Canonin peilitön FF, EOS R

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja niffe »

Urheilukuvaajan täytyy vetää paar lautasellista jarrua ennen keikkaa? :D
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Viimekädessä toi silmiin tarkentaminen on ihan turhake vaan oikeasti pitäs olla sellanen konfattava äijäversio, joka tarkentaa tisseihin tai perään. Noita silmii kuiteskaan kukaan kato.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja niffe »

Ilmeisesti luottoa Canonin objekttiveihin on, koska esimerkiksi Blackmagic on ympännyt uuteen tulokkaaseensa Canonin bajon. Onhan se hyvä referenssi, sillä objektiivillahan se kuva syntyy.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

niffe kirjoitti:Ilmeisesti luottoa Canonin objekttiveihin on, koska esimerkiksi Blackmagic on ympännyt uuteen tulokkaaseensa Canonin bajon. Onhan se hyvä referenssi, sillä objektiivillahan se kuva syntyy.
Onhan Canonin EF kattaus aika väkevä, laadukas, kattava ja käytettyjen markkinat erinomaiset. Sinällään en ihmettele valintaa yhtään. Lisäksi Canonin akku on BMPCC4K:ssa käytöss. Luulen että iso osa mountin valintaa edellä mainitun ohella on tarkennus. Eikö niillä jo aiemminkin oo ollu kameroita EF mountilla ja lisäksi speedboosterin kanssa näitä on käytetty todella paljon. Toisin sanoen tarkennussysteemit on jo todella hyvin hanskassa. Hyvä ja fiksu valinta Blackmagicilta mun mielestä vaikkei mun mieleen:)
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

On Canonilla hurjia linssejä suunnittelussa:

https://petapixel.com/2019/08/10/canon- ... -1-1-lens/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tiedä sit tuleeko ikinä mut onhan nää aikamoisia.
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja emerik »

nomad kirjoitti:Heitto Sonyn surkeuteen on muutenkin aika syvältä sillä onhan Sonyyn saatavilla natiivisti useita laajiszoomeja jotka pärjäävät ainakin Nikonin F-mountin tavaralle helposti - voin sanoa tämän omasta kokemuksesta. Lisäksi on Sonyyn on laaja valikoima erilaiseen makuun ja hintatasoon sopivia kiinteitä, joukossa aivan huippuoptiikkaa. Eli jos Sonya haluaa moittia, niin voisi palata vaikka siihen TS-puutteeseen tai vanhojen mallien huonoon akunkestoon.
Cameralabs oli tuo 16-35mm 2.8 arvostelu ja ei tuo mitään hirveetä suitsutusta saanut. Reunat aika tuhnut kun miettii tuota hintaluokkaa.
Maffer
Viestit: 21577
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Siinä niitä isoreikäisen kiinnityksen teoreettisia etuja on tuossa f/1.1 zoomissa.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Huhuja uudesta firmiksestä ärrään:
https://www.canonrumors.co/rumors-new-f ... ming-soon/" onclick="window.open(this.href);return false;
This new firmware is rumored to improved eye AF performance, most notably on subjects at a distance.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
hkoskenv
Viestit: 4411
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

nsamppa kirjoitti:On Canonilla hurjia linssejä suunnittelussa:

https://petapixel.com/2019/08/10/canon- ... -1-1-lens/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tiedä sit tuleeko ikinä mut onhan nää aikamoisia.
Tuollaiset ovat mielenkiintoisia objektiiveja, joita olisi hauska kokeilla, jos se ei maksaisi niin tolkuttomasti. Mutta antaa kovin huolestuttavan kuvan alan kehityksestä, jos pitkät perinteet alalla omaava iso firma uskoo, että vähän käytetyn perheauton hintaiset friikkilasit ovat tärkein ja eniten rahaa tuova asia, joka pitää tuoda ensiksi markkinoille. Vaikka juuri tuo ei tulisikaan, yli puolet kaupasta saatavista RF-objektiiveista menee heittämällä tuohon kategoriaan.

