IKEA LADDA SAMA KUIN ENELOOP

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Vastaa Viestiin
lippoma
Viestit: 516
Liittynyt: Tammi 12, 2003 19 : 26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

IKEA LADDA SAMA KUIN ENELOOP

Viesti Kirjoittaja lippoma »

Netissä on arveluja ja testejä siitä, että IKEA:n LADDA 2450 mAh on sama kuin ENELOOP 2500. Olen käynyt ostamassa IKEA:n LADDA akkuja ja niiden kanssa salaman latautuminen on todella nopeeta. Luultavasti siis saman tehtaan tekemiä ja samaa laatua kuin ENELOOP. Hinta vain on aivan eri LADDA 6,99 (4 kpl) ja ENELOOP 20-25€ (4 kpl).
Testi: https://petapixel.com/2018/02/16/eneloo ... batteries/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hkoskenv
Viestit: 4412
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: IKEA LADDA SAMA KUIN ENELOOP

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

lippoma kirjoitti:Netissä on arveluja ja testejä siitä, että IKEA:n LADDA 2450 mAh on sama kuin ENELOOP 2500.
Joskus noin tosiaan on, mutta luultavasti se koskee vain yhtä erää. Ikea ostaa seuraavan erän mistä halvimmalla saa ja laatu voi olla jotain muuta. Voi noissakin silti olla joku kupru, jonka takia se tehdas myy ne kakkoslaatuna Ikealle. Ei uutena kapasiteetilla ole väliä, 10 vuoden päästä oleva kapasiteetti on normikuluttajaa oikeasti kiinnostava asia.
Hannu
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: IKEA LADDA SAMA KUIN ENELOOP

Viesti Kirjoittaja niffe »

Hyvin toimivat. Ostan kerran vuodessa 3 pakettia ja vaihdan vanhemmat setit toissijaisiin laitteisiin käytettäväksi. Ihan satunnaisia heikommin latautuvia 1-2 per 36 akkua kolmen vuoden aikana.
lippoma
Viestit: 516
Liittynyt: Tammi 12, 2003 19 : 26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: IKEA LADDA SAMA KUIN ENELOOP

Viesti Kirjoittaja lippoma »

hkoskenv kirjoitti:
lippoma kirjoitti:Netissä on arveluja ja testejä siitä, että IKEA:n LADDA 2450 mAh on sama kuin ENELOOP 2500.
Joskus noin tosiaan on, mutta luultavasti se koskee vain yhtä erää. Ikea ostaa seuraavan erän mistä halvimmalla saa ja laatu voi olla jotain muuta. Voi noissakin silti olla joku kupru, jonka takia se tehdas myy ne kakkoslaatuna Ikealle. Ei uutena kapasiteetilla ole väliä, 10 vuoden päästä oleva kapasiteetti on normikuluttajaa oikeasti kiinnostava asia.
En usko että IKEA:lla on varaa alkaa myydä tuotteita jotka se tietää sekundaksi. Etenkin kun IKEA puolustaa vihreitä arvoja.
torwinen
Viestit: 901
Liittynyt: Tammi 09, 2003 22 : 43
Paikkakunta: Brexit

Re: IKEA LADDA SAMA KUIN ENELOOP

Viesti Kirjoittaja torwinen »

Eneloopeilla laatu on hyvää. Latasin juuri neljä ensimmäisen sukupolven (HR-3UTG) yli kymmenen vuotta vanhaa akkua nim 2000mAh, typ 1900mAh.Kapasiteetti nyt 1717mAh, 1998mAh, 2050mAh ja 2360mAh. Halvat akut on mitä on. Esim Lidlin halpoja ostin viimevuonna 8 kpl. Jo nyt yksi kieltäytyy latautumasta. Muutaman vuoden verkkokauppa.com:n Lievermanneista osasta kapasiteetti pudonnut alle 50%:iin.

Saa nähdä miten nuo Laddat kestävät. Mulla ei vielä pidemmän ajan tilastoa.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: IKEA LADDA SAMA KUIN ENELOOP

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Kokemukseni mukaan akut eivät kestä missään käytössä muutamaa vuotta enempää. Parin vuoden jälkeen ne ovat jo kapasiteetiltaan huomattavasti vähentyneet ja neljän-viiden vuoden kuluttua on varmasti aika vaihtaa. Kenties jo aiemmin.

Jos akku menettää varauskykynsä vuodessa, kyseessä on viallinen tai uutena myyty vanha akku, mutta hyväkään akku on tuskin kolmen vuoden jälkeen enää lähelläkään parastaan. Akut ovat kulutustavaraa ja kohtuullisen edullisia hankkia. Siksi en ole niin huolestunut siitä, ostanko parasta laatua kallimpaan hintaan, vai keskitasoista hieman edullisempaan. Kummatkin joutuu vaihtamaan ennen pitkää, ja ennen pitkä ei ole lopulta kovin pitkä aika.

