Canon R-sarjan kamerat

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja talonherra »

nsamppa kirjoitti: Touko 08, 2021 23 : 40
Takas aiheeseen. Saako nää säädettyä niin että kun töpäyttää töllöä niin kohteen lukituksen sijaan se olisikin pistetarkennus siihen kohtaan? Selailin tuossa menuja eikä ainakaan ihan heti löytynyt mitään mikä olisi sattunut silmään.
Meinaakko niiku stilli vai video tilassa? Ja ihan normi tarkennusta? Jos still ja normi, ja jos en hukassa aiheesta ole, niin eikö se juurikinniin pelaa, jos ei seuranta ja jatkuva takerrus ole valittuna päälle?🤔 itse kuvaan pääsääntöisesti etsimen kautta niin ei oo tullut niin edes ajateltua paljon tuota.. ja yleensä pistetarkennuksella.
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

talonherra kirjoitti: Touko 09, 2021 11 : 20
nsamppa kirjoitti: Touko 08, 2021 23 : 40
Takas aiheeseen. Saako nää säädettyä niin että kun töpäyttää töllöä niin kohteen lukituksen sijaan se olisikin pistetarkennus siihen kohtaan? Selailin tuossa menuja eikä ainakaan ihan heti löytynyt mitään mikä olisi sattunut silmään.
Meinaakko niiku stilli vai video tilassa? Ja ihan normi tarkennusta? Jos still ja normi, ja jos en hukassa aiheesta ole, niin eikö se juurikinniin pelaa, jos ei seuranta ja jatkuva takerrus ole valittuna päälle?🤔 itse kuvaan pääsääntöisesti etsimen kautta niin ei oo tullut niin edes ajateltua paljon tuota.. ja yleensä pistetarkennuksella.
Stillissä. Videossa tommonen lukitseminen onkin ihan ok. Siinä nyt ei niin vauhdilla mikään mene. Mulla siis jatkuva tarkennus on päällä. Noi muksut ei muuten taltu. Mä kuvaan niitä n. 80% takatöllöltä. Valtaosan käytän sitä automatiikkaa ja se kyl hyvin poimii tarkennettavan kohteen. Mutta kun tulee se ongelma kohta, olisi näppärä saada piste käyttöön yhdellä näpäytyksellä. Muistaakseni Sonylla toi lähtökohtaisesti toimi noin, mutta en kyl oo varma.
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Veikkaisin että jatkuvan tarkennuksen ku ottaa pois päältä, niin takanäyttöö näpäyttäessä ottaa ja tarkentaa juurikin siihen mistä näpäyttää.. en kyllä oo ihan varmajättääkö tarkennuksen sit siihe samaan pisteeseen.. mut ainakin laukaisimesta pelaa noin eli puolikas painallus tarkentaa pisteeseen ja pohjassa jysähtää. Mulla on tossa normi R:ssä siinä liukumiinassa servo ja silmiin tarkennus pikana.. siitä aika nopea käytellä..

Edit: eri asia osunko paksulla sormenkärjellä juuri sit siihen OIKEAAN kohtaan heti😂
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Eilen kuvailin metsäisessä, sammaleisessa, pienen joen varressa, ja aurinko paisteli oksien lomasta,, siinä hetkessä kirosin tuon elektronisen etsimen täysin, oli kaameeta *sensuroitu* mitä sieltä näkyi😬😂.. optista tuli ikävä.. siinä tuli sitte ensimmäisiä kertoja tarkenneltua takatöllöltä ja tarkenneltua sillä.. nyt kamera ei oo likettyvillä, niin se on ovela ku noita toimintoja ees edes periaattees muista kunnolla miten ne menee.. siinä kuvatessa noi asiat tulee sieltä jostai aivojen takaa ihan refleksin omaisesti..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
mvert
Viestit: 1595
Liittynyt: Loka 29, 2016 11 : 13

