Canon EOS R6

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
JL Anttola

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Canoniin ei tää liity, kun ei tuossa miun Canonissa (AE-1 Program) oo mahollista lukea kuvia piuhalla eli kortinlukijalla... eikä sillä oo tällä vuostuhannella kuviakaan otettu.

Mutta digikameralla aluksi availin ne luukut ja tuhrusin piuhan kameran ja tietsikan välille. Alkuinnostuksessani kattelin erilaisia juutuuppijuttuja valokuvauksesta. Northuupin videolla Tony vannotti, että aina kortti pois lokerostaan ja lukijaan ja lukija tietsikan kupeeseen; kortin luukku on helpompi ja kestävämpi availla, kun se on siihen tarkotettu, ja lukeminen on nopeempaa. Kokeilin, siis en päättänyt Tonya uskoa mutta ajattelin kokeilla. Enkä oo sen jälkeen piuhaa laittanu kameran ja tietsikan välille. Muutaman vuoden on tietsikassa ollu oma luukku kortille, ei tarvi lukijaa enää. Sen tietsikan luukun käytöstä joku pelotteli, vaan en uskonu sitä. Ei oo vielä hajonnu tietsikka siitä kohtaa.

Yhen kerran on käyny niin, että läksin ulkoilemmaan lähirannoille ja otin kameran mukaan, että jos jotakin kuvattavaa sattuu vastaan. Sattukin, mutta ei ollu filmiä, eli kortti oli kotona pöydällä. Sen jälkeen laitoin kamerareppuihin, kumpaseenkin, yhen tyhjän kortin vakituisesti olemaan, mutta en oo kertaakaan tarvinnu.

Se miten muut siirtää, on miulle ihan sama.

Jaakko
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21575
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Juuri tuon unohtelun (ja hajoilun) takia kortit pitäis saada kokonaan pois kameroista. SSD on riittävä ja kamerasta pihalle kuvat saa melko monella konstilla. CFExpress toimii jo nvme:n varassa niin ei tuo olisi juttu eikä mikään asentaa oma m.2 siihen kameraan.

No ei sillä, monesti unohtanut koko kameran kun lähtenyt kuvaamaan mutta tämä olikin ennen Huawei-aikaa.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Maffer kirjoitti:Juuri tuon unohtelun (ja hajoilun) takia kortit pitäis saada kokonaan pois kameroista. SSD on riittävä ja kamerasta pihalle kuvat saa melko monella konstilla. CFExpress toimii jo nvme:n varassa niin ei tuo olisi juttu eikä mikään asentaa oma m.2 siihen kameraan.

No ei sillä, monesti unohtanut koko kameran kun lähtenyt kuvaamaan mutta tämä olikin ennen Huawei-aikaa.
Ongelmana lienee se, et korttien ja porttien kehitys mene eri tahtia kuin kameroiden. Ja kameranvalmistajat ei kaikista meidän nurinoista huolimatta panosta kauhiasti sellaseen mikä ei vaikuta myyntikäyriin. Ja onhan mullekin toinen kortti ihan hyödytön eli backup vois mennä suoraan kameraan, koska en ota toista korttia juuri muutenkaan ulos. Kaiken voi toki unohtaa - ja yleensä, kun sen tekee riittävän kriittisessä kohdassa oppii huolellisemmaksi. Eräs hääbändin kaveri totes, et kerran ku unohtaa xlr-piuhat niin sen jälkeen varmistaa kaiken usseemman kerran. Mulla on itellä kohtuu paljon roipetta mukana, et on pakko kehittää aika selkee rutiini/tsekkilista, jonka käy läpi. Osittain myös sen takia, et pakkaan poislähtiessä tavarat huonossa valossa eli yritän suunnilleen vieä takaisin kaiken. Mitä luetettavuuteen tulee, niin ei se kameran sisällä oleva muistikaan ole mitään pomminvarmaa tavaraa - sekin pitäs varmaan kahdentaa joka näkyy kustannuksissa.

Ja kameran usb-porteissa on omat ongelmansa - ne on ainakin uusissa Canoneissa suoraan pääkortilla kiinni ja rempan hinta on sen mukainen. Suoraan koneelle kuvatessa piuhan kanssa tulee käytettyä vedonpoistajaa, mut kuvia siirtäessä ei - sitku vetäsee koko paketin mukaansa irroittamatta piuhaa on toi liitin aika kovilla. Ei pitäs unohtaa ei, mutku ihminen. Se on yksi syy, miksi mie vältän noiden kumien ja kameran usb-portin kanssa pelleilyä.

