Canonin peilitön FF, EOS R

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tai joku snadi Sonyn A6400 ja siihen joku kiva pikku prime. Sehän on jo kaikenmaailman herkuilla. On huippu tarkennukset, hyvät kuvanlaadut ja kaiken kukkuraksi se on todella pieni. Tsekkaa sekin. Olihan siitä askelta alempana A6100 ja askelta ylempänä A6600.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
T71
Viestit: 3481
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja T71 »

Matti H:lta hyvä video Eos R:stä.

https://www.youtube.com/watch?v=wgDaxYD-nzo" onclick="window.open(this.href);return false;

Siinä oli taas täyttä asiaa videokulmasta katsottuna.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

T71 kirjoitti:Matti H:lta hyvä video Eos R:stä.

https://www.youtube.com/watch?v=wgDaxYD-nzo" onclick="window.open(this.href);return false;

Siinä oli taas täyttä asiaa videokulmasta katsottuna.
Njoo. Canonin oma Lanier. Vähän ehkä kannattanee markkinointi kulmaa ottaa tohon mukaan kun katselee.
T71
Viestit: 3481
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja T71 »

nsamppa kirjoitti:
T71 kirjoitti:Matti H:lta hyvä video Eos R:stä.

https://www.youtube.com/watch?v=wgDaxYD-nzo" onclick="window.open(this.href);return false;

Siinä oli taas täyttä asiaa videokulmasta katsottuna.
Njoo. Canonin oma Lanier. Vähän ehkä kannattanee markkinointi kulmaa ottaa tohon mukaan kun katselee.
Miten vaan, mutta monet sanoo samaa, eli nyt porukka ei kuvaa enää 4K, vaan 1080 ja kehuvat, että R tarkentaa hyvin ja jälki on hyvää.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

T71 kirjoitti: Miten vaan, mutta monet sanoo samaa, eli nyt porukka ei kuvaa enää 4K, vaan 1080 ja kehuvat, että R tarkentaa hyvin ja jälki on hyvää.
Heh. Pakkohan sillä R:llä on kuvata 1080 ku 4K:ta ei täydeltä kennolta saa ulos. Ja jos kumartaa Canonin suuntaan, niin pakkohan sitä on sit argumentit siihen keksiä. Ainakin ne mitä oon ite kuullu niin aika huvittavia ovat. Kyllä ne laulut sitten hienosäädetään ku Canonilta tulee oikea 4K ff peilitön. Silloin taas 4K on se juttu.

Mä väitän siltikin että vaikka monet sanoo kuvaavansa 1080, niin ne on häviävän pieni osuus verrattuna niihin jotka kuvaa 4K:na. Jos ei hidastusta tarvii, mikä muuten on käytännössä käyttökelvoton R:llä, niin ei vaan oo mitään syytä kuvata 1080:lla. Ei mitään. Just tänään viimeistelin useamman pätkän ja kaikissa käytin monessa klipissä warp stabilizeria. Se vaan toimiessaan tekee ihmeitä todella nopeasti. 4K:n ansiosta siinä ei edes menetä muuta ku vähän rajausta vähän pienemmäksi. Resoluutiota ei katoa mihinkään kun lopputuote mulla kuitenkin 1080 aina. Lisäksi tuntuu että se puree paremmin 4K matskuun. Mikä sinällään ymmärrettävää koska on enemmän detskua mihin tarttuu.
T71
Viestit: 3481
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja T71 »

Tän katoin eilen ja kertoo toi nyt kai jotain, etenkin jos Canonilta ois tulossa RII, jossa ois FF 4K.

https://www.youtube.com/watch?v=GdZRDu4-nFg" onclick="window.open(this.href);return false;

Videon kommentit on kyllä ihan helmee... :D
odzmo
Viestit: 280
Liittynyt: Loka 18, 2009 2 : 34

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja odzmo »

Konditiona kirjoitti: - - - - -
Peilillisten vehkeiden puolella Canon katsoi hyväksi että on tonnisarja, satasarja, kymppisarja, vitoset, seiskat, kutoset ja ykköset. Se tekee 7 sarjaa.

- - - - -
Rakenteeltaan ja varustelultaan kutoset ovat käytännössä kymppisarjaa (6 <-> 60) kinokennolla ja seiskat vitossarjaa kroppikennolla. Jää viisi sarjaa.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

javal kirjoitti:
ttuplai kirjoitti:Tällänenkin keskustelu löytyi. Nähtävästi ei ihan erillinen ongelma. Ehkä ton luotettavan kameran softassa on jotain pientä ongelmaa. Odotellaan...

https://community.usa.canon.com/t5/EOS/ ... d-p/277989" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli käykö sinullekin niin että kamera jäätyy totaalisesti, eikä vastaa enää minkään nappulan painallukseen kertomasi asetusten asettamisen ja säätämisen jälkeen?