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja mvert »

https://mobile.twitter.com/nokishita_c/ ... 7153378305

R3:sta pari uutta kuvaa. Vähän turhan paljon alkoi houkuttelemaan, kun näki tämän takapuolelta :)

EVF:n koko näyttää asialliselta ja näyttö on kääntyvää mallia sekä näppäinasettelut on oikein niin vaaka, kuin pystykuvaukseen. Toivottavasti on edes joku 20mpix kenno, niin ei tule liika houkutuksia tämän hommaamiseen. Tarkoitus oli kuitenkin R5:llä pärjätä monta vuotta.

edit: Ilmeisesti tuo EVF ei ole ihan niin iso mitä kuvan perusteella näyttäisi, vaan siinä on normaalia laajemmat kehykset kupin sisällä.
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Epäilyksen siemen on jo siis kylvetty. R5 vaihdossa alle vuodessa :o Näyttäähän se perästä päin oikealta työlaitteelta eikä miltään kilikalikotelolta. Kannattaa huomata olennainen asia - peukalon tukeminen. Jos se on pielessä, ei millään puisila jatkopaloilla ole virkaa.
mvert
Viestit: 1595
Liittynyt: Loka 29, 2016 11 : 13

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja mvert »

Hintaa tuolla on luultavasti liikaa, joten ei mene R5 vielä oikeasti vaihtoon. Houkutus on kyllä kuvien perusteella tuollaisen hommaamiseen suuri :D

Olisi kuitenkin liian tiivis tahti mulle kameran vaihdossa. 13v aikana R5 on neljäs varsinainen kamera. Niiden lisäksi ollut 2 pikkukameraa joista toinen edelleen käytössä. Eli sellaiset 2v vähintään olisi tarkoitus pärjätä vielä R5:llä ja silloin R3:a saattaisi olla jo käytettynä saatavissa.
Lay
Viestit: 594
Liittynyt: Kesä 08, 2010 20 : 23

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja Lay »

Komeen näköinen, mutta omaan käyttöön integroitu akkukahvallinen on turhan suuri. Hyvä että vihdoin tällainenkin tehdään peilittömiin.
Maffer
Viestit: 21565
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Fujihan yritti isolla GFX100:lla ja se on aivan karmea. Kahvat eivät tue kättä juuri mitenkään ja reunat ovat teräviä.
Q-vaaja
Viestit: 356
Liittynyt: Joulu 09, 2012 10 : 09

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja Q-vaaja »

Lay kirjoitti: Touko 28, 2021 8 : 20 Komeen näköinen, mutta omaan käyttöön integroitu akkukahvallinen on turhan suuri.
Samoilla linjoilla tuon koon suhteen. Itsellä R6 nyt käytössä ja se on taas liian pieni, kun pikkurilli jää kahvan ulkopuolelle. Hmm
Jarvil
Viestit: 979
Liittynyt: Heinä 28, 2008 17 : 24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja Jarvil »

