Nikon Z9

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
riihijan
Viestit: 1010
Liittynyt: Elo 07, 2005 23 : 46
Viesti:

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja riihijan »

Rockford kirjoitti: Tammi 04, 2023 20 : 34
Maffer kirjoitti: Joulu 16, 2022 21 : 41 Nikonista irtoilee obiskan vaihtonappulat.
https://m.dpreview.com/news/8017870414/ ... se-buttons
Paikallisella Nikon-kauppiaalla ei ollut mitään tietoa tästä. Onko joku kysellyt joko tähän on Suomessa tai Euroopassa jotain korjausta tulossa?
Taisi olla ongelmaa lähinnä jenkkirungoissa?
Aika pientä osaa rungoista ongelma koskee.
Omassa ei ollut huollon tarvetta.
https://www.nikonimgsupport.com/eu/BV_a ... =1&lang=fi

Ja vaikka fanboy tenama ei uskokaan, niin kyllä tuo Sonyn objektiivin irrotusnappulan sijainti ongelma on ihan yleisesti tiedossa. Varsinkin niillä jotka kuvaavat teleillä. Yksi frendi, joka kuvaa vain tietyllä obiskalla (200-600), niin laittoi teipin siihen päälle.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja habannaama »

riihijan kirjoitti: Tammi 05, 2023 6 : 10 Ja vaikka fanboy tenama ei uskokaan, niin kyllä tuo Sonyn objektiivin irrotusnappulan sijainti ongelma on ihan yleisesti tiedossa. Varsinkin niillä jotka kuvaavat teleillä. Yksi frendi, joka kuvaa vain tietyllä obiskalla (200-600), niin laittoi teipin siihen päälle.
Kuten aiemmin totesin, tullut kuvattua 80-luvun alusta asti säännöllisesti eri järkkäreillä, eri merkeillä ja kun nyt Sonylla, niin en koe tuota(kaan) ongelmaksi.

Jollei käyttäjä sisäistä työkalujensa ominaisuuksia, niin ei se työkalun vika ole, jos käyttäjän kognitiivsten toimintojen vuoksi työkalu ei toimi oikein.

Tätä samaa näkee päivittäin liikenteessä, kun jengi tumpeloi autoillaan, koska kognitiivisten toimintojen vajavuuksien vuoksi, tieliikennelain edellytysten ylläpitäminen ei ajosuorituksen aikana ole edes välttävällä tasolla.
Ehkä sitten varmaan vaihdettu automerkkiä ja ongelmat alkaa, kun polkimet ovat edelliseen merkkiin nähden millin eri paikassa, hmmm... :roll: :mrgreen:
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
riihijan
Viestit: 1010
Liittynyt: Elo 07, 2005 23 : 46
Viesti:

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja riihijan »

En tiedä oliko tuo edellinen ihan läpällä, mutta meinasi aamukahvit lentää pöydälle.
Varmaankin, ei kukaan tosissaan tuollaista kirjoita.
Nyt ollaan päästy samalle tasolle kuin monilla auto- tai venefoorumeilla tai jopa alemmas.

Juu, näkemiin.
temama
Viestit: 10044
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja temama »

riihijan kirjoitti: Tammi 05, 2023 8 : 06 En tiedä oliko tuo edellinen ihan läpällä, mutta meinasi aamukahvit lentää pöydälle.
Varmaankin, ei kukaan tosissaan tuollaista kirjoita.
Nyt ollaan päästy samalle tasolle kuin monilla auto- tai venefoorumeilla tai jopa alemmas.

Juu, näkemiin.
Mulla taas meinas päästä aamulöysät pitsistringeihin.

juupa juu. kyllä huomaa, että Nikonilla ollaan fiksumpia. On tuplavarmistus - nappi väärällä puolella, ja tarvittaessa se irtoaa ettei kallis objektiivi tipahda maahan.

