoittanut ihmisiä tuntemattomista "maailman halvimmalla hinnalla myyvistä" ulkomaalaisista nettimyymälöistä tai "myyn kiireellä, ei ole kuittia, en anna yhteystietojani, en tunne kunnolla tuotetta jonka myyn, tavataan yhdessä baarissa Sörkassa" -tyylillä myyvistä käytetyn tavaran kauppiaista.

Ehkä olen vain tottunut siihen, että lupaus on lupaus ja ellei se pidä se on p*skapuhetta. Tai siihen, että alan vakiintuneen terminologian ongelmaton hallitseminen on se kaikkein ensimmäinen kriteeri kun asiantuntijuutta arvioidaan. Vasta jos se täyttyy, kannattaa edes vilkaista että mitä sen takaa löytyy. Lähes jokaisella alalla kun osaaminen ja asiantuntijuus kuitenkin nojaa alan yhteisiin kriteereihin ja menettelytapoihin, joiden käsittely - opettaminen ja oppiminen korostetusti mukaan lukien - voi sujua ilman turhia ongelmia vasta sitten kun se käsittely tehdään alan yhteisin termein joiden merkitys on yhteisesti tiedossa.

Jos kyse olisi tässä kohtaa vihasta tai kostosta niin kritiikkini olisi varmaankin laaja-alaisempaa tai enemmän henkilöön kohdistuvaa. Nyt se on dokumentoituun toimintaan kohdistuvaa. En kritisoinut tässä yhteydessä millään tavalla persoonaasi, kuviasi (joista jotkut netistä löytyvät ovat erinomaisia) tai muutakaan sellaista, johon kosto tai viha helposti johdattaisivat. Varoitin vain asioista, joista mielestäni on aiheellista varoittaa.

Se kyllä pitää paikkansa, että jos joku aloittaa jonkun epäasiallisen nälvimisen tai v*ttuilun niin kyllä minä takaisin annan ja pääsääntöisesti sen verran enemmän ja kauemmin että asia tulee selväksi. Kun se on tullut selväksi, palaan takaisin neutraalille linjalle. Takaisin antaessani pyrin siirtämään keskustelua asialinjalle. Usein tähän liittyy myös sen aloittajan motiivien tai päämäärien kriittinen tarkastelu. Mielestäni moinen on täysin oikeutettua silloin jos itse on keskustellut asiallisesti ja saa vastaansa epäasiallista ilkeilyä. Ellei kukaan koskaan palauta nälvijöitä maan pinnalle niin voi syntyä harhakuva, että nälviminen kannattaa ja sillä saa nostettua itseään nokkimajärjestyksessä. Sen sijaan jos edes joku edes joskus näpäyttää sen verran takaisin, että se nälvijän sijainti näkymättömässä nokkimis- ja arvostusjärjestyksessä tippuu oikein kunnolla, hyötyvät siitä kaikki. Silloin nälviminen tai muu epäasiallisuus osoittautuu näkyvällä tavalla erittäin kannattamattomaksi joten kuka tahansa tervejärkinen hoksaa että sellaiseen turvautumalla vain ajaa itsensä nurkkaa. Tuo oivallus yleistyneenä parantaa keskusteluilmapiiriä huomattavasti. Sama peruskaava pätee epärehellisyyteen, selkäänpuukottamiseen, piiloaggressiiviseen käyttäytymiseen yms. Ne vähenevät kun ne näkyvästi osoittautuvat ei-kannattaviksi.

Minun puolestani me mahdumme molemmat hyvin tälle foorumille. Monet kommenttisi ja tietosi ovat olleet varsin arvokkaita. Välillä olet osoittanut varsin arvostettavaa luovuutta. Pyrkimys levittää tietoa on sinänsä arvostettava. On hyvin valitettavaa että olet itse sahannut omaa oksaasi etenkin uskottavuuden suhteen turvautumalla välillä nälvivään tyyliin, katteettomiin lupauksiin tai ikiomaan "alan terminologiaan". Niistä seuraa ihan missä tahansa ongelmia eikä niissä ongelmissa silloin ole kyse muiden vihasta tai kostonhalusta vaan itse aiheutetuista vaikeuksista.

Jos minä kirjoitan puutaheinää niin voit ihan hyvin korjata asiaa kunhan teet sen asiallisesti, tosiasioissa pitäytyen ja nälvimättä. Jos sinä kirjoitat puutaheinää niin minä voin ihan hyvin korjata asiaa samojen käyttäytymissääntöjen puitteissa. (Niin kuin nyt vaikka tuo terminologiapuoli josta jokainen voi lukea tästä samasta haarasta tai nuo lupaukset maahantuonnista, joissa olen käyttänyt päiväyksin täydennettyjä lainauksia.) Samalla voisi minun puolestani jättää turhan henkilöön kohdistuvan kirjoittelun (esim. "taidat olla...") ja implisiittiset väitökset pois ja pitäytyä käsiteltävissä asioissa.
haili
Viestit: 910
Liittynyt: Maalis 30, 2003 11 : 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haili »