Mä asetin "liukumiinaan" päihin ihan samat Kelvinit kuin sinä, ja likuun K säätö. Tallensin C1 :n useaan kertaan, käyttäen näitä kahta Kelvin lukemaa, sekä kolmatta joka oli asetettu liukusäädintä liu'uttamalla. En saanut ilmiötä esiin vaikka kuinka räpelsin. Mutta minulla ei ollut valittuna (C1-C3) asetusten automaattista tallennusta, en koskaan pidä sitä päällä koske ennen pitkää olen ryssinyt C1-C3 paikkaan sellaisen asetuksen jota ei ollut tarkoitus tallettaa. Ehkä vielä yritän kerran siten että laitan ton C1-C3 automaattisen tallennuksen päälle. Jos saan vian toistumaan niin sitten tiedämme että se ei ole vain yksittäisen kameran (HW) ongelma, vaan systemaattinen softavika, jokin Canon näyttäisi reagoivan nykyään aika nopeasti FW päivityksen muodossa. Ehkäpä laitan vielä vanhan EF lasin nokalle jos sillä olisi jotakin vaikutusta asiaan.

Niin, kameroiden satunnainen jäätyminen ei lienee nykyään mitenkään todella harvinaista, ja asian voi todistaa netin välityksellä varsin helposti. Myös 5D mk4 jäätyy.

https://community.usa.canon.com/t5/EOS/ ... d-p/270844

ja tuolta lisää...
https://www.google.com/search?client=sa ... 8&oe=UTF-8

Paremminkin kysymyksinä on että mikä moderni digikamera ei koskaan jäädy, tai miten usein se jäätyy.
Satunnainen on eri kuin toistettava - olen kyl itekin saanut kameran joskus jäätymään, mut tässä tapauksessa sama toistuu samassa tilanteessa aina. Hankalahan tilanne on ihan samanlaisena toisen tehdä, koska näin käyttäjänä näkee korrelaatioita siellä missä niitä ei ole ja päinvastoin. Munkin pitäs ensin laittaa kaikki asetukset ylös - resetoida masiina, päivittää firmis (jos vika on esim. tullut tuon kirjoituksessa ja sit kokeilla, mut ihan niin paljon en jaksa kameroiden kanssa puljata jos ei oo pakko.

Mä pidän ton automaagisen tallennuksen päällä, koska mä ennemmin unohdan tallentaa. Sinänsä mä tulen toimeen ilman tota liukuakin, kun sen herkkyys ei muutenkaan oikein istu mun vartalolle eli ei se hyväksi keksinnöksi oikein mitenkään muutu. Ajattelin, et siitä sais ees jotain irti.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

hkoskenv kirjoitti:
Konditiona kirjoitti:Mielestäni kannattaa miettiä koska se seuraava taso voi olla edessä 3kk sisällä siinä kun isällä menisi vaikka vuosi ja jollakulla muulla esim. kolme vuotta.
Niin, mutta voiko siihen lopultakaan vaikuttaa sillä miettimisellä? Jos keksit keinon ennustaa mistä nuori innostuu ja mihin kyllästyy, olet varmaan pian maailman rikkain mies. Minä olen ainakin lakannut yrittämästä ja pidän huolen lähinnä siitä, että isoimmat harkitsemattomuudet karsitaan pois.
Kyse on paneutujasta jonka henkilökohtainen tieteellinen kirjasto on yläasteikäisenä isompi kuin koulun vastaava.
Ainakin minun nuoruudessa siihen riitti yhden tieteellisen kirjan omistaminen. :-)
Kyse on henkilöstä joka nelivuotiaana heitti oman studiokeikan itsenäisesti työskennellen sen jälkeen kun mä olin pystyttänyt sille sen studion. Kyse on henkilöstä voi piirtämisen suhteen olla parin vuoden sisällä kykenevä toimimaan vaikka lastenkirjan kuvittajana.
Sitä vaikeampaa se on ennustaa mihin hänen kiinnostuksensa kehittyy.