Jatketaan.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
MonteZ
Viestit: 207
Liittynyt: Marras 06, 2021 15 : 00

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja MonteZ »

temama kirjoitti: Tammi 05, 2023 8 : 52 juupa juu. kyllä huomaa, että Nikonilla ollaan fiksumpia. On tuplavarmistus - nappi väärällä puolella, ja tarvittaessa se irtoaa ettei kallis objektiivi tipahda maahan.
Jatketaan.
Miksi sen pitäisi olla jossain muualla? Sijainti on ollut sama Nikon F1 mallista lähtien, ja hyväksi todettu. Eikä linssiä ole tarkoitus kuvatesssa jatkuvasti venkslailla edestakaisin, sillloin on jossain epäonnistuttu.

Itse pidän kyllä hyvin paljon siitä, että Fn1-Fn3 painikkeita etupuolella pystyy käyttämään irroittamatta liipasinsormea laukaisimelta. Olen niihin ohjelmoinut asioita, joihin haluan nopean pääsyn (still ja video erikseen). Canon R3 design tosin näyttää vielä paremmalta (2 + 2), koska pystykahvaa käytettäessä samat toiminnot voi ohjelmoida samoinpäin.

Sony:n ensimmäisten FF-mallien design (A7/A7R) oli suoraan sanottuna juostenkustu monessakin mielessä, ja nyt sen kanssa ollaan nalkissa, koska muuttaminen tässä vaiheessa on mahdotonta. Etupuolen painikkeita ei voi lisätä, koska riski sekaantumisesta linssin irroitusnappiin on liian iso.
temama
Viestit: 10044
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja temama »

MonteZ kirjoitti: Tammi 05, 2023 9 : 50
temama kirjoitti: Tammi 05, 2023 8 : 52 juupa juu. kyllä huomaa, että Nikonilla ollaan fiksumpia. On tuplavarmistus - nappi väärällä puolella, ja tarvittaessa se irtoaa ettei kallis objektiivi tipahda maahan.
Jatketaan.
Miksi sen pitäisi olla jossain muualla? Sijainti on ollut sama Nikon F1 mallista lähtien, ja hyväksi todettu. Eikä linssiä ole tarkoitus kuvatesssa jatkuvasti venkslailla edestakaisin, sillloin on jossain epäonnistuttu.

Itse pidän kyllä hyvin paljon siitä, että Fn1-Fn3 painikkeita etupuolella pystyy käyttämään irroittamatta liipasinsormea laukaisimelta. Olen niihin ohjelmoinut asioita, joihin haluan nopean pääsyn (still ja video erikseen). Canon R3 design tosin näyttää vielä paremmalta (2 + 2), koska pystykahvaa käytettäessä samat toiminnot voi ohjelmoida samoinpäin.

Sony:n ensimmäisten FF-mallien design (A7/A7R) oli suoraan sanottuna juostenkustu monessakin mielessä, ja nyt sen kanssa ollaan nalkissa, koska muuttaminen tässä vaiheessa on mahdotonta. Etupuolen painikkeita ei voi lisätä, koska riski sekaantumisesta linssin irroitusnappiin on liian iso.
Hyvin pitkälti tottumiskysymys, puhutaan siitä mihin on totuttu. Itse en tykkää ollenkaan jos pikanappeja olisi lähellä kahvaa, tyyliin lähellä siellä missä on sonyn objektiivin vapautus painike. Jos tässä nyt puhutaan siitä että isokouraisen olisi hanskoilla helppo painaa vähemmän herkkää objektiivin vapautusvipua, niin miten helppo olisi osua pikavalintanappeihin?
Ihan yhtä hyvin pikavalintanappeja voisi olla toisella puolella mounttia. Kameran oikeaoppinen käsittelyhän tarkoittaa, että kameraa pidetään kahdella kädellä joista vasen tukee kameraa. Vasemman käden peukalolla tai etusormella voi mainiosti käyttää vasemman puolen nappeja tällöin.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71
Viestit: 3495
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja T71 »