Johan pitkästi vuodatat. Fiero on ilmeisesti saanut sut todella skitsoon fiilikseen. Lueskelin tuossa noita sun kirjoituksias konditiona ja tuntuu siltä, että vedit herneen varsin syvälle nenään kakkosreiän kautta varsin mitättömästä asiasta. Osaatkos käsitellä asioita muussa kuin minä - sinä sanojen kautta eli keskustella asioista yleisesti eikä henkilökohtaisesti. Asioita pitää käsitellä asioina eikä niin, että jokainen kirjoitus olisi henkilökohtainen arvovaltakysymys. Fiboista huomauttamista ei pidä suivaantua ja ryhtyä vainoomaan toista henkilöä vaan kirjoittaa kommenttiinsa miksi on sitä mieltä. Ulkopuolinen lukija ei päättele osaamistasoa mielipiteen vuoksi vaan siitä miten kukin asiansa perustelee ja osoittaa esim. kuvia esittelemällä kantansa tueksi. Löytyykös sulta konditiona joitain kuvia noihin asioista käsitteleviin juttuihin sillä niistä pystyy lukijat päättelemään paljon enemmän asioita kuin ilman kuvia.
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit.

Acta est fabula, plaudite!
Konditiona
Viestit: 6454
Liittynyt: Helmi 07, 2006 20 : 28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

OFF TOPIC
haili kirjoitti: tuntuu siltä, että vedit herneen varsin syvälle nenään kakkosreiän kautta varsin mitättömästä asiasta.
Vähän omituista tuo että kaikessa nähdään takana jotain herneen vetämistä. Jos joku heebo nälvii aiheetta niin tottakai sitä pitää näpäyttää takaisin sen verran että hauskuus nälvimisestä aivan varmasti häviää. Ei siihen tarvita mitään herneen vetämistä mihinkään. Vähän sama kuin että jos käy ostoksilla niin ennen kaupasta lähtöä kuuluu maksaa ostoksensa ihan siitä riippumatta millä tuulella on.

Oletan että tuolla kakkosreikäkommentilla yrität kertoa jotain älykkyydestäsi, sivistyneisyydestäsi ja sosiaalisista taidoistasi. En tiedä mitä harrastat ruuan kanssa, mutta siitä olen varma, etten halua olla katsomassa. Toivottavasti saat siitä nautintoa.
haili kirjoitti:Asioita pitää käsitellä asioina
...esimerkiksi b-rappuretoriikalla, hämärillä vihjauksilla tai lapsellisilla olettamuksilla vai?
haili kirjoitti:Fiboista huomauttamista ei pidä suivaantua ja ryhtyä vainoomaan toista henkilöä
Ja mihinköhän ihmeeseen tämäkin liittyy? Itse en muista mitään fiboista huomauttamista. Ja tuo vainoaminen on aika raju termi - ihan juridisteknisessäkin mielessä. En tiedä kuinka hyvin ymmärrät Suomen kieltä mutta jos lukaiset edellisen kirjoitukseni niin siinä vastaan Fieron lapselliseen nälvivään kommenttiin sovinnonhakuisesti ja myös arvostusta Fieron suuntaan osoittaen. Sitäkö tarkoitat vainoamisella?
haili
Viestit: 910
Liittynyt: Maalis 30, 2003 11 : 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haili »

Keskustele asioista me hengessä ei minä - sinä muodossa. Kuulostat tamperelaiselta joilla on tunnetusti ollut vaikeuksia keskustella netissä ilman henkilökohtaisuuksia johtuen heidän minä-minä asenteesta. Solvaaminen kertoo henkilön kyvystä käsitellä asioita huonosti sillä kun vastaukset loppuvat alkaa solvaaminen vaikka pitäisi perustella oma kantansa miksi on jotain mieltä. Asennevamman voi korjata ilman leikkausta jos haluaa. Toivottavasti halua löytyy.
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit.

Acta est fabula, plaudite!
fiero
Viestit: 1083
Liittynyt: Maalis 05, 2005 19 : 55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja fiero »

joo ei sittenkään...
MattiH
Site Admin
Viestit: 6293
Liittynyt: Tammi 08, 2003 20 : 57
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Mielenkiinnolla tässä odotellaan studiotarvikkeita (ja varmaan muutakin) myyvän liikkeen avautumista. Suunnitelmat välillä pitkittyvät ja mutkistuvat, mutta eipä tässä mitään kiirettä. Alalla lienee aika verinen kilpailu, joten asiat kannattanee selvittää perusteellisesti.