Ja sit on vielä meitä joilla kuvankäsittely tapahtuu jossakin muualla - fillarin kyydissä kulkee paljon mukavammin muutama muistikortti, kuin kaksi kameraa. Varsinkin, kun kotimatkalla pitäs samassa repussa vaimolle tuua kahvimaitoa ja sikanautahärkistä.

Pointti lienee se, et työvaiheet ja tavat riippuu aika pitkälti siitä mitä tekee ja kuin se sopii omalle luonteenlaadulle. Mie optimoin työnkulkua itelleni niillä välineillä mitä kaupasta löytyy tänään - toki viiden vuoden päästä voi olla niin tai näin, mutku en voi valaa ihmisiä epoksiin odottamaan ko. päivää ja myydä eioota siihen asti. Ite odotan telepaattista siirto suoraan kuvaajan päästä katsojille - käymättä lähtöportin tai Jaskan baarin kautta.
hama
Viestit: 782
Liittynyt: Loka 19, 2019 14 : 11

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja hama »

nsamppa kirjoitti:
hama kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Väitänpä näin että ne jotka työkseen kuvaa käyttää kortinlukijaa. Vaikka siinä minuutti menee sinne sun tänne siirtäessä, voittaa sen monin kerroin kaikessa muussa yksinkertaistamisessa. Toi korostuu valtavasti jos repertuaarissa on vaikka kaksi kameraa ja kopteri. Jos vielä oot useamman kortin kuvannut täyteen, niin otatko pöydälle kolme härveliä piuhoineen ja sohlaat eri korttien kanssa vai kortit siistissä nipussa lukijan vieressä.
Väittää aina voi ihan mitä tahansa, mutta jos se ei perustu mihinkään, niin mitä merkitystä tuolla väitteellä on ?
Veikkaampa että työkseen kuvaavilta 99%:lta puuttu tuosta sun esimerkistä tuo kopteri ja tämä perustuu tuntemiini kuvaajiin ja harrastajilta taas vastaavasti puttuu 1-2 runkoa.
Minkä takia ne kaikki pitäisi olla yhtä aikaa pöydällä ? Ei kortinlukijaankaan saa 2-3 samanlaista korttia yhtäaikaa kiinni ja vaikka olisi erilaisija kortteja, mites sitten siirron kanssa käy ?
Kaikki kollegat mitä mä tiedän käyttää kortinlukijaa. Se vaan nopeuttaa ja yksinkertaistaa niin pirusti. Kortit siistiin nippuun pöydälle odottelemaan ja jättää siirron käyntiin. Sillä välillä voi tehdä jotain muuta. Vaikka esim putsata kamerat tai laittaa akkuja latautumaan tai perustaa Premiere kansion tms. Ehkä tää nuorempi polvi on vähän laiskempaa ja tarkempaa ajan kanssa ettei halua tuhlata sitä turhaan turailuun kameroiden ja piuhojen kanssa. Vanhoilla ei oo kiire mihinkään.
Jos se siirto on niin paljon nopeampi kortinlukijalla kun tässä nyt annat ymmärtää, niin ei siinä ajassa todellakaan ehdi mitään muuta tekemään, kun vaihtamaan niitä kortteja jos niitä kortteja on enemmän, aikuisten oikeasti. Tai sitten kortilla pitää kyllä olla aika helv.... monta tuhatta kuvaa, jos siihen saa edes minuutin menemään.
Itselläkin on kortinlukija, mutta välillä se ei tunnista edes korttia yms. ongelmia eli täys pas...
Viimeksi muokannut hama, Loka 02, 2020 9 : 07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tai pikku pätkät videota? Jos sitä vähänkään vilkaisee omaa napaansa kauemmas, voi nähdä jotain muutakin kuin omat jalkansa. Yritä vähän. Kyllä sä pystyt siihen. Ainakin käytöstapojen perusteella olet erittäin potentiaalinen ja fiksu kaveri.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