Toi Sonyn kakkulanhukkausnappi on kyllä aika /C:stä. Jättekiva tarkentaa jotain isoa Sigmaa ja ihmetellä rukkaset kädessä, että mulla jää hei lasi käteen?! Koitas Temis ottaa perinteiset mannenmyymät 70% aitoa nahkaa olevat kärjestä löysät ruttunakkisormikkaat käteen ja survo se ylimääräinen ruttu sinne kahvan ja lasin väliin, että saat hyvän otteen kamerasta ja kas, nappi itestään pohjaan ja lasi jäi vasempaan käteen.
Myynnissa
Viestit: 461
Liittynyt: Marras 30, 2014 0 : 31

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja Myynnissa »

jka71 kirjoitti: Tammi 04, 2023 18 : 58
temama kirjoitti: Tammi 04, 2023 11 : 23
riihijan kirjoitti: Tammi 04, 2023 8 : 33 Z9 voittaa ergonomiassa a1 mennen tullen, ainakin näin iso kouraiselle. Esimerkiksi Sonyssa juurikin tämä objektiivin irroitusnappula on väärällä puolella. Pari kertaa meinasi objektiivi tippua kun iso koura painoi vahingossa irroitusnappia.

Ja se Sonyn objektiivin irrotusnappula on just oikealla puolella. Älä valehtele mistään vahingossa meinasi tapauksista, hölynpölyä.
Nortruppien jossain olikohan A1 vs. R5 vertailussa meinas muutaman kerran käydä köpelösti. Kinttaat kädessä kun kuvasi niin 600/4 irtosi kesken kaiken. Grippin ja objektiivin väli ahdas hanskat kädessä sekä objektiivin irrotusnappi juuri tuossa välissä.
Nortruppien perheessä nyt aina sattuu ja tapahtuu. Olen kuvannut A1 + 600/4 yhdistelmällä jo kaksi vuotta, ilman hanskoja, hanskojen kanssa, sormikkailla, ilman sormikkaita, eikä koskaan ole syntynyt tilannetta, jossa tuo lasi olisi vahingossa irtoamassa kamerarungosta. Enkä ole kuullut tai lukenut, että kenellekään muullekaan tällaista olisi sattunut. Mutta toki kaikki on mahdollista, kun meillä ihmisillä on erikokoisia ja paksuisia sormia ja motoriikkaa, joilla näitä nakkeja sitten liikutellaan.

ppie
www.petripietilainen.fi
T71
Viestit: 3495
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja T71 »

Myynnissa kirjoitti: Tammi 05, 2023 13 : 07 Nortruppien perheessä nyt aina sattuu ja tapahtuu. Olen kuvannut A1 + 600/4 yhdistelmällä jo kaksi vuotta, ilman hanskoja, hanskojen kanssa, sormikkailla, ilman sormikkaita, eikä koskaan ole syntynyt tilannetta, jossa tuo lasi olisi vahingossa irtoamassa kamerarungosta. Enkä ole kuullut tai lukenut, että kenellekään muullekaan tällaista olisi sattunut. Mutta toki kaikki on mahdollista, kun meillä ihmisillä on erikokoisia ja paksuisia sormia ja motoriikkaa, joilla näitä nakkeja sitten liikutellaan.
Sony 200-600mm kanssa varmasti voi tulla ongelmia talvella, koska lasihan on usein jalustassa kiinni ja sitä käännetään rungosta käsin, jolloin esim rukkasen ylimääräinen löysä kärki kahvan ja lasin välissä saattaa painaa sen nappulan pohjaan huomaamatta ja kun kääntelen runkoa pystykuvan ja vaakakuvan välillä, niin se kamera jää silloin siinä käteen. Se vaan pitää tietää, että noin voi käydä.
T71
Viestit: 3495
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja T71 »

jka71 kirjoitti: Tammi 04, 2023 18 : 58 Nortruppien jossain olikohan A1 vs. R5 vertailussa meinas muutaman kerran käydä köpelösti. Kinttaat kädessä kun kuvasi niin 600/4 irtosi kesken kaiken. Grippin ja objektiivin väli ahdas hanskat kädessä sekä objektiivin irrotusnappi juuri tuossa välissä.
Just tässä noin käy, mutta irtoaa telejatkeen irroitusnapin takia.

