FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
kajar
Viestit: 133
Liittynyt: Maalis 26, 2014 7 : 14
Paikkakunta: Kajaani

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja kajar »

Hain eilen D800 rungon postista. Onhan se aikamoinen mötkylä D5300 verrattuna. Nyt menee taas vähän aikaa, että pääsee uuden rungon kanssa sinuiksi. Harmi vaan, että linssi ei ehtinyt viikonlopuksi perille.
Viimeksi muokannut kajar, Syys 28, 2019 13 : 35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

ttuplai kirjoitti:Eikä mua lohduta, et Jaska ei osu tohon nappiin - mä saan sen videotilan päälle joka sessiossa (aina on muutaman sekunnin videoklippi setissä) - ja sellanen alkaa jäämään selkäytimeen - no mä olen teippaillut linssien nappeja (vakaaja) ja kameran, koska välillä unohtuu tarkistaa.
Kintsuglue-paketti hyvin varustetusta kaupasta mukaan ja tekaiset siitä lukitusjutskan siihen nappiin, ei aiheuta ongelmia sen jälkeen. (Kintsuglue on mulla korvannut Sugrun kun menivät sen ryssimään.)
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
aikaarska
Viestit: 11976
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

rolsen kirjoitti:
Kintsuglue-paketti hyvin varustetusta kaupasta mukaan ja tekaiset siitä lukitusjutskan siihen nappiin, ei aiheuta ongelmia sen jälkeen. (Kintsuglue on mulla korvannut Sugrun kun menivät sen ryssimään.)
Ihan mielenkiinnosta. Mitä sille Sugrulle tapahtui?

Onko firma kaatunut, vai mitä tapahtui?

Minun mielestänä näin jossain halpafirmassa jotain Sugrun tyyppistä massaa (ei ollut Kintsuglue), olisiko ollut ihan Lidl:ssä tai vastaavassa paikassa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

aikaarska kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta. Mitä sille Sugrulle tapahtui?

Onko firma kaatunut, vai mitä tapahtui?

Minun mielestänä näin jossain halpafirmassa jotain Sugrun tyyppistä massaa (ei ollut Kintsuglue), olisiko ollut ihan Lidl:ssä tai vastaavassa paikassa.
Täältä voi lukaista kolmannella kotimaisella: https://www.wired.co.uk/article/the-ris ... l-of-sugru" onclick="window.open(this.href);return false;

Verkkokauppa.com ja Clas Ohlson ainakin poistivat tuon valikoimistaan jossain kohtaa. Havahduin tähän tilanteeseen tänä vuonna kun piti ostaa lisää Sugrua varastoon, mutta sitä ei enää saanut mistään (Pirkkalan Verkkokaupassa sitä oli muutama paketti vain myymälämyynnissä, mutta olisi pitänyt ajaa sinne Porista, joten sai jäädä). Kintsuglue tuli sitten korvaajaksi, toimii ihan hyvin. Tein vanhaan höylään etunupin kintsusta joku aika sitten, kestää hiomista ja leikkaamista hyvin.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Matti_JH
Viestit: 12068
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

kajar kirjoitti:Hain eilen D800 rungon postista. Onhan se aikamoinen mötkylä D5300 verrattuna. Nyt menee taas vähän aikaa, että pääsee uuden rungon kanssa sinuiksi. Harmi vaan, että linssi ei ehtinyt viikonlopuksi perille.
Onnea ja menestystä. Kannattaa muuten tarkistaa, onko tarkennusvikainen. Muutamissa on ollut reunapisteillä tarkennus takkuavaa, tarkentaa ohi. Eli tarkenna oikean ja vasemman puolen tarkennuspisteellä vuoroin johonkin, ota kuva ja katso, onko tarkka. Jos ei, reklamaatiota.
Voi ilmeisesti korjauttaa Nikonin piikkiin.
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Hel_NiS kirjoitti: Onnea ja menestystä. Kannattaa muuten tarkistaa, onko tarkennusvikainen.
Khöhöm, peilittömän tarkennusvirheet... kröh :-)
AnHa
Viestit: 1769
Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 33
Viesti:

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja AnHa »