Q-vaaja kirjoitti: Touko 28, 2021 13 : 50
Lay kirjoitti: Touko 28, 2021 8 : 20 Komeen näköinen, mutta omaan käyttöön integroitu akkukahvallinen on turhan suuri.
Samoilla linjoilla tuon koon suhteen. Itsellä R6 nyt käytössä ja se on taas liian pieni, kun pikkurilli jää kahvan ulkopuolelle. Hmm
Sääli, ettei Canonilla ole tarjota samanlaista pienempää extension gripiä R5/R6-malleihin kuin sillä on halvimpaan R-sarjalaiseen eli RP:hen. Se on kokonsa puolesta täydellinen kombo tällaiseen vähän isompaankin lapioon. R5/R6 tuntuu vähän liian pieneltä ilman kahvaa ja kahvan kanssa taas tarpeettoman jykeviä.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Jarvil kirjoitti: Touko 30, 2021 0 : 10
Q-vaaja kirjoitti: Touko 28, 2021 13 : 50
Lay kirjoitti: Touko 28, 2021 8 : 20 Komeen näköinen, mutta omaan käyttöön integroitu akkukahvallinen on turhan suuri.
Samoilla linjoilla tuon koon suhteen. Itsellä R6 nyt käytössä ja se on taas liian pieni, kun pikkurilli jää kahvan ulkopuolelle. Hmm
Sääli, ettei Canonilla ole tarjota samanlaista pienempää extension gripiä R5/R6-malleihin kuin sillä on halvimpaan R-sarjalaiseen eli RP:hen. Se on kokonsa puolesta täydellinen kombo tällaiseen vähän isompaankin lapioon. R5/R6 tuntuu vähän liian pieneltä ilman kahvaa ja kahvan kanssa taas tarpeettoman jykeviä.
Onhan noihin myytävän erilaisia l-kahvoja, jotka täyttää koko pohjan ja ajavat käytännössä saman asian - ei tosin Canonin tekeminä, mut ei noissa ny sähköt kulje tai muuten vaikuta vesitiiviyteen eli ihan sama kuka sen metallin veistää. Osasta voi vielä otta sen sivuosan poies eli vastaavat aika pitkälti tuota rp-n lisäosaa.
Normanton
Viestit: 89
Liittynyt: Huhti 25, 2019 8 : 47
Paikkakunta: Tampere

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja Normanton »

Uutta tietoa tihkuu Gordon Laing toimesta R3S:ta.

https://www.youtube.com/watch?v=_T5D9y2nJgs
T71
Viestit: 3479
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja T71 »

Normanton kirjoitti: Kesä 02, 2021 8 : 34 Uutta tietoa tihkuu Gordon Laing toimesta R3S:ta.

https://www.youtube.com/watch?v=_T5D9y2nJgs
Hyvältä näyttää. Taitaa tulla säästöporsaan teurastuspäivä.
Bahamies
Viestit: 8
Liittynyt: Kesä 21, 2015 19 : 26

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja Bahamies »

Mitä mietteitä porukalla R:n tai RP:n ostamisesta seuraavaksi rungoksi? Huhuja uudesta edukkaasta täyden kennon peilittömästä on jo ilmoilla, mutta ei näistä nykyisistä kumpaakaan mielestäni ole hinnalla pilattu.

Nykyinen runko itsellä 650D ja tälle muutamia edukkaita perushyviä laseja, mutta mitenkään äärimmäisesti en ole investoinut alustaan. Runko alkaa olla sen ikäinen, että vaihtamalla tuntuisi saavan jo huomattavan parannuksen kohtuurahalla. Peilittömät kiinnostavat kun toisinaan tulee kuvattua vintage-laseilla ja Focus Peaking olisi kiva ominaisuus (varsinkin EVF:n kautta).

Canon alustana kiinnostaisi, kun tuon kanssa kuvaaminen on jo aika luontevaa ja objektiiveista valtaosa jäisi käyttöön. Ostolistalle R/RP:n kanssa menisi vain yksi 24-70mm putki ja adapteri vanhoille EF-objektiiveille.

Oikeastaan ainoa syy miksi en jo ole täysin innostunut RP:stä on sen dynamiikka, tai sen puute. Nykyisen kameran kanssa olen monesti kironnut, kun valotus on aavistuksen hämärä ja korjausvara loppuu heti kesken. RP ei tuon suhteen näyttäisi vertailujen pohjalta olevan mikään älyttömän iso harppaus eteenpäin. R sen sijaan olisi jo selkeästi parempi tässä mielessä.

Olisi tarkoitus mennä liikkeeseen hieman kokeilemaankin noita kahta.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Bahamies kirjoitti: Heinä 11, 2021 20 : 47 Mitä mietteitä porukalla R:n tai RP:n ostamisesta seuraavaksi rungoksi? Huhuja uudesta edukkaasta täyden kennon peilittömästä on jo ilmoilla, mutta ei näistä nykyisistä kumpaakaan mielestäni ole hinnalla pilattu.