https://youtu.be/FwNRND2qVZU?t=602
Myynnissa
Viestit: 461
Liittynyt: Marras 30, 2014 0 : 31

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja Myynnissa »

MonteZ kirjoitti: Tammi 05, 2023 9 : 50
temama kirjoitti: Tammi 05, 2023 8 : 52 juupa juu. kyllä huomaa, että Nikonilla ollaan fiksumpia. On tuplavarmistus - nappi väärällä puolella, ja tarvittaessa se irtoaa ettei kallis objektiivi tipahda maahan.
Jatketaan.
Miksi sen pitäisi olla jossain muualla? Sijainti on ollut sama Nikon F1 mallista lähtien, ja hyväksi todettu. Eikä linssiä ole tarkoitus kuvatesssa jatkuvasti venkslailla edestakaisin, sillloin on jossain epäonnistuttu.

Itse pidän kyllä hyvin paljon siitä, että Fn1-Fn3 painikkeita etupuolella pystyy käyttämään irroittamatta liipasinsormea laukaisimelta. Olen niihin ohjelmoinut asioita, joihin haluan nopean pääsyn (still ja video erikseen). Canon R3 design tosin näyttää vielä paremmalta (2 + 2), koska pystykahvaa käytettäessä samat toiminnot voi ohjelmoida samoinpäin.

Sony:n ensimmäisten FF-mallien design (A7/A7R) oli suoraan sanottuna juostenkustu monessakin mielessä, ja nyt sen kanssa ollaan nalkissa, koska muuttaminen tässä vaiheessa on mahdotonta. Etupuolen painikkeita ei voi lisätä, koska riski sekaantumisesta linssin irroitusnappiin on liian iso.
En ymmärrä, minä en ole koskaan käyttänyt etupuolen funkkareita missään omistamassani kamerassa (Nikon, Canon, Olympus, OM-1) ja silti pystyn esim. Sony kamerallani tekemään kuvaushetkellä tarvittavat muutokset irroittamatta liipasinsormea laukaisimelta. Toki jos kamerasta löytyy etupuolelta erilaista ohjelmoitavaa nappia, niin niitä voi sitten tarvittaessa hyödyntää jos tarvis eli ihan hyvä asia. Mutta niiden puuttuminen ei kyllä minusta vaikeuta kuvaamista ja säätöjen tekemistä kuvaushetkellä.

ppie
www.petripietilainen.fi
Myynnissa
Viestit: 461
Liittynyt: Marras 30, 2014 0 : 31

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja Myynnissa »

T71 kirjoitti: Tammi 05, 2023 13 : 16
Myynnissa kirjoitti: Tammi 05, 2023 13 : 07 Nortruppien perheessä nyt aina sattuu ja tapahtuu. Olen kuvannut A1 + 600/4 yhdistelmällä jo kaksi vuotta, ilman hanskoja, hanskojen kanssa, sormikkailla, ilman sormikkaita, eikä koskaan ole syntynyt tilannetta, jossa tuo lasi olisi vahingossa irtoamassa kamerarungosta. Enkä ole kuullut tai lukenut, että kenellekään muullekaan tällaista olisi sattunut. Mutta toki kaikki on mahdollista, kun meillä ihmisillä on erikokoisia ja paksuisia sormia ja motoriikkaa, joilla näitä nakkeja sitten liikutellaan.
Sony 200-600mm kanssa varmasti voi tulla ongelmia talvella, koska lasihan on usein jalustassa kiinni ja sitä käännetään rungosta käsin, jolloin esim rukkasen ylimääräinen löysä kärki kahvan ja lasin välissä saattaa painaa sen nappulan pohjaan huomaamatta ja kun kääntelen runkoa pystykuvan ja vaakakuvan välillä, niin se kamera jää silloin siinä käteen. Se vaan pitää tietää, että noin voi käydä.
No eipä ole tuonkaan lasin kanssa yli kolmen vuoden käytön jälkeen vaaratilanteita ilmaantunut. Mutta kuten sanottu, kaikki on mahdollista.