Sakke_K kirjoitti:
Hel_NiS kirjoitti: Onnea ja menestystä. Kannattaa muuten tarkistaa, onko tarkennusvikainen.
Khöhöm, peilittömän tarkennusvirheet... kröh :-)
Omalla kokemuksella tarkennusvirheet vaivaavat lähinnä telejä ja ja supertelejä.
kajar
Viestit: 133
Liittynyt: Maalis 26, 2014 7 : 14
Paikkakunta: Kajaani

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja kajar »

Hel_NiS kirjoitti:
kajar kirjoitti:Hain eilen D800 rungon postista. Onhan se aikamoinen mötkylä D5300 verrattuna. Nyt menee taas vähän aikaa, että pääsee uuden rungon kanssa sinuiksi. Harmi vaan, että linssi ei ehtinyt viikonlopuksi perille.
Onnea ja menestystä. Kannattaa muuten tarkistaa, onko tarkennusvikainen. Muutamissa on ollut reunapisteillä tarkennus takkuavaa, tarkentaa ohi. Eli tarkenna oikean ja vasemman puolen tarkennuspisteellä vuoroin johonkin, ota kuva ja katso, onko tarkka. Jos ei, reklamaatiota.
Voi ilmeisesti korjauttaa Nikonin piikkiin.
Rungon pitäisi olla kunnossa. Käynyt JAS tekniikalla puhdistustarkistuksessa vajaa vuosi sitten. Mutta pitää testata sitten, kun posti tuo linssin.
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

AnHa kirjoitti:
Sakke_K kirjoitti:
Hel_NiS kirjoitti: Onnea ja menestystä. Kannattaa muuten tarkistaa, onko tarkennusvikainen.
Khöhöm, peilittömän tarkennusvirheet... kröh :-)
Omalla kokemuksella tarkennusvirheet vaivaavat lähinnä telejä ja ja supertelejä.
Ja kaikkia Sigman Artteja jne.? Z6 on mulla ainakin eka Nikonin runko (no, Canonit olivat vielä pahempia) jossa kaikki objektiivit ovat tarkentaneet todella tarkasti. Sovitteella ja ilman.
M1O
Viestit: 674
Liittynyt: Helmi 26, 2018 16 : 46

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja M1O »

Kyllä ne peilittömissä toimiikin eri lailla.
harri_s
Viestit: 158
Liittynyt: Tammi 05, 2005 11 : 02

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja harri_s »

Sakke_K kirjoitti: Ja kaikkia Sigman Artteja jne.? Z6 on mulla ainakin eka Nikonin runko (no, Canonit olivat vielä pahempia) jossa kaikki objektiivit ovat tarkentaneet todella tarkasti. Sovitteella ja ilman.
Mulla kokemus on vähän erilainen. 120-300 sport ja 85/1.4 Art ovat tarkentaneet ilman vikurointia kahdessa eri D4s ja D500 rungoissa.
Räntä
Viestit: 458
Liittynyt: Tammi 28, 2019 17 : 51

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Räntä »

kajar kirjoitti:Hain eilen D800 rungon postista. Onhan se aikamoinen mötkylä...
Turhaa massaa raahattavaksi, kun ominaisuuksiltaan parempia löytyy puolet kevyempänä... http://j.mp/2nJYoQn" onclick="window.open(this.href);return false;
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja emerik »

Räntä kirjoitti:Turhaa massaa raahattavaksi, kun ominaisuuksiltaan parempia löytyy puolet kevyempänä... http://j.mp/2nJYoQn" onclick="window.open(this.href);return false;
Käy kyllä sääliksi sitä henkilöä joka asuu tämän henkilön naapurissa.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Räntä kirjoitti:
kajar kirjoitti:Hain eilen D800 rungon postista. Onhan se aikamoinen mötkylä...
Turhaa massaa raahattavaksi, kun ominaisuuksiltaan parempia löytyy puolet kevyempänä... http://j.mp/2nJYoQn" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on kyllä niin totta.