Nykyinen runko itsellä 650D ja tälle muutamia edukkaita perushyviä laseja, mutta mitenkään äärimmäisesti en ole investoinut alustaan. Runko alkaa olla sen ikäinen, että vaihtamalla tuntuisi saavan jo huomattavan parannuksen kohtuurahalla. Peilittömät kiinnostavat kun toisinaan tulee kuvattua vintage-laseilla ja Focus Peaking olisi kiva ominaisuus (varsinkin EVF:n kautta).

Canon alustana kiinnostaisi, kun tuon kanssa kuvaaminen on jo aika luontevaa ja objektiiveista valtaosa jäisi käyttöön. Ostolistalle R/RP:n kanssa menisi vain yksi 24-70mm putki ja adapteri vanhoille EF-objektiiveille.

Oikeastaan ainoa syy miksi en jo ole täysin innostunut RP:stä on sen dynamiikka, tai sen puute. Nykyisen kameran kanssa olen monesti kironnut, kun valotus on aavistuksen hämärä ja korjausvara loppuu heti kesken. RP ei tuon suhteen näyttäisi vertailujen pohjalta olevan mikään älyttömän iso harppaus eteenpäin. R sen sijaan olisi jo selkeästi parempi tässä mielessä.

Olisi tarkoitus mennä liikkeeseen hieman kokeilemaankin noita kahta.
Toimiiko toi Focus Peaking vintage-laseilla? Toiminee jos löytää adapterin jossa on piiri, mut ainakin mun vanhat piirilliset adapterit resetoi koko kameran - sähköttömillä taitaa jäädä kokonaan haaveeksi. Ei ole varsinaisesti mun juttu, mut kandee varmistaa ettei tule pettymyksiä. En mä tosin muutenkaan tiiä, et riittääkö moinen kriittiselle kuvaajalle - suurentamalla osunee paremmin.

Muuten kameravalinta on vähän niin kuin kaikki muukin harrastusvälineiden osto - itse tietää parhaiten mikä sopii ja jos ei tiiä, niin todennäköisesti silloin ei muutkaan tiedä - ainakaan mitään sellaista mitä ei Mr. Google tietäis. Ei ärrän kanssa pahasti voi pieleen mennä - varsinkin jos ostaa käytettynä. Tai sit voi - mulle se oli aika lyhytaikainen tuttavuus ja ehkä huonoin kamera (suhteellisella asteikolla) mitä olen omistanut, mut mun käyttö on mun käyttöä - ja siitäkin selvisin alle 50 intensiivisellä psykoterapiaistunnolla ja 13 litralla halpaa punkkua. Uusista kameroista on aina huhuja eli tekee niin tai näin, kulman takana odottaa aina veret seisauttava runko, joka tekee kuvaamisesta aivan toista ja takaa vähintää 3000% nousun instatykkäyksien määrään - unohtamatta Pulitzereja ja pankkitilille virtaavia rahoja.
mvert
Viestit: 1595
Liittynyt: Loka 29, 2016 11 : 13

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja mvert »

Bahamies kirjoitti: Heinä 11, 2021 20 : 47 Mitä mietteitä porukalla R:n tai RP:n ostamisesta seuraavaksi rungoksi? Huhuja uudesta edukkaasta täyden kennon peilittömästä on jo ilmoilla, mutta ei näistä nykyisistä kumpaakaan mielestäni ole hinnalla pilattu.

Nykyinen runko itsellä 650D ja tälle muutamia edukkaita perushyviä laseja, mutta mitenkään äärimmäisesti en ole investoinut alustaan. Runko alkaa olla sen ikäinen, että vaihtamalla tuntuisi saavan jo huomattavan parannuksen kohtuurahalla. Peilittömät kiinnostavat kun toisinaan tulee kuvattua vintage-laseilla ja Focus Peaking olisi kiva ominaisuus (varsinkin EVF:n kautta).