ppie
www.petripietilainen.fi
Maffer
Viestit: 21657
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mulla putosi metabones + 90mm TS hankeen kun räpelsin pakkasessa liikkuja Sonin jatkeena. Ei käy. Muttei japanilaisten käsille suunniteltua rutkua japanilainen korjaa.
temama
Viestit: 10044
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja temama »

Maffer kirjoitti: Tammi 05, 2023 13 : 31 Mulla putosi metabones + 90mm TS hankeen kun räpelsin pakkasessa liikkuja Sonin jatkeena. Ei käy. Muttei japanilaisten käsille suunniteltua rutkua japanilainen korjaa.
No mitäs sähelsit. Ei sonyn vika jos jonkun TS lasin kanssa jalustalla onnistuu vielä painamaan objektiivin vapautuspainiketta! Ihan sama missä se nappi on, niin mahdollisuus räpeltämiseen on. Ton canonin lasin kanssa on vielä adapteri välissä, joten matkaa TS lasin namiskuukkeleihin on.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Kapama
Viestit: 623
Liittynyt: Tammi 19, 2018 9 : 03

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja Kapama »

T71 kirjoitti: Tammi 05, 2023 12 : 46 Toi Sonyn kakkulanhukkausnappi on kyllä aika /C:stä. Jättekiva tarkentaa jotain isoa Sigmaa ja ihmetellä rukkaset kädessä, että mulla jää hei lasi käteen?! Koitas Temis ottaa perinteiset mannenmyymät 70% aitoa nahkaa olevat kärjestä löysät ruttunakkisormikkaat käteen ja survo se ylimääräinen ruttu sinne kahvan ja lasin väliin, että saat hyvän otteen kamerasta ja kas, nappi itestään pohjaan ja lasi jäi vasempaan käteen.
Joopa joo, taitaa olla Sonyn suunnitteluporukat käyneet oppinsa Vasemmistoliiton Designopistossa?
temama
Viestit: 10044
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja temama »

Kapama kirjoitti: Tammi 05, 2023 14 : 51
T71 kirjoitti: Tammi 05, 2023 12 : 46 Toi Sonyn kakkulanhukkausnappi on kyllä aika /C:stä. Jättekiva tarkentaa jotain isoa Sigmaa ja ihmetellä rukkaset kädessä, että mulla jää hei lasi käteen?! Koitas Temis ottaa perinteiset mannenmyymät 70% aitoa nahkaa olevat kärjestä löysät ruttunakkisormikkaat käteen ja survo se ylimääräinen ruttu sinne kahvan ja lasin väliin, että saat hyvän otteen kamerasta ja kas, nappi itestään pohjaan ja lasi jäi vasempaan käteen.
Joopa joo, taitaa olla Sonyn suunnitteluporukat käyneet oppinsa Vasemmistoliiton Designopistossa?
Ikinä olllut mitään ongelmaa ton vapautusnapin kanssa. Ja mä sentään olen kuvannut Sonylla jos jonkinlaisilla hanskoilla ja olosuhteissa.