hama kirjoitti:
Nelivuotiaan on turha kiukutella, jos ei ymmärtänyt mitä tarkoitin.
Tää sun testi just kertoo sen mitä tarkoitin, R:n ja R6:n on laitettu USB-C liitin ja se voi olla joko USB2 tai USB3 nopeuksinen, USB-C kertoo vain liittimen tyypin ei sen nopeutta ja ei varmasti ole vaikea arvata mikä se näiden Canonien kohdalla on.
Siinäkin mielessä takapakkia 5D4 verrattuna, niin kauan kun liitäntä on kamerassa USB 3 nopeuksinen niin ero ajallisesti on pieni, verrattuna siirtääkö kuvat suoraan kamerasta vai kortinlukijalta.
Joten melkoinen hätähousu pitää olla jos käyttää sen takia kortinlukijaa, kun kortinlukija aiheuttaa monesti muita ongelmia tietokoneessa ja pahimmassa tapauksessa sen takia menetetään kuvia.
Jos tekee tällaisia nollatutkimuksia pitäisi myös osata kertoa miten se on tehty, sen kun voi tehdä oikein tai väärin.
Jotta päästään täysin luotettaviin tuloksiin pitäisi ensin kortti alustaa sillä kortti/runko yhdistelmällä millä ne on sen jälkeen kuvataan, eikä vaan siirretä kortille joku random tiedosto kuvia.
Sen jälkeen pitäisi tietää millä tavalla ne on siirretty koneelle, kun molemmissa tapauksissa tapoja on useampi kuin yksi.
Sen lisäksi tämä sama pitäsi tehdä useammalla eri valmistajan/tyypin kortilla jotta selviäisi korttikohtaiset erot, kun esim. äärimmäisen harvoin ilmoitetut luku- ja kirjoitusnopeudet pitävät käytännössä paikkansa.
Totta - mie en todellakaan ymmärrä mitä tarkoitat, koska olen aika vakuuttunut, et sulla ei ole muuta tarkoitusta kuin yleinen päänaukominen ja päteminen ilman substanssia. Toi teksti vaikutti enempi sellaselta: "Olen lukenut netistä ja heittelen termejä pöytään, mut en ymmärrä lukemaani eikä ole halukaan testata yhtään hypoteesia oikeaksi". On siis aika itsestäänselvää, et mun data ei ole tutkimus - olis aika ylimielistä niin väittää ja osoittaa edelleen totaalista ymmärtämättömyyttä niin ajatella. Tää on se kohta missä hiljaisuus lisää katu-uskottavuutta - on ehkä pieni mahdollisuus skumppaan myös loppuvuonna.

Eli mun mittauksien tehtävä oli lähinnä itelleni selvittää (kyseessä on siis pidemmän ajan juttu - en edes omista enää 5D IV:sta), et mun prosessissa ei ole selkeesti jotakin pielessä (esim. win10:ssä usb-ajurit tekee välillä aivan ihme asioita ja niihin käsiksi pääseminen on tuskaita) eli tulokset ovat linjassa ton usseempia kortteja ja lukulaitteita testaavan saitin kanssa eli jos mun tulokset ei poikkea hehtaaritolkulla niin olen ainakin jäljillä. 5D IV:n eron selittänee merkittävästi hitaampi kortti - noista cf-korteista ei vaan irtoa enempi (sekin on linjassa cameramemoryspeedin kanssa). Ja ero lukijoilla uudempien SD-korttien ja CF:n välillä on aika tasan sen mitä on odotettavissa, joten pikkasen vetää johtopäätösvaaka jonnekin muualla kuin 5D IV:n parempaan usb-rautaan - R ja 5D IV ovat aika samoilla viivoilla kamerasta ladattaessa, vaikka spekseissä uudet sd:t peseekin ton cf:n. Canonin mukaan esim. R6:ssa on USB 3.1 gen 2 - onko hidasteena kameran usb-rauta vai sen sisäinen kortinlukija on aika hailee (ite veikkaan kuun asentoa) - mua kiinnostaa se millä nopeudella se kama tulee sieltä ulos. Mut nyt kun tuli puheeksi niin mun usb-analysaattorisofta, joka kysäsee tolta laitteelta mitä se tukee, antaa kummallekin ärrälle usb 3.1 (toi softa on vähän vanha eli ei tee eroa gen 2:n ja vanhemman välillä). Mullakin on kyl usseempi muistikortti, mut käytin nopeimpien käyttämieni korttien datoja, koska niissä erot ovat selkeimmät ja niiden kanssa toimin suurimman osan ajasta (ja saan paremmin itselleni vakuutettua, et kyl kandee käyttää lukijaa). Noi random-kuvat ei mulle ihan auennut - siis mie olen vaan keikkojen jälkeen siirtänyt kuvat parilla eri tavalla ja laskenut niistä keskiarvon (jaoin vaan siirrot tuhannen kuvan paketteihin ihan vaan pitääkseni jonkun luvun vakiona - mun ei tarvii erikseen kirjata ylös kuvamääriä ja tuhat on mulle kiva luku). Onhan mun kuvaaminen toki aika random-hommaa välillä.