Canon alustana kiinnostaisi, kun tuon kanssa kuvaaminen on jo aika luontevaa ja objektiiveista valtaosa jäisi käyttöön. Ostolistalle R/RP:n kanssa menisi vain yksi 24-70mm putki ja adapteri vanhoille EF-objektiiveille.

Oikeastaan ainoa syy miksi en jo ole täysin innostunut RP:stä on sen dynamiikka, tai sen puute. Nykyisen kameran kanssa olen monesti kironnut, kun valotus on aavistuksen hämärä ja korjausvara loppuu heti kesken. RP ei tuon suhteen näyttäisi vertailujen pohjalta olevan mikään älyttömän iso harppaus eteenpäin. R sen sijaan olisi jo selkeästi parempi tässä mielessä.

Olisi tarkoitus mennä liikkeeseen hieman kokeilemaankin noita kahta.
Tuo RP hakkaa mennen tullen tuon vanhan kamerasi kuvanlaadussa. Oikein valotettuna en ole kokenut sen dynamiikassa liikoja puutteita. R:n kenno taitaa olla ainakin yhtä sukupolvea uudempi ja sen dynamiikka on jo merkittävästi parempi. RP:n ongelma voi olla myös EVF, joka on hinnat alkaen mallia eikä siten pärjää R:lle. Koko on myös RP:ssä melko pieni, joten kannattaa kokeilla kumpi istuu omiin käsiin paremmin.

Mulla tuo RP ajaa kevyen pikkukameran virkaa. Sen akku on pieni ja kuvamäärät yhdellä akulla jää merkittävästi vanhaa kameraasi pienemmäksi. R:ssä on vähän suurempi akku, mutta ei sekään akkukeston suhteen taida olla kilpailevien merkkien tasolla. Jos tulisi ainoaksi kameraksi, niin näistä vaihtoehdoista ottaisin ilman muuta R:n.
jka71
Viestit: 2022
Liittynyt: Loka 14, 2004 16 : 00
Viesti:

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja jka71 »

mvert kirjoitti: Heinä 12, 2021 15 : 54
Bahamies kirjoitti: Heinä 11, 2021 20 : 47 Mitä mietteitä porukalla R:n tai RP:n ostamisesta seuraavaksi rungoksi? Huhuja uudesta edukkaasta täyden kennon peilittömästä on jo ilmoilla, mutta ei näistä nykyisistä kumpaakaan mielestäni ole hinnalla pilattu.

Nykyinen runko itsellä 650D ja tälle muutamia edukkaita perushyviä laseja, mutta mitenkään äärimmäisesti en ole investoinut alustaan. Runko alkaa olla sen ikäinen, että vaihtamalla tuntuisi saavan jo huomattavan parannuksen kohtuurahalla. Peilittömät kiinnostavat kun toisinaan tulee kuvattua vintage-laseilla ja Focus Peaking olisi kiva ominaisuus (varsinkin EVF:n kautta).

Canon alustana kiinnostaisi, kun tuon kanssa kuvaaminen on jo aika luontevaa ja objektiiveista valtaosa jäisi käyttöön. Ostolistalle R/RP:n kanssa menisi vain yksi 24-70mm putki ja adapteri vanhoille EF-objektiiveille.

Oikeastaan ainoa syy miksi en jo ole täysin innostunut RP:stä on sen dynamiikka, tai sen puute. Nykyisen kameran kanssa olen monesti kironnut, kun valotus on aavistuksen hämärä ja korjausvara loppuu heti kesken. RP ei tuon suhteen näyttäisi vertailujen pohjalta olevan mikään älyttömän iso harppaus eteenpäin. R sen sijaan olisi jo selkeästi parempi tässä mielessä.