Se peilikamera on varmasti hyvä idea ja antaa valtavasti mahdollisuuksia. Ja jos käytetty kama kelpaa kokeiluihin, tulee varmaan edullisemmaksi. Toisaalta minun on vaikea nähdä miksei sama onnistuisi peilittömällä. Nuorella tuskin on samaa neuroottista suhtautumista adaptereihin kuin meillä, ja he ovat hyvin taitavia ja joustavia oikomaan teknisiä ongelmia.
Tässä kohtaa olen hkoskenv:n kanssa niin samaa mieltä. Riippumatta nuoren nerouden tasosta kiinnostukset nousevat tai laskevat yllättävän nopiasti. Toki pianoharrastuksen voi aloittaa ostamalla flyygelin olkkariin, mut mä ehkä nykyaikana ens alkuun hankkisin jonkun käytetyn sähköpianon ja sillä sit kahtelee miten homma jatkuu. Ja jos nuorelta iteltään kysyy niin vain paras ja uusi on riittävä. Suomi ja maailma on täynnä lahjakkaita nuoria joista osasta tulee konserttitason pianisteja ja osa päätyy tekniseen korkeakouluun jossa pianoa soitetaan kavereiden iloksi teekkarien ryyppilloissa - kandee silti panostaa ennemmin akustiseen skittaan, koska se kulkee mukavammin mukana. Yhden ihmisen tulevaisuuden ennustamisessa tod. näk. arpa osuu suunnilleen yhtä usein oikeaan kuin huolellinen pähkäily (tästä on kyl aika vahva tutkimusnäyttö eli alkeellinen tilastollinen työkalu pesee ihmisen).
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Konditiona kirjoitti:Maffer:

Jos et osaa suhtautua nälvimättä ja ilkeilemättä itsellesi tuntemattomaan lapseen niin se kertoo sinusta ihmisenä ja persoonallisuustyyppinä kaiken oleellisen.

Jos oikein muistan niin palstasofta taisi tarjota mahdollisuuden laittaa asialliseen keskusteluun kyvyttömät ja haluttomat tapaukset ignorenapin alle. Taidan kokeilla sinun kanssasi kuinka hyvin se toimii. Asennoitumisesi ei ansaitse mitään muuta.
Kun kyseessä kameroihin liittyvää liittyvää jonninjoutavaa jorginaa, jota tämä kaikki tekstin suoltaminen täällä todellisuudessa on niin nää Mafferin jutut nyt on mitä on ja niin niihin kannattaakin suhtautua, vaikka itseäni se välillä väsyttääkin, kun samaa mantraa jauhetaan päivät pääksytysten, mutta kun sama agenda näemmä ylettyy kaikkeen ilman aitoa monipuolista muiden tarpeita huomioivaa asennoitumista, jossa siis pystytään katsomaan asioita muista kuin omista lähtökuopista niin en myöskään voi moista asennetta kuin ihmetellä.

Jollei ole mitää aitoa annettavaa keskusteluun niin siinä kohtaa kannattaa miettiä olisiko fiksumpaa olla ylipäätään osallistumatta ?

Eli pakko kompata ingoren käyttöä tässä asiayhteydessä versus nämä kaikkein idioottisimmat "ulostulijat", sillä ei se myötäeläminen niin vaikea laji ole, vai kenties onko sittenkin ? On se....
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

T71 kirjoitti:Tän katoin eilen ja kertoo toi nyt kai jotain, etenkin jos Canonilta ois tulossa RII, jossa ois FF 4K.

https://www.youtube.com/watch?v=GdZRDu4-nFg" onclick="window.open(this.href);return false;

Videon kommentit on kyllä ihan helmee... :D
Toi nyt oli toinen mikä tuli vastaan. Vielä pahempi esimerkki. Jos nyt miettii et ”tämmöistä kävelyä voit kuvata vain R:llä” heittoa vähänkään pidempään, niin siinä vaiheessa pitäisi viimeistään kellot soida. Eiköhän ton nyt hoida lähes mikä tahansa kamera. Ainakin nää R:n kilpailijat.

Tässä on hyvin, tai ”hyvin”, purettu palasiin toi video:

https://youtu.be/7tfd3ntgagc" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja en mä sillä. Tubettajille varmasti 1080 on oikein hyvä vaihtoehto. Tavaraa tulee paljon eikä jälkikäteen kroppailla tai tarvii tehdä muutenkaan mitään ihmeellistä. Toisaalta miks siihen ees tarvii järkkärin? Mut muille jotka tekee mun tyylillä ”one man bandina” duunia, niin varmasti valitsevat 4K:n ellei tarvii hidastusta. Tubettajat laukoo totuuksiaan vähän samaan tyyliin kun eräskin tällä foorumilla. Hyvin kapeasta sektorista ainoastaan oman näkökohdan huomioiden. Kannattanee se myös ymmärtää.
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Muutamat kerrat Fujilla ottanut 4K matskua ja kun sitä katsoo 65" OLED:lta niin onhan se matskua mikä saa suupielet hymyyn.
Eli kyllä 4K ainakin itselleni tuonut innostuksen myös videointiin ja tätä kautta kun vaimon kanssa varattu matkailuauto pariksi viikoksi norjaan ensi kesäksi, myös tullut satsattua videopuoleen jota tulee reissussa hyödynnettyä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