Itsellä on D800 ja niin hyvä kamera kuin onkin, niin julmetun painava. 1DXII painaa vielä enemmän, mutta mielestäni se saakin painaa kun siinä ominaisuudet ja käyttötarkoituskin osaltaan on kumminkin aika eri tasolla.
Räntä
Viestit: 458
Liittynyt: Tammi 28, 2019 17 : 51

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Räntä »

emerik kirjoitti:Käy kyllä sääliksi sitä henkilöä joka asuu tämän henkilön naapurissa.
Jaahas, Nikon-fanin itsetunto löi taas vanteille. Näihin ei pitäisi tarttua, mutta mielenkiinnosta avaa vähän tölväisyäsi ja kerro miten se liittyy aiheeseen?
ptakala0
Viestit: 696
Liittynyt: Huhti 20, 2004 0 : 27

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja ptakala0 »

Räntä kirjoitti:
kajar kirjoitti:Hain eilen D800 rungon postista. Onhan se aikamoinen mötkylä...
Turhaa massaa raahattavaksi, kun ominaisuuksiltaan parempia löytyy puolet kevyempänä... http://j.mp/2nJYoQn" onclick="window.open(this.href);return false;
Pari tarvittavaa lisäparistoa mukaan Sonyyn niin painoero on 275 grammaa.

Koko-ja painoero on huomattava ta sitten olematon, riippuu tilanteesta.

Kun A7:n ottaa yhden lasin kanssa mukaan se on varsin miellyttävä paketti vrt. full frame dslr.

Mutta jos tarvitsee vähän enemmän mukaan niin ei mun luotettuun Domken F5x -laukkuun mene kun A7 - runko ja kaksi lasia ja saman määrän kamaa se syö DSLR:ää. Tässä kohtaa ei enää suuria riemunhuutoja.

Sitten jos nokalle laittaa pitkän telen alkaa olla vähän siinä ja tässä. Nikonissa parempi ergonomia ja ainakin kylmällä kelillä paljon helpompi käsitellä.

Saati jos sattuu omistamaan onnellisesti 300 tai 500 peeäffän jolloin kokoero kääntyy päälaelleen.
Maffer
Viestit: 21575
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Niin. Miksi valita peilitön? Koko konsepti on vielä hakoteillä.
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Maffer kirjoitti:Niin. Miksi valita peilitön? Koko konsepti on vielä hakoteillä.
Ihana Maffer, sun konsepti on vielä hakoteillä tämän vänkäämisen kanssa. Hakoteilläkin peilitön on ihana vaihtoehto. Riittääkö ihana sulle syyksi :-)
ptakala0
Viestit: 696
Liittynyt: Huhti 20, 2004 0 : 27

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja ptakala0 »

Maffer kirjoitti:Niin. Miksi valita peilitön? Koko konsepti on vielä hakoteillä.
Ei, siellä se on sulassa sovussa mun laukussa D500:n kanssa.
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: FF runko luonto- ja maisemakuvaukseen

Viesti Kirjoittaja temama »

Sakke_K kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Niin. Miksi valita peilitön? Koko konsepti on vielä hakoteillä.
Ihana Maffer, sun konsepti on vielä hakoteillä tämän vänkäämisen kanssa. Hakoteilläkin peilitön on ihana vaihtoehto. Riittääkö ihana sulle syyksi :-)
Ihana kun foorumssin äijät uskaltaa ottaa enemmän feminiinejä sanoja käyttöön ilmaisun tueksi!! <3

Onneksi nykyään myös mies voi sanoa ja skriivata 'ihana', ilman, että leimataan *sensuroitu*.

Ja tottahan se Sakke turisee, kompaktin kokoinen kinopeilitön on varsin ihana kamerarunko. Ennen AF (ja DSLR) vallankumousta kinojärkkäreistäkin (SLR) tehtiin hyvin maltillisen kokoisia runkoja. Hyvin mätsää esim nykyisiin Sonyn A7 ja Nikon Z sarjalaisiin kokonsa puolesta.

Valitettavasti täytyy uskaltaa todeta myös,että valokuvauksellisesti varsin ansioituneella toveri mafferssilla on tosiaan huikkasen epäjohdonmukaisuuksia näissä mielipiteissään eri kamerajärjestelmistä! Eikä yhtään helpota, että välillä jopa kännykkävalokuvaus vaikuttaa olevan se tulevaisuuden ykkösvaihtoehto mafferssille.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Vastaa Viestiin