Tällä hetkellä moni taitaa tehdä kauppaa (=ostaa) ebay:n kautta.
Konditiona
Viestit: 6454
Liittynyt: Helmi 07, 2006 20 : 28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

En oikein viitsisi kävellä tuohon Hailin kömpelöön metkuun, jossa noudatetaan sitä periaatetta että haastetaan Arska keskustelemaan Arskaan liittyvistä tai jopa keinotekoisesti kytketyistä asioista ja samalla kritisoidaan Arskaa siitä että hänellä on kaikkeen minä-minä -perspektiivi. Jos Arska vastaa niin voidaan väittää että oltiin oikeassa: Arskalla on kaikkeen minä-minä -näkökulma. Jos Arska ei vastaa niin voidaan ottaa "Arska ei uskalla/kykene/jotain muuta sontaa vastaamaan esitettyyn kritiikkiin" -näkökulma. Toivotan moisen retorisen pelaamisen siihen osoitteeseen, jota kohtaan Haili osoittaa kasviksiin liittyvää mielenkiintoa. (Tosin en omaani. Jätän kasvisten varastoinnin kakkoseen niille joiden taipumuksiin se paremmin sopii.)

Vielä huvittavampi on tämä:
haili kirjoitti:...sut.. ..sun.. ..osaatkos käsitellä asioita muussa kuin minä - sinä sanojen kautta.. ..sulta..
haili kirjoitti:Keskustele asioista me hengessä ei minä - sinä muodossa. Kuulostat tamperelaiselta joilla on tunnetusti ollut vaikeuksia keskustella netissä ilman henkilökohtaisuuksia johtuen heidän minä-minä asenteesta. Solvaaminen kertoo henkilön kyvystä käsitellä asioita huonosti sillä kun vastaukset loppuvat alkaa solvaaminen vaikka pitäisi perustella oma kantansa miksi on jotain mieltä. Asennevamman voi korjata ilman leikkausta jos haluaa. Toivottavasti halua löytyy.
Mikäänhän ei estä puhumasta epäloogisesti, ristiriitaisesti, epäuskottavasti tai muuten tekemästä itsestään naureskelun kohdetta. Toivottavasti Haili hoksaa joskus ihan itsekin miten vitsikkäältä tuollainen älyttömyys näyttää ulkoa käsin.


Haluaisin jo siirtyä noista idioottimaisista nälvimisistä ja takaisin nälvimisistä (johon olen itsekin syyllistynyt) takaisin aiheen pariin. Sen vuoksi voisin yrittää palauttaa tätä keskustelua tuonne studiosalamien suuntaan vaikka toteamalla, että kun tuo Beauty Dish -keskustelu laittoi hakemaan netistä kuvia joista näkyy millaista jälkeä moinen värkki tekee niin sen seurauksena sain näppärän idiksen. (En tiedä kuinka montaa miljoonaa ihmistä on aikaisemmin saanut saman idiksen mutta täällä en sitä ole nähnyt.)

Laitoin läpiampuvan varjon salamaan aivan kuin se olisi heijastava varjo. Sitten laiton sen ulkopinnalle tumman valoa läpäisemättömän kankaan ja kokeilin. Lopputulos oli jostain softboxivalon ja Beauty Dish -valon väliltä. Kannattaa kokeilla.
fiero
Viestit: 1083
Liittynyt: Maalis 05, 2005 19 : 55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja fiero »

Miten täällä voi keskustella jos joukossa on noin isolla egolla varustettua porukkaa, jotka eivät kestä pienintäkään poikittaista sanaa joka tulee täysin aiheesta?

Jokainen lehteen ja jopa kanteen kuvannut tietää että se mistä tämä koko loan heitto alunpitäen alkoi, pitää täysin paikkaansa. Eli stanuoptiikoissa heitot ovat niin marginaalisia ettei niitä käytännössä huomaa. Monet jotka ammatikseen kuvaavat tietävät asian, mutta eivät jaksa tätä amatööripuolen porukkaa huomautella, koska näitä huomautuksia saisi tehdä ihan alvariinsa. Välinekeskeisyys lähtee yleensä tietämättömyydestä ja siitä ettei tunne alaa. Lehtiin kelpaa välillä ihan ö luokan kamalla kuvattu setti koska lehdissä on huomattu että sisältö on tärkeämpää kuin tekninen laatu. Se asia on vielä hakusessa monella, jotka pyrkii alalle.

On myös sangen omituista että täällä alleviivataan rehellisyyttä kun toisaalla kerskutaan sillä että hankaloitetaan hankitulla petoksella ammattikuvaajien työtä. Viime aikoina akkreditointien saaminen on todellakin hankaloitunut, ja jos ei asiaa usko niin kannattaa tehdä pieni soittokierros johtaviin toimistoihin.

Toivon hartaasti Konditiona että saat vähän ryhtiä hommiisi. Mun mielestä tämä ei ole ainakaan mikään kovin otollinen paikka jakaa mitään informaatiota minkään asian suhteen jos vastaanotto on tätä luokkaa että kirjoitellaan henkilökohtaisuuksiin meneviä A4 kokoisia vittuilumonologeja pienen huomatuksen takia. En ymmärrä miksi noin typerän asian takia kannatti lähteä ylipäätään kostelemaan joka ikiseen keskustelusäikeeseen.

Mutta minä poistun nyt muille foorumeille ja toivotan kaikille upeaa kesää, myös Kondille.
Vastaa Viestiin