Fuji X-T4

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Sahaaja
Viestit: 1497
Liittynyt: Loka 07, 2009 21 : 04

Re: Fuji X-T4

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Hienoa jälkeä on! Luovuutta riittää, onko koskaan tuuria mukana vai meneekö kaikki taidon piikiin?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aikaarska
Viestit: 11894
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Fuji X-T4

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Ei tuurilla tehdä jatkuvasti laadukasta jälkeä.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
JyrkiS
Viestit: 281
Liittynyt: Tammi 09, 2003 22 : 23
Viesti:

Re: Fuji X-T4

Viesti Kirjoittaja JyrkiS »

Sahaaja kirjoitti:Hienoa jälkeä on! Luovuutta riittää, onko koskaan tuuria mukana vai meneekö kaikki taidon piikiin?
Tuurilla mennään. Aina.

Ja kiitos kaikille kehuista. :)
Maffer
Viestit: 21490
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Fuji X-T4

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Puolet kaikesta on tuuria. Riippuu kumman pyöristää ykköseksi.
JL Anttola

Re: Fuji X-T4

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Valokuvauksessa, niinkuin elämässä yleensäkin, tarjoutuvat tilaisuudet ovat usein tuurista kiinni. Kun taas sillä, että tilaisuuksiin osaa tarttua, ei ole mitään tekemistä tuurin kanssa.

Jaakko
Maffer
Viestit: 21490
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Fuji X-T4

Viesti Kirjoittaja Maffer »

On sillä, jos sattui tiskiltä nurkkasuttu, ei lopputulos onnaa vaikka kuin olisi refleksit ja muut kohdallaan.

Ikävä kyllä, tänä päivänä tuurilla on lopputuloksen kanssa liian suuri painoarvo kiitos huonon laadunvarmistuksen. Tämä tietysti realisoituu vain, jos käyttäjä ei hinkkaa nurkkia tarpeeksi ostopäivänä.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Fuji X-T4

Viesti Kirjoittaja temama »

voevoe teitä hömppiä!!

luuletteko, että ammattikuvajaat vetävät 'tuurilla"??

Mahatava slogan; ostaja valokuvaaja meiltä, 50% tuurilla saat hyvät valokuvat!! fiftysixty-photography

Elkää ny olko vaatimattomia kaiffarit! ehkä ette ole pro-tason räiskijöitä, mutta kannattaa nyt jotain arvoa laskea kokemukselle ja välineiden käyttövarmuudelle.

Se on ihan selväbläkki, että vain tavalliset aloittelijat vetävät tuurilla . 1000 digikuvaa, 10 onnistunutta. Siitäkin puolet sössitään jälkikäsittelyssä. toki sukulaiset ja instakaverit ylistävät vaatimatonkin lopputulosta, mutta siinä on suuri ero kun lähdetään oikeasti keulimaan oikeasti laadukkaalla valokuvalla, asiantuntevalle porukalle!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
JyrkiS
Viestit: 281
Liittynyt: Tammi 09, 2003 22 : 23
Viesti:

Re: Fuji X-T4

Viesti Kirjoittaja JyrkiS »

Nelosta on nyt tullut hetkonen mukana roikotettua, eikä uutta kerrottavaa hirveästi ole. Noita ilmeisiä eroja lukuunottamatta tämä on aika lailla samanlainen kuin kolmonen.

Paitsi, että minä inhoan tuota Youtube-näyttöä paljon enemmän kuin etukäteen kuvittelin. Luulin, että nelosen EVF:n silmäsensori on herkempi kuin kolmosen, koska näytöllä on tapana vilkkua odottamatta pimeäksi näytöltä kuvatessa tai kuvia selatessa. Tarkempi vertailu paljasti, ettei niissä ole eroa. Uloskäännetyn näytön takia kameraa vain pitää asennoissa, joissa jotain osuu sensorin vaikutusalueelle vahingossa. Kolmosessa tuo sensori toimi kuin ajatus, ei häirinnyt koskaan.

Mäkäräpilvessä vierailu myös opetti, että tätä näyttöä ei saa auki hanskat kädessä (ihan maltilliset sormikkaat kyseessä).

Kolmosen kahva tuntui aika onnettomalta nyt kun neloseen on tottunut.

Tarkennuksessa on sama vanha Fuji-vitsaus, jossa taustaan karanneen tarkennuksen saaminen kohteeseen vaatii tarkentamisen jonnekkin kokonaan muualle ennen uutta yritystä, vaikka kohde olisi ilmiselvästi keskellä tarkennuspisterypästä. En huomannut, että tämä olisi kolmosta ripeämpi. Uusi tracking mode on ollut toistaiseksi pelkkä gimmick minun käytössäni.

Tuntuu, että olen enimmäkseen valittanut täällä, joten pitänee nyt kuitenkin mainita, että kokonaisuutena kuitenkin tykkäsin kolmosesta ja youtube-näytöstä huolimatta tykkään nelosestakin.