Mut tämän enempi ei kandee sapeleita kalistella - mä pystyn kyl mainiosti ohittamaan kaiken mitä kirjoitat, koska osumatarkkuus sun jutuilla on mun perspektiivistä aika lähellä nollaa - ja veikkaan, et mä väsyn paljon aiemmin.

Silti mä odotan sulta seuraavaksi luotettavaa tilastollista dataa kortinlukijoiden ongelmista - ethän sä ilman perusteellista tutkimusta moista heittelis. Ilman pään aukomista - huolellisesti mittaukset ja käytetyt laitteet raportoiden. Ehkä me kaikki opitaan siitä jotakin - ja sinänsä se kyl kiinnostaa muakin, mut ei riitä aika ja raha siihen. Sen tuloksia vois verrata tohon mun esittämään usb-porttien rikkoutumiseen ja koko roskan ristiintaulukoida sillee kustannustehokkuuden funktiona (asteikkona Tempparien katsomiseen säästynyt aika). Myö jokainen optimoidaan välillä ihme asioita ja luetettavuus perustuu enempi yhteen huonoon kokemukseen kuin hyvään dataan - kerta rikkoutuminen vain jää mieleen. Musta on varsin hauska jäädä kiinni omista typeristä tavoistaan, mut harvoin niitä tulee muutettua. Mut mä olenkin kaveri, joka laski kerrran matlabilla optimaalisen tavan imuroida koko kämppä - se siitä säästetystä ajasta.
Tony_A
Viestit: 433
Liittynyt: Elo 19, 2009 15 : 32
Paikkakunta: Kouvola

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja Tony_A »

Sinällänsä ei liity R6:een, koska siinä ei CFexp kortteja olekaan, mutta onkos jollekulle tullut vastaan sellaista kortinlukijaa, joka lukee CFexp typeB kortteja ja SD kortteja?

Nyt kun ei ole enää noita taittuvia pinnejä CF korttipaikassa, voisi harkita kuvien siirtoa kortinlukijan kautta. Kahta kortinlukijaa en nyt ehkä haluaisi hankkia.
Satunnainen kuvaaja ja Canon keräilijä
FF,1", 35mm
FD, EF, RF
hama
Viestit: 782
Liittynyt: Loka 19, 2019 14 : 11

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja hama »

nsamppa kirjoitti:Tai pikku pätkät videota? Jos sitä vähänkään vilkaisee omaa napaansa kauemmas, voi nähdä jotain muutakin kuin omat jalkansa. Yritä vähän. Kyllä sä pystyt siihen. Ainakin käytöstapojen perusteella olet erittäin potentiaalinen ja fiksu kaveri.
Sulle vois sanoa ihan samoin, kun jätät ne teoreettiset ja perustelemattomat jutut pois niin uskoisin että jutut vähenee 70%:a ja siinä säästät huomattavasti enemmän aikaa, kun sen kortinlukijan kanssa.
KTH
Viestit: 634
Liittynyt: Loka 30, 2011 18 : 11
Paikkakunta: Kuopio

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja KTH »

Shuko kirjoitti:Ohhoh, tästäkin asiasta on saatu aikaseksi Juttu™

Eiköhän valtaosalle riitä piuhalla siirtely, lataantuu akkukin siinä samalla. Se promillesakki on luonnollisesti vapaa käyttämään lukijaa.
Jos pysytään järjestelmädigi porukassa niin olen vahvasti toista mieltä,varmaan sopii sormiin kerrat kun olen piuhaa käyttänyt viimeisen 8 vuoden aikana.
https://kth.kuvat.fi/kuvat/" onclick="window.open(this.href);return false;
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