Taitaa nyt puhua Naikonin puolustuspiiri. Tai ihan vaan huvin vuoksi.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71
Viestit: 3495
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja T71 »

Kapama kirjoitti: Tammi 05, 2023 14 : 51
T71 kirjoitti: Tammi 05, 2023 12 : 46 Toi Sonyn kakkulanhukkausnappi on kyllä aika /C:stä. Jättekiva tarkentaa jotain isoa Sigmaa ja ihmetellä rukkaset kädessä, että mulla jää hei lasi käteen?! Koitas Temis ottaa perinteiset mannenmyymät 70% aitoa nahkaa olevat kärjestä löysät ruttunakkisormikkaat käteen ja survo se ylimääräinen ruttu sinne kahvan ja lasin väliin, että saat hyvän otteen kamerasta ja kas, nappi itestään pohjaan ja lasi jäi vasempaan käteen.
Joopa joo, taitaa olla Sonyn suunnitteluporukat käyneet oppinsa Vasemmistoliiton Designopistossa?
Voi ollakin. Vasuripiireissähän ei veri kulje aivoihin ja pikku typohan tuossa on käynyt.
Kannattaa myös ihan järjen kanssa kokeilla niitä rukkasia pakkasella käteen ja miettiä miten hyvä tuntuma on sinne löysään sormenpäähän.
Sanoisin, että tyhmempikin puristaa sitä kameraa kämmenlihaksilla ja silloin ne sormet tunkee sinne syvälle, oli sormenpäissä ylimääräistä nahkaruttua tai ei.
T71
Viestit: 3495
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti: Tammi 05, 2023 14 : 59 Ikinä olllut mitään ongelmaa ton vapautusnapin kanssa. Ja mä sentään olen kuvannut Sonylla jos jonkinlaisilla hanskoilla ja olosuhteissa.
Käsivaralta kuvatessa vasen käsi tukee kamera+objektiiviyhdistelmää, mutta kun operoidaan kameraa vain oikealla kädellä tai koko paino jää oikealle, niin tietyissä olosuhteissa pitää olla varovainen sen napin kanssa.
Myynnissa
Viestit: 461
Liittynyt: Marras 30, 2014 0 : 31

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja Myynnissa »

T71 kirjoitti: Tammi 05, 2023 15 : 04
temama kirjoitti: Tammi 05, 2023 14 : 59 Ikinä olllut mitään ongelmaa ton vapautusnapin kanssa. Ja mä sentään olen kuvannut Sonylla jos jonkinlaisilla hanskoilla ja olosuhteissa.
Käsivaralta kuvatessa vasen käsi tukee kamera+objektiiviyhdistelmää, mutta kun operoidaan kameraa vain oikealla kädellä tai koko paino jää oikealle, niin tietyissä olosuhteissa pitää olla varovainen sen napin kanssa.
Varovainen pitää aina olla. Z9 tuo on toteutettu hyvin eli objektiivi ei välttämättä irtoa ollenkaan, vaikka nappia painaisikin;-)

ppie
www.petripietilainen.fi
Rockford
Viestit: 7282
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Nikon Z9

Viesti Kirjoittaja Rockford »

riihijan kirjoitti: Tammi 05, 2023 6 : 10Taisi olla ongelmaa lähinnä jenkkirungoissa?
Aika pientä osaa rungoista ongelma koskee.
Omassa ei ollut huollon tarvetta.
https://www.nikonimgsupport.com/eu/BV_a ... =1&lang=fi
Kiitos linkista, en tätä itse löytänyt kuin Nikon USA:n sivuilta. Ja tottakai tämä antaa saman tuloksen kuin se:

"Pahoittelemme että teidän Z 9 kuuluu tämän ongelman piiriin ja haluamme että lähetätte sen huoltoon. Olkaa hyvä ja klikatkaa tästä lähimmän Nikonin huoltopisteen löytämiseksi. Pahoittelemme tämän prosessin tuottamaa ylimääräistä vaivaa. Jos teillä on jatkokysymyksiä asiasta olkaa hyvä ja klikatkaa tästä lisätietojen saamiseksi."


Ihmettelen vain että miksi jälleenmyyjä ei tästä tiedä, mutta nyt tämä kehotus lähettää kamera hoitoon on ihan suomeksi saatavilla niin kysylen sieltä että hoituisko heidän kauttaan.
Viimeksi muokannut Rockford, Tammi 05, 2023 16 : 34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Vastaa Viestiin