Äkkiseltään luulisi, että ensin kannattaisi tehdä peruszoomit f/2.8:na ja f/4:nä, perusprimet f/1.8:na ja pari halpaa ja keskihintaista tele. Niiden massamyynnillä se iso raha kuitenkin tahkotaan ja f/1.2:t, supertelet ym. erikoisuudet ovat lähinnä markkinointitarkoituksiin ja luksuskatteiseen kermankuorintaan tehtyjä lippulaivoja. Jos tilanne tosiaan on muuttunut, niin eivät ne huhut järkkärien kuolemisesta ole enää niin naurettavia.
Hannu
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Minä olen jo pitkään ollut mieltä, että hyvän pohdistasi viimeinen lause on se juttu. Ja siitä syystä että peilittömien kehitysero peilillisiin ei ole tarpeeksi suuri, monelle riittää peilillinen kun unohtetaan vain uutuudenviehätyksestä johtuva haluaminen.

Ja tämä siis merkistä riippumatta, tosin Canonin ja Nikonin osalla homma voi jopa olla vaikeinta koska peilipuolen vehkeet on jo niillä todella hyviä sekä kattavia ja hinnat vähintään kilpailukykyisiä.

Ja toinen puoli on kehittyvät puhelinten kamerat. Tosin, sitä päivää ei tule että itse käyttäisin kamerapuhelinta kuvaamiseen, sillä se fiilis siitä puuttuu nyt ja aina. Moni on kyllä erimieltä ja saa olla.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Ehkä kyse on samasta ilmiöstä mikä näkyy laajemminkin eli keskiluokan katoaminen (jakaantuminen). Esim. puhelimissa myydään ylihintaisia tonnin leluja ja samaan aikaan satasen perusvärkkejä. Keskihintaisten kysyntä on laskussa. Kamera ei ole sen enempi järkiesine kuin keittiöveitsetkään eli ylemmän keskiluokan täytyy erottua ja persaukiset kuvaa vanhemmilla laitteilla (ja leikkaa leipänsä ikean veitsisetillä). Supistuvilla markkinoilla kandee muutenkin ottaa tyhmiltä rahat pois eli satsata hintaviin.

Kuvaamisella ja kameroilla ei ole juuri mitään tekemistä toistensa kanssa.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja niffe »

Kameran merkki ja objektiivien hintatasohan on itseilmaisua parhaimmillaan. Kun näet siellä kirkossa jonkun A9 kaulassa 24-70 f1.4 G Master keulalla, tiedät, että siinä on omaisen siipan siskonpoika, joka on pyydetty kuvaamaan, kun on haluttu säästää kuvaajan palkoissa. Kuvanvalmistamossa niitä tukkoisia ISO 25600 kuvia sitten ihmetellään, että minkä värisiä ja tiheyksisiä niistä pitäisi tehdä, kun kaikkiin on leivottu joku "autumn"-preset peittelemään sitä kuraa...
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

niffe kirjoitti:Kameran merkki ja objektiivien hintatasohan on itseilmaisua parhaimmillaan. Kun näet siellä kirkossa jonkun A9 kaulassa 24-70 f1.4 G Master keulalla, tiedät, että siinä on omaisen siipan siskonpoika, joka on pyydetty kuvaamaan, kun on haluttu säästää kuvaajan palkoissa. Kuvanvalmistamossa niitä tukkoisia ISO 25600 kuvia sitten ihmetellään, että minkä värisiä ja tiheyksisiä niistä pitäisi tehdä, kun kaikkiin on leivottu joku "autumn"-preset peittelemään sitä kuraa...
Ja kun näet vastaavassa tilaisuudessa jonkun kaulassa Canonin 450D:n kittilinssillä ja naarmuisella suojasuotimella kuorrutettuna pyöröpolalla, tiedät, että nyt on palkattu kustannuksia säästämättä ja paras kuvaaja? Jälkeenpäin vain ihaillaan sherry lasin kanssa takkatulen ääressä kuinka syksyinen tunnelma onkaan kuviin saatu. Kaiken lisäksi ne saatiin suoraan kamerasta muistikortille mukaan.

:)
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Ja lukulasit nenällä että näkee, ja niin iso maha että ei remmiä tarttis lainkaan kun kamera pysyisi sen päällä ihan itsestään.