KTH kirjoitti:
Shuko kirjoitti:Ohhoh, tästäkin asiasta on saatu aikaseksi Juttu™

Eiköhän valtaosalle riitä piuhalla siirtely, lataantuu akkukin siinä samalla. Se promillesakki on luonnollisesti vapaa käyttämään lukijaa.
Jos pysytään järjestelmädigi porukassa niin olen vahvasti toista mieltä,varmaan sopii sormiin kerrat kun olen piuhaa käyttänyt viimeisen 8 vuoden aikana.
Saiskohan tosta tehtyä gallupin jotenkin? Olis ihan mielenkiintoinen juttu ku luulin että ku ollaan se jugurttipurkki testattu ni seuraavana steppinä on kortinlukija.
mvert
Viestit: 1595
Liittynyt: Loka 29, 2016 11 : 13

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja mvert »

Eikös noita netin kyselypalveluita ole, jolla ton gallupin voisi tehdä? En tiedä tosin vaatiiko jonkin tilin tekoa, joten en jaksa selvittää.

Itse olen mennyt piuha kameraan tyylillä CF korttien tultua käyttöön. Ennen sitä oli joku pokkari jonka sd kortille käytin lukijaa. Kameran usb portin kestävyys kyllä hiukan jännittää, joten pitää uuden koneen mukana hommata ainakin CF express korteille lukija.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

mvert kirjoitti:Eikös noita netin kyselypalveluita ole, jolla ton gallupin voisi tehdä? En tiedä tosin vaatiiko jonkin tilin tekoa, joten en jaksa selvittää.

Itse olen mennyt piuha kameraan tyylillä CF korttien tultua käyttöön. Ennen sitä oli joku pokkari jonka sd kortille käytin lukijaa. Kameran usb portin kestävyys kyllä hiukan jännittää, joten pitää uuden koneen mukana hommata ainakin CF express korteille lukija.
Noh. Laitoin huvikseni fb:n video-ryhmään kyselyn aiheesta. Tällä hetkellä kortinlukija johtaa 6-0. Saas nähdä miten sen kanssa käy.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tein huvikseni samanlaisen kyselyn myös tänne:

https://www.digicamera.net/keskus/viewt ... t=12765032" onclick="window.open(this.href);return false;

Jatketaan siitä aiheesta siellä.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Tony_A kirjoitti:Sinällänsä ei liity R6:een, koska siinä ei CFexp kortteja olekaan, mutta onkos jollekulle tullut vastaan sellaista kortinlukijaa, joka lukee CFexp typeB kortteja ja SD kortteja?

Nyt kun ei ole enää noita taittuvia pinnejä CF korttipaikassa, voisi harkita kuvien siirtoa kortinlukijan kautta. Kahta kortinlukijaa en nyt ehkä haluaisi hankkia.
Progradella on, mut viimeksi tarkistaessa ei löytynyt euroopasta (saatavuus muutenkin aika heikko). Jenkeistä saanee tullien ja postimaksujen kera (ja toki valmistajalta). Jos löydät jostakin lähempää niin linkkaa tänne - tilaan itekin yhden.

https://shop.progradedigital.com/pages/ ... low-reader" onclick="window.open(this.href);return false;
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Aiheestä seitsemänteen - sain ja tilasin SmallRigin l-kiskon R6/R5:een. Posiivinen ylläri. Kohtuu tukeva noin kiinaroippeeksi - toki toi arca "standardi" on selkeesti aika rento eli ihan samoilla asetuksilla ei mene nuppiin kuin esim. siruin oma (k-20x:n levy). Tää on vähän pyöreämpi arcan urien osalta. Pysyy silti. Pohjalevy on suorastaa hyvä, koska noi pari nippeliä estää kiertymisen (tarvii ees ruuvata otsa hiessä). Ruuvin kiristin kulkee mukana (on magneetilla kii pohjassa). Pystykuvauksessa toki toi näytön/piuhojen ura vähän heikentää tukevuutta (sen saa kyl kiertymään), mut rf 24-70:llä vielä kuvaa. Pohjalevy itestään on jo ihan kätsy myös hihnan kiinnityksen kannalta - jos käyttää slingi tai moneymaker-tyylisiä systeemejä - ja sivuosan saa irti nopsaan. Ebaysta kaikki 21 euroa . Riittää näin wannabe-maisekuvaajan tarpeeseen - muuhun kuvaukseen selkeesti.

