Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Pakko muutama rivi skrivaa tosta A7SIII:sta. Sitä kun tässä intopinkeänä odottelen.

Tossa kun A7III julkaistiin, niin silloin katkesi oma kamelinselkä. Tuntu että siinä oli ittelle suht valmis kamera. Niin se piti ostaa ja se oli ensimmäinen oma runko Nex6:n jälkeen. Onhan se pirun hyvä edelleen ja sillä mennään pitkään. Mun touhuissa vaan kun kaksi runkoa on välttämättömyys, niin tuon jälkeen aloin heti säästämään tulevaa A7SIII:a varten. Ajattelin että jos jo A7III on noin huikea peli, niin kyllä siitä A7SIII:sta tulee mulle ykköspyssy tuleviksi vuosiksi. Siitähän liikkui paljon huhuja viime kesänä ja huhujen mukaan se piti julkaista syksyllä. Sitten tulikin zetat, R ja lopulta myös Panasonicin S:t. Siihen loppuikin huhut. Ei tullut A7SIII:a. Ja se jos mikä on hyvä mun kannalta. Nyt A7SIII:n ei pidä olla enää huikea kamera, vaan myös vastaus näille muille enemmän tai vähemmän huimille kameroille. Mä näen tän tilanteen nyt niin että nyt tuleva julkaisu on jonkinlainen vedenjakaja. Lähdetäänkö tähän kilpailuun tosissaan, vai alkaako puntti tutisemaan kun isot pelaajat laittoivat pyörät pyörimään? Nyt ei riitä enää 10bit ulostulo. Ei riitä 4K50p. Nyt jos Sony haluaa olla edelleen kukkulankuningas ja teknologinen tiennäyttäjä, niin pitää pystyä parempaan. Ja tämä on mulle erinomainen juttu. Ensinnäkin kun julkaisu on venynyt, olen säästöt saanut säästettyä. Mutta etenkin sen takia että veikkaan että Sony lähtee tähän hommaan tosissaan. Jos se tarkoitaa Sonyn omien videokameroiden puukottamista, luulen että Sony lähtee siihen. Se kun toimii miten toimii.

Eli nyt on pallo Sonylla ja A7SIII tulee tiputtamaan leukoja. Näin veikkaan. Lompakkoni on valmiina raollaan odottelemassa :)

Saa olla eri mieltä, mutta tästä olisi mukava saada keskustelua miten muut tämän näkee.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja rolsen »

^
Mää toivon että sieltä tulee oikeasti kunnon jytky markkinoille, sellainen ettei tarvi selitellä.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Olen Sampan jäljillä ihan vaan siksi, että näkyyhän tuo Sonyn tekninen etumatka edelleen, vaikka valtamerkit on omat mallinsa julkaisseet ja Sonylta ei ole 6400 lisäksi muuta uutta tullut. Ja sekin ilmeisen kykenevä laite. Ja kun lasejakin alkaa olla vielä kun Sigmakin ryhtyy tuottamaan niin kattaus on melko laaja.
Ja jos kennoja miettii, niin Canon on mitä on edelleen ja Sony tuottaa niitä tunnetusti hyviä muille itsensä lisäksi joten senkään suhteen homma ei voi mennä metsään.
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja emerik »

^No sehän on vain helpotus nimimerkki Miksus, kun ei tarvitse heti mennä uutta kameraa ostamaan! ;)

Lainaus viime vuodelta:
Miksus kirjoitti:Olen hankkimassa uutta järjestelmäkameraa, sekä siihen sopivia objektiiveja ajatuksella laajakulma, normizoomi ja joku pidempi esim. 100-400 tms. Ja ehkä joku valovoimainen prime myöskin.

Mikä on hyvä merkki ja malli, joka kannattaa ehdottomasti hankkia?
Huonoja en voi ostaa, koska en siedä jos jollakin muulla on sittenkin parempia.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Jännä, et millään huomaa että tuossa olisi pilkahdustakaan sarkasmia. No, huvinsa kullakin.

Sitä paitsi, jos yhtään helpottaa niin talvi on pääosin mennyt Nikonin peilivehkeillä vaikka Sony onkin ykkönen.
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja temama »

vanhan teknoogian DSLR vehekeitä myydään nyt hirmualennuksilla! (markkinoilla visiin snadi paniikki peilittömien vallankumouksen takia)

Sieltä saisi nytr oikeesti toimivaa käyttöpeliä edukkaasti.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Tony_A
Viestit: 433
Liittynyt: Elo 19, 2009 15 : 32
Paikkakunta: Kouvola

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja Tony_A »

temama kirjoitti:vanhan teknoogian DSLR vehekeitä myydään nyt hirmualennuksilla! (markkinoilla visiin snadi paniikki peilittömien vallankumouksen takia)

Sieltä saisi nytr oikeesti toimivaa käyttöpeliä edukkaasti.
Kerrohan missä? Mulla olisi ehkä tarve tai oikeammin halu 500mm/4 optiikalle. Toki noi uudet mountit siirtää painopisteen vahvasti peilittömiin ja sikäli DSLR:t saattavat kadota nopeastikin markkinoilta.
Satunnainen kuvaaja ja Canon keräilijä
FF,1", 35mm
FD, EF, RF
mirrored
Viestit: 1128
Liittynyt: Loka 09, 2004 1 : 58
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja mirrored »

Tony_A kirjoitti:
temama kirjoitti:vanhan teknoogian DSLR vehekeitä myydään nyt hirmualennuksilla! (markkinoilla visiin snadi paniikki peilittömien vallankumouksen takia)

Sieltä saisi nytr oikeesti toimivaa käyttöpeliä edukkaasti.
Kerrohan missä? Mulla olisi ehkä tarve tai oikeammin halu 500mm/4 optiikalle. Toki noi uudet mountit siirtää painopisteen vahvasti peilittömiin ja sikäli DSLR:t saattavat kadota nopeastikin markkinoilta.