Olisi tarkoitus mennä liikkeeseen hieman kokeilemaankin noita kahta.
Tuo RP hakkaa mennen tullen tuon vanhan kamerasi kuvanlaadussa. Oikein valotettuna en ole kokenut sen dynamiikassa liikoja puutteita. R:n kenno taitaa olla ainakin yhtä sukupolvea uudempi ja sen dynamiikka on jo merkittävästi parempi. RP:n ongelma voi olla myös EVF, joka on hinnat alkaen mallia eikä siten pärjää R:lle. Koko on myös RP:ssä melko pieni, joten kannattaa kokeilla kumpi istuu omiin käsiin paremmin.

Mulla tuo RP ajaa kevyen pikkukameran virkaa. Sen akku on pieni ja kuvamäärät yhdellä akulla jää merkittävästi vanhaa kameraasi pienemmäksi. R:ssä on vähän suurempi akku, mutta ei sekään akkukeston suhteen taida olla kilpailevien merkkien tasolla. Jos tulisi ainoaksi kameraksi, niin näistä vaihtoehdoista ottaisin ilman muuta R:n.
Meinasin jo eilen kirjottaa tästä. Canon RP pärjää kuvanlaadussa hyvin. Jos en kuvaisi lintuja tai muuta vauhdikkaampaa niin tämä riittäisi vallan hyvin harrastelijan käyttöön. Ainahan isommalla rahalla saa parempaa. R on taas varmaan vähän joka osa alueella vähän parempi edellistä, mutta joutuu funtsimaan tarviiko pikkusen enemmän pikseleitä, dynamiikkaa tai akun kestoa. Itsellä painoi niin paljon vaakakupissa huippu tarkennus ja 45Mpix kenno niin siksi 90D ja RP sai väistyä R5 tieltä.
A.W.
Viestit: 52
Liittynyt: Elo 06, 2016 12 : 34

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja A.W. »

ttuplai kirjoitti: Heinä 12, 2021 14 : 08 Toimiiko toi Focus Peaking vintage-laseilla? Toiminee jos löytää adapterin jossa on piiri, mut ainakin mun vanhat piirilliset adapterit resetoi koko kameran - sähköttömillä taitaa jäädä kokonaan haaveeksi. Ei ole varsinaisesti mun juttu, mut kandee varmistaa ettei tule pettymyksiä. En mä tosin muutenkaan tiiä, et riittääkö moinen kriittiselle kuvaajalle - suurentamalla osunee paremmin.
Ei se Focus Peaking mitään piirejä adapterissa tarvitse, sehän katsoo terävät reunat suoraan siitä kuvasta (tai mikä nyt onkaan oikea tapa ilmaista asia). Ulkoiset näytötkin hoitaa tuon vaikka hdmi:n kautta.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Canon R-sarjan kamerat

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

A.W. kirjoitti: Heinä 13, 2021 7 : 24
ttuplai kirjoitti: Heinä 12, 2021 14 : 08 Toimiiko toi Focus Peaking vintage-laseilla? Toiminee jos löytää adapterin jossa on piiri, mut ainakin mun vanhat piirilliset adapterit resetoi koko kameran - sähköttömillä taitaa jäädä kokonaan haaveeksi. Ei ole varsinaisesti mun juttu, mut kandee varmistaa ettei tule pettymyksiä. En mä tosin muutenkaan tiiä, et riittääkö moinen kriittiselle kuvaajalle - suurentamalla osunee paremmin.
Ei se Focus Peaking mitään piirejä adapterissa tarvitse, sehän katsoo terävät reunat suoraan siitä kuvasta (tai mikä nyt onkaan oikea tapa ilmaista asia). Ulkoiset näytötkin hoitaa tuon vaikka hdmi:n kautta.
Toki - kyssäri onkin se, et mitä tekee Canonin firmis? Moneenkaan asiaan mitään todellisia esteitä ole, mut Canonin softaporukka saattaa olla sitä mieltä, et kytketään poies, ku ei ole edes lasia paikalla.
Vastaa Viestiin