https://www.smallrig.com/smallrig-l-bra ... -2976.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

ttuplai kirjoitti:Aiheestä seitsemänteen - sain ja tilasin SmallRigin l-kiskon R6/R5:een. Posiivinen ylläri. Kohtuu tukeva noin kiinaroippeeksi - toki toi arca "standardi" on selkeesti aika rento eli ihan samoilla asetuksilla ei mene nuppiin kuin esim. siruin oma (k-20x:n levy). Tää on vähän pyöreämpi arcan urien osalta. Pysyy silti. Pohjalevy on suorastaa hyvä, koska noi pari nippeliä estää kiertymisen (tarvii ees ruuvata otsa hiessä). Ruuvin kiristin kulkee mukana (on magneetilla kii pohjassa). Pystykuvauksessa toki toi näytön/piuhojen ura vähän heikentää tukevuutta (sen saa kyl kiertymään), mut rf 24-70:llä vielä kuvaa. Pohjalevy itestään on jo ihan kätsy myös hihnan kiinnityksen kannalta - jos käyttää slingi tai moneymaker-tyylisiä systeemejä - ja sivuosan saa irti nopsaan. Ebaysta kaikki 21 euroa . Riittää näin wannabe-maisekuvaajan tarpeeseen - muuhun kuvaukseen selkeesti.

https://www.smallrig.com/smallrig-l-bra ... -2976.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeps. Mulla on kaikki still arcaswiss päillä ja videopuolella painetaan Manfrotton pikakiinnityssysteemillä. Helpottaa elämää niin pirusti. Varsinkin kun noita levyjä ja klämppejä kertynyt, niin ei pääse hätä yllättämään.

Ja Smallrigista. Mä diggailen firmasta todella paljon. Laatukamaa ja toimii omassa hommassaan kerta toisensa jälkeen. Mulla on kilokaupalla niiden tavaraa eikä vieläkään oikein huonoa sanaa. Ainoa mikä on menny perssiilleen ja sekin oikeastaan omaa mokaa, oli hdmi-SSD kiinnitin/kurvi/vedonpoisto bmpcc rigiin. Menin ja ostin semmosen ja kun se saapui, ei se toiminutkaan. Selvitellessä asiaa kävi ilmi että se sopii vain 4K malliin, ei 6K malliin. Se kerrotaan kyllä hyvin selkeästi niiden kotisivuilla. Mutta vaikka näin oli, hyvittivät ne mulle sen summan ja kilke jäi mulle. Eli hienosti hoitivat tilanteen mikä ei edes niiden vika ollut. Pelkkää hyvä sanottavaa niiden putkasta mulla ja päivittäin käytössä niiden rojut.
Maffer
Viestit: 21575
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Paras keksintö Smallrigin GFX kahvassa oli arcalevyn pohjassa magneetilla kiinni oleva kiristysavain. Eeppinen apuväline joka ei ole vieläkään pudonnut hukkaan. Puukahva sen sijaan vaikuttaa heppoiselta joten veistelen oman 3D-tulostimella. Se puuosa siis ontto ja liukaskin.
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja zone6 »

Shuko kirjoitti:Ohhoh, tästäkin asiasta on saatu aikaseksi Juttu™

Eiköhän valtaosalle riitä piuhalla siirtely, lataantuu akkukin siinä samalla. Se promillesakki on luonnollisesti vapaa käyttämään lukijaa.
Niinno... Luulin kuuluvani valtaryhmään enkä koskaan ole edes kokeillut siirtää kuvia suoraan johdolla yhdestäkään kamerasta.
Kortinlukija oli jotenkin niin itsestäänselvyys jo digiajan kivikaudella, ettei muuta ole osannut edes ajatella.
Zone VI
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja Shuko »

zone6 kirjoitti:Kortinlukija oli jotenkin niin itsestäänselvyys jo digiajan kivikaudella, ettei muuta ole osannut edes ajatella.
Juu, tein virhearvioinnin. En ottanut huomioon, että suurin osa todellakin on edelleen kivikaudella. ;) Kuvaahan jengi vieläkin esim Canonin peilivehkeillä.

Mutta ei sohalta tätä ketjua sen enempää.
janne.
Viestit: 2457
Liittynyt: Maalis 01, 2009 21 : 16
Paikkakunta: Suur-Sawo

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja janne. »

tämäkin canon näkyy suttaavan raakakuvat iso 1600 asti

https://photonstophotos.net/Charts/PDR. ... 20EOS%20R6" onclick="window.open(this.href);return false;
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
Vastaa Viestiin