nsamppa kirjoitti:
T71 kirjoitti: Miten vaan, mutta monet sanoo samaa, eli nyt porukka ei kuvaa enää 4K, vaan 1080 ja kehuvat, että R tarkentaa hyvin ja jälki on hyvää.
Heh. Pakkohan sillä R:llä on kuvata 1080 ku 4K:ta ei täydeltä kennolta saa ulos. Ja jos kumartaa Canonin suuntaan, niin pakkohan sitä on sit argumentit siihen keksiä. Ainakin ne mitä oon ite kuullu niin aika huvittavia ovat. Kyllä ne laulut sitten hienosäädetään ku Canonilta tulee oikea 4K ff peilitön. Silloin taas 4K on se juttu.

Mä väitän siltikin että vaikka monet sanoo kuvaavansa 1080, niin ne on häviävän pieni osuus verrattuna niihin jotka kuvaa 4K:na. Jos ei hidastusta tarvii, mikä muuten on käytännössä käyttökelvoton R:llä, niin ei vaan oo mitään syytä kuvata 1080:lla. Ei mitään. Just tänään viimeistelin useamman pätkän ja kaikissa käytin monessa klipissä warp stabilizeria. Se vaan toimiessaan tekee ihmeitä todella nopeasti. 4K:n ansiosta siinä ei edes menetä muuta ku vähän rajausta vähän pienemmäksi. Resoluutiota ei katoa mihinkään kun lopputuote mulla kuitenkin 1080 aina. Lisäksi tuntuu että se puree paremmin 4K matskuun. Mikä sinällään ymmärrettävää koska on enemmän detskua mihin tarttuu.
Sanokaas mulle mistä te muodostatte nuo monet - vai onks toi Monet? Miten pirun monta kaverii teil oikein on, et pystytte saamaan jonkun tilastollisen käsityksen asioista. Netti taas on puhtaasti huutokisaa eli netin perusteella tietää vain sen, et Jaska ainakin huutaa kovemmin ja on enempi esillä. Meinaan, et jos netin perusteella muodostas kuvan elämästä niin mä vetäsin ranteeni auki välittömästi - netin mukaan muslimit valtaa maailman, ihmisiä kuolee jatkuvasti terroristien uhrina ja kaikki ruoka on myrkyllistä.
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja zone6 »

T71 kirjoitti:Matti H:lta hyvä video Eos R:stä.

https://www.youtube.com/watch?v=wgDaxYD-nzo" onclick="window.open(this.href);return false;

Siinä oli taas täyttä asiaa videokulmasta katsottuna.
Piti klikata, kun luulin että kyse on jostakin foorumin matista tai muusta tunnetusta, mutta sieltähän tuli joku englantia suoltava tuntemattomuus ilmoille.
Zone VI
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja zone6 »

T71 kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:
T71 kirjoitti:Matti H:lta hyvä video Eos R:stä.

https://www.youtube.com/watch?v=wgDaxYD-nzo" onclick="window.open(this.href);return false;

Siinä oli taas täyttä asiaa videokulmasta katsottuna.
Njoo. Canonin oma Lanier. Vähän ehkä kannattanee markkinointi kulmaa ottaa tohon mukaan kun katselee.
Miten vaan, mutta monet sanoo samaa, eli nyt porukka ei kuvaa enää 4K, vaan 1080 ja kehuvat, että R tarkentaa hyvin ja jälki on hyvää.
Eli mitä tämä porukka on joka ei enää kuvaa 4K?
En muista kuulleeni kenestäkään vakavasti kuvaa tuottavasta joka olisi siirtynyt 4K:hon ja yhtäkkiä todennut, että palataan takaisin 1080p:hen koska.... .... enemmänkin haikaillaan sinne 6K -tasolle.
Zone VI
aikaarska
Viestit: 11976
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Mun sony xperia luuri otti jo muutama vuosi 4K videota. Sen jälkeen olen ottanut Sonyn peilittömillä aina 4K videota kun olen halunnut mahd. laadukasta videokuvaa. Ihan vaan tulevaisuutta varten myös. Ja kyllä kannatti. Nyt usot 4k telkkarit aivan arkipäivää, kyllä niistä kelpaa katsella kotivideoita ja muistoja kunnon tarkkuudella.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
T71
Viestit: 3481
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja T71 »