Samppa, tää oli hyvä Ü
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja emerik »

nsamppa kirjoitti:Ja kun näet vastaavassa tilaisuudessa jonkun kaulassa Canonin 450D:n kittilinssillä ja naarmuisella suojasuotimella kuorrutettuna pyöröpolalla, tiedät, että nyt on palkattu kustannuksia säästämättä ja paras kuvaaja?
Johtopäätös: Olet sitä parempi kuvaaja mitä paremmat välineet sinulla on kädessä. Ehkä tuo ajattelutapa selittää sen miksi vakavat kuvaajat hankkii aina uusimmista uusimman ping pong kameran? Ehkä sillä koetetaan luoda mielikuvaa, että olen vakavasti otettava kuvaaja. Onhan minulla näin kallis ping pong kamera, joten olen varmaan todella hyvä kuvaaja. Menikö oikein?
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

emerik kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Ja kun näet vastaavassa tilaisuudessa jonkun kaulassa Canonin 450D:n kittilinssillä ja naarmuisella suojasuotimella kuorrutettuna pyöröpolalla, tiedät, että nyt on palkattu kustannuksia säästämättä ja paras kuvaaja?
Johtopäätös: Olet sitä parempi kuvaaja mitä paremmat välineet sinulla on kädessä. Ehkä tuo ajattelutapa selittää sen miksi vakavat kuvaajat hankkii aina uusimmista uusimman ping pong kameran? Ehkä sillä koetetaan luoda mielikuvaa, että olen vakavasti otettava kuvaaja. Onhan minulla näin kallis ping pong kamera, joten olen varmaan todella hyvä kuvaaja. Menikö oikein?
Ei.

E. Lisäys.

Voisiko tuon niffen vastaavan viestin purkaa auki samalla avaimella ja tehdä siitä johtopäätöksen että olet huono kuvaaja, jos käytät Sonyn kameraa. Ei taida se mennä sen enempää oikein, vai?

Vastaus tähän mieltäsi askarruttavaan kysymykseen on huumori. Huumorikysymykseen toinen huumorikysymys perään. Pieni vinkki tämän mysteerin avaamiseen oli viestini lopussa, minkä jätit lainauksestasi pois.
Viimeksi muokannut nsamppa, Elo 13, 2019 10 : 21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja Miksus »

nsamppa kirjoitti:
emerik kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Ja kun näet vastaavassa tilaisuudessa jonkun kaulassa Canonin 450D:n kittilinssillä ja naarmuisella suojasuotimella kuorrutettuna pyöröpolalla, tiedät, että nyt on palkattu kustannuksia säästämättä ja paras kuvaaja?
Johtopäätös: Olet sitä parempi kuvaaja mitä paremmat välineet sinulla on kädessä. Ehkä tuo ajattelutapa selittää sen miksi vakavat kuvaajat hankkii aina uusimmista uusimman ping pong kameran? Ehkä sillä koetetaan luoda mielikuvaa, että olen vakavasti otettava kuvaaja. Onhan minulla näin kallis ping pong kamera, joten olen varmaan todella hyvä kuvaaja. Menikö oikein?
Ei.
Tuon johtopäätöksen voi ihan samalla lailla kääntää toiseen suuntaa, eli onko Emerik se vakavasti otettava ja hyvä kuvaaja joka ei piittaa uusimmista ping pong kameroista ja osaa ottaa kuvia myös vanhalla p******a joten sen on oltava varmaan todella hyvä kuvaaja.

Kuten nyt esimerkiksi että peilittömillä kuvaajat on aloittelevia egonsa pönkittäjiä ja peilillisillä ne oikeat ammatilaiset kuvaa?

Ja sitten on tietysti vielä se harvalukuinen über-ihmisten joukko joka saa kännykälläkin parempaa kuin kukaan muu millään oikealla kameralla, missä tilanteessa tahansa.

Menikö NYT oikein?
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja emerik »

Miksus kirjoitti:Tuon johtopäätöksen voi ihan samalla lailla kääntää toiseen suuntaa, eli onko Emerik se vakavasti otettava ja hyvä kuvaaja joka ei piittaa uusimmista ping pong kameroista ja osaa ottaa kuvia myös vanhalla p******a joten sen on oltava varmaan todella hyvä kuvaaja.
Olen jo vastannut osittain tuohon toisaalla, ehkä tuolta paljastuu kuka voi olla sellainen? ;)

https://www.digicamera.net/keskus/viewt ... 7#p1341137" onclick="window.open(this.href);return false;
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja Shuko »

Voin avata teille niffen vastauksen: tosi vakuuttava ammattilainen on sellainen, joka käyttää salamaa kaikessa kuvaamisessa.
M1O
Viestit: 674
Liittynyt: Helmi 26, 2018 16 : 46

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja M1O »

Se on nimenomaan vakavasti otettavan kamerajärjestelmän The Key.
Vastaa Viestiin