Nopeasti niin siis kymmenessä vuodessa. Nythän lie jopa pieni renessanssi peilivehkeisiin ja uutta objektiivia tulossa taas Tamronilta tänä vuonna. Suuri osa jengistä ei hötkyile enempää "täyssähköisen" perään koska etsimen ominaisuudet tuskin koskaan täysin korvaavat prisman näkymää ja kennoihinkin odotellaan edelleen sitä vallankumousta joka mekaanisen sulkimen tekee tarpeettomaksi. Lisäsyy kuhinaan peilien puolella on hintakehitys.
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja habannaama »

https://www.youtube.com/watch?v=siqs1lD ... 8Hb3ESH-IY" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja temama »

ai tästä sairaudesta on tehty jo biisikin! ihan menevä ralli, ja niin tottakin!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
mjuhani
Viestit: 394
Liittynyt: Kesä 01, 2008 19 : 04

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja mjuhani »

Täähän on aivan höpö höpöä. Menkää nyt nörtit ulos raikkaaseen ilmaan ja sitten pikkasen kuvaamaan. Melko sama millä laitteella kuvaatte. Laittakaa niitä kuvia vedoksina esille, järjestäkää näyttely.
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja Shuko »

Sykli 3852 täynnä. Käynnistetään 3853.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Shuko kirjoitti:Sykli 3852 täynnä. Käynnistetään 3853.
Oli yllättävän nopsa kierrosaika nyt.
mirrored
Viestit: 1128
Liittynyt: Loka 09, 2004 1 : 58
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja mirrored »

nsamppa kirjoitti:
Shuko kirjoitti:Sykli 3852 täynnä. Käynnistetään 3853.
Oli yllättävän nopsa kierrosaika nyt.
Mitähän oikein mittailette? Vedonlyöntejä jostakin? :-) Kameroiden maaliskuun herruusajot?
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja Shuko »

mirrored kirjoitti:Mitähän oikein mittailette? Vedonlyöntejä jostakin? :-) Kameroiden maaliskuun herruusajot?
Eikun näitä tasasin väliajoin tulevia "kaikilla kameroilla saa kuvia" ja "menkää ulos kuvaan" heittoja. :D
jmra
Viestit: 2752
Liittynyt: Tammi 11, 2009 11 : 27
Paikkakunta: Tampere

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja jmra »

mjuhani kirjoitti:Täähän on aivan höpö höpöä. Menkää nyt nörtit ulos raikkaaseen ilmaan ja sitten pikkasen kuvaamaan.
Just eilen kävin. Tympeän harmaa keli, surkea valo, kylmä viima ja alue jonne menin hienoja kalliopohjaisia metsiä kuvaamaan oli juuri hakattu. Siinä sitten seisoin tyhmänä keskellä hakkuuaukeaa. Olisi pitänyt jäädä kotiin lukemaan kamerafoorumeita.
javal
Viestit: 1449
Liittynyt: Loka 20, 2003 21 : 12

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja javal »

jmra kirjoitti:
mjuhani kirjoitti:Täähän on aivan höpö höpöä. Menkää nyt nörtit ulos raikkaaseen ilmaan ja sitten pikkasen kuvaamaan.
Just eilen kävin. Tympeän harmaa keli, surkea valo, kylmä viima ja alue jonne menin hienoja kalliopohjaisia metsiä kuvaamaan oli juuri hakattu. Siinä sitten seisoin tyhmänä keskellä hakkuuaukeaa. Olisi pitänyt jäädä kotiin lukemaan kamerafoorumeita.
Mitä, etkö ottanut yhtäkään pöllönpoikasta mukaan kannon päälle kuvattavaksi? Niin ne muut tekee, ja sen jälkeen tulee sitä juttuakin vähän joka paikkaan.
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja temama »

jmra kirjoitti:
mjuhani kirjoitti:Täähän on aivan höpö höpöä. Menkää nyt nörtit ulos raikkaaseen ilmaan ja sitten pikkasen kuvaamaan.
Just eilen kävin. Tympeän harmaa keli, surkea valo, kylmä viima ja alue jonne menin hienoja kalliopohjaisia metsiä kuvaamaan oli juuri hakattu. Siinä sitten seisoin tyhmänä keskellä hakkuuaukeaa. Olisi pitänyt jäädä kotiin lukemaan kamerafoorumeita.
Ai ulkokuvauksia? yees, tootahan toki. Viimeks eilen käyttelin FF järkkäriherraa, sony A7Ärrkakosta vanhan manuaali 35millisen kanssa!
Tässä maistiaisia, arkisia urbaaniluonnonvalokuvia Ebsoon Tapiolasta, kun sattumalta pitkästa aikaa käppäilin paikan ohi (kätsy kun metro puksutata nykyisn siihenkin suuntaan!)

Kuva

Kuva

Kuva

Hyväöä weekendiä kaiffarit!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viestit: 21575
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Jonkinlainen kierohkon hauska meininki näissä kaupunkikuvissa.
JL Anttola

Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Mafferin kanssa samaa mieltä; veli temama vois keskittyä enemmän kuvaamiseen ja laittaa tänne esille niitä, on ajankohtaista kaupunkikuvaa taas!

Mitä taas tekniikkapuoleen tulee, niin missä kohtaa tuon jumalaisen Sonyn tallentama kuva poikkeaa samasta paikasta kännyllä näpätystä? Ihan oikeesti kysyn, kun en itse eroa näe...

JL Anttola
Vastaa Viestiin