Sama kuin Lidl:in tmv non-stick paistinpannut. Hinta €14, pohja kohtuullisen paksu ja vaikuttaa ulkoisesti kaikin puolin hyvältä. Olen ostanut €80 paistinpannuja -- oikeastaan kuullotuspannuja, koska non-stick pannuilla ei oikeastaan voi paistaa -- jotka kestävät jotakuinkin saman verran. Ostan Lidlin tai IKEA:n pannun, se kestää minkä kestää, jonka jälkeen ostan uuden. Hintaerolla se on perusteltua. Paistinpannuna on De Buyer:in hiiliteräspannu joka on olemassa senkin jälkeen, kun pusken horsmaa.

Ei näitä kannata otsa hiessä miettiä. Ostan akkuja silloin, kun tarvitsen. Eneloop, Clas Ohlson, IKEA, jopa Ebay -- toistaiseksi kaikki ovat palvelleet hyvin. Joku akku on kuollut ennenaikaisesti, useimmat kestäneet sen, mikä riitti minulle ja varmaankin riittäsi muillekin, ja minkä ajattelin kohtuulliseksi olettaa.
Sapere aude.
---
flickr
lippoma
Viestit: 516
Liittynyt: Tammi 12, 2003 19 : 26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: IKEA LADDA SAMA KUIN ENELOOP

Viesti Kirjoittaja lippoma »

torwinen kirjoitti:Eneloopeilla laatu on hyvää. Latasin juuri neljä ensimmäisen sukupolven (HR-3UTG) yli kymmenen vuotta vanhaa akkua nim 2000mAh, typ 1900mAh.Kapasiteetti nyt 1717mAh, 1998mAh, 2050mAh ja 2360mAh. Halvat akut on mitä on. Esim Lidlin halpoja ostin viimevuonna 8 kpl. Jo nyt yksi kieltäytyy latautumasta. Muutaman vuoden verkkokauppa.com:n Lievermanneista osasta kapasiteetti pudonnut alle 50%:iin.

Saa nähdä miten nuo Laddat kestävät. Mulla ei vielä pidemmän ajan tilastoa.
Minuun on tehnyt vaikutuksen IKEA:n laddojen kyky ladata kameran salama nopeasti, mikään akku ei ole ladannut salamaani niin nopeasti kuin IKEA:n Ladda 2450. Tein tämän testin itsekin ja huomasin selvän eron salaman latautumisesssa: https://www.youtube.com/watch?v=-0ygoravFPY" onclick="window.open(this.href);return false; .
IKEA:n Ladda 2450 akut latasivat salaman (FULL POWER) lähes sekunnin nopeammin kun ENELOOP PRO 2500. Jotakin uutta teknikkaa siellä IKEA:n paristoissa on... Muihin akkuihin verrattuna lataus oli 1-3 sekunttia nopeampi. Mulla on myös Libermanneja Verkkokauppa.com:sta ja ovat toimineet hyvin ja luotettavasti... Mulla akkulaturi näyttää kun akku on kaputt ja poistan sen käytöstä...
Rockford
Viestit: 7277
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: IKEA LADDA SAMA KUIN ENELOOP

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Kryptos kirjoitti:Jos akku menettää varauskykynsä vuodessa, kyseessä on viallinen tai uutena myyty vanha akku, mutta hyväkään akku on tuskin kolmen vuoden jälkeen enää lähelläkään parastaan.
En muista montako vuotta vanhimmat Eneloopit on mulla salamoissa olleet, mutta reilusti enemmän kuin kolme vuotta enkä ole huomannut vielä kapasiteetin laskua (laturi näyttää paljonko akkuihin lataa). Ehkä mulla on käyttö kevyttä kun en noilla Nikonin tuikuilla kovin usein kuvaa.

Lidlin Tronic akuista vanhimmat kesti kohtalaisesti käyttöä, mutta uudemmat oli susia ja noista ei ole kuin pari vanhaa jäljellä reilusta paristakymmenestä mitä olen ostanut.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
apixels
Viestit: 115
Liittynyt: Maalis 06, 2018 7 : 54

Re: IKEA LADDA SAMA KUIN ENELOOP

Viesti Kirjoittaja apixels »

Tronicceihin en koske enää edes pitkällä kepillä. Olen tainnut 2 kertaa 4kpl palketin niitä ostaa. Tronicit toimivat jonkun kaukosäätimen virran tarpeisiin mut en niitä salamaan laittas niin kuraa ne on.

Enelooppeja (valkoiset) saa edukkaasti Saksan Amazonista. 8kpl jotain 18 eur.
Ainoa mitä ei löydy sieltä on värilliset eneloopit.
©pjm
Viestit: 6017
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: IKEA LADDA SAMA KUIN ENELOOP

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Kannattaa lukea, jos on tullut akun mukana, mahdollinen ohje. Uudenkin akun saa piloille jos ei lataa heti alussa ohjeiden mukaan. Ikä lyhenee joillain paljonkin joskus jos töpeksii latauksissa heti alussa.
Vastaa Viestiin