zone6 kirjoitti: Eli mitä tämä porukka on joka ei enää kuvaa 4K?
En muista kuulleeni kenestäkään vakavasti kuvaa tuottavasta joka olisi siirtynyt 4K:hon ja yhtäkkiä todennut, että palataan takaisin 1080p:hen koska.... .... enemmänkin haikaillaan sinne 6K -tasolle.
Ite on tullut seurattua tätä youtubea ja tubettajia joulutauolta lähtien ja ihan samaa tarinaa vähän joka suunnasta, että 4K ei kiinnosta yleisöä ja 1080 on niin paljon helpompi tuottaa. Osa on siirtynyt jo, vaikka olis pari vuotta tehnyt tuota 4K hommaa. Ja nää oli tosiaan lähinnä Eos R kuvaajia ilmeisesti, eli se croppi 4K lie osasyy päätökseen?
Toi oli kanssa mielenkiintoinen tieto, että se 1080 näyttää paremmalta youtubessa silloin, kun sen lataa sinne 4K videona, kun youtube ei pakkaa sitä ihan muusiksi. Eli ne 4K videot on toisinaan oikeasti 1080.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

ttuplai kirjoitti:
Sanokaas mulle mistä te muodostatte nuo monet - vai onks toi Monet? Miten pirun monta kaverii teil oikein on, et pystytte saamaan jonkun tilastollisen käsityksen asioista. Netti taas on puhtaasti huutokisaa eli netin perusteella tietää vain sen, et Jaska ainakin huutaa kovemmin ja on enempi esillä. Meinaan, et jos netin perusteella muodostas kuvan elämästä niin mä vetäsin ranteeni auki välittömästi - netin mukaan muslimit valtaa maailman, ihmisiä kuolee jatkuvasti terroristien uhrina ja kaikki ruoka on myrkyllistä.
Kyllä sitä aika monta tuttua ja kollegaa joiden kanssa näistä tulee turisteltua. Lisäksi fb:n videokuvaus / editointi - ryhmässä tulee pyörittyä aika paljon enkä siellä ole kertaakaan nähny hehkutusta 1080:n hienoudesta. En väitä etteikö joku porukka kuvais 1080, mut väitän että valtaosa kuvaa 4K:na.
T71
Viestit: 3481
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja T71 »

Kännykkäkatsojien määrä on kyllä aika huikea ja siinähän se on yks ja hailee onko originaali 4K.
Mutta sekin on tullut huomattua, että nykyiset 1080 videot on tosi hyvän näköistä jälkeä. Liekö osaaminen lisääntynyt, kamerat parantuneet vai onko esim youtube panostanut jakeluun? Dustin Abbott on hyvä esimerkki kaverista, jonka videoiden laatu on oikeasti useimmiten jo tosi hyvää 1080 läppärillä katsottuna.

https://www.youtube.com/channel/UCrmU_j ... eVA/videos" onclick="window.open(this.href);return false;
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

T71 kirjoitti:Kännykkäkatsojien määrä on kyllä aika huikea ja siinähän se on yks ja hailee onko originaali 4K.
Mutta sekin on tullut huomattua, että nykyiset 1080 videot on tosi hyvän näköistä jälkeä. Liekö osaaminen lisääntynyt, kamerat parantuneet vai onko esim youtube panostanut jakeluun? Dustin Abbott on hyvä esimerkki kaverista, jonka videoiden laatu on oikeasti useimmiten jo tosi hyvää 1080 läppärillä katsottuna.

https://www.youtube.com/channel/UCrmU_j ... eVA/videos" onclick="window.open(this.href);return false;
nsamppa kirjoitti:Just tänään viimeistelin useamman pätkän ja kaikissa käytin monessa klipissä warp stabilizeria. Se vaan toimiessaan tekee ihmeitä todella nopeasti. 4K:n ansiosta siinä ei edes menetä muuta ku vähän rajausta vähän pienemmäksi. Resoluutiota ei katoa mihinkään kun lopputuote mulla kuitenkin 1080 aina. Lisäksi tuntuu että se puree paremmin 4K matskuun. Mikä sinällään ymmärrettävää koska on enemmän detskua mihin tarttuu.
Kertauksena siitä mikä mun pointti oli.
Vastaa Viestiin