Bongasin kameranörtti-intternetseissä jonkun artikkelin tyyliin ”nämä video-ominaisuudet X-H2:ssa pitää olla erottuakseen joukosta”. Itse lähinnä toivoisin, että X-T4 olisi nyt se videokamera ja X-H2:sta tehtäisiin se stilli-kuvaajan kamera. Kolmosen näyttödesignilla, muistipaikallisella PASM-kiekolla ja bayer-kennolla. ;)
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Fuji X-T4

Viesti Kirjoittaja habannaama »

JyrkiS kirjoitti:Nelosta on nyt tullut hetkonen mukana roikotettua, eikä uutta kerrottavaa hirveästi ole. Noita ilmeisiä eroja lukuunottamatta tämä on aika lailla samanlainen kuin kolmonen.

Paitsi, että minä inhoan tuota Youtube-näyttöä paljon enemmän kuin etukäteen kuvittelin. Luulin, että nelosen EVF:n silmäsensori on herkempi kuin kolmosen, koska näytöllä on tapana vilkkua odottamatta pimeäksi näytöltä kuvatessa tai kuvia selatessa. Tarkempi vertailu paljasti, ettei niissä ole eroa. Uloskäännetyn näytön takia kameraa vain pitää asennoissa, joissa jotain osuu sensorin vaikutusalueelle vahingossa. Kolmosessa tuo sensori toimi kuin ajatus, ei häirinnyt koskaan.

Mäkäräpilvessä vierailu myös opetti, että tätä näyttöä ei saa auki hanskat kädessä (ihan maltilliset sormikkaat kyseessä).

Kolmosen kahva tuntui aika onnettomalta nyt kun neloseen on tottunut.

Tarkennuksessa on sama vanha Fuji-vitsaus, jossa taustaan karanneen tarkennuksen saaminen kohteeseen vaatii tarkentamisen jonnekkin kokonaan muualle ennen uutta yritystä, vaikka kohde olisi ilmiselvästi keskellä tarkennuspisterypästä. En huomannut, että tämä olisi kolmosta ripeämpi. Uusi tracking mode on ollut toistaiseksi pelkkä gimmick minun käytössäni.

Tuntuu, että olen enimmäkseen valittanut täällä, joten pitänee nyt kuitenkin mainita, että kokonaisuutena kuitenkin tykkäsin kolmosesta ja youtube-näytöstä huolimatta tykkään nelosestakin.

Bongasin kameranörtti-intternetseissä jonkun artikkelin tyyliin ”nämä video-ominaisuudet X-H2:ssa pitää olla erottuakseen joukosta”. Itse lähinnä toivoisin, että X-T4 olisi nyt se videokamera ja X-H2:sta tehtäisiin se stilli-kuvaajan kamera. Kolmosen näyttödesignilla, muistipaikallisella PASM-kiekolla ja bayer-kennolla. ;)
En minä sitä bayer-kennoa halua, kun tuo nykyinenkin hoitaa tehtävänsä mallikkaasti, mutta jos X-T4:ssa edelleen Fujin helmasynti tarkennuksen arpomisen suhteen, niin eipä suunnitelmat X-T2:n vaihtamisesta X-T4:een paljoa mieltä lämmitä, meinaan vaikka sen ominaisuuden kanssa oppinutkin elämään, silti se aikaajoin ottaa pattiin.

Eli tulevan X-H2:n kohdalla samaa mieltä, siitä still-kamera, jossa panostettu salaman nopeaan erehtymättömään tarkennukseen.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
JyrkiS
Viestit: 281
Liittynyt: Tammi 09, 2003 22 : 23
Viesti:

Re: Fuji X-T4

Viesti Kirjoittaja JyrkiS »

habannaama kirjoitti:mutta jos X-T4:ssa edelleen Fujin helmasynti tarkennuksen arpomisen suhteen, niin eipä suunnitelmat X-T2:n vaihtamisesta X-T4:een paljoa mieltä lämmitä, meinaan vaikka sen ominaisuuden kanssa oppinutkin elämään, silti se aikaajoin ottaa pattiin.
Kakkoseen verrattuna yksittäisen tarkennuspisteen käyttäminen (jatkuvalla tarkennuksella) toimii kolmosessa ja nelosessa huomattavasti paremmin. Mutta tuo taustaan jumahtaminen häiritsee minua edelleen usein.
JyrkiS
Viestit: 281
Liittynyt: Tammi 09, 2003 22 : 23
Viesti:

Re: Fuji X-T4

Viesti Kirjoittaja JyrkiS »

Niin, se laturikin tuli hankittua. Muuten ihan ok, mutta se käyttää virtalähteenä kameran mukana tullutta laturia (tai kaiketi mitä vain USB-C laturia), joten nyt mukana kulkee yhden mötikän sijasta kaksi mötikkää, jotka ovat molemmat kooltaan aika lähellä X-T3:n perinteistä laturia. Olisivat vain pysyneet siinä mallissa.

Ehkä minä olen vain vanha jäärä, kun ylipäätään haluan sen erillisen laturin.
Maffer
Viestit: 21490
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Fuji X-T4

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Totta hemmetissä erillinen laturi. Pentaksille on neljä. Pakkaspäivän jälkeen kaikki kuluneet kerralla lataamaan. Ilman laturia myytävää kameraa ei saisi edes tuoda maahan.
Vastaa Viestiin